Chevrolet Volt are nevoie de carburant premium

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 29.07.2010
Americanii de la Chevrolet au dezvăluit fişa tehnică a lui Volt. În mod surprinzător, aceştia recomandă utilizarea carburantului cu cifră octanică superioară.

Cei de la General Motors au făcut valuri în presă săptămâna aceasta odată cu anunţarea preţului de vânzare al lui Chevrolet Volt. Pe lângă lista de preţuri, cei de la Chevrolet au prezentat şi fişa tehnică a lui Volt, care include şi lista de echipamente standard. În această listă de echipamente este inclus şi motorul otto de 1.4 litri şi 80 CP care funcţionează pe post de generator şi are scopul de a extinde autonomia lui Volt la un nivel similar cu cel al unui vehicul alimentat cu un motor cu ardere internă. Odată cu prezentarea listei respective, americanii de la GM au anunţat voalat faptul că Volt are nevoie de carburant premium pentru a funcţiona corespunzător.

Aşadar, primul vehicul electric din lume produs în serie de un constructor important de automobile are nevoie de cel mai scump sortiment de benzină disponibil pentru a putea folosi generatorul integrat la cotele declarate de constructor. Pe de o parte, acest aspect ar supăra o bună parte din potenţialii clienţi ai lui Volt – care ar alege acest model din considerente ecologice, în timp ce există o explicaţie pentru acest aspect.

Criticii vor spune că motorul aspirat de 1.4 litri care funcţionează pe post de generator la bordul lui Volt nu este atât de puternic încât să aibă nevoie de carburant de top, dar modul de funcţionare al acestuia implică necesitatea folosirii celei mai bune benzine disponibile pe piaţă.

Automarket vă oferă o explicaţie posibilă în ceea ce priveşte indicaţiile celor de la GM pentru folosirea benzinei cu cifră octanică mare. Spre deosebire de motoarele folosite în autoturismele convenţionale – chiar şi cele ale hibrizilor – motorul lui Volt funcţionează într-un regim de sarcină mare – fiind într-o situaţie similară cu motoarele folosite pe aeronave. În aceste condiţii de funcţionare, propulsorul va genera mai multă căldură decât un motor convenţional, lucru care va duce la facilitarea fenomenului de preaprindere. Pentru a preîntâmpina acest eveniment, cei de la Chevrolet recomandă carburanţi cu cifră octanică mai mare, care sunt mai rezistenţi la fenomenele de detonaţii şi preaprinderi.

Totodată, utilizarea acestui tip de carburant permite folosirea unor setări mai agresive ale avansului la aprindere pentru a putea îmbunătăţi economia de carburant.

Via | AutoblogGreen

Comentarii (22)

  • Frectie...
    Frectie...la piciorul de lemn. Te cari cu ditamai masina + un motor cu ardere interna + un rezervor de combustibil + un motor electric + un set de baterii si zici ca mergi ecologic. Eu inteleg ca trebuie sa incepem evolutia in vreun fel, dar parca e jenant sa obtii ecologia doar din setari marunte aplicate pe niste principii gresite.
    14 17
  • mai rau de atat nu se poate :) kaput
    Deci am ras cu pofta si am sunat si toti prietenii sa rada si ei.

    Asa va trebuie daca sunteti copy-paste si nu puneti cutiuta sa gandeasca !

    In SUA sunt 4-5 tipuri de benzine la pompa

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0f/Gas_Station_Pump_Five_Octane_Ratings.jpg

    La ei nu se masoara cifra octanica in RON cum se masoara in Europa ci se face media intre RON (cifra octanica de cercetare) si MON (cifra octanica motor) si rezulta ceea ce numesc ei Anti-Knock Index (AKI) (R+M)/2

    Deci o benzina care in Europa are RON 95, dupa acelasi standard are in USA aki 90-91 adica ceea ce numesc ei PREMIUM.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating


    Alta metoda, daca erati baieti destepti binenteles. Exista o clasificare europeana a benzinei

    Regular - RON 91-- care nu mai exista
    Premium - RON 95
    Super - RON 98

    Mai e o varianta cu Normal, Super si Super Plus

    Incercati sa ganditi cu mintea voastra si lasati copy paste-ul de la altii ca va faceti de ras

    "Automarket vă oferă o explicaţie posibilă în ceea ce priveşte indicaţiile celor de la GM pentru folosirea benzinei cu cifră octanică mare"

    Nici nu se stie ce rata de compresie are motoru' si veniti cu explicatii d'astea
    Hai sa fim seriosi
    25 2
  • @valy_budascu
    valy_budascu, din cate am inteles pana acum, Chevrolet Volt este cel mai eficient automobil de serie dpv al consumului care a fost produs vreodata. Deci se pare ca totusi functioneaza ;)
    16 5
  • voltu din benzina
    asa ai inteles.....pana una alta e cel mai eficient......pe HARTIE si nu pe sosea.

    ca fapt divers 1: este ca esti cazut in poponetz numai cand auzi "cel mai eficient automobil (...) care a fost produs vreodata"? Este sau nu?

    ca fapt divers 2: NICIODATA americanii nu vor face un lucru "cel mai eficient" NICIODATA ;)
    7 17
  • @Cyprus
    Ma simt nevoit sa te consiliez. Nu am spus ca nu e eficient ci doar ca eficienta e obtinuta prin setari si reglaje duse la extrem si executate pe o baza destul de subreda. Sincer, nu inteleg ce are acest autovehicul in plus fata de un hibrid. Ca in minus vad ca are.
    Deci...sa fiu mai explicit, nu cred ca aceasta varianta este cea mai eficienta configuratie ce se poate obtine cu componentele ce fondeaza masina. De aceea cred ca scopul principal al masinii e mai degraba sa medieze trecerea catre autovehiculele electrice decat sa fie un etalon al eficientei.
    5 14
  • Marius
    Prezent si viitor
    Domnule, cate vreme combustibilii au fost ieftini, s-au facut masini adevarate, simple, durabile, cu putina electronica.
    In prezent, ca sa se impace si capra si varza, este moda masinilor hibride.
    Pe viitor, batalia curata se va da intre electric vs. hidrogen vs. electromagnetic. Punct.
    5 13
  • cica-s destepti si noi fraieri
    pe mine nu ma enerveaza ca ii trebuie benzina pt a se deplasa(ca pina la urma aia e...)..dupa mine poate sa mearga si cu lemne sa sa-l cumpere cine vrea ...ma deranjeaza doar ca l-au numit ''ELECTRIC'' si ala e un BENZINAR toata ziua
    7 15
  • bob lutz
    voi ati citit cu atentie pasajul asta?

    Spre deosebire de motoarele folosite în autoturismele convenţionale – chiar şi cele ale hibrizilor – motorul lui Volt funcţionează într-un regim de sarcină mare – fiind într-o situaţie similară cu motoarele folosite pe aeronave. În aceste condiţii de funcţionare, propulsorul va genera mai multă căldură decât un motor convenţional, lucru care va duce la facilitarea fenomenului de preaprindere.

    mi-e imi suna a o mare manareala ca o treaba facuta pe genunchi. Sau in cel mai bun caz ca o treaba careia nu au reusit sa ii dea de capat. S-au sucit s-au rasucit, au luat un prius l-au facut bucati. I-au desfacut motorul, s-au uitat ca matza'n lemne la el si au zis hai sa facem si noi la fel.

    Dar vorba romanului au plecat boi si au ajuns vaca. Cel mai probabil in stilul binecunoascut al marilor companii puse in fata necesitatii de a aborda probleme absolut noi si absolut radical, rednecksii de la GM s-au pierdut pe drum si au inceput sa faca artificii. Complicatii peste complicatii ce trebuiau rezolvate pe parcurs si a iesit o struto camila denumita pompos masina electrica. Asta sa prosteasca prostii si sa-i faca sa creada ca au in fata "creme de la creme" a la General Motorrs (nu-mi iese r frantuzesc dar va inchipuiti voi)

    Eiii, si dupa 3 ani si jumate e propaganda comunistoida (il mai tineti minte pe bobitza lutza?) uite ca a iesit si copilul. Conceput greu, nascut greu si la prima vedere si cu mari probleme....motrice.
    4 16
  • " TOLD YA' SO " ... clasica fraza din filmele americane - se potriveste perfect pe acest produs "american"

    Motivele existentei lui Volt au fost discutate de nenumarate ori - principalul este prostirea prostilor si crearea in mintea oamenilor a acestui mit "ecologic" . Odata ce mentalul colectiv accepta ca astfel de masini sunt ecologice si d'asta costa cat costa se deschide calea pentru a putea scoate din buzunarele lor oricati bani doresc producatorii.

    Automarket nu cred ca greseste cand trage concluzia de mai sus -- masina are motorul pe Benzina numai pentru a misca un generator, nu pentru a misca rotile. Pentru a misca generatorul intr-un mod eficient motorul va trebui sa stea in sarcina constanta, sa ofere un cuplu si o turatie suficienta pentru ca generatorul sa functioneze in parametri optimi.

    Ceea ce ( EU ) cred ca-i gresit la aceasta masina este faptul ca motorul pe benzina nu actioneaza direct rotile in momentul in care se termina curentul din baterii, sau cand bateriile sunt descarcate sub un punct. Introducerea generatorului si a motorului electric intre motorul pe benzina si roti aduce cu sine o scadere a randamentului masinii. O solutie nu foarte costisitoare ar fi fost folosirea unei cutii automate pentru motorul pe benzina si filosirea motoarelor electrice ca generatoare in momentul in care acumulatorii se descarcau ( ceea ce nu stiu este daca motoarele electrice de la Volt actioneaza ca generatoare in momentul franarii ).

    discutia despre cat de cretina este "ideea" de a cumpara un Volt este lunga ... dar nu incep acum ;)
    5 16
  • kumite
    Wow!
    Mama!!!!! Ce de expertzi in ale hibrizilor,electricelor si ce mai vretzi voi.Si totzi vorbitori de limba romana.Ne apucam sa criticam,pt ca nu stim nimic.Ar fi fost perfect,daca masina asta,sau cealalta ar fi fost facute integral in Romanica:de la conceptzie si pana la produsul final.Dar nu!In schimb criticam,criticam si iar criticam.Chiar nu avem altceva mai bun de facut?Munca vs cersit! ce zicetzi de asta?
    Injuraturile de rigoare,va rog!
    15 2
  • kumite , comentariul tau , pe langa ca nu ajuta pe nimeni, ne arata ( unora ) cat de limitate iti sunt perspectivele si intelegerea lucrurilor care se intampla in jurul tau.

    Da-mi voie sa-ti spun ca , desi tu spui ca " vai ce de critici si nici un om care sa FAC CEVA in roamnia " , nu ai suficienta inteligenta pentru a-ti da seama ca , nici daca cei mai buni ingineri din romania ( si se stie ca nu ducem lipsa de asa ceva ) s-ar strange si ar crea o masina " perfecta " , aceasta nu ar avea nici o sansa de a vedea soseaua.
    NOI - potentialii clienti de MASINI ( in orice forma si cu orice mod de reansformare a energiei in lucru mecanic, asta ca sa vorbim la "general" ), nu putem decat sa analizam, cat ne duce mintea, ceea ce niste corporatii fara scrupule ne ofera la vanzare.
    EI - corporatiile, producatorii de masini, NU NE VOR BINELE, EI VOR BANII NOSTRI - cu cat intelegi mai repede asta cu atat mai usor iti va fi sa intelegi si motivele pentru care exista fiecare masina de pe piata, fiecare "clasa" si fiecare denumire cretina de marketing.

    Pana cand nu o sa poti sa vezi dincolo de "suprafata" iti recomand sa te limitezi la a citi ;)
    3 8
  • kumite
    @unchiuletzule
    Tu i-mi spui mie de inginerii din romania?

    Care sunt aia,adevarati?

    Cei care produc ceva concret,nu exista.

    Sunt unul dintre ei,si pot sa-tzi spun ca nu am invatat nimic in facultate,dar am absolvit-o.

    Nici nu m-am gandit vreodata sa lucrez ca inginer,pt.ca sunt bata.

    Ai perfecta dreptate.

    Nimeni nu poate sa inteleag
    a ce se intampla in jurul lui.

    Asta daca traiesti in romania cea trista si cenusie din toate punctele de vedere.

    Si sa revin iarasi la facultati.

    Spiru Haret i-tzi spune ceva?Fabrica de diplome pe banda rulanta.

    Facultatzile tehnice mai exista?

    Mai sunt studentzi care vor sa devina ingineri tehnici?

    S-a umplut romania de manageri de tot felul care manageriaza....haosul.

    Avocatzi si economisti,cacalau.Deci,care e problema ta?

    Crezi ca nu-mi dau seama ca totzi sunt ahtiatzi dupa banii nostri?Cumperi audi sau bmw,sau dracu stie ce.

    Cat costa masina si cat costa emblema?99,9%din romanii capabili nu mai sunt in tzara.Asta-i trist,e drama noastra.

    Ca natiune,o sa disparem,prietene.Hai ca te las sa transformi energia in lucru mecanic
    4 3
  • Explicatia sucks
    Explicatia cu motorul termic ce lucreaza in sarcina mare cam sucks. Nu cred ca atunci cind intra in functiune ca generator incepe sa biziie continuu la 4000 ture, ca la ce naiba ti-ai mai luat masina electrica. In plus, la un regim continuu de sarcina mare, si emisiile de CO2 ar trebui sa fie mari, deci nu se mai califica drept automobil eco.
    Si care-i problema ca merge cu "premium"? Ati vrea sa mearga cu gaz lampant?
    4 0
  • ... desi poate tie ti se pare ca in romania nu sunt si ingineri care stiu ce fac ... da-mi voie sa-ti spun ca sunt si oameni care isi practica meseria, cu succes, in romania --- faptul ca nu o sa auzi de un roman din romania care a creat ceva "spectaculos" este legat de alte probleme, nu de capabilitatile romanilor ;)

    stai linistit ca meseria mea se refera la transformarea energiei in lucru mecanic ... ca altfel iti cade casa in cap ... si spre binele "multor romani" sper ca imi fac treaba bine :))
    4 1
  • kumite
    @unckle
    Foarte bine daca esti inginer proiectant.Lucru mare rezistentza materialelor.Dar nu am vazut nimic pe care sa scrie:"Proudly made in Romania".Ingineri imbracatzi cu halate care supravegheza productzia(aia care inca nu-i vanduta)?Aia nu-s ingineri.Conceptzie in fatza plansetei?Cine face asa ceva?Suntem unde suntem si nu ma potzi contrazice.
    1 4
  • ciurik
    Dragilor retardati
    1. Va multumesc ca cititi in numar atat de mare un post despre o masina electrica.
    2. Va multumesc la primul punct deoarece probabil sunteti noi in ceea ce priveste stirile despre Chevrolet Volt pentru ca altfel ati fi observat ca acesta este un E-REV (Electric - range extender vehicle), adica o masina ELECTRICA, capabila sa suporte drumuri mai lungi decat suporta acumulatorii interni.
    3. Asta inseamna ca daca ai o masina electrica nu prea poti sa mergi la un road trip...sau sa te duci la mare, deoarece nu-ti ajunge bateria. EH, pentru voi aceia care faceti cate un drum la mare pe an si vi se pare important sa ai masina cand o faci ca ... DEH...ai masina ai valoare, S-a inventat Chevy Volt!
    Iubesc Chevy Volt (Ampera) si mi se pare cea mai inteligent creata masina - este electrica pentru nevoile zilnice si conventionala pentru nevoile ce apar odata pe an. Este, deocamdata, pentru enviromentalisti convinsi, iar pana nu apare o tehnologie mai buna pentru acumulatori, este tot cel mai bun produs ce va exista pe piata.
    4. In legatura cu subiectul - Chevrolet nu plateste prostii sa comenteze pe site-uri auto ci plateste inginerii cu bani grei ca sa faca masini FEZABILE!

    Imi cer scuze ca a trebuit sa fiu unul din prostii ce comenteaza, dar eu macar am o scuza, am baut cateva beri si inca sper ca-s coerent, ca altfel mi-ar parea rau sa fi scris atat degeaba.
    8 2
  • kumite
    @ciurik
    Good point!Inca ceva.Daca masina asta era facuta in europa(mai corect germania),totzi erau mutzi de admiratie.Ar fi fost ,pt.moment,apopogeul tehnicii auto la momentul actual.Ups!Am folosit un pleonasm.Dar pana la urma urmei,este doar o porcarie americana.Hai sa traitzi bine!Doar daca muncitzi ca lumea!
    4 1
  • generatia PRO(STIE)
    pana nu apare o tehnologie mai buna pentru acumulatori, este tot cel mai bun produs ce va exista pe piata

    nici macar nu a aparut pe piata si nici timpul si kilometrii parcursi nu iti sustin teoria

    da domnu ciurik io cred ca erai beat. Atat de beat incat sa crezi ca (virgula) concurenta va sta cu mana'n dos sa admire cel mai bun produs ce va exista pe piata (sic!) Daca nu erai beat cand ai scris asta insemna ca e mai mult decat grav.

    kumite...inteleg ca vrei sa fii mistocar dar nu tine. GM este fortat de imprejurari sa iasa la rampa cu ceva eco. Pan'acum au asteptat sa creasca valul (vezi japonezii) si acum, vezi doamne, sunt cei mai buni. Dupa cola, hamburger te-au prostit cu volt. Ce sa-i faci.... generatia pro.
    0 3
  • kumite
    PRO
    Chiar ca ai muscat-o rau.Eu generatia PRO?
    Un automobil adevarat a fost ala care merge cu benzina,si asa va ramane.Iar despre hamburger si cola,de unde stii?Din proprie experientza?
    Daca esti atat de cunoscator,ar fi trebuit sa intelegi ca am fost doar sarcastic si nu mistocar.Daca am fi dat mistocareala deoparte acum 20 de ani,am fi fost mai departe.Dar noi nu.Am facut arta din smechereala si mistocareala.In lumea asta se mai si munceste daca vrei sa ai ceva.
    2 0
  • @kumite
    frate, tu trebuia sa fi in locul lui base...esti cu adevarat un vizionar!
    0 1
  • kumite
    @ccp
    Really?No way.Sunt asa de bucuros ca nu mai sunt acolo.Nici nu potzi sa-tzi imaginezi!!!!Bafta,prietene!
    1 0
  • mdea,s-a comentat numai la subiect!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru