26 de marci au vandut sub 100 de masini in Romania in 2009
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Criza financiara a lovit din greu importatorii auto din Romania, multi dintre acestia chinuindu-se sa faca fata scaderii bruste de cereri de pe piata. Daca marcile populare au reusit sa se descurce in piata, mentinandu-si relativ cota de piata pe care o aveau anterior crizei (vorbim de Dacia, Volkswagen, Skoda, Renault, Ford, Opel, Hyundai, Fiat, Chevrolet, Toyota si Peugeot), celelalte branduri sufera enorm in urma problemelor financiare cu care se confrunta intreaga lume.
Cea mai vizibila scadere se observa, conform publicatiei Saptamana Financiara, in randurile unor marci care nu au reusit sa vanda mai mult de 100 de masini pana in acest moment in cursul anului 2009. Daca pentru marcile de lux aceste rezultate sunt acceptabile si pe alocuri chiar meritorii (cazul Ferrari, cu 16 unitati vandute, sau chiar Porsche, care a vandut 83 de unitati), unele branduri au ajuns la contraperformante de neimaginat in cursul anilor trecut.
Una dintre marcile non-premium prezente in topul celor 26 de branduri cu vanzari sub 100 de exemplare este smart, doar 32 de romani bucurandu-se in acest an de un exemplar Fortwo sau Fortwo Cabrio nou in garaj. Daewoo a trecut peste vremurile glorioasa in care Matiz, Tico si Cielo faceau legea in Romania, marca de origine coreeana reusind sa se ridice la un nivel net inferior "epocii de aur" din anii '90: 35 de masini.
Daca Lada, liderul pietii rusesti, a vandut la noi doar 54 de unitati, Saab a suferit din plin in criza, suedezii reusind sa incheie doar 55 de contracte ferme in cursul acestui an. Nici MINI nu a atras prea multi romani in cursul anului in curs, doar 83 de compatrioti mizand pe sarmul modelului de origine britanica. In sfarsit, marcile chinezesti Great Wall si Geely nu au reusit sa se ridice decat la 70 de masini vandute in total, Great Wall atragand totusi cea mai mare parte dintre clienti (62 de unitati).MARCILE CARE AU VANDUT MAI PUTIN DE 100 DE UNITATI IN 2009
SsangYong | 89 de unitati |
Lexus | 86 |
Mini | 83 |
Porsche | 83 |
Lancia | 64 |
Great Wall | 62 |
Saab | 55 |
Lada | 54 |
Jaguar | 49 |
Daewoo | 35 |
Smart | 32 |
Hummer | 23 |
Lada-VAZ | 22 |
Infiniti | 21 |
Ferrari | 16 |
Cadillac | 14 |
Bentley | 11 |
Maserati | 11 |
Geely | 8 |
Acura | 5 |
Iveco | 4 |
Daihatsu | 3 |
Aston Martin | 2 |
Lamborghini | 1 |
Maybach | 1 |
Range Rover | 0 |
via | sfin
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Constructorul bavarez de automobile anunță prețurile pentru noul i4 Gran Coupe facelift, aferente pieței din România. Modelul cu zero emisii pornește de la 50.159 de euro, cu TVA inclus. (29.04)
-
Noul Mini Aceman, primul model exclusiv electric al mărcii britanice, poate fi comandat în România. Prețurile încept de la 33.737 de euro, cu TVA inclus, fără programul Rabla. (29.04)
-
Renault a dezvăluit prețurile noului Captur facelift pentru piața din România. Crossover-ul compact pornește de la 19.450 de euro în țara noastră. (24.04)
- Noul Cupra Formentor facelift: design revizuit și motor nou de 333 CP
- BYD Seagull va ajunge în Europa din 2025. Rival direct pentru Dacia Spring
- Formula E prezintă noul monopost pentru sezonul 2025: mai rapid decât un monopost de Formula 1
- STUDIU: Mașinile electrice chinezești, și de două ori mai scumpe în Europa față de țara lor natală
- Volkswagen Transporter va fi construit în fabrica Ford din Turcia
2)Care-i treaba cu Lada şi Lada-VAZ?
3)Importatorul Acura s-a desfinţat în primăvară. Cele 5 maşini sunt de acolo sau de la alţi importatori (neoficiali)?
iveco massif - este un 4x4, mai mare decat ... orice alt 4x4 de pe piata noastra.
@Sorin
nu ma refer la masinile chinezesti sau coreene, ma refer in special la masinile din Europa care costa cel putin 50.000 euro, pentru ca la acelea chiar se simte diferenta de TVA. Cu TVA-ul pentru un Maybach cumperi 3 Golf-uri
Cunosc o persoana care si-a cumparat BMW 335i din Germania, tocmai din acest motiv.