Galerie foto: Muzeul GM
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Intr-o cladire obisnuita din cadrul Centrului Tehnic General Motor, exista un ansamblu despre care putini oameni din afara GM stiu. Este vorba despre GM Heritage Center, un muzeu care contine documentele istorice ale companiei si masini de colectie.
Dupa ce producatorii isi dezvaluie conceptele in cadrul saloanelor auto, masinile mai ruleaza cel mult un an sau doi, facandu-si aparitia la evenimente mai mici sau mari, iar apoi dispar din senin. Cateodata cele mai memorabile masini apar dupa cativa ani cu ocazia unor celebrari istorice. Altele sunt trimise la casat, trimise colectionarilor sau depozitate intr-un showroom prafuit.
Acum cativa ani GM Heritage Center a devenit oficial un loc special pentru colectionarea "istoriei". Muzeul nu este deschis decat angajatilor GM si familiilor acestora si de cateva ori in cursul anului cu ocazia evenimentelor speciale.
Intreaga colectie consta in 800 de vehicule, dar suprafata disponibila pentru muzeu nu poate gazdui decat 200 de automobile.
Colectia este inlocuita periodic, unele vehicule fiind imprumutate altor muzee sau trimise la evenimente speciale.Un aspect important al istoriei GM regasit in colectie este competitia. Printre Cadillac-uri sta ascunsa prima generatie NorthStar LMP care a concurat la Le Mans in 2000 si 2001. Alaturi este parcat un Corvette GTP din anii '80 care a concurat in IMSA impreuna cu un Chevy Beretta GTU. Nu lipsesc nici doua masini participante la celebra cursa Indy: un Chevrolet Ilmor CART din '80 si un Oldsmobile.
Simple automobile de productie dar de colectie sunt si ele prezente la Heritage Center: un Vega si primul exemplar Saturn Sky, produs. Colectia cuprinde si motoare foarte puternice: un propulsor Lotus LT-5 care a echipat Corvette ZR-1, un motor V16 si unul V12 produse de Cadillac in anii 30.
O colectie Corvette nu avea cum sa lipseasca, cel mai vechi exemplar prezent, fiind un coupe argintiu din 1963. In ultima jumatate de secol Corvette a cochetat cu ideea unui motor pozitionat central, in spatele masinii.
Mai multe astfel de concepte se "odihnesc" la Heritage Center, printre care si CERV III. Al treilea Corvette Experimental Research Vehicle (CERV) a fost construit de Lotus si a fost echipat cu un sistem de suspensie activa.Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Renault va deschide o expoziție nouă la sediul său de la Paris. Pentru asta, marca franceză va scoate la licitație 100 de mașini istorice de serie și de competiție pentru public. (07.11)
-
Carlos Tavares, fostul șef Stellantis, este de părere că grupul producător de mașini se va destrăma. În noua sa carte, publicată joi, Tavares crede că Stellantis s-ar putea destrăma în 2 grupuri. (24.10)
-
O mișcare ecologistă propune organizarea unui referendum pentru restricționarea circulației de mașini în centrul Berlinului. Referendumul ar putea avea loc în 2026 și ar limita circulația mașinilor la numai 12 zile pe an pentru fiecare persoană. (24.10)
-
Dacia va lansa un model nou în 2026: va fi rival pentru Skoda Octavia

-
Prețuri noul Volkswagen T-Roc în România: start de la 28.700 euro

-
Renault deschide comenzile pentru noul Clio în România: start de la 17.800 euro

-
Premiera lui Audi Q9, programată pentru anul 2026

-
Scout, noua marcă a Grupului VW, are deja 130.000 de comenzi pentru modelele sale
















































Comentarii (2)