La multi ani, Volkswagen!
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Acum exact 70 de ani lua nastere in Germania "Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagen mbH", compania care mai tarziu va deveni cunoscuta in intreaga lume sub denumirea scurta Volkswagen. Scopul companiei a fost, inca de la inceput, crearea unei masini accesibile fiecarui locuitor al Germaniei. Volkswagen reuseste acest lucru cu prima "Broscuta", gandita de omul care urma sa scrie istorie in industria auto mondiala: Ferdinand Porsche.
In anul imediat urmator, compania germana devine "Volkswagenwerk GmbH" si se pune piatra de temelie a celei mai mari uzine VW, cea din Wolfsburg, orasul care avea sa fie gazda intregii istorii de acum incolo. De altfel, Wolfsburg este denumit de conducerea tarii "Orasul auto nascut din forta bucuriei", desi la uzinele Volkswagen munceau prizonierii de razboi.
Anul 1945 avea sa fie unul de turnura in istoria VW, fortele armate din Marea Britanie ocupand orasul si regandind scopul uzinei. Volkswagen este orientat de acum spre piata internationala, fapt care face ca in Germania sa apara noi fabrici dedicate constructiei de masini: Hanovra, Kassel, Emden, Salzgitter.
In anii '60, VW devine societate pe actiuni si cumpara Auto Union (Audi), formand primul grup auto german din istorie. Progresele tehnologiei din anii '70 fac ca Volkswagen sa devina una dintre cele mai cunoscute marci la nivel mondial prin lansarea unor modele care vor deveni simbolurile marcii: Polo, Passat si Golf.
Astazi, in Grupul Volkswagen se afla Audi, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti si Lamborghini. In total, Volkswagen a vandut in intreaga sa istorie 107 milioane de autoturisme.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Americanii de la J.D. Power au publicat cel mai recent top al fiabilității mărcilor din industria auto. 2025 U.S. Initial Quality Study plasează Lexus și Nissan pe primele două locuri, în timp ce Audi se află la coada clasamentului. (01.07)
-
BMW M2 CS, noul model de performanță al bavarezilor, se bucură de o cerere peste așteptări. Din acest motiv, marca germană va mări producția noului model pentru a face față cererii „uriașe.” (01.07)
-
Ford Transit împlinește 60 de ani de existență în 2025. De-a lungul celor 6 decenii de producție, Transit s-a dovedit a fi cel mai popular model utilitar al mărcii americane și este în continuare un model de succes. (30.06)
-
Miza pe putere: viitorul motor Toyota cu 4 cilindri poate să depășească 600 CP
-
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz formează o alianță pentru dezvoltarea de sisteme software
-
Lamborghini Fenomeno: cel mai puternic model al mărcii va fi produs în 29 de exemplare
-
Volvo XC60 a devenit cel mai vândut model al mărcii din toate timpurile
-
Mercedes-AMG recunoaște: clienții nu au rezonat cu motorul de 2.0 litri electrificat
VW a facut din totdeauna un produs bun si voloros pe piata auto.
In ultimi 15 ani au trecut de la un produs pt mase si la categoria exclusivista prin cumpararea altor firme si produse mai exotice.
Ce este deranjant la baza filozofiei VW este sistemul socialist care a protejat firma zeci de ani dar si care ia ferit de o concurenta reala. Pana anul trecut nimeni nu putea cumpara majoritatea actiunilor. E totus o firma guvernamentala si se stie cat de eficienti sunt cei din guvern. Dar lucrurile s-au schimbat si dupa multi ani neprofitabili si subventionati de guvernul local au intrat si ei in randul lumi.