Aparent imposibil, dar adevărat: GM şi Ford au discutat despre o posibilă fuziune în 2008
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
General Motors şi Ford au fost aproape de o mutare care ar fi şocat industria auto. În 2008, cu un an înainte ca GM să intre în procedură de faliment sub protecţia unui tribunal american, şefii celor două mari corporaţii au discutat posibilitatea de a fuziona într-o singură companie, lăsând la o parte rivalitatea de decenii dintre cele două puteri auto americane. Informaţia a fost dezvăluită de Bill Vlasic, directorul biroului din Detroit al publicaţiei New York Times, în cartea "Once Upon a Car: The Fall and Resurrection of America's Big Three Automakers - GM, Ford and Chrysler". Aceasta va apărea mâine în librăriile americane şi promite să dezvăluie multe poveşti necunoscute din sânul celor trei producători.
"În vara anului 2008, cu aproape un an înainte ca GM să ceară intrarea în faliment, directorii companiei erau disperaţi. Rick Wagoner, preşedintele de pe atunci al celor de la GM, a propus în secret o fuziune cu Ford. În tot acest timp, Bill Ford îl curta pe viitorul preşedinte Barack Obama într-o încercare de a-şi asigura viitorul companiei", spun cei de la New York Times.
Wagoner a început discuţiile.
Ford şi GM ar trebui să fuzioneze, a spus acesta. Sinergiile ar fi fenomenale. Economiile ar fi enorme. Posibilităţile - nenumărate. Bill Ford era şocat. GM vorbea serios. A întrebat cine ar conduce această nouă companie. Oricât de mici ar fi fost acţiunile Ford, valoarea de piaţă a companiei era mai mare decât cea a celor de la GM, notează jurnaliştii americani. Acest moment a fost primul dintre cele care au anunţat neînţelegerile din timpul discuţiilor. Wagoner a avut pretenţii prea mari, anunţând că vânzările GM superioare trebuie să-i garanteze conducerea companiei.Conform informaţiilor publicate în cartea lui Bill Vlasic, oficialii Ford au privit cu circumspecţie abordarea celor de la GM, Bill Ford şi Alan Mulally hotărând la finalul discuţiilor că o astfel de alegere este una neinspirată. "Wagoner şi Henderson (n.r. ambii GM) au anunţat că GM rămânea fără bani lichizi şi avea probleme în a împrumuta bani. (...) Deci despre asta era vorba. GM se apropie de faliment, a realizat Bill Ford. Ford avea 30 de miliarde de dolari în bănci, iar GM şi-ar fi dorit asta. Nu era vorba de Ford, ci de salvarea GM."
Ford n-a avut nevoie să audă mai multe. "Nu, mulţumim. Aceste lucruri n-ar funcţiona cum trebuie", a încheiat Bill Ford discuţiile.
via | NYTimes
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Xpeng Aeroht, filiala specializată în mașini zburătoare a producătorului chinez de vehicule electrice Xpeng, a început luni producția de probă în prima fabrică inteligentă din lume dedicată producției de masă a mașinilor zburătoare. (05.11)
-
Alfa Romeo și Maserati își unesc forțele pentru a înființa Bottegafuoriserie, un nou „centru de excelență auto”, menit să devină un simbol al măiestriei italiene. (05.11)
-
Un oficial al mărcii Honda și-a exprimat dorința de a readuce la viață celebrul model decapotabil S2000 pe piață. Revenirea acestui model necesită mai multe condiții care trebuie îndeplinite cu privire la costuri, cerere și tehnologie. (05.11)
-
Dacia va lansa un model nou în 2026: va fi rival pentru Skoda Octavia

-
Ferrari deschide oficial reprezentanța din România. Noul Amalfi, oaspete de seamă

-
Renault deschide comenzile pentru noul Clio în România: start de la 17.800 euro

-
Noul concept Mitsubishi Elevance: SUV hibrid cu 4 motoare electrice

-
Stellantis începe producția noului Jeep Compass în Italia













Comentarii (4)