Detalii privind oferta Ford pentru Daewoo
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Ieri va anuntam ca gigantul american Ford este singurul ofertant pentru compania romaneasca Automobile Craiova. Comisia de privatizare a fostei uzine de automobile Daewoo Craiova a validat astazi documentele de participare depuse de singurul ofertant, producatorul american Ford, si va incepe, saptamana viitoare negocierile cu investitorul selectat, urmand sa finalizeze tranzactia pana la 1 septembrie.
Astazi a fost deschisa oficial oferta inaintata de Ford. Presedintele comisiei desemnate de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), secretarul de stat in Ministerul Economiei si Finantelor Sebastian Vladescu, a declarat ca, la o prima verificare, documentele de precalificare sunt conforme cu cele solicitate. Dupa ce consilierii legali isi vor da avizul, comisia va deschide oferta tehnica si cea financiara, in prezenta reprezentantilor Ford, luni, 9 iulie, a spus Vladescu. Tot luni, membrii comisiei vor incepe negocierile cu Ford.
Sebastian Vladescu considera ca tranzactia va fi incheiata pana la 1 septembrie 2007.
"Peste 90% sunt sigur ca oferta Ford va fi acceptata si vom finaliza contractul de privatizare", a mai adaugat oficialul roman.In ceea ce priveste facilitatile, Vladescu a precizat ca Ford ar putea beneficia de facilitati din partea statului doar conform legislatiei europene si daca le va solicita. Vicepresedintele AVAS Constantin Botez a mentionat ca angajamentul autoritatii a fost respectat pana in prezent si spera ca si finalizarea tranzactiei va avea loc pana la termenul anuntat initial, adica luna septembrie.
Potrivit unor analisti din piata auto, valoarea companiei este de aproximativ 800 milioane euro, avand in vedere investitiile de cateva sute de milioane de dolari efectuate la Daewoo Craiova, astfel ca statul poate primi peste 500 de milioane de euro pentru participatia sa de 72,4%.
Ford ar putea transforma fabrica de automobile de la Craiova intr-o unitate de productie de nivel mondial, uzina fiind considerata de importanta strategica pentru dezvoltarea grupului, a declarat, vineri, presedintele producatorului american, John Fleming.
Reprezentantul Ford apreciaza ca, dupa preluarea uzinei de la Craiova, activitatea furnizorilor de subansamble in zona va creste semnificativ. "Desi este prea devreme sa discutam despre particularitatile ofertei noastre, consideram ca aceasta asigura cea mai buna combinatie de elemente de natura tehnologica, financiara si de protectia mediului, ceea ce va conduce la transformarea unitatii de productie de la Craiova intr-un complex de productie de nivel mondial, cu oportunitati de angajare semnificative. Daca vom avea succes, ne asteptam sa extindem si sa imbunatatim operatiunile legate de productie, sa angajam personal suplimentar si sa atragem mai multi furnizori in zona", a spus Fleming.
Sursa: Mediafax
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Autoritățile se gândesc să introducă o taxă de acces pe Transfăgărășan pentru a stopa "haosul" din zonă. Banii respectivi ar urma să fie folosiți pentru amenajarea unor parcări, dar și pentru dezvoltarea unui turism autentic. (15.09)
-
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că a fost semnat contractul pentru construcția lotului 2 al Drumului Expres Arad-Oradea. Cei aproape 40 de kilometri vor trebui finalizați în 24 de luni. (13.09)
-
Clienții din România pot comanda noul model cu zero emisii DS No.8. Acesta este disponibil în două niveluri de echipare, iar prețurile încep de la 59.000 de euro cu TVA inclus. (04.09)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Stellantis schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renașterea unei legende: noul Ferrari 849 Testarossa
Altfel vor face ori kituri, ori masini mici hibride. Asta daca si-au platit toate spagile la zi.
Alte precizari : Fiesta se face in spania si germania, focus in germania/spania si rusia di mondeo in Belgia.
Si mai e o chestie ..Ford europe nu are probleme financiare ...ci doar Ford SUA (unde se vand cu totul alte modele)
Dar si americanii sunt buni. I-am asteptat atita vreme........
Destepti din fruntea tari reprezinta majoritatea din romania ca si oriunde. Asa oameni asa conducatori.
"atata stim sa vindem tot sa vina straini sa -si faca de cap. ca la noi"
Daca romanul nu are cap sa faca nici macar o bicicleta, motoreta, matura etc atunci vin alti mai cu cap sa-i puna la munca cat de cat.
Or sa angajeze numai tineri ca restul sunt compromisi tare.