Koenigsegg vrea sa creasca pretul Saab-urilor

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 27.10.2009
Noii proprietari ai marcii Saab vor sa ii intareasca caracterul premium si sa mareasca pretul modelelor in urmatorii sapte ani. Totodata, productia va fi micsorata, in scopul micsorarii pierderilor.

Potrivit publicatiei suedeze Dagens Industri, cei de la Koenigsegg doresc sa mute marca Saab direct in segmentul premium si sa ridice pretul de achizitie al acestor modele. Planul Koenigsegg pentru Saab va avea loc in trei etape si se va desfasura pe parcursul a sapte ani, pretul modelelor urmand sa creasca iar productia sa scada. Mai mult decat atat, planul celor de la Koenigsegg implica zero profit operational pana in 2016.

Astfel, in urmatorii doi ani Saab trebuie sa ajunga la profit operational zero, ceea ce inseamna eliminarea pierderilor. Productia anuala va fi de 115.000 de unitati, care vor avea un pret majorat usor. Apoi, intre 2012 si 2015, Saab va comercializa doar 80.000 de masini pe an, realizand tot un profit operational zero. In cea de-a doua faza a proiectului, Saab va lansa si o editie speciala a lui 9-5, intitulata Koenigsegg Edition.

Finalul planului Koenigsegg pentru urmatorii sapte ai celor de la Saab aduce cu sine o productie de 65.000 unitati in 2016, care vor avea un pret cu aproape 50% mai mare decat cele vandute in peropada 2010-2011. In cazul in care planul celor de la Koenigsegg va merge precum anticipeaza cei de la Dagens Industri, constructorul suedez de automobile va reusi sa vanda mai putine automobile pentru mai multi bani, iar productia din 2016 va fi mai redusa cu 27.000 unitati fata de cea din 2008, in timp ce compania va inregistra zero profit operational.

Via | SaabsUnited | Dagensindustri

Comentarii (4)

  • multa bafta
    cred ca vor face treaba buna astia de la Koenigsegg
    8 2
  • .marius.
    huuh? ...
    Deci sa inteleg asa...Koenigsegg doreste sa reduca numarul de unitati produse pentru ca apoi sa ridice pretul de achizitie si marca Saab sa devina premium...Mi se pare destul de riscant in conditiile concurentei de piata actuale...pentru ca lumea auto nu duce lipsa de marci si modele premium.Vor trebui sa aiba piete de desfacere acolo unde concurenta nu si`a format o imagine completa si Saab ar putea excela..dar poate daca ar vinde in Congo ...Cu alte cuvinte trebuie o strategie de marketing extraordinar de bine pusa la punct mai ales ca in piata auto pretul are ultimul cuvant.
    Apreciez decizia celor de la Koenigsegg..mi se pare un adevarat exemplu in afaceri...sper sa reuseasca.
    6 3
  • florin
    gramatica
    "Koenigsegg vrea creasca pretul Saab-urilor". Acesta este titlul?
    7 2
  • Marca premium
    Saab imbina luxul cu sportivitatea cum poate doar cei de la Alfa Romeo reusesc. Singurul competitor adevarat poate fi Mercedes. Audi si BMW duc lipsa de design cum duce si Dacia lipsa de calitate.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru