Un client chinez "misterios" scapă Saab de datorii

De Bogdan Mirică
Publicat Marti, 28.06.2011
Un client chinez a plasat o comandă pentru 582 de maşini Saab. Constructorul suedez scapă astfel de datorii şi îşi plăteşte angajaţii, însă producţia rămâne în continuare oprită.

Esential

582 de maşini este numărul de maşini comandate de clientul chinez misterios
13 milioane de euro a primit Saab pentru comanda chinezilor.

Saab a anunţat astăzi, oficial, că a reuşit să facă rost de fondurile necesare pentru a plăti salariile angajaţlilor săi. Potrivit unui purtător de cuvânt din cadrul constructorului suedez, "o companie chineză, a cărei identitate nu poate fi dezvăluită, a plasat o comandă de 582 de maşini, achitând un total de 13 milioane de euro. Cu aceste resurse vom plăti angajaţilor, săptămâna aceasta, restanţele pe care le mai aveam".

Veştile sunt foarte bune pentru Saab, care se va folosi de cei 13 milioane ca de o gură de oxigen oferită unui condamnat la înec. O parte din bani vor fi viraţi şi furnizorilor, către care suedezii aveau datorii. Printre aceştia se numără International Automotive Components, către care Saab datorează 4.8 milioane de euro. Restanţa a fost denunţată de furnizor autorităţilor suedeze, care au decis să sisteze producţia Saab în data de 8 iunie.

Chiar dacă mare parte din datorii au fost achitate, uzina din Trollhattan nu îşi va relua activitatea momentan.

Vor fi nevoie de noi eforturi financiare pentru a putea pune în mişcare linia de asamblare.

Comentarii (18)

  • DAN_GRC
    O veste f buna, daca mai vin cativa chinezi "misteriosi" cu astfel de comenzi s-a scos Saab pe anul asta:)
    20 1
  • Opinie
    Iata ca mai exista unii ce iubesc SAAB - ul fiindca-i inteleg filozofia. Sper ca misteriosul client sa poata cumpara SAAB-ul cu tot astfel incat aceasta filozofi sa dainuie.
    19 2
  • incredibil...
    Nu prea agreez rasa galbena, precum stiti, dar gestul respectivului client este de neocolit pentru superlative...Bravo, man, la mai mare si vezi poate ii strunesti si pe altii sa te imite ;) Ehei, ce se mai zvarcolesc acum mancati de ciuda toti detractorii fara frontiere ai marcii scandinave vazand ca SAAB moare, dar nu se preda! Ce v-am spus eu deunazi ca in curand vor fi platite salariile restante pana la ultimul sfantz? Asta dovedeste fara dubii ca cineva acolo Sus nu doarme! Si ocroteste si religia numita SAAB...
    17 9
  • Aleluia!
    V-am spus eu ca speranta moare ultima...
    8 2
  • :)
    Totusi SAAB ma cam enerveaza.

    Daca nu au gasit resursele necesare supravietuirii pe o piata competitiva,atunci sa moara.

    Apreciez diversitatea si posibilitatea de a alege dar nu pot aprecia faptul ca trebuie sa tot resuscitam o persoana care este bolnava de cancer...Ar trebui sa tratam cancerul,nu sa-i prelungim agonia.
    4 15
  • george
    PROVIDENTA SALVEAZA O DATA...HAI, DE 2 ORI
    Nu la nesfarsit...

    In cazul de fata, prelungeste agonia, dar nu evita dezastrul.

    Sa fie clar de la bun inceput, nu ma bucura ideea ca SAAB sa sfarseasca in curand. Departe de mine acest gand...

    Din pacate, cei care au condus SAAB de-a lungul ultimilor 20 de ani (va suna cunoscuta sintagma?) n-au tinut cont de ceea ce se intampla in jurul lor si au repetat greselile altor constructori cu nume sonore care s-au prapadit in ciuda traditiei si tehnologiilor care ii caracterizau (a se vedea anumite marci britanice)...

    Cu sau fara "cetateanul chinez", SAAB nu va scapa, din pacate, de belele...Tineti cont ca "uzina din Trollhattan nu îşi va relua activitatea momentan. Vor fi nevoie de noi eforturi financiare pentru a putea pune în mişcare linia de asamblare" ceea ce inseamna ca nici macar aceasta comanda nu ar putea sa fie onorata...
    4 5
  • Aoleu........600 de masini.......
    Cred ca e singura flota de masini Saab in ultimi 10 ani........
    pacat ca peste 2-3 saptamani Saab va fi din nou pe patul de moarte......

    @SaabCuantic
    In locul tau mai bine mias lua adio de la Saab....pana nu e prea tarziu.....
    Cred ca ar fi destul de greu sa iubesti pe 'cineva' care sti ca nu mai exista.
    4 11
  • @excomunicatorul
    Sti cum ar veni ce zici tu? E ca si cum ai avea tu un copil caruia intr-o zi ii zici brusc "descurca-te singur!" si ii dai drumul in lume. Iti dai seama ca nu e tocmai usor.
    Ce s-a intamplat acum la SAAB poate fi un semnal de alarma cum ca marca asta mai poate fi salvata. Ar fi un semnal si pentru guvernul suedez, ala pe care acum doua zile il puneam la zid.
    4 1
  • @tzenu_bmw
    N-am cum sa ma "las" de "microbul" asta, nici macar dupa terminarea vesniciei...Hai sa-ti povestec iute cum m-am "infectat" : prin 1986, taica-miu, pe atunci mecanic auto, a facut rost de o brosura cu masini straine si, cand m-am uitat prin ea, am descoperit...SAAB 900, o minune uluuitoare pentru ochii nostri impaienjeniti zilnic cu vederea Daciei "socialiste". De altfel, batranul meu a condus o perioada un DAF 66, alta "traznaie", care avea transmisie variomatica, adica nu functiona cu...cutie de viteze, prezentand doar doua pozitii la schimbator: inainte si inapoi. N-am mai vazut de atunci asemenea particularitate la un autoturism: blocul motor era construit integral din aluminiu. Dupa 15 ani de la achizitia acelui DAF, caroseria am predat-o la fier vechi, insa motorul era inca atat de bun incat l-am vandut unor tigani, care l-au instalat pe o masina de taiat lemne si, culmea, mergea ca uns! Interesant era faptul ca, in marsalier, DAF-ul "prindea" cam tot atata cat "cu fata" : 150 km/h. Pacat insa ca "toa'rasii" militieni nu ne-au permis inmatricularea pentru RSR. Ulterior sistarii productiei modelului olandez, patentul variomatic a ajuns la Volvo 66.
    SAAB, Volvo, DAF, Talbot, Simca - ce marci grozave pentru acele vremuri..."Iara noi, noi, epigonii, simtiri reci, harfe zdrobite..."
    10 2
  • :)
    Senzational DAF 66, l-am studiat si eu mai demult.
    DAF ca si companie erau niste dementi (deh, olandezi)... la fel ca si Spyker.
    5 1
  • DAN_GRC
    Talbot si Simca , da...sunt istorie, sper ca nu va fi si Saab, problema e ca chiar nu se poate rezista astazi pe piata doar cu 2, 3 modele, ori pt multe modele e vorba de multi bani, nu de cateva zeci de milioane cat are nevoie Saab acum.Sunt convins ca orice gigant auto din prezent , daca si-ar reduce toata gama la 2, 3 modele in cativa ani va fi in situatia Saab, ar mai vinde din inertie o perioada.

    Ma gandesc acum la un gigant nordic, Nokia,care s-a culcat pe-o ureche 2-3 ani si acum e pe topogan, atat de repede evolueaza lucrurile astazi. La masini la fel aproape, nu mai conteaza ca o marca facea acum 10-15 ani modele f reusite, inova, uimea lumea, daca nu o mai face in prezent e moarta. Bineinteles ca si lumea s-a mai schimbat, in rau zic eu, sunt din ce in ce mai putini cunoscatori, iar producatorii se adapteaza cerintelor.Cel mai bun exemplu care imi vine in minte este acel studiu facut de Bmw asupra detinatorilor de serie 1, 80% fiind convinsi ca masina lor are tractiunea pe puntea din fata, iar oficialii marcii gandindu-se logic sa faca urmatoarea generatie asa, ca e mai ieftin, ce rost are sa dai "inteligentului" altceva...a 2-a generatie tocmai au scos-o cu...propulsie, dar cu siguranta va fi ultima, prin 2017 de ex vor fi probabil 100% convinsi ca masina lor e cu tractiune la puntea fata....
    3 0
  • @SaabCuantic
    credema chiar imi plac Saab-urile......
    Saab 9000Turbo ''Mark 2''.........exceptionale........
    pacat ca acum sunt pe moarte.......si sanse prea mari sa-si revina nu prea sunt........
    este prea mediatizata problema companiei si pana la urma urmatorii clienti....vor avea dubii in privinta......achizitionari unei masini Saab......
    A fost o stire pe site.......ca Saab va readuce un 'nou' 92 si ar fi o veste buna.......pt ca numa cu el Saab ar putea avea profit.....
    si binenteles ca asteptam si un rival pt serie1,Golf,A3........
    daca vor scoate aceste 2 modele putem spune ca Saab va avea si un viitor mai bun.........
    4 0
  • Asa da!
    @tzenu_bmw, vezi ca poti sa fii rezonabil cand vrei tu?! Trebuie sa fii atent cand te gandesti sa pronunti verdicte nechibzuite ca "SAAB nu are ce cauta pe planeta asta", nu ca te-as apostrofa eu, ci ca sa nu te trezesti cu "manute manjite cu boia" , persiflari si chiar sudalme din partea unora nu prea toleranti...cum am patit-o si eu, mai ales cand "indraznisem" sa critic "noul" Audi A6. De atunci nu mai ma bag in "patratica" VAG-istilor, ma rezum la rubricile SAAB si uneori Koenigsegg. Apropo, @Automarket, mai inserati si analize care atrag dezbateri utile (articolul despre rolul si utilizarea corecta a tetierelor a fost excelent, mi-a placut teribil), deci voi trebuie moralmente sa va arogati si valente de educatori auto, nu va axati numai pe informare bruta, mi se pare absolut necesar sa acordati si sa starniti permanent interes maxim pe marginea securitatii in trafic, pe fundalul unei natiuni implicate foarte des in evenimente rutiere parca tot mai oribile...
    3 1
  • @
    Misterios, dar le-a mai dat putina viata celor de la SAAB. Frumos gest !
    Fac o gluma, si sper ca ztele sa nu se supere.

    PS: Cred ca ZTELE a fost clientul misterios, care incearca sa scape Saab de criza =))
    3 0
  • george
    EDUCATIE, DA (CAT SE POATE), SIGURANTA RUTIERA, MAI PUTIN
    @ SaabCuantic

    Siguranta rutiera se amelioreaza intr-adevar si cu umarul asa-zisei societati civile dar grosul tot in mana autoritatii ramane.

    Constientizarea e foarte buna insa nu compenseaza legea proasta, prost aplicata sau neaplicata. Omul cu bun simt care nu stie, se indreapta prin constientizare.

    Problema majora este ca la fiecare om de bun simt, atat in Rumanica precum si pe alte coclauri, exista undeva intre 1 si 10 ghertoi (valoarea maxima e valabila pentru plaiurile mioritice). Dupa cum bine se stie, ghertoiul nu reactioneaza (pozitiv) la vorba buna. Indreptarea ghertoiului (atat cel mioritic cat si cel teuton) se realizeaza cu ranga...
    0 0
  • ...
    @ScorpyonVAG, nu stiu cat de misterios o fi ztele, dar simt ca este un tip ambitios, asa ca sa nu-l luam la bascalie, ca maine-poimaine o sa-l vedem devenind CEO sau chiar chairman, ce, bagi mana in foc ca nu? Pe bune, de ce ar fi Victor Muller mai breaz, s-o fi nascut cu o pereche de coarne in plus? Nu uita ca, la Microsoft, a doua limba vorbita este romana...Dpdv comparativ, mult mai putin importanta ca profitabilitate si ca imagine este SAAB Automobile AB, prin urmare logica... ;)
    0 1
  • @SaabCuantic
    Multumesc, ma magulesti:)

    Am o dilema, Youngman astia pana la urma sunt sau nu proprietarii Lotus?
    1 1
  • precizari
    Ideea pe care am vrut s-o reliefez in textul anterior este ca trebuie odata si odata sa incepem a invata sa privim si sa ne ridicam mai presus decat pozitia umila in general pe care Occidentul a vrut dintotdeauna sa ne-o rezerve, noua, valahilor din tata-n fiu, adica sa nu cutezam cumva a aspira dincolo de barierele trufase pe care ei, "incontestabilii", "infailibilii" , "superioriii", "omniscientii" si "omnipotentii", ni le-au impus cu forcepsul, si ideologic, si intelectual, si tehnologic, si economic, si cum o mai fi...


    Ceausescu era animat de dorinta acerba de a darama acest zid artificial, nedemn, inuman in fond, care persista totusi astazi, poate mai naruitor ca altadata...Inainte de a decola cate o delegatie sportiva romana spre competitiile majore din Vest, secretarul general al PCR ii instruia asa pe ai nostri:
    "Aratati-le capitalistilor alora ingamfati tot ce stim si putem noi sa facem!"...Sau, in preajma JO din 1984, se confesa apropiatilor din partid, dupa ce Securitatea il anuntase din timp de intentiile Moscovei:

    "Sovieticii vor sa boicoteze Olimpiada americana? Treaba lor, las' ca noi mergem la Los Angeles, si asa suntem mai buni ca ei la gimnastica, canotaj, haltere, tir, la multe sporturi, sigur vom face o figura tare (nota mea: si chiar am facut!).

    Nu vor sa participe nici cei din RDG?

    Bine ca scapam de dopatii aia, prea au socat lumea culegand atatea medaliii suspecte.

    I-am spus lui Honecker sa lase prostiile astea si sa-si indemne sportivii spre cinste si sudoare, nu spre medicamente.

    Prietenii nostri comunisti din RDG nu inteleg ca noi, tarile socialiste, trebuie sa ne dovedim valoarea superioara fata de capitalism numai prin mijloace oneste.

    Iar rusii trebuie sa invete sa ne respecte, nu putem uita ce i-au facut Nadiei in '80"...Cam asa judeca un fost presedinte de stat; cu toate pacatele lui, niciunul cu aceeasi functie de dupa 1989 nu s-a remarcat prin dragoste de patrie, prin nici o pilda de romanism autentic!

    De unde stiu de acele dialoguri ale lui nea Ceasca?

    Pai asta inseamna sa fii amic cu cel mai bun confident al fostului "Printisor" Nicu, chit ca intre mine si el se insinueaza 35 de ani diferenta de varsta.

    Cine este acesta?

    Unul care a platit dupa "Revolutie" cu 7 ani de inchisoare "crima" de a fi trait in preajma fostei familii "dictatoare" si de a fi avut Mercedes personal, inmatriculat in RSR, intr-o vreme in care pana si "prim-secretarii" de la "judetene" n-aveau voie sa se afiseze public decat cel mult cu Dacii negre...

    Insa cate stie omul asta despre trecutul nostru comunist te cutremuri...Asa, tot ca o paranteza care n-are legatura cu forumul nostru auto, toata lumea are idee sau macar banuieste ca tartorii Loviturii de Stat din 1989 au constituit linia kominternista Brucan-Iliescu-Militaru, dar cati cunosc bine ca organizatorul detaliilor tehnice "importante" si eminenta cenusie a complotului anticeausist se regaseste sub identitatea unei alte persoane, careia i-a placut ulterior sa ocupe o demnitate politica "mai mica" decat cea de presedinte, parlamentar sau guvernant, in ideea isteata sa deruteze prostii ca el nu reprezinta cine stie ce scula in tara asta, dar scarnavia este o lichea de soi cum nu va mai afla poporul roman timp de secole de acum incolo, un maestru neincoronat al masinatiunilor de stat, in fata caruia nu maraie nimeni, nici macar nea Nelu, si care are mai multa avere decat multi granguri din "Top 300" la un loc! Dpdv financiar, Patriciu, Tiriac sau Niculae sunt paduchi in comparatie cu el.

    Intr-un fel, din cauza lui suferim de belele cotidiene, dragilor, deoarece nu l-a interesat deloc progresul tarii sau macar linistea ei!

    Vreti cateva indicii ca sa-i descoperiti numele?

    A facut parte din facatura de tribunal care l-a lichidat miseleste pe nea Ceasca! S-a cocotat o vreme prin fruntea serviciilor secrete...De obarsie, este evreu maghiar, ca si prietenul meu de care pomeneam (deci va dati seama cat de perfect, ca sa zic asa, il creioneaza tipologic prietenul meu) . Se bucura de amicitii stranse cu alti nemernici, tot iudei unguri: Laszlo Tokes (deci numai pion intamplator n-a fost popa Tokes la "Revolutie"...) si "americanizatii" George Soros si Tom Lantos, la fel de bolnavi de ura antiromaneasca. Oare batea campii Impuscatu' la ultima lui interventie la TVR, in 20 decembrie, cand ne-a explicat raspicat ca se incerca subjugarea tarii de catre "agenturili" straine de la...Budapesta? Revenind la descrierea "creierului" dominatiei iudaiste asupra noastra, acesta nu prea umbla prin prostime, desi rareori il mai zaresti, si atunci prefera sa poarte palarie si palton (are pretentii de domn respectabil). Normal, i s-a atribuit si o porecla: "The spectacled snake"...(foarte sugestiva, nu?). Deci aveti intotdeauna grija sa nu va muste, veninul lui omoara instantaneu, preferati sa-l ocoliti, nu-l deranjati cu nimic...Totusi, nu va scapa nicicum de Judecata de Apoi, cu certitudinea asta ma consolez eu!
    Hai, gata cu fotosinteza, la culcare :)))
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru