Saab vede luminiţa de la capătul tunelului

De Cornel Șocariciu
Publicat Sambata, 02.07.2011
Constructorul suedez Saab a primit un împrumut de 25 de miloane de euro din partea Gemini Investment Fund Limited, mulţumită căruia producţia uzinelor din Trollhattan ar putea reîncepe în două săptămâni.

Ultimele luni au reprezentat pentru Saab o luptă continuă între viaţă şi moarte, dar se pare că soarele a răsărit şi pe strada suedezilor. Dacă la începutul acestei săptămâni vă anunţam că Saab a primit o comandă de 582 de maşini din partea unui client chinez, de această dată venim cu veşti şi mai bune.

Suedezii au reuşit să obţină un credit pe termen scurt în valoare de 25 de milioane de euro din partea Gemini Investment Fund Limited. Mai mult decât atât, producătorul suedez aşteaptă aprobarea unui împrumut în valoare de 29.1 milioane de euro din partea Băncii Europene de Investiţii. Dacă totul va merge conform planurilor, producţia va reîncepe în următoarele două săptămâni, iar suedezii vor fi capabil să onoreze comenzile primite.

"Sunt încântat să vă anunţ că salariile de pe luna iunie au fost plătite mulţumită banilor încasaţi pentru comanda primită luni", a fost reacţia promtă a lui Vitor Muller, preşedintele Saab.

Via | Turbo

Comentarii (9)

  • Opinie
    Yes, come on!
    19 2
  • : )
    In sfarsit o veste buna.
    13 1
  • saab nu moare,se transforma
    o veste buna,iata o marca care cu toate greutatile,nu vrea sa dispara.
    13 2
  • vin obuzele pentru loviturile de gratie...
    Intr-adevar, nu cred ca se mai poate atinge target-ul de vanzari preconizat la inceputul anului, dar, in cele sase luni ramase din acest an teribil de solicitant pentru toata lumea de la SAAB (mai ales psihic...), se poate pune la punct strategia financiara si operationala pentru viitorul apropiat, in care capul de afis va fi tinut de 9-3-ul anuntat in tinuta de gala...Important va fi (si cred ca sunt in asentimentul tuturor, iubitori de SAAB sau nu) sa apara comenzi cat mai multe si sa fie mentinut acest "trend ascendent" al moralului conducatorilor si angajatilor firmei. SAAB is...alive.
    7 1
  • SAAB
    Oricum ar fi, urmatoare masina pe care o voi avea, cu siguranta va fi SAAB.
    9 0
  • @ Snatch: Felicitari!

    on topic: Vestea asta made my day! Yum yum yuppy yuppy yey!
    3 1
  • george
    LUMINITA E, DE FAPT, ACCELERATUL CARE VINE
    Ca sa poata discuta de planuri de viitor, SAAB are nevoie de bani. Sumele de care se vorbeste in ultimele zile sunt aproape suficiente pentru supravietuire dar de-a dreptul simbolice pentru o relansare...Din pacate, SAAB este acum intr-o situatie oarecum similara Romaniei care "pacaleste" incetarea de plati cu credite peste credite...
    2 1
  • Eu nu inteleg de ce tot baga bani in marca asta cand nimeni nu o vrea...
    Eu sunt pe pierdere de ani buni si vor sa bage bani in continuare sa o tina in viata....

    La preturile pe care le cer si la interioarele de Opel Ascona din 89-90 cine ar vrea se le cumpere ?

    Ei nu se gandesc ?

    Oricum la faliment o sa se ajunga pana la urma ...este inevitabil.

    Cat o sa mai bage bani degeaba fara sa isi recupereze macar investitia nu mai spun de profit....
    2 1
  • of, aceeasi meteahna...
    @Adi, nu vreau sa ma tot erijez in avocatul din oficiu al lui SAAB, m-am saturat sa ripostez intruna adversarilor marcii, mai mult sau mai putin inversunati, insa fara sa fie blindati de argumente forte, de aceea vreau sa stiu urmatoarele: pe baza caror constatari empirice ai ajuns la concluzia ca, atunci cand te urci intr-un SAAB, parca ai fi intr-un Opel? Sau ai mers vreodata macar un 1km cu un SAAB astfel incat sa-ti inspire cumva impresia certa ca pilotezi un Opel, ca se comporta astfel pe sosea?
    Intr-adevar, din rationamente economice nepermis de superficiale, GM a renuntat usor la SAAB, dar, totusi, nu chiar "de tot", stiind prea bine ca oamenii din Trollhattan sunt valorosi, ca tehnologia lor este mai avansata decat isi inchipuie multi "cunoscatori". Toata lumea se mira de ce gigantul din Detroit tine mortis sa produca singurul SUV al lui SAAB, in conditiile in care firma-mama se confrunta cu probleme interne grave si in care piata americana este suprasaturata de acest profil de masina, 9-4X avand in realitate sanse infime sa se impuna in contra celor americane, chiar si din sanul GM, japoneze si, relativ mai nou, europene.
    Stiu ca ti se pare ca soarta SAAB seamana cu cea a carbunelui numit turba, care, pentru a arde efectiv si a degaja putina caldura, necesita un stoc destul de mare si oricum nu merita investitia...Dar de ce invoci preturile piperate din standuri? Omule, ti se ofera calitate pura, avand in vedere ca ideologia-standard, primordiala, a lui SAAB este sa nu-si nesocoteasca niciodata clientii, indiferent daca sunt devotati idilic sau simpli cumparatori sobri, adica de regula pune accent maxim pe factorul-cheie numit multumirea exigentelor! Oare sa nu stii ca unul dintre motivele pentru care SAAB era sa dea faliment de-a binelea inainte de 1990 se referea la faptul ca realiza masini atat de bune si de fiabile incat ramanea cu piesele de schimb nevandute, stive intregi, muncitorii impiedicandu-se de ele prin depozite...Ori asa ceva echivala, desigur, cu o infamie, adica cum sa construiesti un autoturism in care, in situatii normale de functionare, sa n-ai de ce sa mesteresti la el prin service, era inadmisibil, unde se trezeau suedezii, cumva pe Terra?!
    In fine, nu-ti face griji in legatura cu evolutia ulterioara a lucrurilor in perimetrul din Trollhattan; fii ferm convins ca nu se face nimic "degeaba" acolo, doar ca SAAB plateste fara sa vrea pacatele altora, in speta ale noastre, ale oamenilor contemporani, care nu prea au inteles in fond cum vine chestia cu trestia, adica ce inseamna spiritualmente sa ai si sa te folosesti de un bun sau de un serviciu care sa se distinga din firea lui conceptuala prin rafinament aparte, comandament nobil, stil mladios, functionalitate ireprosabila, personalitate conturata, de sine statatoare (exact asa, desi aproape nimeni nu crede ca exista motoare finite tipice SAAB, cu toate ca blocul cilindric provine brut de la GM Europe...), puternica, expresiva...De fapt, haideti s-o lasam balta, caci intelepciunea populara straveche ne releva ca n-avem nevoie de margaritare ca sa traim...
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru