Cat difera preturile la masini in UE!
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Preturile medii ale automobilelor comercializate in Romania sunt mai mici cu 1,8% fata de preturile medii ale masinilor la nivelul Uniunii Europene, iar in Bulgaria nivelul este inferior cu 2,9%, potrivit unui raport realizat de Comisia Europeana (CE) pentru prima jumatate a anului, informeaza Mediafax.
Statul din UE cu cele mai ridicate preturi la automobile este Slovacia, care a devansat liderul anterior al clasamentului, Cehia. La polul opus se plaseaza Danemarca, unde preturile medii ale masinilor sunt cu 5,6% mai reduse decat urmatoarea clasata, Finlanda, si cu 0,7% mai mici decat in Lituania.
Germania ramane statul din zona euro cu cele mai mari preturi ale automobilelor, in timp ce in Finlanda pot fi cumparate cele mai ieftine masini, intrucat o treime din cele 87 de modele comercializate pe piata finlandeza au costul cel mai redus din regiune. Finlanda este urmata, in privinta pretului mic al masinilor, de Grecia si Slovenia, care a intrat recent in zona euro.
In Romania, cel mai mic indice al preturilor masinilor, in raport cu un nivel european minim stabilit la 100%, a fost consemnat in cazul modelului Citroen C5, iar cel mai ridicat in cazul automobilului Alfa Romeo, cu un indice de 127,7%.
Pentru marca Renault, indicele variaza de la 90,9% in cazul Espace la 102,9%, la modelul Clio. Modelul Mercedes C220 are un indice de 113,2%, Peugeot 407 un indice de 97,2%, iar Opel Corsa 89,5%.Raportul noteaza ca, in perioada mai 2006 -mai 2007, indicele preturilor automobilelor la nivelul UE, care reflecta preturile platite de cumparatori, inclusiv taxa pe valoarea adaugata si taxele de inmatriculare, au crescut cu 1,1%, sub inflatia de 2,1%.
Avansul preturilor din zona euro a fost usor mai ridicat, de 1,5%, totusi sub inflatia de 1,9%. In medie, preturile automobilelor au scazut in noile state membre, in timp ce la alte produse au crescut. Printre noile state membre in care a avut loc o reducere a preturilor masinilor se numara Slovacia, Slovenia si Romania.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Rolls-Royce a lansat propriul său set de șah ca un accesoriu pentru clienții mașinilor sale. Noul set include o suprafață de joc cu un lemn tăiat cu laser și piese din aluminiu care integrează magneți. (20.04)
-
John Elkann, președintele Stellantis, nu este de acord cu tarifele impuse de președintele american Donald Trump și nici cu normele de poluare foarte stricte impuse de Uniunea Europeană. El spune că industria auto este amenințată din cauza acestor două reglementări. (16.04)
-
Audi a anunțat un nou proiect prin care vrea ca vechile mașini de curse ale sale să ajungă în mâinile unor colecționari privați. Pentru început, Audi a scos la vânzare un prototip cu care a concurat în Campionatul Mondial de Anduranță și o mașină care a luat startul în seria DTM. (04.04)
-
Volkswagen va lansa modele noi cu motoare termice pe post de generator
-
Renault deschide comenzile pentru Austral facelift în România: start de la 31.000 euro
-
Noul Citroen C5 Aircross: SUV cu motorizări hibride PHEV și versiuni electrice
-
Universal apreciat
-
Chinezii lansează o marcă nouă de pick-up-uri. Va ajunge și în Europa
In alta ordine de idei, Slovenia a intrat recent in zona euro, e adevarat. Dar Grecia ?? Nu a intrat de prima data ?