OFICIAL: Chrysler a plătit datoria către SUA şi Canada cu şase ani înainte de termen
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
La doi de la ieşirea din procedura de faliment, Chrysler şi-a plătit ieri datoria către Statul american şi către cel canadian, care împrumutaseră constructorul din Detroit pentru ca acesta să se poată menţine pe linia de plutire.
Condus de Sergio Marchionne, preşedintele Fiat Group şi Chrysler, comitetul din partea constructorului american a anunţat că a plătit ultima tranşă - de 7.6 milioane de dolari - din suma împrumutată în vara lui 2009. Suma a fost obţinută prin refinanţare, guvernele celor două state implicate primind astfel banii cu şase ani înainte de termenul convenit în momentul împrumutului.
"Acum mai puţin de doi ani am promis că vom returna banii cu care ne-au ajutat plătitorii de taxe din Canada şi din SUA, iar astăzi ne achităm de promisiune. Aceste împrumuturi ne-au dat o a doua şansă - una rar întâlnită - de a demonstra ce pot oamenii care se ocupă de această companie. Le datorăm toată recunoştinţa noastră celor care au intervenit pentru ca Grupul Chrysler să se recalifice ca un producător auto puternic şi viabil", a declarat Sergio Marchionne ieri, la uzina Sterling Heights din Michigan, acolo unde a avut loc o conferinţă de presă pe această temă.
Refinanţarea care le-a permis celor de la Chrysler să-şi plătească datoriile le va permite italienilor de la Fiat să ajungă la o participaţie de 51% din acţiunile Chrysler Group până la finalul acestui an.
În acest moment, Fiat deţine 46% din grupul american.via | Automotive News
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Economic
-
Dacia Sandero a fost cea mai vândută mașină în Europa, în luna martie, potrivit unui nou clasament realizat de Dataforce. Este a 3-a lună consecutivă când modelul mărcii românești este în fruntea preferințelor europenilor. (30.04)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu 2.8% în Europa, în luna martie. În primul trimestru, piața auto europeană a avut o scădere minimă. (24.04)
-
Constructorul german de automobile a încheiat primul trimestru din 2025 pe primul loc în topul vânzărilor de mașini electrice, în Europa. Tesla este pe locul secund. (23.04)
-
Volkswagen va lansa modele noi cu motoare termice pe post de generator
-
Noul Citroen C5 Aircross: SUV cu motorizări hibride PHEV și versiuni electrice
-
Renault deschide comenzile pentru Austral facelift în România: start de la 31.000 euro
-
Universal apreciat
-
Chinezii lansează o marcă nouă de pick-up-uri. Va ajunge și în Europa
Nu ca au reinventat ei roata si au scos firma din faliment.
2. Chrysler a dovedit ca poate fi o firma viabila si a gasit investitori dispusi sa riste capital in numele lor. Inseamna ca firma merge bine si procesul de recuperare din convalescenta e pe terminate.
3. Fiat e o firma europeana si le doresc din toata inima sa reuseasca acolo unde Daimler din pacate n-a avut succes (vezi punctul 4).
4. Toata criza din ultimii ani a avut un "mic" efect pozitiv. A dat extrem de eficient peste nas sindicatelor din America de Nord. GM si Chrysler nu mai erau demult producatori de automobile, ci case de pensii si beneficii pentru un proletariat tot mai puturos, mai ineficient si mai obraznic. Dusul rece a fost racoritor nu numai pentru nesimtirea liderilor sindicali ci si pentru cumparatorii frustrati de calitatea execrabila a masinilor americane (nu toate), de interioarele invechite moral si materialele de mana a saptea.
Una peste alta, se pare ca toata lumea a sters trecutul cu buretele si au pornit din nou cu lectia invatata. Ford merge excelent din 2005. GM a reactionat cel mai repede la criza, iar Chrysler se pare ca vin tare din urma. O alta veste imbucuratoare e ca japonezii sunt in declin constant si nu dau semne de revenire (fruntasii fiind taiota a inceput-o din 2002 cu chixul dat cu camry si nissan cu magzima).
Si cum sa te bucuri ca un idi** de declinul unei tari, mai ales una ca japonia, care a patit ce a patit anul asta, sau o tara care s-a ridicat din cenusa dupa WW2 si a ajuns o putere economica.
//si tu vroiai sa pari smecher sau inteligent cu cele 4 puncte ale tale