Doliu în lumea auto: a murit Ferdinand Alexander Porsche, creatorul lui Porsche 911
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Ferdinand Alexander Porsche, designerul versiunii originale a modelului Porsche 911, s-a stins din viaţă ieri, la Salzburg. "Butzi" Porsche avea 76 de ani.
Designerul german a fost nepotul lui Ferdinand Porsche, creator al mărcii din Stuttgart şi cel care a desenat primul Volkswagen Beetle. Ferdinand Alexander a imaginat primul 911 în 1962, modelul fiind prezentat oficial un an mai târziu. Respectat de întreaga industrie auto pentru aportul adus designului printr-o formă care continuă să atragă priviri şi fani chiar şi după aproape 50 de ani, Ferdinand Alexander Porsche s-a retras din companie în 1972, odată cu ceilalţi membri ai familiei, în momentul în care Porsche s-a transformat în societate pe acţiuni.
După ieşirea din structurile Porsche, Ferdinand Alexander a fondat Porsche Design Studio, o companie care continuă şi astăzi să ofere alternative simple şi eficiente la nivel estetic ale unor obiecte uzuale.
"Din poziţia sa de creator al lui Porsche 911, a stabilit o cultură a designului care modelează modelele noastre sport chiar şi astăzi. Filosofia sa a designului bun este, pentru noi, o moştenire pe care o vom onora cu respect în viitor", spune Matthias Muller, CEO Porsche, într-un comunicat de presă publicat aseară.
"Designul trebuie să fie funcţional şi funcţionalitatea trebuie să fie implementată vizual fără elemente complicate care trebuie explicate" - Ferdinand Alexander Porsche. |
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Porsche in Romania
-
Porsche 718 Boxster Preţ: 59.498 - 86.454 €
-
Porsche 718 Cayman Preţ: 57.467 - 84.423 €
-
Porsche 911 Cabrio Preţ: 140.115 €
-
Porsche 911 Cabrio facelift Preţ: 127.977 €
-
Porsche 911 facelift Preţ: 103.849 - 291.946 €
-
Porsche 911 Speedster Preţ: 276.000 €
-
Porsche 911 Targa 4 facelift Preţ: 124.325 - 156.584 €
-
Porsche Cayenne Preţ: 77.767 - 141.965 €
-
Porsche Macan facelift Preţ: 61.673 - 67.292 €
-
Porsche Panamera Preţ: 96.629 - 205.730 €
-
Porsche Panamera Sport Turismo Preţ: n/a - 195.109 €
Ultimele stiri din General
-
Chinezii de la Xiaomi au stabilit un nou record pe Nurburgring. Modelul electric SU7 Ultra este cel mai rapid sedan electric de serie testat vreodată pe legendarul circuit german. (11.06)
-
Presa britanică a anunțat oficial noii prezentatori pentru următorul sezon al emisiunii The Grand Tour. Noua echipă va fi alcătuită din doi canadieni, Thomas Holland și James Engelsman și din britanicul Francis Bourgeois. (04.06)
-
Cea mai nouă machetă LEGO Technic este dedicată modelului Aston Martin Valkyrie. Pachetul conține 707 piese și costă 60 de euro pe continentul european. (02.06)
-
Amenințare directă
-
Prima imagine cu noua generație Audi Q3. Data lansării a fost confirmată
-
Noi imagini cu viitorul BMW iX3: autonomie de 800 km
-
Noul Audi Q5, disponibil acum și în versiuni cu motor hibrid plug-in
-
Noi imagini cu viitorul Mercedes-Benz GLC electric: lansarea, la Salonul Auto din Munchen
Ramas bun, draga deschizatorule de drumuri batatorite in autenticitate si elocinta. Daca voi apuca vreodata sa realizez un drive-test cu aceasta jucarie epopeica - 911 turbo - indiferent din ce generatie ar proveni, cu siguranta il voi sustine in amintirea si spre onoarea dumitale! Nu te vom uita niciodata, draga "Butzi", si, pe cat posibil, daca vom sti cum si mai ales daca vom vrea acest lucru: Save Porsche!...
PS: Evident, declaratia de omagiere postum avansata de CEO Muller pare a fi doar una de complezenta; de fapt, firma isi va pierde gradat caracterul exclusivist, actuala platforma a lui 911 fiind complet noua, adoptand unele elemente specifice de la alte modele loco, inclusiv de la "sedanizatul" Panamera, astfel ca, daca ai compara, una langa alta, silueta "pura" a primei generatii de 911 cu silueta usor "volkswagenizata" a celei actuale, diferentele, atat de ansamblu, cat si de detalii, ar fi destul de izbitoare, chiar si pentru un ochi mai neavizat...De pilda, incet-incet, canalele "carnoase" al "globilor oculari" (nici acestia nu mai sunt rotunzi ca altadata), care constituie farmecul inconfundabil in special al istoriei lui 911, tind sa se "absoarba" in corpul masinii, iar "botul", prin proeminenta lui atipica, incepe sa semene tot mai pronuntat a Audi...Miscari de relief pe care "Butzi" sigur le-a observat, dar nu cred ca, admitand necesitatea fireasca a evolutiei design-ului, a considerat ca trebuie corcita alura emblematica...Cert este ca adevaratele sale ganduri de viitor le-a luat cu dumnealui...