Motorul viitorului
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Volkswagen a dezvoltat un nou tip de pile cu combustibil de temperatura inalta. Aceasta tehnologie ar putea revolutiona modul in care vehiculele sunt alimentate. Noile pile cu combustibil de temperatura inalta - High Temperature Fuel Cell (HTFC), ar putea echipa primele prototipuri in 2010.
Generatia prezenta Low Temperature Fuel Cell (LTFC) functioneaza pana la temperaturi de 80 grade Celsius, lucru care in cazul unei utilizari de serie ar face necesara existenta unui sistem de racire complex, foarte costisitor. Noile pile experimentate de Volkswagen functioneaza pana la temperaturi de 160 de grade, in conditiile in care motoarele actuale cu combustie interna functioneaza optim la 120 de grade Celsius. Sistemul de racire ºi gestionare a apei poate fi mult simplificat, rezultand mai putin spatiu ocupat in vehicul, masa mai redusa a acestuia si costuri mai mici.
Principiul de functionare a pilelor cu combustibil este energia chimica transformata in energie electrica. Alimentarea se face cu un rezervor cu hidrogen si o priza de aer externa.
Energia electrica - necesara punerii in miscare – este furnizata motorului electric. Astfel, automobilul poate rula fara a face nici un zgomot si fara a produce nici un fel de emisii nocive.Noua tehnologie a pilelor cu combustibil va putea fi folosita pentru echiparea modelelor de serie in anul 2020, estimeaza cei de la Volkswagen
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Un studiu realizat de institutul european Transport and Environment arată că mașinile cu motoare hibride plug-in emit de 4 ori mai mult dioxid de carbon comparativ cu datele oficiale WLTP. De asemenea, emisiile mașinilor cu motoare pur termice sunt mai mari în realitate cu 20% față de datele raportate de producători. (17.10)
-
Comisia Europeană, organismul executiv al Uniunii Europene, le va oferi mai mult timp producătorilor de automobile să atingă țintele de reducere a emisiilor de CO2. Astfel, producătorii vor avea la dispoziție încă doi ani de acum încolo pentru a ajunge la nivelul de emisii stabilit pentru 2025. (09.05)
-
În urma unui referendum organizat recent, locuitorii din Paris au votat în favoarea extinderii zonei pietonale din metropola franceză. Mai exact, în perioada următoare, 500 de străzi vor fi transformate în zone pietonale. (24.03)
-
Noul Smart #6, prima berlină din istoria mărcii

-
Dacia deschide comenzile pentru noile Sandero și Sandero Stepway facelift: start de la 15.750 euro

-
Noua Kia Seltos: SUV-ul subcompact ajunge acum și în Europa

-
Noul Opel Astra facelift: faruri LED adaptive și autonomie mărită pentru versiunea electrică

-
Noul Mercedes-Benz GLB. Urmașul electric al lui EQB are o autonomie de 630 kilometri





Comentarii (1)