Mazda celebreaza motorul rotativ
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Pe 30 mai 1967 Mazda vindea prima masina cu un motor rotativ, este vorba de modelul Cosmo Sport. Acum, la 40 de ani de la lansarea motorului cu cilindru rotativ, Mazda continua sa creada in visul lui Felix Wankel, chiar daca ideea dezvoltarii acestei tehnologii a fost abandonat de multi dintre constructori.
Primul motor cu cilindru rotativ avea o capacitate de 1.0 litri si dezvolta o putere maxima de 110 cai la 7.000 rot/min, si un cuplu maxim de 130 Nm la 3500 rot/min. Mazda a fost primul producator auto care a vandut modele de serie dotate cu motoare rotative.
Motorul cu cilindru rotativ a fost inventat de Felix Wankel in 1964, dar ideea rotatiei la motoare a fost implementata pe avioanele de lupta din Primul Razboi Mondial. Ideea motorului cu rotatie duala a fost preluata de mai multi producatori auto, cum ar fi Citroen, Daimler-Benz sau Alfa-Romeo, dar a fost abandonata rapid, din cauza numeroaselor probleme.
Principalele dezavantaje ale motorului rotativ sunt consumul ridicat, o etanseitate slaba si probleme la procesul de combustie.
Mazda a ramas singurul producator auto care mai foloseste motorul rotativ, este vorba despre modelul RX-8.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Adrian Hallmark, șeful Bentley, a declarat că marca britanică nu va oferi un sistem de conducere autonomă de nivel 3 pentru modelele sale. În opinia lui, mașinile cu un astfel de sistem sunt prea periculoase. (03.04)
-
Potrivit unui studiu realizat de organizația americană AAA, 66% dintre șoferii intervievați încă se tem de mașinile autonome. În 2022, acest procentaj era de 55%, iar anul trecut de 68%. (15.03)
-
BMW Group a semnat un parteneriat cu NTT Data România pentru a deschide un nou centru de dezvoltare software în Cluj Napoca. Până în 2027, aici vor lucra mii de angajați. (05.03)
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noul Nissan Qashqai. 5 lucruri esențiale
- Primele imagini oficiale cu noul BMW X3
- Noul Volkswagen Golf 8 facelift a intrat în producție, la uzina din Wolfsburg
- Nio ET7 a parcurs 1.070 de km cu un plin de energie. Echipat cu baterii semi-solid state
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noua Mazda CX-80. Iată 5 lucruri esențiale!
Comentarii (0)