Portgualia va construi 1350 de puncte de încărcare pentru maşinile electrice
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Portugalia are şanse să devină în următorii doi-trei ani cea mai avansată ţară europeană din punctul de vedere al adopţiei maşinilor electrice. Autorităţile centrale din statul iberic au semnat ieri un contract cu Inteli şi Oracle prin care în Portugalia se vor construi în următorii ani nu mai puţin de 1350 de staţii de încărcare pentru maşinile electrice.
În principiu, programul naţional botezat MOBI-E are în vedere construcţia a 1300 de puncte de încărcare standard, la priză, şi de alte 50 de staţii de tip Quick Drop, prin care bateriile goale ale maşinilor electrice sunt schimbate cu unele pline în doar 30 de secunde. În proiect sunt vizate 25 de oraşe mari şi cele mai importante autostrăzi care străbat Portugalia, punctele de încărcare urmând să fie dispuse la distanţe comode pentru posesorii maşinilor de acest tip.
Un alt avantaj al Portugaliei în lupta contra combustibililor de origine fosilă este faptul că industria din această ţară a evoluat până la stadiul în care 43% din energia electrică produsă aici este creată cu ajutorul surselor regenerabile (hidrocentrale sau centrale eoliene).
Mai mult, aici va fi construită o fabrică de baterii a grupului Renault-Nissan."Portugalia conduce valul schimbărilor care vor face din maşinile electrice o realitate şi suntem foarte fericiţi că putem să facem parte dintr-un asemenea proiect. Din cauza faptului că automobilele sunt una dintre sursele principale de CO2 şi cu un număr estimativ de 800 de milioane de maşini pe străzile lumii, soluţiile de mobilitate electrică sunt cruciale dacă vrem să atingem ţintele 20-20-20 ale Uniunii Europene: reducerea emisiilor de CO2 cu 20% până în 2020", a declarat Bastian Fischer, vicepreşedintele Oracle Utilities.
via | Greencar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Un studiu realizat de institutul european Transport and Environment arată că mașinile cu motoare hibride plug-in emit de 4 ori mai mult dioxid de carbon comparativ cu datele oficiale WLTP. De asemenea, emisiile mașinilor cu motoare pur termice sunt mai mari în realitate cu 20% față de datele raportate de producători. (17.10)
-
Comisia Europeană, organismul executiv al Uniunii Europene, le va oferi mai mult timp producătorilor de automobile să atingă țintele de reducere a emisiilor de CO2. Astfel, producătorii vor avea la dispoziție încă doi ani de acum încolo pentru a ajunge la nivelul de emisii stabilit pentru 2025. (09.05)
-
În urma unui referendum organizat recent, locuitorii din Paris au votat în favoarea extinderii zonei pietonale din metropola franceză. Mai exact, în perioada următoare, 500 de străzi vor fi transformate în zone pietonale. (24.03)
-
Noul motor termic dezvoltat de Omoda&Jaecoo, campion la eficiență

-
Toyota dezvoltă un nou motor cu 4 cilindri: va avea peste 400 CP

-
Toyota prezintă primul concept al mărcii de lux Century

-
Noul concept Toyota Corolla anunță prima generație electrică a modelului

-
Ferrari deschide oficial reprezentanța din România. Noul Amalfi, oaspete de seamă













Comentarii (3)