Motorul viitorului
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Volkswagen a dezvoltat un nou tip de pile cu combustibil de temperatura inalta. Aceasta tehnologie ar putea revolutiona modul in care vehiculele sunt alimentate. Noile pile cu combustibil de temperatura inalta - High Temperature Fuel Cell (HTFC), ar putea echipa primele prototipuri in 2010.
Generatia prezenta Low Temperature Fuel Cell (LTFC) functioneaza pana la temperaturi de 80 grade Celsius, lucru care in cazul unei utilizari de serie ar face necesara existenta unui sistem de racire complex, foarte costisitor. Noile pile experimentate de Volkswagen functioneaza pana la temperaturi de 160 de grade, in conditiile in care motoarele actuale cu combustie interna functioneaza optim la 120 de grade Celsius. Sistemul de racire ºi gestionare a apei poate fi mult simplificat, rezultand mai putin spatiu ocupat in vehicul, masa mai redusa a acestuia si costuri mai mici.
Principiul de functionare a pilelor cu combustibil este energia chimica transformata in energie electrica. Alimentarea se face cu un rezervor cu hidrogen si o priza de aer externa.
Energia electrica - necesara punerii in miscare – este furnizata motorului electric. Astfel, automobilul poate rula fara a face nici un zgomot si fara a produce nici un fel de emisii nocive.Noua tehnologie a pilelor cu combustibil va putea fi folosita pentru echiparea modelelor de serie in anul 2020, estimeaza cei de la Volkswagen
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Renault prezintă noul concept R17 Restomod, un concept inspirat din anii ’70
- Acesta este noul Nissan Patrol: modelul de teren renunță la motorul V8 în favoarea unui V6
- Volkswagen: directorul financiar anunță că producătorul german mai are maxim 2 ani pentru a se salva
- Acesta este noul Audi Q5: start de la 52.300 de euro
- Cupra prezintă noul Terramar: versiune PHEV cu 272 de cai putere
Comentarii (1)