OFICIAL: Noul Hyundai Veloster, urmaşul vechiului Coupe

De Bogdan Mirică
Publicat Marti, 11.01.2011
Hyundai a dezvăluit la Detroit mult aşteptatul Veloster, modelul cu un design curajos, care îşi propune să calce pe urmele vechiului Coupe.

Esential

140 de cai putere dezvoltă motorul instalat pe noul Hyundai Veloster.
1172 kilograme cântăreşte noul Hyundai Coupe.

După ce a ispitit publicul cu o serie de teasere şi mai multe fotografii spion, coreenii de la Hyundai au dezvăluit azi primele imagini ale noului Veloster, coupe-ul mult aşteptat pe piaţa din Europa şi din Statele Unite. Modelul măsoară 4.22 metri lungime şi 1.79 metri lăţime şi se poate lăuda cu o masă totală de numai 1172 de kilograme.

Deşi au fost criticaţi îndelung pentru designul anumitor modele din gamă, cei de la Hyundai au încercat de data aceasta ceva mai curajos şi inedit. Biroul de design a adoptat o linie complet neobişnuită în partea posterioară, unde acoperişul vitrat face corp comun cu luneta de mici dimensiuni, încadrată de un al treilea rând de montanţi, puternic profilaţi.

Aspectul frontal impresionează prin liniile blocurilor optice dar şi prin spoilerul mult mai agresiv. Nu putea lipsi grila tradiţională, care aminteşte de apartenenţa la brand. Detalii de fineţe, care individualizează şi mai bine modelul, pot fi considerate eleronul discret care înglobează lumina de stop, evacuarea trapezoidală dublă şi deflectorul posterior.

Inovaţie şi în ceea ce priveşte deschiderea uşilor.

Veloster vine cu o singură portieră spate, pe partea dreaptă, care adoptă o deschidere tradiţională şi nu opusă ca în cazul modelelor Mazda RX-8 şi Mini Clubman. Pachetul estetic este întregit de mai multe tipuri de jante, disponibile în dimensiuni de 17 şi 18 inch.

Sportivitatea exteriorului nu are însă un corespondent pe măsură sub capotă, Hyundai instalând pentru început doar un propulsor de 1.6 litri şi 140 de cai putere. Motorul, proaspăt dezvoltat în interiorul grupului, dispune de injecţie directă şi este capabil să ofere un cuplu motor de 167 Nm la 4850 de rotaţii. Partea bună este că producătorul anunţă un consum mai mic de 6 litri în regim de autostradă.

Noul Veloster are privilegiul de a introduce pe piaţă şi noua transmisie cu dublu ambreiaj DCT, cu şase rapoarte, care poate înlocui cutia manuală oferită în standard.

Primele informaţii anunţă un preţ destul de accesibil pentru noul Veloster. Pentru piaţa din SUA se vehiculează o etichetă mai mică de 20.000 de dolari, iar pentru cea europeană de aproximativ 15.500 de euro.

via | Hyundai

Comentarii (18)

  • vechiul Coupe nu are urmas momentan . . . asta-i un i30 un pic restilizat ... este un hatch inalt, cu suspensii tari si un motor penibil.. nu are nici o legatura cu vechea generatie Coupe ;)
    20 2
  • urata.....
    din fotografiile aparute inaintea lansarii credeam ca va iesi ceva frumos...dar dezamagirea-i totala.Cel putin partea din spate e hidoasa.Au incercat sa copie in spate de la megane sport dar...dezastru.Iar motorul pentru un coupe e dezamagitor.
    11 6
  • :)
    Au incercat sa fure putin dintr-un DS3 , dar mai au de invatat :))
    11 3
  • Nu are cum sa fie urmasul Coupe! Asta arata a ceva compact-coupe, seama oarecum cu Renault Megane 3 Coupe.
    10 1
  • De acord
    in principiu sunt de acord cu @unckle insa motorul nu este deloc penibil (1.6, 140CP, 168NM@4800), n-are cum sa fie urmasul lu' Coupe
    Eu il gasesc cam urat, si artificiul cu o usa pe partea soferului si doua pe dreapta deloc inspirata... cine isi cumpara cun coupe a facut deja compromisul accesului in masina si a confortului locurilor din spate...
    6 0
  • arthur
    un atac la estetica !
    se pare ca o parte dintre designerii zilelor noastre au ajuns sa bata campiile rau de tot....este una dintre cele mai urate si dosproportionate masini pe care le-am vaut vreodata alaturi de nissan juke....nu stiu cum cineva poate sa concepa asa ceva si, mai grav decat atat, altcineva sa mai si aprobe pentru productie asemenea monstruozitati!...ar fi trebuit sa-l boteze Hyunday Horrorster !
    7 3
  • Johnny
    Superb acest Veloster, Renault Megane 3 e la pitici!!!!
    Arata superb! Iata ca cei de la Hyundai sunt intr-o continua ascensiune incepand cu anul 2008 odata cu lansarea modelului i30; in 2010 au venit i30 FaceLift si ix35 impreuna cu cel mai bun pachet de garantie de pe piata romaneasca - GARANTIE ADEVARATA - nu minciuni ca la latii; sunt fericitul posesor al unui Hyundai i30, am fost invitata la un showroom si am facut drive test si cu un ix35 si da - NOTA 10 - pentru ce a ajuns Hyundai acum fata de cum era in urma cu cativa ani! Sunt masini fiabile, cu o granatie foarte buna si majoritatea modelelor au distributie pe LANT ( i30, i20, ix35, ix20 ) - ceea ce nu gasesti la marci ca Volswagen, Skoda, nu mai zic de Renault.
    In SUA autoturismele HYUNDAI au deja 10 ani de garantie.... ce ziceti de asta? Informatia poate fi verificata; de ce nu au asa garantie si marcile gen Volkswagen, Skoda, Renault, Seat, etc.... acest lucru trebuie sa dea de gandit oricui.
    8 14
  • Opinie
    Si mie imi place. E o imbinare de trasaturi asiatice, europene si americane ce tind sa cred ca vor prinde la public. Interiorul e foarte frumos si ergonomic. Vorbim de un coupe cu trei usi. Daca va avea si 10 ani de garantie va fi luat in seama de tot mai multa lume.
    3 4
  • sper ca va dati seama ca garantia nu acopera fix piesele care cad de obicei ... si asta-i valabil la cam toate marcile ;)

    si ca sa ai garantie tre sa faci reviziile la suprapret ... si tot asa ...
    7 3
  • tomita
    - partea frontala e interesanta, dar cu inspiratii citroen. putem gasi in conceptele lor liniile gasita la modele de strada hyundai (wtf) dar fara aceeasi gratie a liniilor.
    - spatele in schimb e grotesc. e prea complex si fara frumusete. seama cu fiesta, menage 3 coupe, etc
    - urmas pt tiburon clar nu este. acolo poatr sa zicem ca s-ar incadra kia forte koup, daca nu hyundai genesys (care a urcat cateva trepe; dar acesta e trend-ul in auto, asa ca mai degraba genesys coupe este urmasul de drept, chiar si ca design privit)
    - ideea cu 3 usi e interesanta si practica. m-ar atrage o astfel de achizitie.soferul e sofer si la pasageri e la fix adaptarea
    mazda rx8 avea de asemenea o combinatie de genul si a fost un adevarat succes.
    -hyundai i30 e fad. n-a fost pt hyundai pasul in sus. abia de la urmatoarel mdoele poate, si in general ce gasim pe pietele asiatice americane (i20, i10, i30 sunt panarame ca design) spre deosebire de gama ix si modele sua
    -15000 euro pt un model 1.6 turbo sune omenesc. depinde dotarile oferite
    4 1
  • Razica
    urmasul la coupe
    sunt de acord cui cei d mai sus. clar nu e urmasul la coupe,mai ales ca exista si hyundai genesis. nu cumva hyundai are acum 2 masini care rivalileaza p acelasi segment?
    1 0
  • @unckle
    @unckle nu stiu tu daca ai auzit dar Hyundai si Kia ofera si garantie bara la bara adica si suspensii, bucse, biele antiruliu... chesti dastea care la altii nu sunt
    @Razica Hyundai nu are o versiune cu 3 usi in clasa compacta (ma rog, se pare ca o sa aibe cu aproape 4 usi).
    @tomita propulsorul ala de 1.6 140CP este aspirat GDI nu este turbo. Una din versiunile turbo are 175CP (Vezi Curbe),

    Interiorul este jos palaria.
    3 2
  • Victor
    Poi in primul rand Hyundai nu mai are de ce sa mai construiasca un Coupe,deja exista Genesis Coupe,asa ca nu aveau de ce sa construiasca un model care sa il canibalizeze,ei au vrut sa construiasca un hatch back fatos,atat,deci cum spuneam in 10 ani vom vorbi despre Hyundai ca de o marca PREMIUM,in 2012 se va lansa urmasul lui Santa Fe care va inlocui atat actualul Santa Fe cat si Veracruz fiind un SUV in genul X5/Q7/ML,io unul nu sunt un fan al genului dar va fii o masina in categoria acelora,de Genesis,Grandeur,Equus,Sonata numai cuvinte de lauda acum Hyundai a mai acoperit o nisa de piata cu Veloster.
    3 2
  • Hyundai coupe
    Prea sculpturala si putina proportie.Au cautat sa fie originali mixand mai multe concepte.Fata Citroen, spate Renault.Eu am C4 Coupe insa ca linie e incomparabil cu aceasta ciudatenie.Stiu ca e dificil insa designerii ar trebui sa cate mai mult forma iconica a volumelor simple si proportionate.Interiorul-bordul, ca la exterior, alambicat si imbacsit.Motorizarea pare rezonabila, iar garantia si pretul vor atrage.Astept s-o vad pe sosea ca sa-i dau un verdict final.
    2 0
  • @Victor
    Genesis coupe este pentru piata americana.....(din cate stiu)insa trebuia ceva si pentru piata europeana......
    acest Veloster mi se pare tare ciudat insa are ceva interesant care va echilibra balanta......
    interesant lateralul masini........pe deo parte coupe si pe alta un hatch....
    interioru demn de un coupe......
    1 3
  • tomita
    parca bmw a venit intr-un concept cu faza asta (3 usi). sau nu mai stiu exact. epoca bangle de la bmw pt mine a fost un mare plus ca design.
    1.6 aspirat la 140cp mi se pare cam fortat. de fapt de la generatiile precedente au fortat motoarele in putere coreenii. dar fara rost. nimeni nu merge cu o astfel de masina la 7000rpm ca sa aiba toti caii respectivi. singurul mare plus ar fi daca i-au facut un sasiu foarte stabil. daca au lucrat la suspensie sa fie lipita de asfalt cand e nevoie, si relativ comfortabila as zice ca au dat lovitura. adica sa intre in segmentul tinerilor funky care sa aprecieze sportivitatea.
    0 2
  • Atata tevatura pentru uratenia asta?
    Cat priveste motorul aici nu va dau dreptate. Eu chiar am condus o Kia cu motorul asta si nu este sub nici o forma nevoie sa fie turata sau chinuita ca sa ofere putere. Si asta pe o masina grea, si anume Sportage. Aveti in vedere ca vorbim de un motor cu injectie directa.
    2 0
  • tomita
    este o idee mai turat decat generatiile curente. obtinand valorile maxime mai sus. oricum tot un lucru bun.
    astept cu nerabdare sa il vad in romania, sa il simt.
    in poze spatele ma tot racaie pe ochi, dar fizic sigur o sa pot sa ma pronunt. combinatie intre megane 3 si c4-1
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru