Cat difera preturile la masini in UE!
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Preturile medii ale automobilelor comercializate in Romania sunt mai mici cu 1,8% fata de preturile medii ale masinilor la nivelul Uniunii Europene, iar in Bulgaria nivelul este inferior cu 2,9%, potrivit unui raport realizat de Comisia Europeana (CE) pentru prima jumatate a anului, informeaza Mediafax.
Statul din UE cu cele mai ridicate preturi la automobile este Slovacia, care a devansat liderul anterior al clasamentului, Cehia. La polul opus se plaseaza Danemarca, unde preturile medii ale masinilor sunt cu 5,6% mai reduse decat urmatoarea clasata, Finlanda, si cu 0,7% mai mici decat in Lituania.
Germania ramane statul din zona euro cu cele mai mari preturi ale automobilelor, in timp ce in Finlanda pot fi cumparate cele mai ieftine masini, intrucat o treime din cele 87 de modele comercializate pe piata finlandeza au costul cel mai redus din regiune. Finlanda este urmata, in privinta pretului mic al masinilor, de Grecia si Slovenia, care a intrat recent in zona euro.
In Romania, cel mai mic indice al preturilor masinilor, in raport cu un nivel european minim stabilit la 100%, a fost consemnat in cazul modelului Citroen C5, iar cel mai ridicat in cazul automobilului Alfa Romeo, cu un indice de 127,7%.
Pentru marca Renault, indicele variaza de la 90,9% in cazul Espace la 102,9%, la modelul Clio. Modelul Mercedes C220 are un indice de 113,2%, Peugeot 407 un indice de 97,2%, iar Opel Corsa 89,5%.Raportul noteaza ca, in perioada mai 2006 -mai 2007, indicele preturilor automobilelor la nivelul UE, care reflecta preturile platite de cumparatori, inclusiv taxa pe valoarea adaugata si taxele de inmatriculare, au crescut cu 1,1%, sub inflatia de 2,1%.
Avansul preturilor din zona euro a fost usor mai ridicat, de 1,5%, totusi sub inflatia de 1,9%. In medie, preturile automobilelor au scazut in noile state membre, in timp ce la alte produse au crescut. Printre noile state membre in care a avut loc o reducere a preturilor masinilor se numara Slovacia, Slovenia si Romania.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Carlos Tavares, fostul șef Stellantis, este de părere că grupul producător de mașini se va destrăma. În noua sa carte, publicată joi, Tavares crede că Stellantis s-ar putea destrăma în 2 grupuri. (24.10)
-
O mișcare ecologistă propune organizarea unui referendum pentru restricționarea circulației de mașini în centrul Berlinului. Referendumul ar putea avea loc în 2026 și ar limita circulația mașinilor la numai 12 zile pe an pentru fiecare persoană. (24.10)
-
Un brevet nou din partea celor de la Porsche relevă un motor nou care va fi dezvoltat de către producătorul german. Noul motor va putea avea configurații diferite, cu 9, 15 sau 18 cilindri în formă W. (22.10)
-
Dacia va lansa un model nou în 2026: va fi rival pentru Skoda Octavia

-
Toyota prezintă primul concept al mărcii de lux Century

-
Noul concept Toyota Corolla anunță prima generație electrică a modelului

-
Ferrari deschide oficial reprezentanța din România. Noul Amalfi, oaspete de seamă

-
Noul concept Mitsubishi Elevance: SUV hibrid cu 4 motoare electrice




In alta ordine de idei, Slovenia a intrat recent in zona euro, e adevarat. Dar Grecia ?? Nu a intrat de prima data ?