Dacia Duster: 500 de comenzi pe zi in Franta

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 03.05.2010
Dealerii Dacia din Franta au adunat in luna aprilie 10.000 de comenzi pentru cel mai nou model din gama constructorului roman.

Esential

500 de comenzi pe zi a primit Dacia pentru Duster in Franta.
260 de exemplare Duster se produc in fiecare zi la uzina de la Mioveni.

Dacia Duster reuseste sa prinda nu doar in Romania, acolo unde weekend-ul Porti Deschise a adus multimi de clienti in showroom-urile din intreaga tara, ci si in Europa. Iar cea mai importanta piata externa pentru Dacia nu poate sa ramane insensibila la cel mai nou sosit in gama Dacia.

Conform datelor oferite de Renault, dealerii Dacia din Franta au adunat in fiecare zi din luna aprilie cate 500 de comenzi pentru Duster, totalul clientilor care au depus deja actele pentru un Duster ajungand la 10.000.

La capitolul vanzari in luna aprilie in Franta, Dacia a reusit sa se claseze pe locul al saptelea, cu 7502 unitati vandute. Dupa ce luna martie a fost una excelenta pentru marca de la Mioveni, Dacia clasandu-se atunci pe pozitia a patra (imediat dupa marcile franceze Renault, Peugeot si Citroen) si adunand o cota de piata de 6.8%, luna aprilie domoleste avantul brandului romanesc, care reuseste totusi sa adune o cota de piata de 3.9%.

Totusi, Dacia se mentine pe pozitia a sasea in ceea ce priveste vanzarile in primele patru luni ale anului, cota de piata atinsa de marca romaneasca in perioada ianuarie-aprilie fiind una excelenta: 5.0%.

MARCA  APRILIE 2010 
 Cota de piata 
 IAN-APR 2010 
 Cota de piata (ian-apr 10) 
1.
RENAULT
43.675 22.9% 180.133 22.9%
2. PEUGEOT 35.492 18.6% 143.389 18.2%
3. CITROEN 27.799 14.6% 116.559 14.8%
4. VOLKSWAGEN
12.488 6.5% 48.161 6.1%
5. FORD 9.481 5.0% 44.235 5.6%
6. OPEL 7.562 4.0% 29.136 3.7%
7. DACIA 7.502 3.9% 38.916 5.0%
8. FIAT 6.351 3.3% 36.830 3.4%
9. TOYOTA/LEXUS 
5.041 2.6% 23.768 3.0%
10. AUDI 4.586 2.4% 16.747 2.1%

via | CCFA

Comentarii (18)

  • Carlos
    Cota de piata va continua sa creasca. Asta e doar inceputul :)
    30 3
  • Bentley
    Deci nu e bun, e dezastru, ha??? Ce am zis se pare ca se confirma...Vanzarile spun totul...
    Pt toti beemvistii ingurgitori de bere la 2.5L... Deci Dacia poate face si masini apreciate...
    28 10
  • Eu sunt unul dintre cei carora le plac BMW-urile, dar nu am zis nimic rau de Dacia....tot respectul meu pt ca au plecat de foarte jos, iar cu Logan, Sandero, Duster au facut un salt imens de la Solenza. Felicitari Dacia.
    26 3
  • dacia
    Fac o treaba buna, inteligenta. Nu sunt posesor de dacia dar nici indiferent la evolutia lor. Dusterul va fi un mare succes.
    25 0
  • intrebarea este oare cand o sa intelegeti ca "dacia" nu ezista decat pe hartie, acele masini sunt Renault - absolut totul in ele este Renault , nimic nu mai este de la dacia ... nici macar sigla aia de care nu-si aminteste nimeni cum arata ;)

    Faptul ca exista si romani implicati in dezvoltarea masinilor Dacia (si Renault in general) este o alta poveste. Inginerii romani sunt , cred eu, cel putin la fel de pregatiti ca francezii sau nemtii - le lipsesc banii alocati cercetarii . . . sau , cel putin, le lipseau pana sa vina Renault. Roamnia ar fi putut avea o alta "dacia" la sfarsitul celor 40 de ani de glorie daca inginerii ar fi fost lasati sa lucreze.
    17 11
  • Semtex
    @unckle
    Ca de obicei scrii ca sa te afli in treaba.

    Pe langa faptul ca masina se fabrica in ROMANIA, o buna parte din proiectul Duster a fost realizat TOT IN ROMANIA.

    Automobile Dacia are dezvoltata o filiera completa in domeniul industriei auto, de la design si inginerie, pana la productie, comercializare si servicii post-vanzare. In curand centrul de inginerie RTR va putea lucra la componentele masinii in proportie de 100%.

    Esti penibil !
    11 10
  • Vartanu
    @unkle
    Chiar vorbesti ca sa te afli in treaba.
    Ca sa iti dai seama ca dacia este totusi o masina romaneasca asa cum estea ea iti spun ca eu locuiesc de 3 ani in vest si toata lumea care aude de dacia sau are dacia prununta una dintre frazele de mai jos:
    "A good romanian car"
    "Good and cheap Romanian Auto"
    " A car made in romania"
    "It is made by romanians"

    Cele trei fraze sunt de ajuns pentru a sustine ca Dacia este cunoscuta ca o masina romaneasca.
    Insa romanii nostri rumegatori de seminte pe capota bemveului care are barile lipite cu scoci si oua kinder la antena, au auzit ei de la niste "tavaresi" ca nue bune....tot bemveu, sapca, pantaloni de trening si geaca de piele il fac pe om

    Si apropo, "ezista" nu exista in DEX-ul roman

    In rest sa auzim de bine
    12 10
  • Semtex
    corect ! povesti de pe vremea lui ceasca! in rest nu stie prea multe.
    ba tine minte tu de la mine: Dacia a fost si va fi o marca romaneasca! indiferent de structura actionariatului !!
    Dacia e pe profit serios de ani buni. Banii pentru investitii NU SUNT o problema, mai ales cu un grup puternic in spate- Alianta Renault-Nissan (locul 3 mondial)

    unckle -experul lu' peste ! esti de rasul curcilor
    7 10
  • cu parere de rau
    iar at-ti sarit la gatul omului aiurea, are dreptate Dacia este doar cu numele romaneasca in rest totul la francezi,inclusiv profitul(dupa sistemul vostru de gandire si ford este tot al nostru :) )
    12 5
  • baubau
    Dacia nu este nici a romanilor, nici a francezilor este a "urmasilor urmasilor nostri" :) . Mai stati putin sa apara 4x4 , atunci sa vedeti comenzi. Ma astept la cat mai multe "manute rosii" din partea biciclistilor !
    3 4
  • Interesant de vazut ce se va intampla; oficiali Dacia declara ca la Mioveni capacitatea maxima este de 600 si ceva de "prafuitoare" pe zi.

    Pacat ca Romania nu a fost in stare sa finanteze si sa organizeze un sistem de productie care sa foloseasca mintile inginerilor romani si sa produca profit pentru Romania si pentru romani. In conditiile acestea este bine ca are totusi cine sa ne echilibreze balanta de plati externe si aici trebuie sa recunoastem meritul lui Renault de a folosi mai bine potentialul tarii decat noi romanii am fost in stare sa o facem.
    8 3
  • calitatea dacia
    Nu contest faptul ca dacia a scos masini cat de cat ok, insa, calitatea lasa f mult de dorit, manerele usilor sunt de o calitate indoielnica, te gandesti "oare nu raman cu manerul in mana"? Si ar fi multe de zis referitor la calitate.. Sa dai 17000 euro pt plasticele lor ieftine..? Sunt o multime de variante la achizitie.. nu sunt fan al masinilor sh, dar sa dai 17000 euro, mi se pare f mult.
    3 12
  • DESPRE SUPER DUSTER. SPECIAL. PT BASE. CITESTE SI DA MAI DEPARTE..........
    din cele 20.000 de exemplare Duster, doar unul este cu adevarat special. Rosu, luat cu banii sotiei, condus direct din uzina spre portile Cotrocenilor, ful-options, 4x4, probabil fara aburi de alcool, iata cateva coordonate ale singurului SUPER DUSTER. Obama si Putin ar putea crapa de ciuda.


    Traian Basescu este cel mai tare din parcare la ora aceasta, nu de alta, dar e singurul roman care si-a tras un SUPER Duster. Si ca sa fie mai cu mot (pardon, nu mai are mot de mult), a cerut-o rosie. Constructorii nu s-au lasat mai prejos si rosie i-au livrat-o, dar pe banii sotiei. Pe langa aceasta culoare aleasa de Basescu special pentru a-l tachina pe nea Nelu, cei de la Dacia au echipat masina cu cele mai noi sisteme de protectie si siguranta auto din lume.

    Dintre acestea enumeram:

    SPP (Safe Personal Protection) - sistem ce functioneaza pe baza de protectie generala pentru presedinte si familia acestuia.
    Un singur buton blindeaza 4×4-ul ca pe un tanc.

    ANI (Alcohol Neutralizator Injection) - daca masina simte ca soferul a consumat bauturi alcoolice, din bord iese o seringa cu un neutralizator al alcoolului din organism cu care conducatorul auto este injectat.

    DNA (Direct Nervous Action) - este un buton in bordul masinii care, odata apasat, permite trecerea autovehiculului din starea de croaziera in starea de urmarire viteza.

    PDL (Popular Drive Life) - sistem ce permite decapotarea SUV-ului, astfel incit presedintele sa poata face cu mina poporului dupa modelul Papamobilului, stind in picioare.

    CNSAS (Controlled Navigation and Security Advanced System) - un sistem de navigare si securitate extrem de complex, ce permite o deplasare din punctul A in punctul B prin inlaturarea oricarui obstacol din drum, si trecerea tuturor semafoarelor pe verde.

    FMI (Full Motion Injection) - sistem ce elibereaza in rezervorul dusterului prezidential o serie de aditivi speciali care solicita motorul la maximum sporind viteza. Aici exista riscuri pe termen lung, o posibila explozie din cauza supra alimentarii cu aditivi.

    In contrapartida a fost instalat sistemul BNR (Bypass NOS Reduction) - care diminueaza efectele negative ale sistemului FMI. Insa, cireasa de pe tort o reprezinta cel mai bun si cel mai fiabil sistem dintre toate, construit special pentru masina presedintelui, model unicat.

    Sistemul BOC (Basescu's Optimal Control) - cu ajutorul acestui sistem presedintele nici nu mai trebuie sa puna mina pe volan, BOC face tot ce-i spui fiind actionat pe comanda vocala.

    Din pacate, cei de la Dacia au facut si o greseala, au instalat si sistemul PSD (Prudent Safe Drive), dar pe care Basescu l-a dezactivat din prima clipa cind s-a urcat la volan.

    Invidios, nea Nelu si-a comandat si el un Duster, portocaliu, cu un singur sistem, PCR.
    17 4
  • ne trebuia publicitate
    chiar daca facea dacia exact aceeasi masina, duster, cu aceleasi performante, nu avea nici o sansa sa vanda in franta 500 de masini pe zi, renault le-a facut publicitate, le-a dat o oarecare incredere potentialilor clienti, iar fara ei dacia nu avea acelasi succes.

    e urat ca renault ia mare parte din profit, dar fara ei, dacia by romania nu-l avea nici macar p-ala, iar multi se indreptau catre clio in loc de actualul logan, deci tot ei aveau de castigat.
    6 4
  • Urata nu este, de buna, vom vedea. Pretul e bun, dar eu am 2 intrebari:
    - are filtru de polen?
    - de ce #$###3 nu au pus si ei butoanele de actionare geamuri fata si spate pe portiere? Era chiar asa de scump?
    3 5
  • bozzo26
    prea multa reclama pentru o porcarie de masina. deja am vazut pe strazi , vom fi asaltati de Duster cu bullbar si geamuri vopsite cu spray.
    2 7
  • @bozzo26
    duhnesti a prostie bah copile! de aia nu mai poate Dacia de mascarici si fitosi ca tine! hai sa fim seriosi... Dacia progreseaza si pt orice om evoluat si cu bun simt observa ca diferenta dintre 2004 si 2010 e pozitiva.
    6 1
  • :)
    @baubau
    auziti la el:
    "Dacia nu este nici a romanilor, nici a francezilor este a "urmasilor urmasilor nostri" :)"
    ma ciudatenie tu chiar crezi ce zici, tu nu vezi ca nimic nu mai e al romanilor, pardon Roooomi-nilor, totul a fost vandut si furat, si tu zici ca ii urmasilor nostrii.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru