Deseori ignorată de publicul larg și apreciată mai ales de clienții fideli care au găsit în gama SsangYong modele capabile în special pe teren accidentat, gama de modele afișată de constructorul sud-coreean reușește să treacă printr-o pasă pozitivă care-o face atrăgătoare chiar și pentru cei care nu au luat în considerare până acum modelele mărcii. Iar după SUV-ul compact Korando și după SUV-ul subcompact Tivoli, disponibil din acest an chiar și într-o versiune "pseudo-break" denumită XLV, Ssangyong trece de anul viitor la artileria grea: modelele cu nume ale gamei se pregătesc de generații noi, mult evoluate față de anterioarele.
Primul dintre acestea urmează să fie noul Rexton, unul dintre cele mai accesibile SUV-uri full-size de pe piață. Programat pentru lansarea oficială la final de 2017, Rexton va fi prezentat în prima fază sub formă de concept-prototip în cadrul Salonului Auto de la Paris, care își va deschide porțile pentru public la începutul lunii octombrie.
Numele acestuia este LIV-2 și a fost dezvăluit parțial astăzi într-o serie de imagini care ne demonstrează faptul că imaginea prăfuită pe care o aveau modelele Ssangyong e gata să dispară și să fie înlocuită de un design modernizat și mult mai atrăgător.
LIV-2 (acronim care vine de la Limitless Interface Vehicle) este de fapt o evoluție a conceptului LIV-1, pe care Ssangyong l-a aruncat în fața jurnaliștilor la Salonul Auto de la Seul din 2013. Conform declarațiilor găzduite de comunicatul oficial de presă, noul LIV-2 Concept "avansează pe linia limbajului de design și ajută în comunicarea temei de brand". În cazul celor de la Ssangyong, "tema de brand" are și un nume oficial: Dignified Motion.
Nu există multe informații legate de noul concept și cu atât mai puțin despre viitorul model de serie derivat din acesta, însă aflăm că sub capotă clienții vor avea de ales între un motor diesel Euro 6 de 2.2 litri și unul 2.0 turbo pe benzină, fără ca sud-coreenii să specifice nivelul de putere sau performanțele acestora.
Revenim cu informații imediat după ce acestea vor deveni disponibile.
Ce se intampla cu tine Mircea de la o vreme?
Cred că tu încurci continentele, pentru că nu merge să bagi Expedition ca argument într-o discuție despre segmentele europene.
Revenind, Rexton e așezat după logica Skoda, adică deasupra SUV-urilor medii și la baza zonei de SUV-uri mari. Rexton poate fi, în funcție de zona dinspre care privești, în dimensiuni cu Toyota Land Cruiser, Touareg sau X5 deasupra sa (+15 centimetri) și cu X-Trail, Outlander sau noul Kodiaq dedesubt (-15 centimetri).
Segmentele astea sunt, așa cum le zice și numele, segmente. Încep într-o parte și se termină într-alta, iar plaja de dimensiuni se încalecă uneori cu segmentele superioare sau inferioare. Acolo trebuie să ne orientăm după alte repere ca să ne prindem de poziționare. La motorizări, de exemplu. Nu vezi pe Rexton 1.6 diesel, ca pe X-Trail :)
Have a good one.
Actualul Rexton are dimensiuni considerabil mici decat Touareg-ul, care e SUV mediu. Deci unde e logica stil Skoda? Kodiaq e pozitionat deasupra SUV-urilor compacte, nu medii ca dimensiuni:
Kodiaq: lungime 4697 mm; greutate: 1660 kg; ampatament: 2791 mm;
Touareg: lungime 4801 mm; greutate: 2185 kg; ampatament: 2893 mm
Faptul ca Skoda ofera 7 locuri e alta mancare de peste. Imi pare rau ca nu stii sa dai dreptate cuiva cand gresesti...
Have a nice day si pe viitor poate redeveniti pro!
Cred că m-am prins care-i de fapt abordarea din punctul tău de vedere: trăiești cu impresia că segmentele astea sunt niște chestii fixe în care constructorii ori intră, ori ies. Or problema e că segmentarea e acum o treabă foarte dinamică și se schimbă cu anii. Există modele intermediare și modele care definesc anumite clase.
Uite, s-o luăm băbește cu un constructor care are mașini în aproape toate segmentele pe SUV. Nissan Juke e segment B (mic), Qashqai e segment C (compact). A existat Qashqai+2, care era intermediar, dara ieșit și a venit în schimb X-Trail, care e superior, deci D (mediu).
Acum, Touareg este cu 16 centimetri mai lung decât X-Trail, ceea ce-l urcă undeva la limita dintre mediu și mare. Comparând motorizările, vedem că mai degrabă mare ca poziționare de preț și motorizări.
Segmentarea se schimbă dinamic odată cu apariția unor noi modele. Touareg era SUV mediu în momentul lansării sale, dar astăzi, în contextul SUV-urilor de toate dimensiunile de dedesubt, a ajuns să aibă cu 8 cm mai puțin decât BMW X5. Care e SUV mare.
Ei bine, tu spui că "actualul Rexton are dimensiuni considerabil mici decat Touareg-ul". Nu știu ce înseamnă la tine considerabil mai mici, dar e cu fix 4,6 centimetri mai scurt. O jumătate dintr-un deget de-al tău, mai exact :)
Exemplu bun și vizibil în sensul ăsta e Golf, care în primele generații era undeva la nivelul dimensiunilor actualului Polo.
Hai să ne destindem puțin și să ne dăm seama că segmentarea e o treabă dinamică, chit că noi o vrem fixă pentru a ne putea orienta în spațiu. Nouă, jurnaliștilor auto, ne e oricum cel mai greu să desfacem ațele încurcate ale segmentărilor, cu care lucrăm zilnic în ciuda haosului plantat de ăștia care fac mașini :)
Să ai o săptămână plăcută.
Iar, faptul ca un Polo nou e mai mare ca un Golf din primele doua generatii, nu inseamna ca Polo a ajuns in clasa compacta. Clasa mica a evoluat si ea si s-a marit in dimensiuni, la fel cum a facut-o si cea compacta.
Mea culpa cu "considerabi" vs. Toareg. Insa mediul Rexton e intr-adevar considerabil mai mic decat full-size-ul Q7:
Rextron: lungime 4755 mm; greutate 1917 kg; ampatament 2835 mm
Q7: lungime 5052 mm; greutate 1995 kg; ampatament 2994 mm.
De acord cred ca aproape 30 cm inseamna alta clasa si e o diferenta considerabila nu? Ca sa nu mai zis si de diferenta de aproape 16 cm in cazul ampatamentului. Care e HUGE, cum zice americanul :-).
O saptamana placuta si voua.
P.S. Poate o sa aflam ceva intre timp si de proaspetii veri C3 Picasso/Meriva, modele care vor debuta oficial la Paris.
Programul Rabla se aplica peste tot. Iar oferta nu trebuie neaparat sa o semnalezi pe site. La orice masina noua se va negocia.