Cromarea plasticului a devenit posibilă datorită nanotehnologiei
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Un proiect de cercetare finanţat de Uniunea Europeană a reuşit să aplice un finisaj cromat pieselor din plastic fără să folosească materiale dăunătoare mediului. Proiectul de cercetare se numeşte Ecosam şi acesta renunţă la cromul hexavalent pentru a oferi o alternativă sustenabilă din punct de vedere ecologic pentru tratarea suprafeţelor de plastic în vederea aplicării unui finisaj cromat. Tehnologia dezvoltată de cei de la Ecosam reduce masa unui vehicul fără să compromită calitatea design-ului sau a finisajelor.
Exista deja un procedeu de "cromare" a pieselor din plastic, dar acesta implica folosirea unei substanţe cancerigene. Procedeul tradiţional folosea şi paladiul şi alte metale rare, ceea ce ridica preţul operaţiunii de cromare. Secretul tehnologiei inventate de proiectul Ecosam stă în domeniul nanotehnologiei. Deoarece nanoparticulele se găsesc în număr mare pe orice suprafaţă dată, acestea au o suprafaţă specifică mai mare decât particulele standard, ceea ce le face mai aderente atunci când sunt aplicate pe un material.
Cercetătorii proiectului Ecosam au exploatat această trăsătură pentru a dezvolta o nouă tehnică de fixare a cromului pe suprafeţe.
Plasticul este pregătit cu o oxidare superficială folosind substanţe mai puţin dăunătoare, după care se depun un strat de nanoparticule pe suprafaţa acestuia, pregătind plasticul pentru stratul definitiv de crom. Procesul de placare cu crom devine astfel mai ecologic, mai simplu şi mai puţin periculos pentru oameni. În comparaţie cu metodele tradiţionale, costurile sunt reduse la jumătate.Via | Wardsauto
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Leapmotor a stabilit un nou record lunar de livrări. Acest lucru s-a întâmplat în luna noiembrie, când producătorul chinez a livrat 70.327 de vehicule. În acest fel, Leapmotor a depășit Volvo la nivel global. (08.12)
-
Grupul german a anunțat că va investi până la 160 de miliarde de euro în diferite segmente din cauza dificultăților întâmpinate pe piețele din SUA și China. (08.12)
-
Ford este lovită de o nouă rechemare în Statele Unite ale Americii. De data aceasta, „Ovalul Albastru” a întâmpinat probleme cu hayonul. (06.12)
-
UE va permite condiționat vânzarea mașinilor noi cu motoare termice și după 2035

-
Primele imagini cu noua Kia Seltos: SUV-ul subcompact va ajunge acum și în Europa

-
Noua Toyota GR GT este aici: motor V8 hibrid de 650 CP

-
Ford Puma Gen-E, cea mai vândută mașină electrică în România, în noiembrie

-
Noile Alfa Romeo Giulia și Stelvio Quadrifoglio Collezione: ediție specială produsă în 63 de exemplare













mie mi se pare ca nu .
oricum procesul descris de tine se folseste de mult si nu e chiar asa cum zice tu ... grosimea e mult mai mica designer de balta ... iar tratamentele ca se mentina costa mult nu procesul ... trecand peste asta unde ai vazut tu la vw chrom umflat iar la chevrolet nu mai discut ca nu are sens. uitate mai in detaliu la bmw sau la alte marci premium .. acolo o sa ai o mica mare supriza, si incearca sa vezi o sectiune de piesa chromata ca sa vezi acolo grosimi :D take care have fun :-h