Dacia va produce 350.000 de maşini la uzina din Maroc

De Bogdan Mirică
Publicat Joi, 03.02.2011
Dacia îşi va extinde capacitatea de producţie şi în uzina Tangier din Maroc. Aici, Renault promite că vor lua naştere până la 350.000 de maşini Dacia pe an.

Esential

350.000 de maşini ar urma să producă Dacia în fiecare an la uzina marocană din Tangier.

Renault mizează pe ajutorul Dacia atunci când vine vorba de cucerirea pieţelor emergente mari, cum sunt Brazilia şi Rusia. Pentru a putea face faţă cererii la nivel global, Dacia are la rândul ei nevoie de ajutorul uzinei marocane din Tangier, care trebuie să asigure o bună parte din producţia constructorului român.

Potrivit unui oficial francez, uzina marocană va fi capabilă să producă un total de 350.000 de maşini pe an în următoarea perioadă. Numărul mare de unităţi va fi justificat prin introducerea a două noi modele Dacia în decursul anului viitor.

Surse din interiorul constructorului francez au declarat că gama Dacia se va îmbogăţi cu un model de familie de mici dimensiuni şi cu un vehicul comercial. Acesta din urmă va fi ceva mai mare decât actualul Renault Kangoo. Ambele modele vor fi construite pe actuala platformă a modelului Logan, de producţia lor urmând să se ocupe uzina marocană din Tangier.

Gerard Detourbet, vicepreşedintele programelor entry-level în cadrul Renault, a declarat că cele două uzine Dacia, cea din Mioveni şi cea din Tangier, vor avea o capacitate de producţie cuprinsă între 350.000 şi 360.000 de unităţi.

"În condiţiile în care la Mioveni se lucrează la capacitate maximă, ne-am întrebat dacă trebuie să ne extindem în România sau trebuie să căutăm şi alte uzine. Aşa am ajuns la amplasamentul din Tangier", a declarat Detourbet.

Renault a deblocat săptămâna aceasta un program de investiţie pentru mai multe puncte de producţie, 3/5 dintr-un total de 5.7 miliarde de euro urmând să meargă către extinderea mai multor fabrici din afara Europei, până în 2013.

via | automotivenews

Comentarii (10)

  • Tangier
    T A N G E R . . .

    Din cate stiam limba romana especta cat de cat forma originala a numelui propriu
    5 0
  • in hartile vechi apare si Tangier, deci nu au gresit cu nimik ;)

    Deci Renault vrea ...
    "În condiţiile în care la Mioveni se lucrează la capacitate maximă, ne-am întrebat dacă trebuie să ne extindem în România sau trebuie să căutăm şi alte uzine. Aşa am ajuns la amplasamentul din Tangier"
    ... dar nu se poate ...

    Nu era frumos pentru romania ca Dacia sa produca 700000 de masini pe an aici? ... dar de unde sa gasesti niste "oficiali" romani cu care sa te intelegi sa faci o fabrica...
    16 0
  • Dan_GRC
    Prea multe vrei mai unckle, eu nu stiu cum de i-au lasat si cu asta care e acum, cum de n-au stricat preluarea cerand spagi prea mari, cum s-a intamplat la Aro, unde a vrut Kia la un moment dat sa vina dar s-au lasat pagubasi oamenii ca spaga era direct proportionala cu investitia
    13 0
  • @unckle
    Motivul pentru care Renault a hotarat sa deschida o fabrica in Africa e ca asa costurile de vanzare ale Daciei in Africa sunt mai mici. In plus se acopera o parte din cerea din Africa.
    Nu avea rost ca Renault sa investeasca intr-o alta uzina din Romania, desi la Mioveni se produc Dacii "la greu" productia face fata cererii.
    8 0
  • Deci, marocanii ne dau clasa
    Cea mai importanta informatie din stire este ca puteam avea inca o fabrica in Romania sau o deblare a uzinei de la Pitesti si am ramas cu ochii in soare. Am citit ieri pe capital .ro o stire asemanatoare care da mai multe detalii si chiar suntem de rahat. Pana si Marocanii ne dau clasa.
    7 0
  • pana si marocanii ne dau clasa
    pretene...
    - politicile de reforma ale societatii marocane si de stimulare a investitiilor straine, tin de prin anii '80. De pe vremea regelui Hassan al II lea. Fiu-su a continuat aceeasi politica.
    - Marocul are legaturi mult mai vechi cu Franta decat cele cu Romania. Marocanul de rand cunoaste mai bine franceza decat o cunoaste ungurul romana.
    Dincolo de imaginea deformata ce ne-am facut-o, data de leprele magrebiene ce au distrus Parisul, sa stii ca Marocul e mai bine vazut decat Romania. Asa ca investitiile Renault acolo sunt un lucru firesc.

    Romanul are tendinta sa se dea rotund considerandu-se un vesnic buric al Europei. WRONG! Suntem niste oi negre si trebuie sa fim multumiti pentru orice verzisor ce intra in tara asta indiferent de unde provine.
    9 1
  • renault cand tocmai.......
    cand tocmai vroiau sa renunte la fab loganului in romania pentru a fab duster k nu mai fac fata la comenzii ...a venit un contract bomba pentru fabricarea loganului cu cutie automata ....
    3 0
  • alte afaceri ratate...
    Stiti ca Daimler se gandea intr-o perioada sa faca o fabrica in Romania, dar n-a facut-o in Romania, ci in Ungaria, tocmai din cauza unor speculatori imobiliari si a incompetentei conducerii de la Bucuresti de a furniza un teren de 300 de hectare....
    3 0
  • gianny1000
    logan
    curios! sunt in Anglia si nu am vazut volan pe stanga la acest tip de masina! Cand?
    0 0
  • gianny1000
    defapt nici pe dreapta !nu am vazut nici un tip de Logan!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru