Made in Maranello
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Una din prezentele care nu puteau trece neobservate la Geneva este, bineinteles, noua creatie a italienilor de la Ferrari. Noul modelul a fost botezat 599 GTB Fiorano si este reprezentarea fizica a celui mai puternic V12 de serie dezvoltat vreodata de “calutul cabrat”.
Scopul noului model este acela de a-i lua locul unui mare succes al casei italiene – 575M Maranello. Iar cifrele sunt principalul aliat al lui Fiorano: 620 CP la 7600 rpm (desi motorul poate urca pana la 8400 de turatii), 608 Nm la 5600 rpm, 3.7 secunde pentru 0-100 km/h si 330 km/h viteza maxima. Pe scurt, un raport de 103 CP/litru. Exista insa si parti mai putin la indemana, de fapt recorduri pe care 599 GTB Fiorano trebuie sa le doboare pentru a ajunge la nivelul modelului anterior. Astfel, suma unitatilor produse din 575M Maranello si 550 Maranello (lansat in 1996) a ajuns la 5700. O valoare infima pentru producatorii de serie, insa o cifra de pus in rama pentru un constructor ca Ferrari.
Dar sa revenim la modelul lansat la Geneva.
Noua berlinetta (GTB = Gran Turismo Berlinetta) vine intr-un moment excelent pentru italieni. Dupa ce anul trecut cele patru modele disponibile la Maranello au necesitat eforturi sustinute din partea celor de la Ferrari in vederea onorarii cat mai rapide a miilor de comenzi, 599 GTB Fiorano vine sa completeze o gama extrem de apreciata in lumea auto.Italienii sustin (cum o fac si cei de la Renault sau cei de la Toyota, de altfel) ca multe dintre tehnologiile prezente pe noul model sunt imprumutate din F1. Insa in cazul supercar-urilor Ferrari toate indiciile ne arata ca aceasta afirmatie este, intr-adevar, reala. Astfel, scaunele urmeaza aceeasi linie cu a celor din monoposturi, deci ca fiti siguri ca nu vor apuca durerile de spate daca planuiti un drum de durata. De asemenea, coeficientul aerodinamic este de 0.336, o valoare excelenta pentru o masina de serie. La fel, cutia de viteze reprezinta o evolutie a celor prezente pe restul gama actuala Ferrari, primind denumirea F1 SuperFast.
Si chiar este SuperRapida, avand in vedere ca treptele se schimba in 100 ms. Evident, sunt nelipsite clapetele din spatele sofisticatului volan, desi exista libertatea de a opta si pentru versiunea automata.In sfarsit, pentru a termina intr-un stil de mare campioni lista sistemelor avansate, Ferrari prezinta in premiera absoluta F1-Trac, un pachet care monitorizeaza viteza de rotatie a tuturor celor patru roti si optimizeaza raportul tractiunii in functie de pierderea aderentei – proces pe care sistemul il intuieste cu cateva milisecunde inainte. Pur spirit F1!
Adauga un comentariu
Cele mai recente stiri
-
Cei de la CarExpert au luat același model, doar că în două versiuni diferite, pentru a afla care este mai rapidă. Astfel, aceștia au pus față în față un Ferrari 296 GT3 de curse și modelul de stradă Ferrari 296 GTB. Aflați în video care mașină a câștigat (02.08)
-
Producătorul britanic Aston Martin urmează să se separe de echipa sa de Formula 1. Valoarea totală a echipei de curse este estimată la 2.4 miliarde de lire sterline. (02.08)
-
După mulți ani, BMW a cedat și a prezentat lumii întregi un M3 Touring. Anul trecut, break-ul de performanță al mărcii germane a primit un facelift. Noi l-am condus și îl putem asemăna cu forța unui uragan pentru că îmbină forța brută cu eleganța controlată, ca o rafală precisă ce străbate liniștea cotidianului. Avem pentru tine și un video. (01.08)
-
Cireașa de pe tort
-
Ford: producția la uzina de la Craiova a crescut cu 26% în primele 6 luni
-
Cupra, record de vânzări în prima jumătate a anului 2025. Formentor rămâne vedeta
-
Opel Astra primește o versiune hibridă mai puternică: start de la 38.500 euro
-
Porsche 911, ediție specială pentru România: omagiu adus celebrului Transfăgărășan
Comentarii (0)