Amenzi pentru stationarea cu motorul pornit in Canada
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Anna Talman, o canadianca de 9 ani, a reusit sa impuna in fata Consiliului Local al orasului Edmonton un proiect de lege prin care masinile nu mai au voie sa stationeze cu motorul pornit.
"Am vazut o masina care statea cu motorul pornit fara sa avanseze si mi-am dat seama ca imi este foarte greu sa respir", spune Anna, care dupa acest episod a decis sa infiinteze, cu ajutorul parintilor sai, organizatia ECO-AIR. Pentru ca in acest grup s-au inscris foarte multi locuitori ai orasului, legea a trecut de Consiliu si a primit 140.000 de dolari ca fonduri pentru o campanie anti-poluare.
Campania va include stabilirea unor zone in care masinile nu au voie sa stationeze cu motorul pornit, cum sunt imprejurimile scolilor, ale cartierelor de locuinte sau drive-urile restaurantelor de tip fast food.
Totusi, campania fetitei are si contestatari. Unul dintre consilierii primariei, Mike Nickel, crede ca masurile care trebuie luate sunt ridicole in anumite situatii: "Cand afara sunt -40 de grade si tii motorul pornit pentru a mentine o temperatura acceptabila in habitaclu, ar trebui sa politia sa vina sa iti opreasca masina? In plus, vorbimde costuri mari. Astazi e vorba de 140.000 de dolari pentru campanie, insa suma va creste la 250.000, apoi la 500.000 de dolari", spune politicianul canadian.
Un studiu condus de Consumer Energy center SUA arata ca mentinerea motorului pornit timp de doua minute in timp ce masina sta la coada la McDonald's Drive, de exemplu, consuma aceeasi canbtitate de combustibil ca o masina care ruleaza pe circa un kilometru si jumatate. Recomandarea specialistilor in mediu: opriti motorul daca aveti de gand sa stationati mai mult de 30 de secunde. Asta pentru ca zece secunde de mentinere in functiune a motorului fara ca acesta sa impinga masina consuma mai mult decat manevra de stop/start.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Un studiu realizat de institutul european Transport and Environment arată că mașinile cu motoare hibride plug-in emit de 4 ori mai mult dioxid de carbon comparativ cu datele oficiale WLTP. De asemenea, emisiile mașinilor cu motoare pur termice sunt mai mari în realitate cu 20% față de datele raportate de producători. (17.10)
-
Comisia Europeană, organismul executiv al Uniunii Europene, le va oferi mai mult timp producătorilor de automobile să atingă țintele de reducere a emisiilor de CO2. Astfel, producătorii vor avea la dispoziție încă doi ani de acum încolo pentru a ajunge la nivelul de emisii stabilit pentru 2025. (09.05)
-
În urma unui referendum organizat recent, locuitorii din Paris au votat în favoarea extinderii zonei pietonale din metropola franceză. Mai exact, în perioada următoare, 500 de străzi vor fi transformate în zone pietonale. (24.03)
-
Dacia va lansa un model nou în 2026: va fi rival pentru Skoda Octavia

-
Renault deschide comenzile pentru noul Clio în România: start de la 17.800 euro

-
Prețuri noul Volkswagen T-Roc în România: start de la 28.700 euro

-
Zero dramă, 100% util

-
Dacia Bigster, pe lista finaliștilor pentru premiul Mașina Anului 2026 în Europa




Comentarii (3)