Alfa Romeo îşi revine: Giulietta duce brandul italian la cea mai mare creştere din Europa

De Mircea Meșter
Publicat Vineri, 08.07.2011
Prima jumătate de an din 2011 arată că Alfa Romeo îşi revine după câţiva ani de pauză la capitolul performanţe. Marca milaneză a crescut cu 54.3% în Europa, performând pe cele mai importante pieţe ale continentului.

Esential

35% este creşterea Alfa Romeo în România. În calcul au fost luate primele cinci luni ale anului 2011.

Alfa Romeo îşi revine din pasa proastă în care s-a aflat în ultimii ani. Iar motoarele care ridică vânzările unui brand care acum câţiva ani se afla în ralanti sunt MiTo şi mai ales Giulietta.

În Germania, cea mai importantă piaţă auto a Europei, Alfa Romeo a reuşit să devină brandul cu cea mai mare creştere în 2011. Din ianuarie până în iunie, italienii au vândut 6038 de maşini, o creştere de 70.2% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, atunci când Alfa şi-a găsit doar 2500 de clienţi în această ţară. 

"Creşterea arată că Giulietta este văzută ca un produs de înaltă calitate care este pe gustul clienţilor germani", spune Manfred Kantner, directorul biroului german al Fiat Group. Conform acestuia, creşterea va continua odată cu apariţia în gamă a cutiei cu dublu ambreiaj TCT, care va fi disponibilă începând cu această toamnă.

Alfa Romeo a crescut simţitor şi pe celelalte pieţe importante ale continentului. În Franţa, de exemplu, marca italiană a crescut în vânzări cu 58.1% faţă de primele şase luni ale lui 2010, ajungând la 9276 de unităţi.

Britanicii au fost şi ei impresionaţi de noua Giulietta, vânzările Alfa din Marea Britanie crescând cu 69.1% în prima jumătate a anului. De altfel, media creşterii Alfa Romeo în Uniunea Europeană este cea mai mare din întregul peisaj auto, brandul italian înregistrând +54.3% la nivelul ţărilor care fac parte din UE în perioada ianuarie-mai 2011 faţă de aceleaşi luni ale lui 2010.

PIAŢA IAN-IUN 2010 (maşini vândute) IAN-IUN 2011 (maşini vândute) CREŞTERE
GERMANIA 3532 6038 +70.2%
MAREA BRITANIE 3836 6488 +69.1%
FRANŢA 5869 9276 +58.1%
SPANIA 1759 2842 +61.6%
PORTUGALIA 780 1152 +47.7%
ITALIA 27.606 37.144 +34.5%
ROMÂNIA (ian-mai) 52 79 +34.2%
UNIUNEA EUROPEANĂ (ian-mai) 41.137 63.483 +54.3%

.

via | CCFA, ACEA, SMMT

Comentarii (20)

  • schumi
    Alfa Romeo
    O crestere a vanzarilor binemeritata pentru Alfa avand in vedere calitatea modelelor aparute in ultimii ani.
    47 14
  • dan_grc
    Cresterile in procente sunt spectaculoase dar in unitati efective mai are de tras, in jumatate de an in Germania putin peste 6000 de unitati nu e mult fata de principalii competitori, mai trebuie si succesorul lui 159 pt a se misca cu adevarat bine
    29 4
  • Bravo Alfa
    Bravo, sa o tina tot asa, au inceput sa faca masini bune si competitive!
    35 12
  • Alfa merita sa fie la inaltime.Giulia este cea mai asteptata aparitie.
    28 9
  • e aiurea ...
    zici ca e opel astra din spate
    9 58
  • Firestarter
    Intr-un post anterior afirmam ca Giuletta poate fi vazuta foarte des pe strazile europei spre deosebire de Romania.

    Acel tabel de mai sus demonstreaza inca o data prejudecatile romanilor fata de aceasta marca in comparatie cu clientii acesteia din tarile civilizate.

    Pe de alta parte, nu doar prejudecatile reprezinta un handicap al marcii in acest colt al europei cat faptul ca aceasta este reprezentata extrem de deficitar in tara.

    In Brasov de exemplu nu am mai vazut o Alfa in showroom de aproape un an in timp ce in Bucuresti nu prea au masini de drive test.

    Pana ce FIAT nu isi va deschide un birou de marketing in Romania, marcile acestui grup (cu exceptia Ferrari si Maserati) nu vor reusi sa se genereze vanzari substantiale.

    Ce este insa important de retinut din cifrele prezentate in articol este faptul ca Alfa Romeo reuseste aceste volume cu doar 2 modele.

    Din cele peste 63k unitati vandute in europa, peste 85% sunt Mito si Giulietta, in afara de acestea avand inca in productie doar modelul 159.

    Probabil vanzarile vor fi cel putin dublate de aparitia a inca 4 modele in urmatorii 3 ani (Giulia, 2 modele de SUV si 4C).
    35 9
  • schumi
    ...
    A avut dreptate Ferdinand Piech. Alfa Romeo este intradevar brandul cu cel mai mare potential de crestere din Europa :-).
    32 9
  • Bravo lor!
    Incep sa ajunga acolo unde le e locul!Ce pacat era ssa ajunga sub tutela VW! Marchione nu a fost coplesit de oferta nemtilor,si a facut bine!
    35 3
  • design mult peste bmw seria 1
    29 2
  • in echiparea exterioara din poze arata superb,insa e una la mine in cartier mai cuminte asa cu jante mai mici si e pe visiniu si sincer arata cam sters la o prima vedere,mai putin botul . chiar iubesc alfa dar nu ma asteptam sa aiba un impact vizual atat de obisnuit live
    4 12
  • Viva Alfa
    Felicitari Romica ca ai inviat, chiar cu aceste broaste raioase Mito si Giulietta.Sper sa iti respecti promisiunile si pe viitor sa scoti masinile frumoase cu care ne-ai obisnuit.Succes si schimba-le odata !
    10 12
  • BaditzaEx
    forza Alfa!
    si mie imi plac si sper sa devina un competitor serios pt Haudi si BemWeu modelele Alfa, dar mai au de lucrat ,intr-adevar incepand cu 159 chiar au evoluat si au scapat de vechiile si mariile pr,dar chiar si la acel model ( care era concurent serios pt 3series & A4 ) au avut niste ...bube :(
    @flavius sincer nu vad Mito si Giulietta ca iar fiecare in clasa sa,imi par cele mai atractive Dar, parca altul e potentialul Alfei ,spre alte clase mai superioare ;-)
    14 0
  • Giulietta
    Este o masina foarte silentioasa, am constatat acest lucru anul trecut, cand am avut ocazia sa vad masina ruland. Daca germanii si britanicii au fost impresionati si ei de calitatile modelului, asta spune multe.
    Ma bucur pentru revenirea Alfa si cred ca, dupa cum vorbesc si cifrele de vanzari, se intampla ceea ce am citit intr-un articol : ''Romeo si-a gasit Giulietta in mod oficial''. Din punctul meu de vedere, este o masina frumoasa, care nu seamana cu celelalte modele de pe piata. De asa ceva este nevoie in peisajul auto.
    17 0
  • Tabelul a aratat ca de fapt suntem nimeni in vanzari auto ,la nivel european.Mai bine nu ne asezati langa Italia;avem aceeasi crestere procentuala dar de500 de ori mai putin ca nr....
    10 1
  • ar fi curios sa stim ce vanzari a avut in grecia
    1 1
  • Opinie
    Am vazut-o si eu in realitate insa din mers. Am trecut pe langa un exemplar rosu cu numere de Franta. Intr-adevar, in poze arata mai bine decat in realitate. Insa masina arata mai bine decat un Golf VI sau un alt model de volum. Fata de concurentii directi nu mi-am format inca o parere fiindca aici trebuie sa te uiti mai atent.
    7 0
  • in poze doar arata bine
    voi vedeti pozele si...uaaaa alfa giulieta, in realitate masina nu e la fel de faina, e mai ingusta, mai inalta decat ce se vede in poze, mai urata.
    iar mito e masina de gay oricand. sa zici ca e ami faina decat seria 1 sau mai stiu eu ce e vorba de gust. din poze imi place, in realitate cand am vazut-o nu-mi mai place.
    1 12
  • @dany
    755 Alfa ( Giulietta + Mito ) , ian-mai in Grecia , la o piata totala dubla fata de piata din Romania .
    4 0
  • TCT
    Transmisia automata cu dublu ambreiaj e deja prezenta pe pietele europene( inclusiv Germania )
    4 0
  • catalin
    alfa romeo
    am schimbat 3 alfe pana acuma,2 alfa 156 si una 147....ca motoare nu pot decat sa le laud,asta daca ii faci schimburile in timp....confort mai putin,dar ai baza in ia tata ..........am cel putin 5 drumuri facute pana in romania si inapoi (alfa nu te lasa la greu)..vw sau bmw asta le plac romanilor (iati ma golf ,sti ce putin consuma!? nu alfa ce e alfa!)asta spun toti....(linie SPORTIVA si unica....ALFA) APROPO CARE SPUNEA CA ARE CUR DE ASTRA!?
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru