Japonezii fac bio-combustibil din sake
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
In prezent tot mai multi constructori auto incearca sa se orienteze catre vehicule ecologice, cu consum mic. Cei mai preocupati de aceasta problema se pare ca sunt japonezii, si Honda si Toyota intentionand sa atace piata vehiculelor ecologice cu noi produse. Japonezii nu se opresc insa aici, ei dezvoltand in prezent un proiect prin care incearca obtinerea unui combustibil ecologic bazat pe elemente regasita in bautura traditionala sake.
Proiectul, finantat de guvern, a apelat la ajutorul unor agricultori din provincia Shinanomachi, la nord de Tokyo, care urmeaza sa-si doneze recolta de orez pentru a putea fi transformat in ethanol pur. Ethanolul va fi verificat de o echipa de cercetatori care vor hotara daca el poate fi folosit pentru alimentarea vehiculelor. Yasuo Igarashi, profesor de microbiologie aplicata la Universitatea din Tokyo, a declarat ca succesul acestui proiect ar insemna ca tot mai multe vehicule japoneze vor functiona cu bio-combustibil rezultat din orez.
Noul combustibil va fi testat si pe un vehicul flexi-fuel care poate functiona pe baza unui amestec de benzina si bio-ethanol.
Pentru ca japonezii nu au produs inca nici un vehicul de acest gen, managerii proiectului au fost nevoiti sa import un automobil Ford din Statele Unite. Conform studiului, un kilogram de orez este necesar pentru producerea a 0.5 litri de bio-ethanol. Cu toate acestea, pretul combustibilului "verde" este mult mai mare decat cel al benzinei.Asemeni Statelor Unite, Japonia se confrunta cu un nivel foarte mare al emisiilor CO2. Normele de poluare foarte stricte, reglementate de Protocolul de la Kyoto, i-au facut pe producatorii japonezi sa se orienteze catre bio-combustibil pentru a putea indeplini normele CO2. In ciuda eforturilor se pare ca populatia este reticenta la acest capitol datorita preturilor foarte mari si a lipsei de sprijin din partea organizatiilor statutului.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Comisia Europeană, organismul executiv al Uniunii Europene, le va oferi mai mult timp producătorilor de automobile să atingă țintele de reducere a emisiilor de CO2. Astfel, producătorii vor avea la dispoziție încă doi ani de acum încolo pentru a ajunge la nivelul de emisii stabilit pentru 2025. (09.05)
-
În urma unui referendum organizat recent, locuitorii din Paris au votat în favoarea extinderii zonei pietonale din metropola franceză. Mai exact, în perioada următoare, 500 de străzi vor fi transformate în zone pietonale. (24.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Amenințare directă
-
Prima imagine cu noua generație Audi Q3. Data lansării a fost confirmată
-
Noi imagini cu viitorul BMW iX3: autonomie de 800 km
-
Noul Audi Q5, disponibil acum și în versiuni cu motor hibrid plug-in
-
Noi imagini cu viitorul Mercedes-Benz GLC electric: lansarea, la Salonul Auto din Munchen
Comentarii (0)