Americanii se reorienteaza spre masinile mici

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 12.08.2008
Reorientarea americanilor spre modelele de clasa mica si compacta face ca Ford sa renunte la doua uzine de SUV-uri.

Daca aveati impresia ca SUV-urile se inmultesc pe strazile noastre si ca modelele de clasele cu gabarit redus duc lipsa de clienti, Ford va contrazice flagrant tocmai prin strategia pe care o adopta in privinta productiei. Constructorul american a decis sa transforme doua uzine producatoare de SUV-uri in fabrici de modele de clasa mica, pentru a intampina numarul crescut de cereri pentru acest segment in SUA.

Pretul crescut al petrolul si al carburantilor din SUA face ca tot mai multi americani sa isi indrepte atentia spre modelele de gabarit redus, epoca SUV-urilor si a pick-up-urilor ineficiente din punctul de vedere al raportului consum/performante parand ca apune.

via | Automotive News

Taguri: Ford

Comentarii (11)

  • ...
    sa renunte la motoarele de 3 litri si 230 cp si sa isi ia un 1.4 de 170 cp ca asa e la ei motoare mari putere mica sa iti vezi pe americani de la camioane ca alea nu sunt suv-uri la masini mici.
    Daca cei de la renault baga pe piata americana loganu da dacia nu renault ca dacia a mai fost la ei da renault nu prea sa vezi ce profit fac acolo
    Loganul e masina spatioasa(cum le plac americanilor) si consum mic si ieftine
    0 0
  • george
    PE HARTIE,
    strategia lu` Ford e foarte buna...problema e ca de la intentia de a converti "niste uzine" de la SUV-uri de neam prost (cam pleonastica expresia da` merge) si pick-up-uri facute in totala bataie de joc la masini cu adevarat mici cu consumuri rezonabile e cale lunga drum de fier...Au noroc totusi ca divizia europeana are ceva experienta in domeniu si nu pornesc din fundul curtii...pana una - alta, americanii prefera sa ia Prius SH la bani de nou decat un Focus nou la aproape jumatate de pret...de ce oare?
    0 0
  • pt ca nu scrie hybrid pe el..:)
    daca ar scrie hybrid ar fi altceva.. americanii sunt speriati de modelele doar cu motor clasic pe benzina/motorina fara un motoras electric ..
    loganul ca sa aiba succes in state va trebui sa aiba "hybrid" sau electric in nomenclatura..:)
    0 0
  • clarkson
    logan in USA
    Unii abia il asteapta, sub numele de Nissan Aprio:

    http://www.autosavant.net/2007/05/renault-logan-how-to-build-successful.html
    0 0
  • AndreiRN
    Frustrati
    Numai comentari de frustrati citesc aici. Unde ati auzit voi de Focus la juma de pret de Prius? Dar nici nu se pune problema ca ford este departe de calitatea de la Toyota. Motoarele de 1.4 si 170cp sunt praf in ochii pt tineri care nu au habar de mecanica fiind motoare de scurta folosinta. Dar multi se lasa pacaliti.
    Oricand e mai bun un motor mai mare si mai lent decat unul de curse.
    0 0
  • AndreiRN
    Parerea expertului.... bleacs
    0 0
  • gigibidon
    AndreiRN
    zise expertul in rocket science.Stiu nemtii ce fac,nu sunt ei fraieri.Atunci cand prima locomotiva a depasit pragul 100km/h lumea zicea ca o sa innebuneasca vacile etc...dar nu a fost asa...asa ca stai linistit o sa tina destul motorasul ala...nu e ceva de genu "decat mult si prost,mai degraba putin si fara rost"
    0 0
  • incultura unora
    daca nu aveti idee despre ce vorbiti de ce va mai deranjati sa postati aici ?

    Va ganditi macar ca acel motor de 1.4 si 170 este facut pe baza motorului standard de 1.4 ? Voi va ganditi macar ca acel motor nu a fost conceput pentru a scoate 170 ?
    Da , e adevarat , si din motorul de Logan de 1,4 poti scoate 170 CP. Garantat. Problema e cat va rezista acel motor. Nu e vorba de 500 metri, va rezista 3-4 000 km cel mult. Probleme ar aparea la celelalte componente ale transmisiei care nu au fost dimensionate pentru o asemenea putere.

    De cate masini cu motoare performante ( incepand cu 1.4 170 cp si pana la M5, S6 , S class AMG , Lamborghini...) ati auzit ca au atins 100 000 km cu motorul original ???

    Apropo de locomotiva lui gigibidon... ce parere aveau nemtii despre calitatea japoneza acum 20-30 ani ???
    Stiti ca acum vreo 4-5 ani Bernd Pischetsrieder a zis intr-un interviu ca ar vrea sa stie si el cum fac cei de la Toyota masinile de le ies atat de bune ca sa le poata produce si el la fel de bune??!!

    Era pe vremea aia boss-ul BMW.
    0 0
  • gigibidon
    z
    cauta pe mobile.de si ai sa vezi destule masini uzate cu mai mult de 100.000 de km,mai putin lamborghini:),alea sunt masini care le scoti afara din an in paste.Toti va dati mari experti ca nu o sa tina nu o sa faca...stai linistit ca aia au facut mai multe calcule pt o masina decat a-ti facut voi(marea parte) din clasa I pana intr-a XII-a.Crezi ca daca mai era proasta o mai scoteau pe piata?Riscau sa scoata o masina f putin fiabila?Isi riscau imaginea pt un lot de masini?Am studiat la facultate putin cum se fabrica masinile toyota,intr-adevar au unul din cele mai performante sisteme de productie,dar asta nu inseamna ca ies cele mai bune masini.Toyota a fost si va ramane in SUA un fel de masina saracului(ma refer la marea parte nu la Supra sau celica) asa ca nu poate sa fie ceva spectaculos nici la calitate sau nush la ce alta chestie.Si apropo turbosuflantele pt motorul de 1,4 de 170 de cai de la VW se fabrica la Honeywell spre iesire pe A1, si fabrica aia e mai ceva ca la how it's made,e dupa ultimele tendinte modernizata
    0 0
  • gigibidon
    an uitat sa zic
    ce va agitati cu cat tine un motor?ce nu ati inteles? o masina se cumpara de noua si se tine 4-5 ani (aprox 80.000-100.000 km)dupa care se vinde si se cumpara alta noua.Daca iti iei o trotineta uzata nu ai decat sa bagi bani in ea cu nemiluita,e ca un sac fara fund.
    0 0
  • george
    GUTLESS WEASEL...
    @ AndreiRN

    Pe langa multele "calitati" pe care le ai (brainwashed, grandoman, narrowminded, ipocrit, fals, cu pasiuni dubioase, fara scrupule, un IQ subunitar si un vapor de tupeu) am constatat oarecum surprins ca se mai poate adauga inca una "pozitiva: "chicken"...N-ai curaj sa precizezi cui raspunzi cand postezi un comentariu...parca ai fi un brav soldat american de la Abu Ghraib...

    Back on topic, adica la preturile lui Ford Focus si Prius:

    http://www.ford.com/vehicles/vehicle-showroom#/ford/ford-focus-2008

    http://www.automarket.ro/stiri/sua-prius-second-hand-mai-scump-decat-unul-nou-13809.html

    Daca o sa faci o socotela extrem de simpla o sa vezi ca vorbim de o diferenta care poate merge pana la jumatate. Mai ales daca facem diferenta intre un Prius SH si un Focus SH. Pentru ca pretul Prius-ului creste cu varsta in vreme ce pretul Focus-ului scade cu varsta...

    Ma rog, cum tie ti-e totusi foarte greu sa faci socoteli din astea, roaga pe cineva sa te ajute...si nu e nevoie sa cauti prea mult...poti sa te opresti la orice absolvent de clasa a 2-a...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru