FEATURE Mărci necunoscute (1): DR Motor
- Printeaza
- Comenteaza
- 
			Trimite pe: 
			  
DR Motor face parte dintr-un grup italian de firme şi are, bineînţeles, legături cu China. Majoritatea modelelor sunt furnizate din China. DR Motor a fost fondată în 2006 de către Massimo Di Risio. De aici şi iniţialele care dau denumirea mărcii. Di Risio este un pasionat al automobilului şi pilot de curse. A moştenit pasiunea pentru cursele auto de la tatăl său şi a câştigat peste 200 de trofee. Din 2003 a devenit unul dintre cei mai mari distribuitori de automobile din Italia. În 2006 a avut ideea să creeze o marcă nouă folosind componente din China. A transformat echipa de curse în atelier auto şi, având deja know-how-ul, a reuşit să demareze această nouă afacere.
Di Risio a mai avut o idee revoluţionară la vremea aceea; să vândă noile sale maşini în supermarket. Acest tip de distribuţie neortodoxă în lumea auto a funcţionat o vreme în Italia, dar DR Motor a renunţat momentan la idee. Din 2009, DR are o reţea de 90 de dealeri şi mai mult de o sută de unităţi service pe teritoriul Italiei.

Sediul firmei este în Macchia d'Isernia. Aici a construit o uzină unde asamblează automobilele de origine chineză, oferindu-le un aer mai european. DR Automobiles Group mai are un sediu la Shanghai, pentru a putea menţine o relaţie strânsă cu furnizorii asiatici.
Primul model lansat a fost un SUV, botezat DR5. Era de fapt un model Chery care copia Toyota Rav4. DR5 a fost prezentat ca prototip la Salonul Auto de la Bologna din 2006. Modelul de serie avea să fie lansat în luna noiembrie 2007. Au urmat apoi la Salonul Auto de la Bologna din 2008 versiunea cu trei portiere a SUV-ului Chery. Denumirea folosită a fost DR3. Mai important, tot în acea perioadă a fost prezentat primul automobil de oraş, botezat DR1. Acesta se bazează pe automobilul chinezesc Riich M1, o altă marcă din grupul Chery. A urmat apoi, la Salonul Auto de la Geneva, modelul de clasă mică DR2 şi o utilitară cu cinci portiere care urma să debuteze în producţia de serie în 2010. Iar la Bologna 2010, DR a intrat şi în zona automobilelor compacte prezentând noul model DR3, un automobil cu cinci portiere bazat pe Chery Fulwin 2.
Gama actuală DR
DR1

Este un automobil de clasă mini disponibil cu trei motorizări. Prima este un propulsor de 1.1 litri cu patru cilindri în linie ce dezvoltă 68 CP şi 90 Nm. Satisface normele de poluare Euro 5. Preţul în Italia porneşte de la 7.980 euro. Urmează apoi motorul de 1.3 litri ce dezvoltă 83 CP şi 115 Nm. Cutia de viteze este manuală cu cinci trepte iar anvelopele au dimensiunile 175/55R15. Există şi o versiune cu cutie automată robotizată. Sunt disponibile şase culori pentru caroserie. Dimensiunile lui sunt 3.620/ 1.580/ 1.560 mm.
DR2

Atacă clasa mică şi foloseşte acelaşi motor de 1.3 litri de 83 CP ca şi fratele său mai mic. Este disponibil în două versiuni de echipare iar preţurile în Italia pornesc de la 8.980 euro.
DR2 are 3.700 mm lungime, 1.578 mm lăţime şi 1.527 mm înălţime.DR3

DR3 este cel mai nou model al constructorului italian şi este deocamdată doar anunţat. Se bazează pe Chery Fulwin 2. Ca motorizări acest model va folosi propulsorul de 1.3 litri şi 83 CP şi un motor de 1.5 litri de 109 CP. În 2012 este posibilă introducerea unui motor turbodiesel, cel mai probabil un Multijet Fiat de 1.6 litri. Are 4.14 metri lungime şi 1.68 lăţime, ampatamentul fiind de 2.52 metri.
DR5

Acesta este un SUV cu cinci portiere bazat pe Cherry Tiggo. Sursa de inspiraţie este Toyota Rav4. Preţurile pornesc de la 13.880 euro în Italia pentru versiunea cu motor de 1.6 litri ce dezvoltă 118 CP la 6.100 rpm. Cuplul maxim este de 145 Nm la 4.250 rpm. Urmează apoi versiunea de 1.8 litri de 132 CP la 5.750 rpm şi 171 Nm la 4.500 rpm. Vârful de gamă este motorul de doi litri de 140 CP la 6.000 rpm şi 183 Nm la 4.250 rpm. Acesta este asociat cu o cutie de viteze automată cu patru trepte şi este disponibilă şi cu tracţiune integrală.
Majoritatea motorizărilor din gama DR sunt disponibile şi cu kit GPL montat din fabrică pentru o sumă adiţională.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Feature
- 
                        
                        Pentru cei mai mulți dintre noi, mașina reprezintă, probabil, a doua cea mai importantă achiziție după cea a unei locuințe. În general ne place să ne interesăm de toate aspectele, mai ales când vine vorba de tipul motorului, capacitatea cilindrică, putere și așa mai departe. Dar câți dintre noi știm, de fapt, cum se produce un motor sau testele prin care trece un propulsor înainte de a ajunge sub o capotă? (01.10)
- 
                        
                        După ce, acum câteva luni, am vizitat Uzina Dacia din Mioveni, invitația de a face o vizită și la Centrul Tehnic Titu a venit cumva într-un mod natural, având în vedere că ambele locații fac parte din structurile Renault Technologie Roumanie. Dacă vă întrebați unde mai găsiți amprenta RTR în țara noastră, trebuie să aflați că mai există două locuri, unul în București și unul în Pitești. Dar despre cele din urmă, vom discuta cu altă ocazie. (21.07)
- 
                        
                        În cadrul unui eveniment secret, care a avut loc la Centrul R&D Mazda de lângă Frankfurt, am avut ocazia să facem cunoștință, înaintea tuturor, cu noua generație Mazda CX-5. Acum că a expirat embargoul de comunicare, îți putem spune cu ce vine nou SUV-ul nipon. Ți-am pregătit și un video de prezentare detaliat. (10.07)
- 
                
                    Noul motor termic dezvoltat de Omoda&Jaecoo, campion la eficiență 
- 
                
                    Toyota dezvoltă un nou motor cu 4 cilindri: va avea peste 400 CP 
- 
                
                    Toyota prezintă primul concept al mărcii de lux Century 
- 
                
                    Noul concept Toyota Corolla anunță prima generație electrică a modelului 
- 
                
                    Honda Prelude revine în Europa după 25 de ani: în România din primăvara lui 2026 
 
												



























 
        



Comentarii (1)