Motorul viitorului
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Volkswagen a dezvoltat un nou tip de pile cu combustibil de temperatura inalta. Aceasta tehnologie ar putea revolutiona modul in care vehiculele sunt alimentate. Noile pile cu combustibil de temperatura inalta - High Temperature Fuel Cell (HTFC), ar putea echipa primele prototipuri in 2010.
Generatia prezenta Low Temperature Fuel Cell (LTFC) functioneaza pana la temperaturi de 80 grade Celsius, lucru care in cazul unei utilizari de serie ar face necesara existenta unui sistem de racire complex, foarte costisitor. Noile pile experimentate de Volkswagen functioneaza pana la temperaturi de 160 de grade, in conditiile in care motoarele actuale cu combustie interna functioneaza optim la 120 de grade Celsius. Sistemul de racire ºi gestionare a apei poate fi mult simplificat, rezultand mai putin spatiu ocupat in vehicul, masa mai redusa a acestuia si costuri mai mici.
Principiul de functionare a pilelor cu combustibil este energia chimica transformata in energie electrica. Alimentarea se face cu un rezervor cu hidrogen si o priza de aer externa.
Energia electrica - necesara punerii in miscare – este furnizata motorului electric. Astfel, automobilul poate rula fara a face nici un zgomot si fara a produce nici un fel de emisii nocive.Noua tehnologie a pilelor cu combustibil va putea fi folosita pentru echiparea modelelor de serie in anul 2020, estimeaza cei de la Volkswagen
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Comisia Europeană, organismul executiv al Uniunii Europene, le va oferi mai mult timp producătorilor de automobile să atingă țintele de reducere a emisiilor de CO2. Astfel, producătorii vor avea la dispoziție încă doi ani de acum încolo pentru a ajunge la nivelul de emisii stabilit pentru 2025. (09.05)
-
În urma unui referendum organizat recent, locuitorii din Paris au votat în favoarea extinderii zonei pietonale din metropola franceză. Mai exact, în perioada următoare, 500 de străzi vor fi transformate în zone pietonale. (24.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Amenințare directă
-
Prima imagine cu noua generație Audi Q3. Data lansării a fost confirmată
-
Noi imagini cu viitorul BMW iX3: autonomie de 800 km
-
Noul Audi Q5, disponibil acum și în versiuni cu motor hibrid plug-in
-
Noi imagini cu viitorul Mercedes-Benz GLC electric: lansarea, la Salonul Auto din Munchen
Comentarii (1)