Amenzi pentru stationarea cu motorul pornit in Canada
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Anna Talman, o canadianca de 9 ani, a reusit sa impuna in fata Consiliului Local al orasului Edmonton un proiect de lege prin care masinile nu mai au voie sa stationeze cu motorul pornit.
"Am vazut o masina care statea cu motorul pornit fara sa avanseze si mi-am dat seama ca imi este foarte greu sa respir", spune Anna, care dupa acest episod a decis sa infiinteze, cu ajutorul parintilor sai, organizatia ECO-AIR. Pentru ca in acest grup s-au inscris foarte multi locuitori ai orasului, legea a trecut de Consiliu si a primit 140.000 de dolari ca fonduri pentru o campanie anti-poluare.
Campania va include stabilirea unor zone in care masinile nu au voie sa stationeze cu motorul pornit, cum sunt imprejurimile scolilor, ale cartierelor de locuinte sau drive-urile restaurantelor de tip fast food.
Totusi, campania fetitei are si contestatari. Unul dintre consilierii primariei, Mike Nickel, crede ca masurile care trebuie luate sunt ridicole in anumite situatii: "Cand afara sunt -40 de grade si tii motorul pornit pentru a mentine o temperatura acceptabila in habitaclu, ar trebui sa politia sa vina sa iti opreasca masina? In plus, vorbimde costuri mari.
Astazi e vorba de 140.000 de dolari pentru campanie, insa suma va creste la 250.000, apoi la 500.000 de dolari", spune politicianul canadian.Un studiu condus de Consumer Energy center SUA arata ca mentinerea motorului pornit timp de doua minute in timp ce masina sta la coada la McDonald's Drive, de exemplu, consuma aceeasi canbtitate de combustibil ca o masina care ruleaza pe circa un kilometru si jumatate. Recomandarea specialistilor in mediu: opriti motorul daca aveti de gand sa stationati mai mult de 30 de secunde. Asta pentru ca zece secunde de mentinere in functiune a motorului fara ca acesta sa impinga masina consuma mai mult decat manevra de stop/start.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Volkswagen: „Nu mai vrem să desenăm mașini agresive”
- Ineos: producția oprită din cauza falimentului Recaro
- Șeful Ford: "Nu mai vrem să producem mașini plictisitoare"
- Noul Leapmotor C10, lansat oficial în România: preț de lansare de 39.800 de euro
- În premieră, un concept BMW a fost prezentat în România
Comentarii (3)