Farurile consuma 5% din combustibil
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ford a anuntat ca, in medie, 5% din consumul actual al masinilor pe care le conducem este generat de energia necesara alimentarii farurilor, stopurilor si celorlalte lumini conexe acestora.
Mahendra Dassanayake, unul dintre specialistii Ford in tehnologie, explica: "De fiecare data cand o masina functioneaza, sistemele electrice au nevoie de putere iar acea putere vine din alternator. Alternatorul este actionat de o centura legata de motor si, ca fiecare element legat de motor, aceasta consuma o anumita cantitate de putere din capacitatea totala a propulsorului. Pentru a mentine performantele la acelasi nivel in paralel cu adaugarea unor surse care cheltuiesc energie, este nevoie de mai multa putere si, deci, de mai mult combustibil ars".
Specialistul Ford afirma ca unul dintre modurile de reducere a consumului este eliminarea, pe cat posibil, a sistemelor parazite de absorbtie a puterii motorului. Acesta este, de altfel, motivul pentru care marii constructori se orienteaza spre sisteme de asistare electronica a directiei, care tind sa inlocuiasca deja clasicele directii hidraulice mecanice (in primul caz, directia "fura" putere de la motor doar in cazurile de necesitate extrema).
De asemenea, unul dintre marii consumatori de energie este sistemul de iluminare (atat exterioara cat si interioara), care incepe insa sa recupereze prin instituirea "dictaturii LED". Becurile de tip LED utilizeaza o cantitate de energie evident mai mica pentru a produce aceeasi cantitate de lumina.Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Hyundai prezintă noul Tucson facelift: interior complet revizuit
- Ce mașini cumpără europenii: 1 din 8 mașini vândute, în februarie, a fost electrică
- Îmbunătățiri pentru Hyundai i30: farurile LED sunt acum standard
- OFICIAL: Noua generație Porsche Panamera a ajuns în România
- Renault confirmă data lansării noului Captur facelift
si mai ales ca unii conducatori auto obisnuiesc sa mearga si pe timp de zi cu soare cu farurile aprinse.
Mazda deja contemplaideea unui ambreiaj la alternator care sa intre in functiune numai cand bateria este sub 80% incarcata.
O noua solutie folosita in California sunt celulele solare de pe acoperis care incarca bateria in timpul zilei continuu.
Soluti ar fi dar va trebui ca unul dintre mari producatori sa le puna in functiune.
Cum ar fi Prius care a unit alternatorul cu starterul simplificand constructia.
Oare de ce nu se foloseste intensiv? Daca s-ar produce in serie (foarte) mare, sigu pretul ar deveni competitiv. Si mai e si ecologica