200 km/h cu un Trabant!

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 06.12.2006
Tunerii germani de la Unicates, specializati pe modificarea tehnico-estetica a simbolului numit Trabant, au modificat un exemplar din anii '50 care ajunge acum la 125 de cai.

Tunerii germani si-au facut un obicei in a lua de pe strada exemplare ale unuia dintre simbolurile fostei Republici Democrate Germane, Trabantul, si a le modifica pentru ca acestea sa devina adevarate opere de arta. Tunerii de la Unicates au mers si mai departe si a operat o schimbare estetica si tehnica radicala unui P50, model produs la finalul anilor '50. Se cuvine o precizare: Trabantul nu ste o marca, asa cum tind foarte multi sa o considere, ci doar un model. Marca germana producatoare este Sachsenring, acestia producand in 31 de ani (intre 1958 si 1989) trei versiuni Trabant: P50, P600 si P601.

Exemplarul pe care il avem in fotografii este unul remodelat cu stil. Plafonul a fost decupat si ulterior inaltat cu cativa centimetri, o operatiune mult mai complicata decat pare la prima vedere. Pasajele rotilor au fost si ele largite pentru a putea primi jante OZ Racing de 15 inch pe care sunt montate pneuri de dimensiune 195/45. Ampatamentul a fost lungit la randul sau, scopul acestei modifcari fiind reprezentat de nevoia de stabilitate.

Perfect normal, de altfel, in conditiile in care motorul 1.6 16v de 125 de cai putere de provenienta Volkswagen este capabil sa arunce cele modelul de 800 de kilograme la o viteza maxima de 200 de kilometri pe ora. In aceste conditii, timpul necesar pentru 0-100 km/h reprezinta o formalitate executata scurt, in 6.5 secunde. Modificarile au vizat - perfect logic - si coloana de directie si sistemul de transmisie, acesta din urma beneficiind acum de sase rapoarte.

Cei care ar putea avea dubii in privinta sigurantei rularii cu 200 de kilometri pe ora pot sa se linisteasca: pe langa faptul ca intreaga caroserie a modelului a fost inlocuita, Trabantul anului 2006 se prezinta la raport cu frane pe disc pentru toate rotile si cu sisteme ABS si ESP incluse in serie. In schimb, intre elementele optionale se numara un sistem sport de franare si amortizoarele reglabile.

La interior se distinge tapiseria din piele, material regasit si pe interiorul portierelor. In plus, marginile gurilor de ventilatie sunt cromate iar scaunele au profil supersportiv.

Nu a fost comunicat un pret exact pentru creatia baietilor de la Unicates, insa acesta este un amanunt deloc interesant pentru amatorii colectiilor fine de epoca.

Bonus: pe blog-ul Automarket puteti viziona un film cu jucaria germana modificata care demonstreaza in imagini ale televiziunii germane Vox abilitatile motrice ale Trabantului Unicates.

Comentarii (35)

  • pacat ca e in germana
    !
    0 0
  • Iulian
    Tapiseria, bat-o vina...
    Pacat ca nu ati pus o poza si cu tapiseria, caci din cate vad eu, la aceasta masina doar tapiTeria este din piele... Tapiserii poate vom vedea la masini "tunate" in stil baroc.
    0 0
  • Mircea Mester
    Iulian
    Ia un dictionar si analizeaza diferentele dintre cei doi termeni. Apoi revino si vezi care e cel corect in context.
    Bafta.
    0 0
  • dan ar
    traby
    Excelent, mi-ar placea sa il vad la o liniuta..cum o trage altora...
    0 1
  • Iulian
    dictionar
    Stiu ca sunt sinonime, doar ca tapiserie are legatura mai degraba cu lucrarile de arta textila, pe cand tapiterie este un cuvant mult mai potrivit pentru a descrie tapitarea scaunelor unei masini. Nu se prea spune tapisarea scaunelor, corect?
    0 1
  • Dany_El
    Dar in Romania??
    Va fi disponibil pe piata din romania???
    0 1
  • Trabant
    Oricum, Trabantul a fost cea mai buna si cautata masina germana , la vremea respectiva !
    1 0
  • Ce mai are din trabant
    Motorul este schimbat, caroseria schimbata, ampatamentul marit, In afara de faruri ce mai este din trabant?
    0 1
  • dragos
    ce mai are din trabant
    numele :D
    0 1
  • Mircea Mester
    Iulian
    Tocmai, ele NU sunt sinonime. Tapiteria este locul in care tapiserul face tapiserii. Tapiseria este materialul finit, materialul textil pe care ne asezam la volan.
    0 1
  • Patraulea
    schele?
    Ce e cu schelele alea din interior ?
    0 0
  • Pentru Patraulea si Valy
    Ori esti prost (desi nu cred) ori nu ai auzit de cusca de protectie in caz de rasturare! Daca te rastorni cu pitcoacea aia de masina te-ai face praf! Insa tunerii au montat-o pentru orice sofer mai cu adrenalina in el, sa nu pateasca nimic daca intra sub rotile unui tir sau se rostogoleste in sant/prapastie...
    Mai are din ea forma de baza, configuratia sistemelor ce o echipeaza (si o echipau) si culoarea tipic nemteasca, formele desavarsite... Voi chiar nu aveti habar de arta? Pe acea vreme era o bijuterie pe roti!!! Acum e o bijuterie a secolului 21- e un BIG SMALL!!!
    0 0
  • dj`ufx
    super tare
    asa trabant sa tot ai.mi se pare o idee super tare.desi am mai vazut un film nemtesc cu vreo 20 de trabanturi tunate in diverse forme si stiluri.oricum faina idee
    0 0
  • IONASCU
    TRABI
    Ca un fost TRABANTIST pot spune ca a fost masina visurilor mele de copil.Asta pana am folosit o alta masina tot germana/.Ce a fost a fost, dar pot spune ca, acum, degeaba fac unii tot felul de modificari ! Nu este TRABANTUL nostru de acum 10-50 ani
    0 0
  • marian
    :)))
    mai ,dar cum poate un sa sustina un asa motor?:)))Arata incocostarcitor cu adevarat.....Pe cand asa ceva si la al nostru Lighean....pardon ,adica Logan....
    0 0
  • tl-03-ely
    cea mai lunga masina
    Pot sa va spun ca nu am asa minunatie de masina "tunata" dar cu un simplu TRABANT bine ingrijit ii fac pe multi de ras, pe sosea. La noi cand se vorbeste despre aceasta masina, se vorbeste in termeni peiorativi si asta din cauza naturii noastre de romani. Romanul e mester la toate, el trebuie sa repare totul si mai si improvizeaza. De aici au iesit masinile acelea puturoase si fumigene si o gramada de "strutocamile" care au defaimat Trabi-ul. Va spun ca neamtul cand a facut aceasta masina a facut-o foarte buna pentru tehnologia de atunci si ulterior dovedindu-se fiabile si simple le-au mentinut in fabricatie aducandu-le si imbunatatiri. Un TRABANT bun cu reglaje bune nefacute dupa ureche, are demaraj foarte bun, nu scoate fum mai mult decat alta masina, nu se lasa nici in conditii grele de drum si sta demn in fata celorlalte marci. Pentru puterea lui, este cu cateva clase deasupra.
    0 0
  • minotm
    tapitzeria
    iuliane ... ce dictionar ai consultat ? tapitzerul cu tapitzeria e una si tapiseria e alta . Tapiseria e acea lucratura de arta cu atze intinse pe cuie ... te asezi tu la volan pe cuie ?
    0 0
  • adriana
    trabant
    chiar ma intereseaza.am condus trabant si acum am mare nevoie de o masina mica cu performanta
    acestui model
    0 0
  • >COOL
    Super tare , arata criminal si nu mai vorbim de performante , au facut un lucru COOL .
    0 0
  • bebitza
    my opinion
    vreau shi yo..............
    0 0
  • Dragos Dinulesc
    Despre Trabant
    Sa ma refer acum si subiect !

    TL-03-ELY are perfecta dreptate !
    " Un TRABANT bun cu reglaje bune nefacute dupa ureche , are demaraj foarte bun , nu scoate fum mai mult decat alta masina , nu se lasa nici in conditii grele de drum si sta demn in fata celorlalte marci . Pentru puterea lui , este cu cateva clase deasupra ."

    Asa este ! Trabantul a fost si este o masina GERMANA ! Am avut Trabant 9 ani si am facut peste 100.000 km cu el si chiar daca s-a mai stricat (ca orice masina , de altfel ) NICIODATA nu m-a lasat in drum . Chiar daca am venit intr-un piston , sau cu un fir de la aprindere lipit cu guma de mestecat , sau in 3 roti si sania fiului meu varata sub burta lui , pt ca mi s-a rupt bascula rotii spate dreapta .

    Mi-am dorit si eu sa pun un motor Renault de 1721 cmc , cusca de protectie , frane pe disc pe toate rotile , doar ca la noi , acea institutie numita R.A.R. nu mi-a permis omologarea . Voi incerca insa din nou dupa ianuarie 2007 ! Sa-mi tineti pumnii !

    Dragos
    0 0
  • Mircea Mester
    DEX
    Stimate domn, nu publicam injurii si atacuri murdare pe acest site. Pentru linistea dumneavoastra, permiteti-mi insa sa va citez dintr-o carte care ar trebui sa stea la baza contraargumentarii tuturor parerilor personale, Dictionarul Explicativ al Limbii Romane:

    TAPITERÍE 1, (2) tapiterii, s.f. 1. Meseria tapiterului. 2. Atelier, prãvãlie în care se lucreazã sau se vând obiecte fãcute de tapiter.

    TAPISERÍE, tapiserii, s.f. 1. Lucru de mânã cusut pe o canava cu lânã, cu mãtase, cu fir; Tesãturã din lânã sau din mãtase înfãtisând subiecte diverse sau teme alegorice, lucratã manual sau la rãzboi si folositã mai ales la împodobirea peretilor sau a unor mobile. 2. Partea tapisatã a unei mobile.

    Mentionez ca o varianta acceptata este si "tapiterie". Ceea ce nu exlude in niciun caz termenul cu "s", ci eventual ii intareste autoritatea in contextul dat.

    Va multumesc.
    0 0
  • Iulian
    Dex
    Eu sunt de parere ca DEX-ul nu este perfect. E si el facut de oameni. In concluzie parerea mea este ca ar trebui sa se faca o distinctie mai clara intre tapiserie si tapiterie. Tapiseria este o arta in sine. Ei, in acest caz, mi se pare mai logic sa folosim termenul de tapiterie in cazul mobilierului tapitat sau al scaunelor din masina. Este si tapiteria un mestesug onorabil, dar pana la arta mai are putin. Asa ca inainte sa consultati DEX-ul atat de laudat, mai incercati sa folositi si logica... Nu e vina voastra. Pur si simplu nu se mai face scoala de la un timp incoace. Poti sa ai 3 doctorate, daca ai sarit peste clasele 1-8 si mai ales daca le-ai facut dupa revolutie... Totusi, un redactor sef trece printr-un proces de selectie riguros pana sa ajunga in aceasta pozitie. Personal, as astepta mai multa gandire din partea angajatilor mei.
    0 0
  • lauda bijuteriei de luxe
    sunt cei mai tari trabi cea mai tare masina si va ramane o bijuterie
    0 0
  • paraipam
    trabant masina germana
    urate urme a lasat comunismul in scara valorica a unora!
    .....ar cartonu'de ras!
    0 0
  • papaipam
    in sfarsit !!!!!!!!!!!1
    0 0
  • Ciolacu
    Adrian
    Sunt Trabantist Imi place mult sa vedem alte masini de la noi sa mearga cu o asemenea viteza mi-ar placea unu
    0 0
  • trabi
    pt. toti aia care nu le plac trabiurile , de ce mai pierd timpul sa se uite aici , si inca ceva , cei mai multi nu au nici o bicicleta dar in schimb vorbesc de noi ca avem cartoane , care pe vreme nasoala nu ne ploua nu ne bate vintul , iar lor le dirdiie chilotii prin statii de ratb , la tramvai cu ei ,si in ca ceva , daca le zici de un surub , habar nu au ce e ala .
    0 0
  • trabant
    parerea mea e foarte buna dar nu cred ca ar strica alta culoare la trabantul acele gri ar fi mai buna culoarea neagra sau alba
    0 0
  • traby
    ba dc nu bagata mai multe trabanuturii baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dalea tunate baaaaaaa
    1 0
  • trabantu
    nu am nimic cu trab. si arata destul d bine dar nu e aceea adevarata mai ales exterioru ei ii buna
    0 1
  • traby
    asa este remi multi rad cu gura pana la urechi de trabi insa in zilele ploioase si ar dorii sa aiba unul pt a ajunge acasa asta dupa ce au tremurat vb ta chilotii pe ei si au turturi la nas in asteptarea tramvaiului cat despre masina e super ok mi ar place mult una iti dai seama as da clasa cu ea multor cocalari de trafic care se rup in basini cu cate o rapciuga tunata in spatele blocului care nu mai pot de ras cand aud de trabant
    0 1
  • florin
    trabant
    felicitari nemtilor,in curind vom vedea noul trabi care va fi net superior fata de logan
    0 0
  • florin
    trabi
    multi nici nu stiu de trabantul 1.1 care s-a produs circa un an si jumatate dar la noi nu s-au importat,sint multe in ungaria,masina este modificata aproape toata,motor,suspensie,etc, pacat
    0 0
  • Va salut. Referitor la trabantul din poze , este facut de un pasionat , pentru el . Poatr face la comanda ce vrea clientul. Masina era si de vanzare acum cativa ani in urma , cu 25000 mii de euro.
    Modificarile ar fi cam asa : plafon coborat cu 50 mm , stalpi si geamuri taiate si scurtate;
    interior de audi tt ;
    motor si cutie de vw lupo 1,6 gti ;
    mecanica , puntile fata spate de la vw lupo;
    frane disc fata spate , brembo ;
    roti oz racing ;
    faruri cu lupe posibil de la mercedes clasa G
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru