Japonia in razboi cu pretul fibrei de carbon
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Folosirea fibrei de carbon in industria auto este din ce in ce mai prezenta datorita implicatiilor pozitive pe care acesta le aduce consumului si emisiilor de carboni.
Folosirea fibrei de carbon la componente ale caroseriei duce la scaderea greutatii autovehiculului, fapt care imbunatateste nivelul consumului de carburanti. O mare piedica pentru uzitarea acestui material este redat de costul enorm.
Japonia este consumatorul numarul unu la nivel mondial pe piata fibrei de carbon, 50% din productia acestui material fiind achizitionata de niponi prin intermediul a doua companii, Toray si Teijin.
Ambele companii dezvolta noi compoziti ai fibrei de carbon care sa duca la scaderea semnificativa a pretului la acest material si care sa pastreze aceleasi caracteristici.
Costul ridicat al fibrei de carbon este dat de doi factori decisive in procesul de productie: durata de timp pentru fabricarea materialului si consumul ridicat al energiei folosite la prepararea materialului.
Strategia companiilor Toray si Teijin este coborarea pretului la fibra de carbon in vederea folosirii in masa a acestui material pe modelele auto. In acest moment, industria auto inghite doar 1% din productia mondiala de fibra de carbon.
In orice caz, industria auto va mai trebui sa astepte cativa ani pentru a beneficia de aparitia unei noi generatii tehnologice de fibra de carbon, care sa permita folosirea in masa a acestui material pe modelele auto.
Via |MotorAuthority
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Șeful Audi a confirmat oficial că marca germană va lansa primele modele cu sisteme software dezvoltate de Rivian în 2028. Prin acest parteneriat, Audi spune că viitoarele modele vor fi mai simple în ceea ce privește dezvoltarea lor. (05.09)
-
Potrivit celor mai recente informații, Stellantis ar fi suspendat lansarea pe piață a sistemului său de conducere autonomă de nivel 3, cunoscut și sub denumirea de AutoDrive. (27.08)
-
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz își unesc forțele pentru a dezvolta în comun sisteme software noi pentru viitoare modele. Inițiativa este susținută de Asociația Germană a Industriei de Automobile (VDA), iar din alianță mai fac parte alte 3 companii germane importante. (27.06)
-
Noua Honda Prelude este aici: motor hibrid de 200 CP
-
Audi va lansa primele modele cu software Rivian în 2028
-
PREMIERĂ: Am văzut pe viu noua generație Renault Clio. 5 lucruri esențiale
-
Prima imagine cu noul Mercedes-Benz Clasa C Electric: autonomie de 800 km
-
Skoda prezintă noul concept Vision O. Prefigurează viitoarea generație Octavia
Comentarii (1)