Fiat ar putea distribui Tata Nano in Europa

De Catalin Dinu
Publicat Vineri, 25.07.2008
Ratan Tata poarta o serie de negocieri cu Fiat in vederea comercializarii lui Nano prin dealerii italienilor.

Esential

624 cmc este capacitate cilindrica a motorului pe benzina pregatit pentru viitorul Tata Nano.
800 cmc urmeaza sa aiba unitatea turbo-diesel dezvoltata de germanii de la Honeywell, Bosch si FEV pentru a propulsa viitorul Tata Nano diesel.

Indienii de la Tata Motors si-ar putea extinde parteneriatul cu Fiat in vederea comercializarii lui Nano prin reteaua de distributie a constructorului italian din intreaga lume, inclusiv in Europa. Seful companiei auto indiene, Ratan Tata, a declarat reporterilor de la Automotive News ca Tata a purtat discutii cu Fiat, iar compania sa este deschisa in privinta unui eventual parteneriat de acest gen. Ratan Tata si-a facut cunoscuta intentia de a distribui noul minicar prin intermediul dealerilor Fiat, dar a mentionat faptul ca momentan nu exista planuri concrete.

De asemenea, este de asteptata finalizarea unui “joint venture” intre Tata Motors si Fiat ale carui negocieri au inceput din primele luni ale anului in vederea construirii si comercializarii de camionete. Discutiile au fost insa intrerupte de Tata pentru o perioda, pe durata achizitionarii brandurilor britanice Jaguar si Land Rover de la Ford de catre producatorul indian. Negocierile dintre Tata si Fiat vor fi reluate in curand in vederea dezvoltarii autovehiculelor utilitare cu ajutorul diviziei Iveco a italienilor, dar si pentru distribuirea viitorului minicar indian.

Productia de serie a lui Tata Nano va debuta in octombrie la uzina Singur din India. Motorizarea minicarul indian va fi asigurata de o unitate pe benzina de 624 cmc care dezvolta 30 CP, cuplata la o transmisie manuala cu patru trepte. Cu acest propulsor, modelul de 2.500 de dolari are un consum de doar 4.35 litri/100 km anuntat de producator. La prezentarea oficiala a modelului, Ratan Tata a anuntat ca pe viitor ar putea fi posibila si o echipare cu un propulsor diesel. Astfel, patronul indienilor se pare ca nu a glumit si pregateste o unitate turbo-diesel cu doi cilindri de 800 cmc cu injectie directa si common-rail dezvoltate de specialistii germani de la FEV, Bosch si Honeywell. Pana in acest moment nu se cunosc alte detalii referitoare motorizarea diesel precum puterea sau consumul. De asemenea, pretul modelului echipat cu acesta motorizarea va fi mai mare decat cel anuntat pentru versiunea standard. Autonomia si consumul oferite de o unitate diesel vor imbunatatite.

Via | MotorAuthority & AutoBlog

Taguri: Fiat, Iveco, Nano, Tata

Comentarii (2)

  • surpriza?
    Pai n-ar fi de mirare tinand cont de faptul ca unul dintre bosii de la Tata este parca membru in consiliul de administratie de la Fiat ... Scuze daca informez eronat dar eu cam asa stiu.
    0 0
  • AndreiRN
    Fiat - Tata
    Pai ambele firme fac cam aceleasi produse si ar fi normal sa colaboreze. Tata va produce componenti ieftini pt Fiat si ei voi comercializa masinile Nano.
    Nu ar fi de mirare ca Tata sa si cumpere Fiat.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru