Cromarea plasticului a devenit posibilă datorită nanotehnologiei
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Un proiect de cercetare finanţat de Uniunea Europeană a reuşit să aplice un finisaj cromat pieselor din plastic fără să folosească materiale dăunătoare mediului. Proiectul de cercetare se numeşte Ecosam şi acesta renunţă la cromul hexavalent pentru a oferi o alternativă sustenabilă din punct de vedere ecologic pentru tratarea suprafeţelor de plastic în vederea aplicării unui finisaj cromat. Tehnologia dezvoltată de cei de la Ecosam reduce masa unui vehicul fără să compromită calitatea design-ului sau a finisajelor.
Exista deja un procedeu de "cromare" a pieselor din plastic, dar acesta implica folosirea unei substanţe cancerigene. Procedeul tradiţional folosea şi paladiul şi alte metale rare, ceea ce ridica preţul operaţiunii de cromare. Secretul tehnologiei inventate de proiectul Ecosam stă în domeniul nanotehnologiei. Deoarece nanoparticulele se găsesc în număr mare pe orice suprafaţă dată, acestea au o suprafaţă specifică mai mare decât particulele standard, ceea ce le face mai aderente atunci când sunt aplicate pe un material.
Cercetătorii proiectului Ecosam au exploatat această trăsătură pentru a dezvolta o nouă tehnică de fixare a cromului pe suprafeţe.
Plasticul este pregătit cu o oxidare superficială folosind substanţe mai puţin dăunătoare, după care se depun un strat de nanoparticule pe suprafaţa acestuia, pregătind plasticul pentru stratul definitiv de crom. Procesul de placare cu crom devine astfel mai ecologic, mai simplu şi mai puţin periculos pentru oameni. În comparaţie cu metodele tradiţionale, costurile sunt reduse la jumătate.Via | Wardsauto
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Genesis a scos pe piață un facelift pentru modelul lor electric G80. Acest model este dedicat clienților din Coreea de Sud. (08.09)
-
Guvernul japonez a anunțat o investiție uriașă pentru dezvoltarea producției de baterii pentru mașinile electrice. Principalele companii care s-ar ocupa de producție ar fi: Toyota, Nissan, Mazda și Subaru. (08.09)
-
După multe întreruperi, Ginetta Akula intră în sfârșit în producție. Vor exista doar 20 de exemplare Akula, iar prețul mașinii deste de 325.500 de euro. (07.09)
- Renault prezintă noul concept R17 Restomod, un concept inspirat din anii ’70
- Acesta este noul Nissan Patrol: modelul de teren renunță la motorul V8 în favoarea unui V6
- Volkswagen: directorul financiar anunță că producătorul german mai are maxim 2 ani pentru a se salva
- Cupra prezintă noul Terramar: versiune PHEV cu 272 de cai putere
- Scout Motors, noua marcă de mașini off-road a Grupului Volkswagen, confirmă data lansării primelor modele
mie mi se pare ca nu .
oricum procesul descris de tine se folseste de mult si nu e chiar asa cum zice tu ... grosimea e mult mai mica designer de balta ... iar tratamentele ca se mentina costa mult nu procesul ... trecand peste asta unde ai vazut tu la vw chrom umflat iar la chevrolet nu mai discut ca nu are sens. uitate mai in detaliu la bmw sau la alte marci premium .. acolo o sa ai o mica mare supriza, si incearca sa vezi o sectiune de piesa chromata ca sa vezi acolo grosimi :D take care have fun :-h