Masina care consuma 0.78 litri/100 km

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 21.11.2007
O companie americana a dezvoltat un vehicul ecologic care consuma 0.78 litri/100 km si costa sub 20.500 euro.

Esential

0.783 litri/100 km consuma Aptera Typ 1.
965 de kilometri este autonomia versiunii hibride Aptera Typ 1.
400 de persoane s-au inscris deja pe lista de asteptare Aptera pentru a-si cumpara modelul Typ1.
195 de kilometri este autonomia versiunii electrice a modelului Aptera Typ 1.
20.500 de euro este pretul fixat pentru modelul ecologic Typ 1.

Americanii pun tot mai mare accent pe dezvoltarea unei tehnologii care sa reduca consumul de combustibil si sa mareasca autonomia vehiculelor ecologice.

Cea mai noua realizare in acest domeniu vine din California, unde compania americana Aptera afirma ca a dezvoltat un vehicul pozitionat sub 20.500 de euro, capabil sa atinga un consum record de 0.784 litri/100 km.

Modelul ecologic dispune deja de doua versiuni, una total electrica si una hibrida, pusa in miscare de un generator alimentat cu benzina si un tren de rulare electric. Versiunea electrica nu emite CO2 si poate atinge o autonomie de 195 de kilometri in timp ce hibridul se poate lauda cu un consum mediu de 0.783 litri/100 km si o independenta de rulare de 965 de kilometri. Ambele versiuni vor putea fi incarcate cu energie electrica de la o simpla priza.

Daca va ganditi ca aceste realizari in materie de consum nu exceleaza la capitolul siguranta va inselati. Ambele versiuni includ o zona de impact frontal, o parte posterioara care disipeaza energia rezultata in urma coliziunii, protectie impotriva rostogolirii, panouri laterale din otel si materiale compozite si airbaguri laterale pentru sofer si pasager.

Designul futurist are aplicabilitatea sa.

Masina nu foloseste decat trei roti si are o forma aerodinamica menita sa reduca frecarea cu aerul. Habitaclul ofera spatiu pentru doi adulti pe locurile din fata, in timp ce in spate pasagerii pot opta pentru un portbagaj destul de incapator sau pentru un scaun de copil.

Noul model a fost deja botezat Typ 1, Aptera anuntand ca versiunea eletrica este asteptata sa debuteze pe piata la mijlocul anului viitor, hibridul urmand sa-si faca aparitia si el la scurt timp dupa acesta.

Compania americana a inceput deja sa deschida o lista de asteptare, 400 de persoane afirmandu-si pana in prezent dorinta de a achizitiona un asemenea vehicul.

Taguri: Aptera, Typ 1

Comentarii (21)

  • Mircea
    Si alte specificatii?
    si viteza? vizibilitate (ca nu vad oglinzi)? are circuit video? corespunde normelor legale?
    0 0
  • Teodor Andrei
    Deci se poate..totul e sa se vrea
    Acum ceva timp era un tip pe la noi, Capra parca se numea, care se lauda cu o masina parca la fel, sincer nu-mi aduc aminte exact, stiu doar ca facilitatile oferite era de departe speciale. totusi, americanii sunt cei care reusesc sa descopere asa ceva. Bravo lor, macar asa poate se mai duce ceva din poluarea actuala. Astept masini total ecologice ( ma refer la cele solare/vant/apa si alte dracii d'astea, cele electrice cu incarcare de la priza nu pot fi considerate total ecologice, cat timp folosesc un mod intermediar de a-si genera energia) cu autonomie cat mai mare si pret cat mai mic. Dar pt asta tre' sa nu mai existe indivizi ca Bush...
    0 1
  • dan_ch
    curiozitate
    Sunt curios cand va fi ziua aia cand ne vom permite cu toti masini hibride, si nu doar oamenii cu bani, dintre care unii isi cumpara astfel de masini doar pentru imagine...
    In ce priveste viteza,Mircea, ce conteaza atata timp cat nu polueaza asa de tare...
    ...parerea mea
    1 0
  • Romanash
    La noi nu o sa circule
    La o groapa nitzel mai mare, ramane fie fara roata fie suspendata :D
    1 0
  • era un top aici pe site cu cele mai urate masini din toate timpurile.
    consumul masinii e ok dar chiar nu puteau sa se gandeasca la alta forma?
    1 0
  • Ok...dar totushi?
    E bine ca se fac si asa masini...dar totul tine de aerodinamica aici din cate vad...nu arata prea bine desi consuma putin....
    2 0
  • da......
    m...
    scump, dom'le, scump, in partea cealalta era mai ieftin
    1 0
  • flexus
    Eu sunt de parere ca faza asta cu poluarea este o mare minciuna gandita sa scoata si mai multi bani, au gasit ceva cu care sa aiba unde avansa si cere mai multi bani pentru inca un lucru care nu-ti trebuie. Poluarea unei masini in general (nu orase exagerat de aglomerate) e de mult timp decenta, ca e euro 1 sau euro 15 e doar o fitza proasta. Daca nu vreti sa poluati mergeti cu bicicleta, mancati frunze si faceti in punga. Sa dai 20 mii euro pe o masina mega extra naturista care merge cu 50 kmh si stai in ea ca-n pom ... trist.
    1 0
  • primus
    e surprinzator dar in grafic
    hmm, de ce nu si masini care se incarca de la priza. intr-o tara cum este Olanda in care mare parte din energia electrica este obtinuta din surse naturale (energie eoliana), de ce nu?...
    In rest, poate se ridica masinile care functioneaza cu hidrogen, atata timp cat hidrogenul se poate obtine din alte surse decat gazul metan ;)
    1 0
  • Cica ICPE face unele...
    Andrei, ai dreptate, incepuse Justin Capra sa faca o masina la fel, dar era dupa ideea si cu finantarea unui roman american, i-a mancat banii si apoi a transferat-o la ICPE cica sa o continue aia...
    1 0
  • AndreiRN
    Evolutie
    Masina arata superb tinand cont de motivul principal al designului si consumul este ispititor. Normal ca se incadreaza in toti parametri de circulatie ca altfel nu putea fi omologata. Adaptari cu celule solare deja ofera 50 km pe zi cand este senin afara. Ca si in alte domeni americani vor gasi solutia mondiala si la energie.
    Am vazut in weekend prototipul construit in California care consuma un galon la 1600 de mile si era doar pt o singura persoana si facut de studenti de la USC.
    1 0
  • ideea e simpla ... cu 20.000 d eur ... imi cumpar un diesel 1.4 - 1.7 nou sau second hand care consuma nu 0,78% ci 6%, dar incap 4 persoane in masina si imi raman si bani de motorina pentru 10 ani.
    in plus merg si mai mult cu un rezervor de motorina si bineinteles mai confortabil.

    un minus al apterei este ca are si un motor electric, dupa cum s-a zis si mai sus, care nu ajuta absolut la nimic, mai ales in conditiile de trafic unde s-ar consuma imagiat. hibridul de altfel si el consuma benzina.

    transmiteti-le un mesaj marilor producatori auto ca sa nu se mai prefaca, ca fac o masina super economica, super moderna, super (cenzurat) si sa faca o masina economica si fiabila, ca, dupa cum zicea mai sus cineva, nu toti avem bani sa dam p o masina mai cu mot.

    p.s. nimeni nu sa gandit sa faca public un proiect unde combustibilul este apa? nu de alta, dar e destula pe planeta asta.
    1 0
  • scorpionul4u
    bah
    bah voi chiar trebuie sa comentati la orice masina aparuta pe piata...
    0 1
  • YMihai
    bla-bla-bla
    nu pot sa aduc comentarii ingineresti celor mai sus scrise ptr k ar dura o saptamana si tot n-am ajunge nicaieri... Respect insa parerea fiecaruia...k e tot ce ne-a mai ramas.

    Nu rezist insa daca nu-i transmit domnului " redactor " faptul k " Ambele versiuni includ o zona de impact frontal, o parte posterioara care DISIPEAZA energia rezultata in urma coliziunii.."

    ...

    verbul este " a disipa " ...chiar nu va zgarie pe creieri ???

    Eu disipesc / tu disipesti / el (+ ea...deci e 2 care este) disipeste
    Noi disipipaim / voi disipipaiti / ei (ele) disipeste energiile care este rezultante ele de la impact...

    ia la stiri / ia la stiri ...3 la 10.000 ...ca aluneeeeeee...

    Respect !

    Gramatica domnilor inainte de toate !!!
    1 0
  • matematician
    a disipa
    eu am gasit alta conjugare: eu disip, el/ea disipa.... "Disipesc" are o structura grafologica f apropiata de "dezlipesc" si nu cred ca e corect
    0 0
  • pentru gramaticieni
    Verbul este a disipa...corect pana aici...
    Potrivit DOOM trebuie insa sa va contrazic si sa afirm ca varianta corecta este DISIPEAZA. Multumim ca ne urmariti!
    0 0
  • marius
    pentru bogdanm
    aia`i =)))))))))))))))))))))
    0 0
  • linuxx
    @bogdanm
    Uita-te pe prima pagina din DOOM-ul tau, si vei vedea ca nu contine absolut nici o informatie despre acea carte, si nici fapul ca este aprobata de ACADEMIA ROMANA; cum sunt restul de 99,999% din carti.. Astfel incat informatiile cuprinse in el nu au absolut nici o valoare...
    0 0
  • florin
    masina bomba
    desigur la asa masina si asa pret sigur ca se poate circula in conditi bune dar si cu bani putini.
    0 0
  • marius
    pretul este exorbitant fata de piata romanesasca si fata de salarile noastre gindul ,eu as prefera sa mai pun ceva bani sa-mi i-au o garsoniera
    0 0
  • no comment
    mda... no comment..
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru