Aere germane
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Germanii se incapataneaza sa evite introducerea in vocabular a expresiei “granita tehnologica”. Astfel, ultima descoperire a celor de la Mercedes sfideaza orice s-a descoperit pana in momentul de fata in domeniul auto. Si nu numai.
“TIM” (Thermo-physiological Interior Model) este numele pe care l-a primit primul “conducator auto virtual” prin care Mercedes incearca sa revolutioneze modul in care constructorii gandesc modelele auto. Este vorba de o abordare mult mai serioasa a capitolului “climat interior”, ale carui valori au fost pana acum doar presupuse, niciodata studiate in amanunt. Ei bine, Mercedes a incercat sa inteleaga mai bine care sunt schimbarile termice sau cele care se refera la luminozitate si umiditate la care este supus un conducator auto in timpul rularii.
Germanii sustin ca nivelul de confort al celui de la volan nu poate ramane ridicat decat in conditiile in care sistemul de climatizare al masinii raspunde in mod flexibil la toate schimbarile exterioare, adaptandu-le eficient in interior.
Dar sa lasam teoria si sa trecem la fapte.TIM este rezultatul a multi ani de studiu si simuleaza perceptia subiectului asupra nivelului de confort in 14 zone ale corpului, luand in seama insa si circulatia si presiunea sangelui. Rezultatul, un sofer generat pe calculator, este aruncat de cercetatorii Mercedes in toate zonele climatice ale globului, datele preluate ajutand la dezvoltarea punctuala a sistemului de climatizare al masinii.
Si pentru ca a venit vorba de masina, germanii nu au lasat totul pe mana unui eventual viitor concept, ci au gasit modelul perfect pentru implementarea rapida a noului sistem: este vorba de Mercedes SLK. Astfel, pachetul climatic a fost analizat si dezvoltat de constructorul german atat prin metoda clasica – cea practica, pe pista, cu modele umane reale – cat si prin simularea computerizata cu ajutorul lui TIM. Pentru a observa clar dimensiunea studiului, imaginati-va ca un program computerizat a impartit intreaga suprafata a habitaclului in 4 milioane de unitati de spatiu, masurand temperatura, umiditatea si alti parametri de confort ai fiecareia dintre aceste unitati.
Rezultatul este sistemul de climatizare automata Thermotronic, continuu dezvoltat de cei de la Mercedes. In momentul in care senzorii conectati la computerul de bord recunosc una din milioanele de situatii generate in testele virtuale, toate valorile se ajusteaza in functie de noile conditii climatice, furnizand temperatura si umiditatea perfecte pentru fiecare din zonele masinii. In plus, inteligenta sistemului inventat de Mercedes face ca toate aceste calcule sa fie reale si in momentul in care plafonul lui SLK este coborat. Computerul poate simula, exemplifica germanii, rularea in varianta cabrio la 10 grade celsius temperatura exterioara, calculand perfect curgerea aerului in interiorul si in exteriorul masinii la 80 km/h.
Adauga un comentariu
Cele mai recente stiri
-
Citroen a pregătit câteva noutăți pentru cvadriciclul său electric Ami. Modelul primește acum o culoare nouă, precum și o linie de echipare nouă. Totodată, Citroen anunță că au fost vândute 50.000 de exemplare de la debut. (03.05)
-
Constructorul asiatic a publicat primele două imagini teaser cu noul EV6 facelift. Debutul pe piața din Coreea de Sud este programat pentru al doilea trimestru din 2024. (03.05)
-
Skoda a publicat primele schițe de design cu viitorul concept Enyaq RS Race. Potrivit reprezentanților mărcii, acesta nu va rămâne doar un studiu de design ci va evolua într-o mașină reală, destinată competițiilor electrice. (03.05)
- Noul Cupra Formentor facelift: design revizuit și motor nou de 333 CP
- Acesta este noul Ferrari 12Cilindri: succesorul lui 812 are un motor V12 pur
- Formula E prezintă noul monopost pentru sezonul 2025: mai rapid decât un monopost de Formula 1
- Am văzut pe viu noul Renault Symbioz: 5 lucruri esențiale
- PREMIERĂ: Ne-am întâlnit cu noul Audi Q6 e-tron. Iată 5 lucruri pe care le-am aflat!
Comentarii (0)