Japonia in razboi cu pretul fibrei de carbon
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Folosirea fibrei de carbon in industria auto este din ce in ce mai prezenta datorita implicatiilor pozitive pe care acesta le aduce consumului si emisiilor de carboni.
Folosirea fibrei de carbon la componente ale caroseriei duce la scaderea greutatii autovehiculului, fapt care imbunatateste nivelul consumului de carburanti. O mare piedica pentru uzitarea acestui material este redat de costul enorm.
Japonia este consumatorul numarul unu la nivel mondial pe piata fibrei de carbon, 50% din productia acestui material fiind achizitionata de niponi prin intermediul a doua companii, Toray si Teijin.
Ambele companii dezvolta noi compoziti ai fibrei de carbon care sa duca la scaderea semnificativa a pretului la acest material si care sa pastreze aceleasi caracteristici.
Costul ridicat al fibrei de carbon este dat de doi factori decisive in procesul de productie: durata de timp pentru fabricarea materialului si consumul ridicat al energiei folosite la prepararea materialului.
Strategia companiilor Toray si Teijin este coborarea pretului la fibra de carbon in vederea folosirii in masa a acestui material pe modelele auto. In acest moment, industria auto inghite doar 1% din productia mondiala de fibra de carbon.
In orice caz, industria auto va mai trebui sa astepte cativa ani pentru a beneficia de aparitia unei noi generatii tehnologice de fibra de carbon, care sa permita folosirea in masa a acestui material pe modelele auto.
Via |MotorAuthority
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Mercedes-Benz a anunțat că va adopta tehnologia steer-by-wire din 2026, ceea ce înseamnă că nu există o conexiune mecanică între volan și roți. Astfel, devine primul constructor german care integrează acest sistem în modelele de serie. (23.04)
-
Volkswagen a lansat o actualizare software care aduce printre altele și celebrul joc Pac-Man. Jocul va fi disponibil pentru aproximativ 300.000 de exemplare vândute în Europa. (16.04)
-
Hyundai a anunțat oficial că va lansa anul viitor o nouă generație a sistemului său multimedia. Acesta se va numi Pleos Connect și va fi bazat pe Android. (28.03)
-
Volkswagen va lansa modele noi cu motoare termice pe post de generator
-
Renault deschide comenzile pentru Austral facelift în România: start de la 31.000 euro
-
Noul Citroen C5 Aircross: SUV cu motorizări hibride PHEV și versiuni electrice
-
Universal apreciat
-
Chinezii lansează o marcă nouă de pick-up-uri. Va ajunge și în Europa
Comentarii (1)