Criza pe piata fibrei de carbon
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Constructorii de masini supersportive vor avea in curand de suferit de pe urma unei potentiale crize a fibrei de carbon. Potrivit unui studiu recent efectuat de o publicatie americana, pretul fibrei de carbon a crescut de patru ori in ultimul an.
Se pare ca preturile acestui material au explodat din cauza dorintei companiilor aeriene Boeing si Airbus de a folosi fibra de carbon pentru noile sale generatii de avioane. Producatorii de fibra de carbon nu pot astfel sa faca fata cererii mari de pe piata aeronautica si implicit nu pot satisface cererea unor constructori auto ca Ferrari sau Lamborghini. Productia materialului nu poate creste prea curand ceea ce inseamna ca mai multi constructori de automobile exotice vor avea de suferit.
Deja constructorul american Saleen a simtit urmarile cresterii pretului fibrei de carbon. Supercarul S7, construit in mare parte din acest material, a suferit o crestere a pretului cu 25.000 de dolari ajungand acum pana la 605.000$ fata de doar 580.000$ cat costa initial.
Tot mai multi constructori se orienteaza catre acest material, pentru modele ca BMW M3 si Mercedes CLK Black Series folosindu-se multa fibra de carbon. Cresterea pretului va putea duce insa la renuntarea utilizarii acestui material.Majoritatea constructorilor auto folosesc folosesc fibra de carbon deoarece aceasta este mult mai rigida si mai usoara decat materialele metalice. Masa masinii este astfel mult mai scazuta iar protectia in cazul unui accident este mai mare.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Volkswagen va închide, pentru prima dată în cei 88 de ani de existență, una din fabricile sale din Germania. Fabrica din Dresda, cunoscută mai bine ca Fabrica Transparentă, va fi închisă definitiv în această săptămână. (15.12)
-
Seat și Cupra au început producția de baterii la noua uzină din Martorell (Barcelona). Aici vor fi asamblate bateriile care, ulterior, vor echipa modelele Cupra Raval și Volkswagen ID.Polo. (13.12)
-
Constructorul german de automobile marchează 50 de ani de la startul producției Seriei 3. În tot acest timp au fost asamblate peste 18 milioane de exemplare. (12.12)
-
Porsche: „Ritmul de inovare al mărcilor chineze îți taie respirația”

-
Noul Opel Astra facelift: faruri LED adaptive și autonomie mărită pentru versiunea electrică

-
Noua Kia Seltos: SUV-ul subcompact ajunge acum și în Europa

-
Dacia deschide comenzile pentru noile Sandero și Sandero Stepway facelift: start de la 15.750 euro

-
Land Rover readuce pe piață clasicul Defender: culori noi, preluate de la Defender OCTA




E o criza de productie temporara.
Este mai mult decat un anunt bucurator pentru o afacere.