Grupul Renault versus Nissan
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Grupul Renault-Nissan pregateste o despartire a diviziilor de marketing si vanzari in Europa. Aceasta decizie a fost luata dupa ce s-a observat ca prezenta modelelor Nissan in aceleasi piete cu cele in care erau prezenti si francezii de la Renault a avut efecte negative asupra vanzarilor, cele doua marci fiind, din acest punct de vedere, exemplul perfect de canibalism (ultimul exemplu fiind asemanarea dintre Nissan Note si Renault Modus).
Astfel, dupa cinci ani de colaborare, separarea celor doua sectii este explicata astfel de Brian Carolin, vicepresedintele de marketing al Nissan Europe: “Cu un procent de piata de mai putin de 3%, suntem un jucator mic in Europa. Avem nevoie sa ne dezvoltam un model propriu de abordare.”
Solutia avansata de Nissan este aceea de a crea trei centre regionale in Germania, Spania si Franta, fiecare cu acoperire si in tarile invecinate. In fiecare din aceste centre se va hotari separat soarta modelelor marcii, de la preturi la dotarile incluse in standard, venindu-se astfel in intampinarea unei idei interesante, conform careia Spania si Portugalia, de exemplu, detin acelasi fond cultural si aceleasi criterii geografice, deci si asteptarile cumparatorilor vor fi asemanatoare.
Declinul Nissan in Europa se observa cel mai bine pe piete ca Germania (scadere de 13.4% in 2005 fata de anul precedent) sau Italia, unde scaderea a fost mai accentuata, ajungand la cote alarmante: -24.7%. De fapt, reteaua de dealeri Nissan din Germania va fi schimbata total la inceputul anului viitor, acelasi gen de abordare urmand sa aiba loc si in tarile in care vanzarile au scazut foarte mult.
Singurele regiuni care nu vor fi afectate de minirevolutia Nissan sunt centrul Europei, Scandinavia, Rusia si Marea Britanie, unde Nissan dispune deja de o afacere proprie din punctul de vedere al marketingului si vanzarilor.
Adauga un comentariu
Cele mai recente stiri
-
Mitsubishi a lansat oficial noua generație Eclipse Cross. Cea de-a doua generație a SUV-ului compact este de acum exclusiv electrică și este primul astfel de model lansat după mai bine de un deceniu din partea mărcii japoneze. (18.09)
-
Am condus noul Mercedes-Maybach EQS SUV sau, cu alte cuvinte, primul Maybach pur electric. Dacă ar fi să îl descriu în câteva cuvinte ar suna cam așa: o odă închinată luxului și rafinamentului, duse la extrem. Dar mai multe îți spunem în testul nostru, unde am integrat și un video cuprinzător. (17.09)
-
Gernot Dollner, șeful Audi, susține că mașinile electrice reprezintă cea mai bună tehnologie pentru viitor. Oficialul mărcii mai spune că astfel de mașini sunt singura soluție pentru a reduce emisiile de CO2. (17.09)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renault Megane electric, eclipsat de noile 4 și 5. Francezii schimbă strategia
-
Motoare BMW pe viitoarele modele Mercedes-Benz. Germanii din Stuttgart dezmint zvonurile
Comentarii (0)