Skoda ar putea parasi Cehia
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Supraevaluarea coroanei cehe ar putea determina compania Skoda sa-si transfere activitatile in alta tara, a declarat Detlef Wittig, presedintele Skoda, transmite Mediafax.
"Valoarea coroanei nu reflecta puterea economiei, ceea ce inseamna ca moneda este supraevaluata. Procesul de restructurare continua inca in Cehia si, in mod evident, exista elemente speculative. Redresarea economiei Cehiei a fost realizata, in mare parte, prin contributia industriei prelucratoare, iar cotatia ridicata a monedei nationale reprezinta un risc” , a afirmat Wittig.
Acest lucru ar determina o lovitura extrema asupra economiei cehe, Skoda detinand 50% din piata auto interna si reprezentand cea mai puternica companie din tara. Skoda vrea sa profite de cererea dinamica de pe pietele emergente prin exportarea de piese si componente care sa fie asamblate in tarile de destinatie, cum sunt Rusia si India, pentru a majora vanzarile in acest an la nivelul record de 600.000 de automobile, dar aprecierea coroanei are un efect negativ asupra costurilor, in raport cu producatorii rivali.
"Sunt foarte ingrijorat in aceasta privinta.
Nu putem continua sa aprovizionam fabricile din strainatate cu piese produse in Republica Ceha, in conditiile cotatiei extrem de ridicate a coroanei. Se pune probleme ca integrarea locala a productiei sa fie realizata mai rapid", a mai spus Wittig, informeaza Mediafax.Compania anticipeaza ca va comercializa in acest an 600.000 de unitati, in urma lansarii noului model de clasa mica Fabia, care contribuie la aproape jumatate din volumul vanzarilor.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Economic
-
Potrivit unui studiu recent, prețul mașinilor chinezești este și de 3 ori mai mare în Europa comparativ cu țara lor natală. Asta pentru că mărcii chinezești sunt forțate, într-un fel, să facă profituri mari din mașinile vândute în afara Chinei. (29.04)
-
Dacia a avut parte de o creștere a vânzărilor cu peste 3% pe piața europeană în primul trimestru. Totodată, înmatriculările de mașini noi în Europa au crescut cu aproape 5% în primele 3 luni. (19.04)
-
Potrivit celor mai recente cifre de vânzări, BMW a încheiat primul trimestru din 2024 în fața rivalilor de la Mercedes-Benz. Până în acest moment, Audi nu a dezvăluit cifrele de vânzări din Q1. (12.04)
- Noul Cupra Formentor facelift: design revizuit și motor nou de 333 CP
- BYD Seagull va ajunge în Europa din 2025. Rival direct pentru Dacia Spring
- Formula E prezintă noul monopost pentru sezonul 2025: mai rapid decât un monopost de Formula 1
- STUDIU: Mașinile electrice chinezești, și de două ori mai scumpe în Europa față de țara lor natală
- Volkswagen Transporter va fi construit în fabrica Ford din Turcia
Faptul ca euro este ridicat ca valoare si subventionat de guvernele europene este un element de mandrie politica dat o povara fff mare pt industria si economia europeana. Produsele sunt supraevaluate.
La extrema reversa China isi tine moneda fff jos si astfel produsele lor sunt extrem de ieftine la export dar in schimb populatia este platita mai putin decat merita munca lor pe piata libera.
Skoda este un succes industrial si economic dar este posibil ca politica sa le taie avantul. Pacst.
Relismul doare cateodata.
Conducatori alesi reprezinta fff fidel pr 90% din romani cu care am avut contact pt relati de afaceri sau personale. Oportunisti si speculanti de moment poate descri populatia prezenta si in loc sa va uitati la alti incercati 5 - 10 min pe zi sa analizati modul personal de castig al vieti si de gandire si comportament. Cand furtul, mita, delasarea au ajuns normale intr-o societate este normal ca asa conducatori sa aiba. Si cum este normal la fel ca sa se fereasca majoritatea investitorilor din afara si doar cei oportunisti si cu putine scrupule sa participe in activitati economice cu profituri dubioase.