Sistemul de control al stabilitatii va fi obligatoriu
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Comisia Europeana intentioneaza sa adopte o legislatie care sa prevada acest lucru.
Comisia Europeana este pe cale sa propuna o lege care va prevede pentru toate masinile noi obligatia de a fi dotate cu un dispozitiv electronic de control al stabilitatii.
Conform Comisiei Europene 4.000 de vieti ar fi salvate anual si 100.000 de accidente ar fi prevenite, in Europa, daca fiecare masina ar avea dispozitiv electronic de control al stabilitatii.
Dispozitivul de control al stabilitatii va fi obligatoriu si in SUA incepand cu anul 2012. Desi inca nu sunt informatii oficiale, se pare ca se discuta ca fiecare masina din UE sa fie dotata cu sistem de control al stabilitatii.
Adauga un comentariu
Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
Ultimele stiri din Siguranta
-
Tesla a fost nevoită să inițieze o nouă campanie de rechemare pentru camioneta sa electrică Cybertruck. Noua campanie a fost inițiată după ce mai mulți posesori ai modelului au raportat probleme cu pedala de accelerație, care poate rămâne blocată în mers. (23.04)
-
Uniunea Europeană va introduce oficial noi reguli de securitate cibernetică, un lucru care va afecta și industria auto. Noile reguli vor intra în vigoare din luna iulie, iar conform acestora, mașinile vor trebui să fie protejate de amenințări cibernetice. (18.04)
-
Euro NCAP, organismul pan-european de siguranță rutieră, a publicat cele mai noi rezultate după ultimele teste de siguranță. Astfel, noile Toyota C-HR, Nio EL6 au obținut maximum de 5 stele, în timp ce noua Honda CR-V a obținut 4 stele cu pachetul de siguranță standard și 5 stele cu pachetul de siguranță suplimentar. (10.04)
- Fiabilitate germană: 80% din toate exemplarele Mercedes-Benz Clasa G sunt încă pe șosele
- Șeful Volkswagen: mașinile hibride plug-in, necesare datorită plafonării interesului pentru modele electrice
- Ford schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
- Noul Rolls-Royce Cullinan facelift: parte frontală redesenată și jante de 23 de inch
- Vânzările de mașini noi în România au crescut cu 34.5% în aprilie. Toyota și Skoda, pe podium
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
cel mai util e pe drumurile in curba, neinclinate in functie de viteza sau umede pe care circuli cu o viteza cu care masina poate derapa (e plin de ele prin Romania)
vezi pe siteul EuroNCAP detalii..
Sa zicem ca sunteti la volan pe un carosabil umed si va angajati intr-un viraj de o oarecare dificultate. Daca masina este Trabant veti executa virajul cu 40 km/h. Daca masina este Renault si are ESP veti executa virajul cu 60 km/h. In ambele cazuri riscul de derapaj este acelasi.
In practica fiecare sofer isi asuma un anumit nivel de risc (risc zero nu exista in soferie); cu Dacia va circula cu o anumita viteza si intr-un anumit mod, iar cu BMW-ul cu totul altfel.
Nu spun ca ESP-ul nu e bun, dar nu exista justificara obligativitatii lui.
Statisticile arata ca cela mai multe si mai grave accidente sunt produse la volanul masinilor moderne, dotate cu de toate. Cine are Oltcit conduce mai prudent si deci riscul de accident nu e mai mare decat la BMW.
Unde ai auzit tu ca lipsa ESP-ului sa fie cauza a unui accident? Asta ar insemna ca soferul sa nu mai fie raspunzator in fata legii pentru un eventual accident daca nu are EPS (in conditiile in care obligativitatea acestui sistem inca nu exista).
Am condus masini vechi (inclusiv Wartburg) in conditii de polei sau zapada si iti spun ca daca esti SOFER nu ai nevoie de "SISTEME INTELIGENTE" care sa faca ceva in locul tau. Inteligenta umana este suficienta pentru deplasare :)) (multi duc lipsa, stiu).
Si in final, ce facem cu masinile sport? Ne multumim cu faptul ca arata "sport" in poza, sau inchidem definitiv acest capitol si ne luam cu totii masini de familie cu 7 locuri si cu EPS?
In plus, pretul unui sistem ESP va scadea vertiginos daca va fi implementat la scara larga !!!