Japonezii fac bio-combustibil din sake
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
In prezent tot mai multi constructori auto incearca sa se orienteze catre vehicule ecologice, cu consum mic. Cei mai preocupati de aceasta problema se pare ca sunt japonezii, si Honda si Toyota intentionand sa atace piata vehiculelor ecologice cu noi produse. Japonezii nu se opresc insa aici, ei dezvoltand in prezent un proiect prin care incearca obtinerea unui combustibil ecologic bazat pe elemente regasita in bautura traditionala sake.
Proiectul, finantat de guvern, a apelat la ajutorul unor agricultori din provincia Shinanomachi, la nord de Tokyo, care urmeaza sa-si doneze recolta de orez pentru a putea fi transformat in ethanol pur. Ethanolul va fi verificat de o echipa de cercetatori care vor hotara daca el poate fi folosit pentru alimentarea vehiculelor. Yasuo Igarashi, profesor de microbiologie aplicata la Universitatea din Tokyo, a declarat ca succesul acestui proiect ar insemna ca tot mai multe vehicule japoneze vor functiona cu bio-combustibil rezultat din orez.
Noul combustibil va fi testat si pe un vehicul flexi-fuel care poate functiona pe baza unui amestec de benzina si bio-ethanol.
Pentru ca japonezii nu au produs inca nici un vehicul de acest gen, managerii proiectului au fost nevoiti sa import un automobil Ford din Statele Unite. Conform studiului, un kilogram de orez este necesar pentru producerea a 0.5 litri de bio-ethanol. Cu toate acestea, pretul combustibilului "verde" este mult mai mare decat cel al benzinei.Asemeni Statelor Unite, Japonia se confrunta cu un nivel foarte mare al emisiilor CO2. Normele de poluare foarte stricte, reglementate de Protocolul de la Kyoto, i-au facut pe producatorii japonezi sa se orienteze catre bio-combustibil pentru a putea indeplini normele CO2. In ciuda eforturilor se pare ca populatia este reticenta la acest capitol datorita preturilor foarte mari si a lipsei de sprijin din partea organizatiilor statutului.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Un studiu realizat de institutul european Transport and Environment arată că mașinile cu motoare hibride plug-in emit de 4 ori mai mult dioxid de carbon comparativ cu datele oficiale WLTP. De asemenea, emisiile mașinilor cu motoare pur termice sunt mai mari în realitate cu 20% față de datele raportate de producători. (17.10)
-
Comisia Europeană, organismul executiv al Uniunii Europene, le va oferi mai mult timp producătorilor de automobile să atingă țintele de reducere a emisiilor de CO2. Astfel, producătorii vor avea la dispoziție încă doi ani de acum încolo pentru a ajunge la nivelul de emisii stabilit pentru 2025. (09.05)
-
În urma unui referendum organizat recent, locuitorii din Paris au votat în favoarea extinderii zonei pietonale din metropola franceză. Mai exact, în perioada următoare, 500 de străzi vor fi transformate în zone pietonale. (24.03)
-
Primele imagini cu noul concept Toyota Corolla: anunță o viitoare generație electrică
-
Noul BMW iX3, prezentat în România: au fost înregistrate câteva zeci de comenzi ferme
-
Gata hibernarea
-
Noul concept Mercedes-Benz Vision Iconic: coupe electric care anunță un nou limbaj de design
-
Lexus LS devine monovolum: prima imagine cu un concept cu 6 roți
Comentarii (0)