Centura de siguranta pentru caini si pisici
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Daca va bate gandul sa va luati animalul de companie in concediu cu masina ar fi bine sa va puneti urmatoarea intrebare: cum va fi acesta protejat in cazul unui accident? Pentru soferi si pasageri exista centurile de siguranata si airbag-urile, dar ce anume poate proteja pisica sau cainele care calatoreste impreuna cu dumneavoastra?
In Belgia, cercetatorii au ajuns la concluzia ca este nevoie de existenta unor reglementari pentru soferii care isi transporta cu masina animalele de companie. Institutul belgian pentru siguranta traficului (IBSR) afirma ca un animal care nu este legat intr-un vehicul in miscare reprezinta un real pericol pentru sofer. Atentia acestuia poate fi distrasa sau manevrele sale pot fi constranse de animal. Mai mult decat atat, in cazul unui accident, animalele de companie devin adevarate proiectile care pot rani pasagerii.
Werner De Dobbeleer, purtator de cuvant al IBSR, a declarat ca "animalele trebuie sa poarte un sistem de prindere fie ca sunt transportate in portbagaj fie ca se afla pe bancheta din spate." De Dobbeleer recomanda ca soferii sa cumpere pentru patrupedele lor hamuri speciale care sa poata fi prinse de centurile de siguranta sau de elementele din portbagaj.
Soferii belgieni s-au conformat deja noilor recomandari si au instalat o plasa separatoare intre ei si animalele de companie. De Dobbeleer insa nu este de acord cu aceasta masura pentru ca desi soferul este protejat, animalul nu se va bucura de siguranta in cazul unei coliziuni si crede ca un ham special ar rezolva ambele probleme.
Legislatia belgiana nu include nici o reglementare speciala pentru animalele de companiei care calatoresc cu masina insa prevede ca incarcatura sa fie intotdeauna prinsa intr-un mod sigur, regula care este valabila, prin analogie, si pentru patrupede.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
MG 3, modelul de clasă subcompactă al mărcii britanico-chineze, a obținut 4 stele la testele Euro NCAP. Organismul de siguranță rutieră a notat și o problemă de siguranță majoră pentru acest model, după ce prinderile scaunului șoferului s-au rupt în timpul unui test. (11.09)
-
Euro NCAP a efectuat o rundă nouă de teste de siguranță cu 16 mașini noi. Dintre toate mașinile testate în această serie, 12 au obținut scorul maxim de 5 stele. Printre modelele supuse la noile teste de siguranță au fost Audi Q4 e-tron, Mini Aceman și Hyundai Ioniq 9 și BMW Seria 1. (08.09)
-
În intervalul ianuarie-august 2025, constructorul american de automobile a inițiat 104 rechemări în service, cel mai mult dintre toți producătorii. Ele au afectat peste două milioane de vehicule. (20.08)
-
Stellantis schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
-
Prima imagine cu noul Mercedes-Benz Clasa C Electric: autonomie de 800 km
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Skoda prezintă noul concept Vision O. Prefigurează viitoarea generație Octavia
-
PREMIERĂ: Am văzut pe viu noua generație Renault Clio. 5 lucruri esențiale
Serpii ii incolacesc pe volan, testoasele le bag in torpedou si papagalii ii prind cu banda adeziva de tetiere:)). Chiar m-a distrat acest articol.