Povestea AMG la 40 de ani
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Povestea AMG a inceput acum 40 de ani cand Hans Werner Aufrecht si Erhard Melcher, ingineri specialisti in motoarele masinilor de curse, au infiintat aceasta companie.Numele provine de la initialele celor doi, ultima litera fiind initiala orasului in care s-a nascut Aufrecht, Grosbaspach.
Primii ani ai companiei s-au axat pe constructia masinilor de curse bazate pe modelul Mercedes 300 SE. Succesul nu a intarziat sa apara. In cursa de 24 ore de la Spa din 1971 modelul Mercedes 300 SEL 6.8 AMG a ocupat, in mod surprinzator, locul al doilea.
Dupa succesele in motorsport, AMG a inceput sa fie cautata si pe piata auto. Anii '70 au adus foarte multi proprietari de masini care doreau sa aiba masini personalizate, iar noua filosofie a companiei a fost transferul de tehnologie din motorsport catre productia de serie.
Apropierea de Mercedes s-a facut in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt in anul 1981, cand dintre toti tunerii brandului german, AMG s-a evidentiat ca fiind cel mai important.
Un moment cheie in istoria relatiei Mercedes – AMG a fost lansarea modelului 190 in 1982. Mercedes 190 a devenit modelul care i-a apropiat pe cei de la AMG de clientela Mercedes.AMG continua sa se extinda si ajunge ca in 1985 sa-si deschida o a doua fabrica, care numara 100 de angajati. In 1990 AMG intra definitiv in istoria Mercedes. Firma de tuning isi deschide o a treia fabrica, cu 400 de angajati, si semneaza un acord oficial de colaborare cu grupul Daimler-Benz.
La 1 ianuarie 1999 Hans Werner Aufrecht a transferat pachetul majoritar de actiuni in cadrul grupului DaimlerChrysler, iar in 2005 DaimlerChrysler a ajuns sa detina 100% din actiunile AMG.
In ultimii zece ani AMG a furnizat saffety-car-ul din Formula 1. Ultimul eveniment notabil din istoria AMG este deschiderea in 2006 a Studioului de Performanta, initiativa menita sa satisfaca si mai mult cerintele individualiste ale clientilor Mercedes.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Decizia vine după două cazuri din Germania care implică automobilele Volkswagen cu motoare diesel, echipate cu un soft care manipulează rezultatele testelor privind emisiile poluante. (03.08)
-
Producătorul britanic Aston Martin urmează să se separe de echipa sa de Formula 1. Valoarea totală a echipei de curse este estimată la 2.4 miliarde de lire sterline. (02.08)
-
BMW Group a demarat producția de motoare electrice pentru Neue Klasse la uzina din Steyr, Austria. Rotorul, statorul, transmisia și invertorul vor fi asamblate la această fabrică. (01.08)
-
Cireașa de pe tort
-
Cupra, record de vânzări în prima jumătate a anului 2025. Formentor rămâne vedeta
-
Ford: producția la uzina de la Craiova a crescut cu 26% în primele 6 luni
-
Opel Astra primește o versiune hibridă mai puternică: start de la 38.500 euro
-
OFICIAL: Honda Prelude revine după 24 de ani. Versiunea de serie va fi prezentată în septembrie
Comentarii (0)