Soferii incepatori, ucigasii cu permis ai anului 2008!

De Sebastian Toma
Publicat Vineri, 19.12.2008
Soferii incepatori au provocat de doua ori mai multe accidente soldate cu morti in decursul lui 2008 fata de 2007.

O statistica a Ministerului Transporturilor a relevat faptul ca soferii incepatori cu un an experienta au provocat de doua ori mai multe accidente grave in decursul acestui an fata de 2007. In primele 10 luni ale anului in curs, soferii cu permisul obtinut de un an de zile au comis nu mai putin de 755 de accidente, cu 376 mai multe decat aceeasi perioada a anului 2007.

Numarul de accidente provocate de incepatori a crescut cu 99.2% intr-un an. In urma acestor accidente au murit 224 persoane, cu 80 mai multi decat in 2007. Cresterea in procente este una alarmanta: intr-un an au murit cu 55% mai multi oameni din cauza accidentelor rutiere provocate de soferii incepatori. Numarul de raniti grav in urma accidentelor din primele 10 luni ale lui 2008 a ajuns la 739, cu 372 mai mult decat in 2007. Astfel procentul ranitilor grav in urma accidentelor a crescut enorm, cu 101%.

Soferii incepatori au depasit inca de la jumatatea numarul de accidente grave petrecute in anul trecut. Se pare ca soferii incepatori care au doar un an experienta incep sa conduca mai imprudent si sa comita din ce in ce mai multe erori la volan.

Acest comportament vine dupa un an de condus in limitele prudentei in urma caruia soferii incepatori se simt deja profesionisti in conducere.

Lipsa de pregatire si teribilismul sunt principalele cauze ale accidentelor mortale provocate de soferii incepatori cu un an si, respectiv mai putin de un an experienta in conducere. Printre cauze mai putem enumera instructorii slab pregatiti si dezinteresati de educarea corecta a viitorilor conducatori auto, dar si scolile de soferi necorespunzatoare.

Pentru a deveni instructor auto in Romania, o persoana trebuie doar sa posede un permis de conducere valabil de cinci ani. Pe langa aceasta, printre instructorii auto se afla multi politisti, jandarmi, ofiteri Map sau pompieri, cu toate ca acestia nu au voie sa presteze asemenea servicii. Unii au si competenta de atestare, examinare si control al activitatii scolilor de soferi, ceea ce creeaza din start o incompatibilitate, nesanctionata insa de nimeni.

Lipsa unui pret minim de referinta al taxei de scolarizare este una dintre principalele cauze ale lipsei de pregatire a viitorilor conducatori auto. Dovada este si faptul ca unii dintre elevii scolilor de soferi nu reusesc sa treaca probele examenului pentru obtinerea permisului de conducere.

Pe cand unii din ei trec de proba teoretica si apoi pica traseul, altii nici macar nu cunosc regulile de circulatie suficient de bine cat sa treaca proba teoretica a examenului de conducere.

Via | Gandul

Comentarii (74)

  • un sofer ceva mai experimentat
    foarte adevarat
    Adevarul e ca la cum se ia acum carnetul auto, nici nu ma mir ca unii dintre ei, ii gasesc infipti in copaci, sau cu masina rasturnata pe DN1 (vezi acum cateva zile)....si inca ceva....am fost in poligon acum 2 luni, cu un coleg de la munca ca facea scoala, si ma uitam la copilasii aia din poligon....tot ce stiau sa faca e sa dea ture ca o pisica beata.....nu tu parcari laterale, nu tu parca la linie dreapta, nu tu sa mearga la pas cu masina, rampa, plecari din rampa.....si apoi te trezesti in ambuteiajul din bucuresti, ca ti se infige in fundul masinii tale, caci l-a furat peisajul :))))

    Parerea mea e ca ar trebui sa fie MULT mai drastic traseul....
    0 0
  • Aveti dreptate incepatori si cu permise loate pe bani exemplu traseul loat pe o suta de euro
    0 0
  • despre examinatori... nimic?
    Daca macar vreun permis de conducere a fost eliberat de catre vreo scoala de soferi sau instructor, atunci articolul de fata meita publicat pe mai departe pe Automarket.ro. Cel care l-a scris (de la gandul) ori nu cunoaste procedura obtinerii unui permis, ori nu a sustinut examenul, primind plasticul direct de la vreun (gral. adj.) Mos Craciun.
    0 0
  • circotasul auto
    Lotul Pitesti
    De ce nu li se anuleaza permisele celor care le-au obtinut pe spaga ?
    2 0
  • americanu
    fals
    Pentru Popa ... prostu. Numai prostii, inclusiv cei infipti in fundul tau au impresia ca toti (soferi sau instructori) sunt la fel. Vi s-a dus buhul sa credeti ca in tara asta totul se face prin mita/pila, inclusiv gimnaziu/liceu. Incet, incet vom ajunge o tara de prosti sau prostita de impostori. Daca vrei sa sti, si eu am pus pila uneori, insa numai pentru destepti si/sau "meseriasi" care erau impiedicati tot de prosti sa profeseze fiindca erau prea destepti. Numai bine, din Florida.
    0 0
  • cozappz
    Instructori
    Instructorul m-a pus sa fac poligonu cand faceam scoala de soferi dar a recunoscut ca unii dintre aspiranti ar fi ramas vesnic pietoni daca poligonul ramanea proba de concurs. SPER sa se reintroduca poligonul inainte sa ne omoare teribilistii. Ma gandesc sa-mi iau masina cu airbaguri cortina deja.
    Doamne ajuta si fereste-ne!
    0 0
  • obi_oan _neghiobu
    Masini puternice
    Si mai e o problema .... inainte cand iti luai permisul nu aveai ce sa conduci decat dacie 1310 care pe care nu aveai nimic din tehnologia de azi dar pe care castigai o oarecare experienta in functie de aptitudinile fiecaruia, dar azi , poate jumatate din cei care isi iau permisul se "specializeaza" (in teribilism) direct pe "bolizi" greu de controlat chiar si pentru soferi cu experienta medie (asta nu inseamna ca e cineva obligat sa inceapa pe o masina inferioara dar este recomandat sa incepi pe o masina cu motor mai mic) , asa ca solutia ar fi sa se dea permisele auto pe merit.... si sincer..... nu o sa vedem asta foarte curand .....
    0 0
  • Momoleinen
    infrastructura
    o alta problema mare la noi e infrastructura
    daca combini drumurile proaste si aglomerate (interurbane) cu lipsa de experienta, teribilismul, prostia si in unele cazuri un motor puternic ai rezultatul care se vede :(
    0 0
  • FELICITARI !
    Asta este urmarea "bebelushilor" cu permis de conducere !!!
    Si inca ceva; aplicarea legilor , de circulatie si nu numai. Ar disparea cel putin jumatate dintre "delicventi" !
    0 0
  • Poligon si masini
    Si eu am fost dus de tatal meu si instructor pe poligon dar optional ca sa invat bine. Daca era dupa stat cat timp ma descurcam bine 5 minute la volan pe strada eram bun de carnet (bine, ok, m-a pus omul sa fac si o parcare cu spatele dar atat).
    Insa nu cred ca asta e problema. Problema e ca s-au putut aduce la bani putini sau lua pe credit masini multe de catre astia mai tineri si din generatia "oops, n-am vazut copacul, my bad! chiar nu se poate face un reload de la ultimul checkpoint ca la NFS?"
    0 0
  • Un incepator
    Nu vechimea permisului conteaza
    Nu stiu daca statutul de sofer incepator este motivul pentru atatea accidente in randul soferilor incepatori. Si eu sunt incepator, am permisul de doar 4 luni, si desi am facut cateva mii de kilometri pe soselele Romaniei n-am la masina macar o zgarietura.

    Problema cred ca tine de atitudine, educatie, varsta si masina pe care o conduci. Daca-ti pasa de tine, de cei din jurul tau si de cei apropiati nu vei conduce ca un inconstient. Daca dupa ce te vezi cu permisul in buzunar vei respecta regulile, ca doar n-au fost facute ca sa fie incalcate, si nu vei conduce de parca numai tu ai fi pe sosea sansele de a face un accident sunt minime.
    Daca esti trecut de 30 de ani, cu mici exceptii, sigur nu vei fi un sofer teribilist care apasa pedala de acceleratie la maxim.
    0 0
  • simona
    vina
    eu cred ca o mare vina au si politistii care le dau permisul. nu poti da toata vina pe instructori.
    0 0
  • permis
    in romania scoala de soferi e cam 0 acum..cel putin in bucuresti...ma uit la cate unii care conduc exact la ora de varf...pai intr-o ora mergi 1 km maxim...ce invata elevul ala? cand nici macar nu skimba a 2 a sau nu skimba nici macar banda...
    nu toata lumea stie sa conduca...cum nu toata lumea stie sa schieze...asa va fi mereu...
    0 0
  • hmda
    am yo unu aici care a luat permisul da e rupt total de ceea ce inseamna scoala
    e analfabet prost bata
    0 0
  • redundant
    teribilisti
    Alex, ai dreptate. Sa va mai povestesc cum spunea unu' pe nu stiu ce site ca isi cumpara volan de 350EUR pentru PC, ca sa se joace si sa invete sa conduca, ce ziceti? I-am spus ca in realitate, in caz de accident, nu exista optiunea Reload from saved file, ci numai "buy coffin", darf nu stiu daca a inteles la ce ma refeream.

    pe langa poligon mai este o problema; astia mici nu stiu sa faca depasiri; multe accidente pleaca si de aici. De condus pe timp de noapte ce sa mai vorbim. :(
    0 0
  • intructor=varza
    1. instructorii sunt de tot kktu ei vor doar sa scape de tine mai repede si eventual sa pici examenu ca sa mai iti iei ore de la ei.
    2.in 15 sedinte in care conduci efectiv vreo 25 de minute nu inveti cat iti trebuie ca sa te descurci singur la volan.
    3.spaga e in floare toti dau 200 de euro si isi iau carnetul.
    4.politistii care dau permisul sunt foarte plictisiti si te pica cand trebuie sa te treaca si te admit cand trebuie sa te respinga.
    0 0
  • Marius
    Despre permisul auto
    1. In ziua de azi, a avea permis, sau o masina, sau a conduce pe drumurile publice...e ceva banal...ca si cum ai manca o inghetata. Deci fie pusti, baietei, fetitze, familisti, tataici si mamaitze....toata lumea merge cu masina.

    2. Infrastructura noastra este de "ev mediu tarziu". No comment.

    3. Si eu am comis-o, facand un accident minor, cand aveam 22 de ani. Asa se intampla cand esti tanar si ai sange in...instalatie. Nu-i acuz pe cei mici. Dupa ce te plictisesti de soferie si ti se ia de masini, e usor sa incepi sa dai sfaturi, gen....."ascultati la mine mai flacai...ca stiu eu ce zic". Stim un drac cu totii.

    4. Si sora mea a luat permisul acum 1 luna...si daca nu ii aranjam cu un instructor auto si cu un politzai....nu-l mai lua in vecii vecilor amin. Zice ca nu stie sa gareze, sa dea cu spatele.......dar ca vrea si ea neaparat sa conduca.
    Ce sa mai fac cu nebuna? I-am aranjat si gata. Altfel nu lua.
    Acum....desi sunt cam ipocrit si am recunoscut....vedeti voi cum stau lucrurile aici in Romania? Vedeti voi de ce tara asta nu se va face bine niciodata? .... Pentru ca este tara tuturor posibilitatilor. Totul e simplu...totul e complicat....totul e la vrajeala.
    0 0
  • Daniel
    Pentru nenea din cea Florida...
    Alo...domnu' Americanu'! Matale tre' sa shtii cat de greu se ia permisul pana si in California, cel mai lejer stat din acest punct de vedere.
    Nu mai e ca odinioara sa mergi 100 de yarzi inainte si gata!
    Traseul e intsesat cu "capcane" si la 16 abateri, te-ai dus...
    Cu toate astea, rata accidentelor in SUA nu e mai incurajatoare ca la Romanika.
    Aici functioneaza insa raspunderea personala. Uneori.

    Tataia din L.A.
    0 0
  • SCOBAR-INSTRUCTOR
    Analiza
    Este o mare greseala sa se afirme ca scoaterea examenului in poligon ar fi o cauza ! In poligon in nici un caz nu vei exersa circulatia in trafic sau la viteze mari in care se produc accidentele cu victime despre care se discuta aici. Insa invatarea acelor manevre fixe in poligon duce la o pierdere de ore ineficiente in defavoarea orelor care s-ar fi condus in traficul real.Orce instructor responsabil stie ca inceperea invatarii conducerii se face in conditii de poligon, adica in afara traficului. Aici se invata modul de manevrare a masinii se formeaza indemanarea, dar manevrele propriuzise se fac in trafic, adica in conditii reale, care ulterior sunt mult mai utile decat invatarea in poligon pe baza unor repere pe care nu le mai intilnesti in trafic.
    De fapt accidentele grave nu sunt provocate de catre soferii mai putin indemanatici ( care sunt prudenti) ci de meseriasii care stapanesc bine masina, au o incredere de sine exagerata, insa lipsa experientei ii impiedica sa evite accidentele in situatiiIe critice.Acestia abia asteapta sa scape de restrictiile si sfaturile impuse de INSTRUCTOR sa ramana singuri la volan sa-si testeze limitele. Acest lucru insa nu este imputabil instructorului, nici macar examinatorului.
    Treaba ar necesita o analiza mult mai serioasa, decat simpla concluzie, ca scolile sunt de vina.
    Sigur ca sunt si scoli sau instructori care nu-si fac treaba serios, dar acestia sunt in minoritate. Cursantii care isi aleg scoala numai dupa pret se pacalesc de regula.
    Constatarea corecta din articol, referitoare la stabilirea unui tarif minimal obligatoriu pe baza de analiza economica ar fi o solutie.
    De asemenea o solutie ar fi si marirea numarului minim de ore de conducere, avand in vedere intensitatea si complexitatea traficului actual. Ce sa potrivit acum 5-10 ani nu mai este valabil astazi.
    1 0
  • Lasa ca nici restul nu's mai breji
    Nu numai incepatorii sunt praf la condus. Eu unul sunt dintre incepatori si am avut multe situatii (inclusiv un mic accident) in care boul cu experienta din spate a crezut ca eu pun frana de tampit sau ca imi place mie sau mi-au taiat prioritatea ca daca am lamaie nu am prioritate, etc, etc, etc... Ideea e ca Romania e plina de soferi prosti.
    0 0
  • SCOBAR-INSTRUCTOR
    revin
    Revin si mai spun ca intr-adevar "fabricarea de instructori" a devenit a afacere pentru unele "cadre " de la anumite institutii de stat ce duce la o inflatie in acest domeniu.
    0 0
  • SCOBAR-INSTRUCTOR
    da
    MENTALITATEA , CULTURA SI CIVILIZATIA SOFERILOR.
    Intrun cuvant EDUCATIE, care nu se mai poate face la scoala de soferi
    0 0
  • Anonymous
    Carnete
    Acum pe instructor nu-l intereseaza daca iei tu carnetul, doar sa faci orele si gata, daca si cum iei carnetul te priveste...
    Ia puneti instructorii sa dea si ei examen si acolo se va vedea
    0 0
  • Arres^
    lasati frate prostiile...........de vine sunt parintii plin de banii si CRETINI care in loc sa ii ia in pana mea un 206 ii ia un Q7 sau M3 sau cine shtie ce.............nu-i prost cine cere, e prost cine da...........asha k ciocu' mic.........90% este vina parintilor care repet sunt nishte CRETINI
    0 0
  • madman
    asa e arres
    ai dreptate...parintii sunt de vina....mai degraba ei sunt inconstienti k dau bani p masini scumpe si puternice...dar nu se gandesc la ce ar putea sa faca,copilu lor cu o masina de sute de cai...
    0 0
  • ...
    fara educatie dar si teribilism maxim.

    asa mor ca niste dobitoci si cel mai rau ca omoara si alti oameni nevinovati.
    0 0
  • Numai specialisti
    Stau si citesc pe forum si raman uimit ,numai specialisti,soferi profesionisti,toti s-au nascut cu volanul in mana,ia fatat masa in masina...mai taceti drakului din gura muia pe gard ce sunteti,nu va mai dati atat cu parerea si mai uitativa si in oglinda din cand in cand...
    0 1
  • shmenaru
    baietia ucide....
    politia nu-si face treaba,opreste pe cine nu trebuie sai-l amendeze.trece smekeru q rexton cu 150 km/h prin localitate si militia se face k ploua,si trece un amarat q olcit si-l opreste k nu-i merge un far.asta e tara extremitatiilor si sincer ne meritam soarta pt k am ajuns un popor de lasi....
    0 0
  • pt.@cozappz
    mai bine ne luam blindate.
    0 0
  • ANDREI
    eu cred ca este prostie
    cei care mor de prosti mor ptr ca nu au habar sa conduca si calca pedala si se trezesc in pom.apropo mai baieti cate dacii ati vazut in pom si cate bmw sau alte masini puternice
    0 0
  • lipsa de bun simt
    parerea mea este ca iesim in traficul - asta care e - cu increderea subconstienta ca toti ceilalti soferi vor respecta regulile de circulatie, asa cum poate le vom respecta si noi. In pacate, nu toti celilalti fac asta intotdeauna si nici noi, de ce sa ne ascundem dupa deget. Atunci cand risti si decizi sa nu respecti o regula de circulatie, e buna si experienta la ceva, poate evaluezi mai bine situatia si daca se merita sa risti...
    Insa, raman la convingerea mea ca daca sunt niste reguli, in general, nu sunt deloc cretine (cu mici exceptii) si probabil au trebuit multi morti si multe accidente pana s-a ajuns la o cauza si pana la a se impune o regula. Asa ca, de ce sa repetam greselile altora.
    Sofez de multi ani si sper ca o voi mai face multa vreme de acum incolo, pentru ca imi place ... mult de tot.
    NE TREBUIE DOAR BUN SIMT SI RESPONSABILITATE MULTA.
    Bunul simt ar trebui sa ne spuna cand punem frana si cand putem accelera peste limita legala de viteza. Sa ni le dea Dumnezeu pe amandoua.
    0 0
  • mariusica
    betivii
    PAREREA MEA ESTE CA SUNT BETIVI SI SA URCA LA VOLAN BETI MANGA SI LOVESTE TOT CE LE APARE IN CALE
    0 0
  • balanel
    oameni si oameni
    Iubita mea are permis din mai, si e departe de a se descurca bine in trafic. Cu toate astea, e constienta de limitele ei, si e foarte atenta. Astfel, am toata increderea sa merg cu masina, cu ea la volan.

    Periculosi sunt pustii teribilisti, indiferent de masina pe care o au.
    0 0
  • andrei
    dap
    dap, masina mai klumea si blana, atat vad unii dintre ei, io mi-am luat permisu acu 2 ani, am avut un instructor super, am fct parcari si orash si n-am de ce sa ma plang, la inceput mergeam frumos ca stiam cat ma tine, si dupa un timp am inceput sa ii dau ca a inceput sa ma tina, trebe experienta si sa cunosti masina, altfel MORGA
    0 0
  • Dreptate si nedreptate
    Sunt de acord ca proba practica si scoala de soferi este acuma o gluma,detin carnetul de sofer de mai putin de 1 an am doar 6 luni si este total adevarat reportajul.Am facut scoala de soferi si in afara faptului ca faceam 2 sau maxim 3 parcari laterale zilnice pe instructor il interesa mai muult masina deci nu lasa nici un cursant sa conduca singur,el punea frane,el accelera,el tragea de volan etc,deci pana la urma instructorul conducea doar ca tu erai in locul soferului...waw..iar la examenul praactic a venit un dom` militian ma pus sa merg drept 2 strazi,o parcare laterala cu spatele si sa intorc pe o strada..atat..30 de secunde atata a durat traseul.dar aici mai vine si problema pustilor un pic mai nebuni care nu se duc sa dea examenul psihologic(eu cred ca sunt singurul care mam dus sal dau dintre toti prietenii) si apoi se urca la volan cate 4-5 in masina si dai si plimbate si tot felul de chestii...hai frate k sa vedem cat tine masina si tot asa...si logic k asa e mentalitatea acuma hai frate sa ii dau blana sa vad cum e..si uite unde ajung...problema vine si din partea instructorilor dar si a copiilor asa ca....nu putem sa dam vina numai pe instructori ca ei nu pot fi trasi la raspundere pentru ceea ce are sa faca un incepator(sai mearga cu 180 intro zona rezidentiala cum am vazut eu zilele trecute....sa stai linistit in fata portii si sa vezi asa un avion cum trece pe langa tine...)
    0 0
  • luca george
    sai ia dracu de cretini
    cum sa nu se intimple asemenea calamitati daca la pitesti s-au luat premise ca la librarie.eu nu inteleg de ce nu-i examineaza pe toti cei care au luat examenul in ultima perioada.sunt persoane care nu stiu sa citeasca si mai au si handicat.pot conduce fara nici un fel de problema pe strazile romaniei. iti e frica sa mai iesi pe strada.asta este ,dar mor si oameni nevinovati
    0 0
  • sunt inconstienti
    AN TRADEVAR PARINTI SUNT DE VINA DAR SI CEI AN CAUZA PT CA SUNT INCONSTIENTI SI SE CRED FOARTE DESTEPTI SI ASI TESTEAZA MASINILE SAU NU AU EXPERIENTA ,NU ADAPTEAZA VITEZA LA CONDITILE DE DRUM ,SE PIERD CAND PIERD CONTROLU ASTA E CAUZA CEA MAI FREGVENTA +ALCOLU FOLOSIT . PAR MEA E CA SUNT INCONSTIENTI NU GANDESC SI DIN PACATE SE ANTAMPLA TRAGEDI SI NENOROCESC SI PE ALTI . PT ACESTIA AR TREBUI SA SE IEIE MASURI USTURATOARE ,SI O EDUCATIE MAI BUNA
    0 0
  • moralistul
    propaganda
    Mai lasati propaganda domnilor...Ce legi vreti sa mai instituiti? Iar umblati cu campanii de-astea?
    0 0
  • catalin
    Masini puternice
    Am observat ca accidentele sunt provocate in general de masini puternice Audi BMW.......cea ce cred ei este asa e puternica ma duc am timp si atunci apare unul in fata pieton TIR duba...... si nu mai au ce sa faca si trag de volan in cel mai fericit caz moare doar cel vinovat......... dar daca ar trai si ar muri doar cel din dreapta si pasagerii din spate oare ii are pe cnstiinta??? la asta sa vaganditi intodeauna cand va urcati la volan...............DE CE SA OMOR PE CINEVA ? mai bine plec cu 10 min mai devreme.............................. nu am mult timp de cand conduc am 4 luni si am carnet de 3 ani
    0 0
  • cauze
    Pentru incepatori cauzele ar fi: lipsa de experienta, deficit de atentie, teribilism, masini puternice.
    La care se dauga motivele care dau gata si pe ceilalti: infrastructura proasta, lipsa de bun simt, neadaptare la conditiile meteo si/sau de trafic (trafic dificil).
    Ce putem face?
    Ganditi-va ca sunt si incepatori care citesc comentariile si poate au capacitatea sa invete ceva de aici.
    Poate si noi ceilalti putem invata cate ceva ;)
    0 0
  • Crysty
    Incepatori
    Cunosc si eu pe cineva, un prieten mai pe departe incepator nu stiu cum sa-l numesc... probabil inconstient. A fost angajat, ATENTIE sofer pe tir ! A facut multi km cu tir-ul prin europa. Cand prindea (mai rar) masina personala (un BMW-ursulet) o "alerga" prin cartier de se ajunsese sa-l fileze politia..Noroc ca nu l-au prins... o lovise intre timp nu rau dar sunt sigur ca nu s-a invatat minte. Era peste tot unde insemnau liniute, sau la semafor se intrecea cu oricine. Alimenta la 2 zile plinul de benzina!
    Conduceti prudent! Viteza ucide!
    0 0
  • incepatori
    are dreptate "un incepator"... ca si el eu am permis de 3 luni si cateva mii de kilometri parcursi si nu am avut inca nicio problema. totul tine cat de educat esti si cat de mult iti pasa de tine insuti in primul rand, apoi de cei din jur. problema e la mentalitate...esti smecher daca rulezi cu 250 km/h apoi te lauzi prietenilor.penibil
    0 0
  • incepator
    si prefer sa nu o am o imagine buna in fata unor prieteni ca cei amintiti mai sus, dar sa stiu ca sunt in siguranta
    0 0
  • centaur
    50 KW de masina maxim ptr. incepatori
    In Italia recent s-a redus de la 5 ani la 1 an interdictia pentru incepatori de a conduce o masina care depaseste 50 Kw (1kw=1.36 cp), la motociclete e si mai drastic.....
    Urgent aceeasi lege si Romania, sa nu stam nepasatori in fatza teribilismului infantil care nu merita autopedepsit cu moartea......
    0 0
  • mda
    Mda... cam toate accidentele sunt produse din cauza a unor tanari teribilisti .. Nu mai stati sa scrieti rapoarte in loc sa faceti ceva .. !!! Toti pusti betivi etc au carnete .. !!!!!!!!!! la 18 ani sa iei carnetul mi se pare o prostie .. eu cred ca la varsta aceea inca nu esti matur si capabil sa faci ceva .. asa ca mai bn sa fie de la 25 de ani .. ! parerea mea
    0 0
  • he he
    macar se imputineaza....
    0 0
  • luati aminte
    Stimati tovarasi, in mod sigur nici unul dintre voi nu a condus vreodata un BMW si cu siguranta nici unul dintre voi nu are veleitati de pilot ci mai degraba sunteti soferi de nevoie si conduceti niste masini pe cat de ieftine pe atat de proaste, cu dotari standard spre minime, cu stabilitate scazuta, sisteme de siguranta pasiva antice si de cele mai multe ori cu probleme grave chiar la directie si sistemul de franare fiindca "lasa ba, ce am eu nevoie sa fie reglata ceas masina, doar nu merg la curse cu ea, costa prea mult sa o pun la punct " .
    Desigur, exista multi imbecili pe care ii denumiti ingaduitor teribilisti, care fac accidente nu pentru ca merg cu viteza prea mare pentru drumul pe care merg ci pentru ca habar nu au ce fac, insa, aveti putin respect pentru cei care stiu sa conduca foarte bine, sunt atenti in trafic si care, chiar daca merg cu viteza mare, de multe ori va protejeaza ei pe voi pentru ca va vad ca faceti prostii si se opresc sau va ocolesc inainte de a avea voi timp sa miscati tocmai datorita vitezei.
    REFERITOR LA MASINILE PUTERNICE, dragi copii fara minte, cu cat masina este mai puternica este si mai performanta, adica mai sigura, aderenta mai buna prin anvelope mult mai late decat Symbol-ul sau Logan-ul vostru, cu sisteme de franare foarte evoluate, cu sisteme electronice de corectare a traiectoriei si antiderapaj mai destepte decat computerul vostru de gaming de acasa asa ca nu mai huliti, si nu mai fiti invidiosi, puneti mana, munciti si luati-va si voi si veti constata atunci in ce cazan va deplasati acum. Si da, intr-o asemenea masina esti mai in siguranta la 200 km/h decat in coaja voastra la 60km/h!
    PROSTIA UCIDE, NU VITEZA! Adevarate vorbe spuse de Bolovan. ORICE PERICOL SE VEDE DACA AI OCHII IN PATRU SI PRIVIREA SI MINTEA PE STRADA, UNDE TREBUIE SA FIE, poate sa fie groapa, un prost ce vine din contrasens, un meteorit, o baba, chiar si un ozn. Nici macar alcoolul nu este la fel de periculos ca prostia, multi conduc mult mai prudent si mai incet cand au baut ceva, tocmai ca sa nu fie acuzati pentru 2 pahare de vin cand un gascan ca voi intra in ei fiindca militianul imbecil il va scoate vinovat doar pentru ca a baut. Insa daca te sui mort de beat, deja nu mai e alcoolul de vina ci tot imbecilitatea ta.
    LEGAT DE AMERICANII "PROSTI" CARE AU FACUT STUDIUL: majoritatea oamenilor de stiinta din State sunt creiere importate, pot fi chiar romanasi de-ai nostri, iar marea majoritate sunt germani si japonezi, asa ca nu va mai dati voi cu parerea aiurea, studiul este o certitudine stiintifica, chiar daca va convine sau nu. or fi prost americanii aia tip Billy Joe Bob din Texas, rednecks care fut vaca cu scaunul si nu vorbesc bine engleza, dar in nici un caz oamenii de stiinta din State ci dimpotriva, sunt cei mai tari pentru ca au cumparat cele mai bune creiere din toata lumea.
    CONCLUZIE: ACCIDENTE EXISTA DEOARECE PERMISELE DE CONDUCERE SUNT ELIBERATE IN MOD GRESIT MULTOR PERSOANE CARE NU AR TREBUI SA CONDUCA VREODATA PENTRU CA NU AU SUFICIENTA PUTERE DE CONCENTRARE, NU AU REFLEXE SUFICIENT DE RAPIDE SA FIE COMPATIBILE CU SITUATIILE LIMITA CE APAR INEVITABIL IN ORICE CONDITII DE TRAFIC SI CARE PUR SI SIMPLU NU SUNT FACUTI SA FIE SOFERI !!!!!!!!!
    ASA CUM NU TOTI SUNTEM SCHIORI, PATINATORI SAU DANSATORI PROFESIONISTI, UNII OAMENI PUR SI SIMPLU NU AR TREBUI SA CONDUCA PENTRU CA REPREZINTA UN PERICOL PENTRU EI SI PENTRU CEI DIN JURUL LOR, VEDETI CAZUL DOBITOACEI CU AUDI CARE A UCIS FETITA ACEEA PE TRECEREA DE PIETONI. SUNT SIGUR CA VACA AIA IMPUTITA NU A MERS IN VIATA EI CU VITEZA DAR A FOST MAI LETALA DECAT 99% DINTRE CEI CARE IUBESC CONDUSUL SI CARE FAC DIN VITEZA ARTA SI PRECIZIE, CA SUBSEMNATUL!
    1 0
  • Teribilisti
    Sunt in Anglia de ceva vreme, dar nu mi-a fost dat sa vad un incepator cu o maisna puternica, mai sus de fiesta sau corsa nu aveau niciunul. Asta datorita egislatiei si a asigurarilor. Un incepator plateste asigurare de cel putin 4 ori decat un experimentat, iar daca isi mai ia si o masina puternica plateste asigurari pe putin 1500 de lire pe an. De ce la noi rca-ul il plateste la fel si un incepator ca si unul care are axperienta? De ce legislatia le permite sa conduca masini cu sute de cai sub capota? Pentru ca in Romania se poate! Pentru ca romanul incurajeaza tot mojicul ce primeste de la tata bani sau i jmecheras de cartier si reuseste sa-si ia o masina de "agatat".
    0 0
  • ovidiu
    baieti si fete cu parinti cu bani
    Pariu ca toate acidentele care se produc de cei incepatori sunt datorata prostelor idei pe care toti pusti le au... in primul rand acidentele cu incepatori daca e sa urmarim accidentele s-au facut de catre soferi care aveau masini puternice DE CE? simplu ma scoate taticu si mamica din belele si nu se gandesc ca pot ucide oameni nevinovati si asta e foarte grav. in al doilea rand nu cred ca instructori nu ii pregatesc e vb de a avea sofatul in sange cat de cat sau mai grav sa nu il ai deloc sa nu gandesti cand conduci cu un pas inainte sa intuesti ce poate face ala din fata. Oricum toti ne credem soferi ceea ce si suntem dar uni nu sunt cu capu pe umar si nu ma refer la viteza, ma refer la ati cunoaste masina, la ati cunoaste limitele tale ca sofer si cel mai important este sa gandesti inainte de a face o manevra indiferent de ea ce se poate intampla si cum trebuie sa faci acel lucru fara a produce accidente.
    0 0
  • un sofer
    da' prosti mai sunteti....
    Atata comentati de parca voi nu ati fost incepatori. Culmea este ca am vazut multi incepatori care conduc mult mai bine ca altii cu experienta....Sunteti soferi de Duminica si comentati despre incepatori; sunteti mai rasisti decat Hitler! Mai bine v-ati educa copii, sa-i faceti sa inteleaga responsabilitatile care le au cand se urca la volan!!! Respectati LEGEA si nu vor fi accidente!!!!Pun pariu ca daca toti soferii "cu experienta" ar da examenul de circulatie ASTAZI, nici jumatate nu l-ar lua!!!
    Cunoasteti legea? PRINCIPALA CAUZA A ACCIDENTELOR ESTE VITEZA EXCESIVA! (eu as adauga si TAXIMETRISTII)
    1 0
  • .,,,
    Propo mai ganditiva la ceva ... voi astia mari soferi ... de cate ori semnalizati cand schimbati banda ??? , sau va transformati in tranvaie ??? si brusc va aduceti aminte ca trebuie sa faceti dreapta de ex si taiati calea ??? sau cati din voi mergeti cu farurile de ceata cand nu e ceata ????
    Ca si incepatorul face ce vede si el ca na daca nu ar mai fi jmecheri aduci s-ar mai diminua din accidente.
    Ce este adevarat este ca, carnetul se obtine mult prea usor si ar trebui facuta o triere mai adevarata dar traim in Romania si ne-am invatat.

    Citeam pe aici ca isi cumpara masini cu electronica , ca nu mai merg cu Dacia unde nu era nimic de siguranta ,pai am curaj sa fac pariu ca erau mult mai multe accidente pana acum decat sunt.Plus ca aici mai sunt de vina si parinti care le cumpara nu stiu ce masina ca si-a luat baietelu/fetita carnet si acestia citesc ei pe net cum sa faca controlaje derapate sau cine stie ce si se suie in masina si isi inchid toate sistemele electorinice de siguranta ca na daca ai TSC nu poti pleca cu scartait de roti si nu mai esti cool ...
    0 0
  • Instructor Auto
    Soferii incepatori
    Cred ca nu a postat nici un instructor asa ca imi dau si eu cu parerea.
    1. Soferii mai vechi de 5 ani poate au avut posibilitatea sa mai invarta masina cu mama cu tata etc, iar sarcina instructorului a fost mai usoara si anume doar sa-i creeze o educatie rutiera. Cei mai recenti din diverse motive nu prea au avut aceasta sansa asa ca instructorul s-a chinuit 20 de ore sa-l invete sa dea din pedale iar ultimile 10 ore nu cred ca i-au fost suficiente pentru a-i crea educatie rutiera. Problema este ca dupa cele 30 de ore de conducere cursantul pregatit sau nu, vrea musai la examen. Daca-i spui ca nu e pregatit zice ca esti excroc si vrei sa-l jecmanesti.
    2. De cele mai multe ori Cursantii nu vin la orele de pregatire teoretica invocand diverse motive, acasa nu prea invata pentru ca regulamentul are o exprimare foarte anosta si de multe ori de neinteles pentru omul de rand, de unde si slaba pregatire teoretica.
    3. Ideea ca totul se obtine prin trafic de influenta si coruptie vine din insasi bravul nostru invatamant obligatoriu, de unde fiecare elev a invatat ca pentru a razbate fara prea mult efort trebuie sa te dai bine pe langa omul potrivit si bineanteles sa dai spaga necesara.Asa ca omul vine la scoala de soferi cu o idee simpla " Frate eu ti-am dat banu' ,am facut orele, tu imi dai dosarul, vad eu ce fac mai departe !!"..... De aici totul ramane la dispozitia examinatorului.
    0 0
  • AlexPh
    decaderea invatamantului......
    Cred ca vina o purtam cu totii,fiecare ptr partea lui de neimplicare.Atat timp cat banul este cel care dicteaza si nu mai exista deontologie profesionala(sa ai coloana vertebrala in cea ce faci+ respect ),cat nu mai exista modele de referinta,cat media exalteaza cu prostitutie(inclusiv politica)samd(si asa mai departe), nu ne vom mai reveni in veci.Ati adus vorba de americani,suedezi,niponi etc...mai oameni buni acolo nu se fac compromisuri letale-carnete pe spagi,invatamant de dragul de a avea o diploma de la ASE si de a lucra ca instalator pe urma.
    E adevarat -noi suntem fomisti ,si pe masura ce unii sunt mai sus sunt si mai fomisti,dar hai sa incercam sa rupem cercul vicios.
    Am avut exemple multiple-absolviri de facultati si institutii superioare de invatamant doar pe PCR(pile-cunostinte -relatii),examene -si nu numai auto luate tot cu bani(nu este ceva general),angajari pe diferite posturi numai dupa ce persoana respectiva era testata fizic(se prostitua )de catre un sef mai mare sau mai mic.
    Ce denota asta?Lipsuri-de educatie in primul rand,de cultura, de interes,de respect.Nu e normal sa afisezi nudism si sa exaltezi situatii implicite acestuia dar cultura in domeniu sa fie zero....avem cele mai tinere mamici intr-un procentaj masiv....iar rezultatul cresetoriei si ajutoarele ce pleaca in aceasta parte ca sa sustina acel n-am stiut,n-a avut cine sa ma invete, sunt enorme.Nu e normal sa predai zeci de formule la fizica si chimie si sa nu faci o legatura cu lumea reala(desi prima pagina a manualului de fizica spune raspicat:fizica=stiinta studiului fenomenelor naturale).Nu e normal sa acorzi o diploma de inginer si sa trimiti in societate un om care habar n-are cu ce se mananca respectiva meserie.Nu e normal ca sa nu inveti la scoala de soferi situatiile de prevenire,sa nu exersezi tehnici si mai ales sa nu stii regulamentul cand iesi pe strada cu masina-personal,instructorul mi-a dat voie sa conduc in oras numai dupa ce am stiut integral decretul.Acu facem doar teste...decretul e ceva indepartat...
    Toate acestea denota o lipsa acuta de implicare,de respect profesional.
    SARBTORI FERICITE !SI .... GANDITI INAINTE SA ACTIONATI!
    0 0
  • In primul rand, Sarbatori Fericite tuturor, celor de acord sau nu cu mine, si celor de la automarket.ro!!!
    Parerea mea este ca nu se pot invinui doar instructorii...sigur, si eu am facut scoala acum 3 ani si deja era alta decat cea facuta de fratele meu in urma cu 10 ani...dar principalii vinovati sunt organele de ordine, cei care fac legile si regulile, si dau permise pe motive de genu 100euro,fuste mini,decolteu la vedere, fiul cunostintei etc.daca nu s-ar da asa usor permisele, atunci si instructorii ar fi obligati sa instruiasca ca lumea...dar daca se poate si asa...cu doua parcari laterale facute in 3 luni, si gata, iei carnetu....de ce sa se straduiasca?!o alta problema sunt parintii, inconstienti, si (ma scuzati) dar chiar idioti de multe ori(zic asta ptr ca nu odata era sa se bage un mine cate un idiot care depasea pe linia dubla cu super BMW 318-ul din 1990 si alte faze) care le iau si le dau pe mana la idiotii de copii masina, fara nici macar sa stie cum conduce.ar trebui si la noi, ca de ex in ungaria sau germania, primul an sa n-ai voie sa conduci fara parinte langa tine...va zic asta din experienta, am prieteni care cand e mami sau tati in masina, conduc cu 40 unde limita e 50...si cand sunt singuri cu 80-100 in localitate...dar parintilor nu le pasa, si dup-aia plang ca nu stiu cum s-a putut intampla(imi vine in minte o stire, din iasi de acu cateva luni, cand un idiot s-a izbit in localitate cu 120 de un stalp, si tatal plangea ca nu stia cum s-a putut intampla....pai nu el i-a dat masina?!s-a intrebat vreodata cum conduce fi-su?!)off-off....nepasarea asta de la noi....va salut pe toti, sa aveti parte numai de bine de sarbatori, si sa nici nu mai auzim de accidente.
    0 0
  • traseu
    si io sunt inca incepator insa stiu ce pot sa fac si ce nu. io cred ca experienta are cel mai important rol in soferie la egalitate cu bunul simt. din pacate nu sunt numai soferii care sunt vinovati ci si cei care le dau drumu pe sosea, politistii de la traseu. cand am luat eu carnetul am avut noroc cu controlul de la dna cand nu s-a mai putut lua carnetul pe spaga. din pacate cam toti cunoscutii care au luat carnet in aceeasi perioada cu mine l-au obtinut prin mijloace mai putin normale. din fericire dupa le-am demonstrat ca se poate si prin forte proprii nu numai cu ajutorul banilor am prieteni care au luat carnetul corect. eu consider ca principala problema e ca prea multi prosti iau carnetul fara sa stie sa conduca si fara sa inteleaga ce implica conducerea unei masini. din punctul meu de vedere principala poblema metoda de testare practica care practic acum poate fi luata de oricine chiar daca nu stie care este frana. in concluzie criminalii morali sunt cei care dau carnete pe banda rulanta unora care nu pot intelege ce inseamna sa conduci o masina.
    0 0
  • zuby the greatest racer
    deci...... ca de obicei pe automarket de la o banala stire se ajunge la o discutie contradictorie si bineinteles la vechiul subiect "eu am BMW si tu LOGAN deci sunt grozav". prostia e ca intr-adevar teribilismul e de vina si cu taxa auto ft mica (era) toti copii isi luau cu 1000-2000 de euro o masina cat mai smechera. ati observat si voi ca in jurul vostru e plin de BMW-uri seria 3 pisicutza de 2.0 ca doara cocalarul tre sa fie fudul. numai la mn in oras (deva) crapa copii la bmw-uri din acelea in continuu. sunt masini prea puternice (motor 2.0, 6 cilindrii, 24v, 150cp). mie mi se pare mult prea mult pt un incepator. si eu is tot incepator dar mi-ar fi frica sa fortez o asemenea masina, mai ales pe curbe, pt ca totusi tractiunea spate si experienta zero te arunca in copaci sau tiruri sau etc. pacat e ca mor atatia oameni nevinovati din cauza unui copil care nici buletinul nu si-l merita. si zuby...... te-am vazut la tv cand te-a prins radarul cu 500km/h pe autostrada cu magnifica ta masina de impaturit clatitele. du-te lauda-te cu abilitatiile tale de GIGApilot pe la fete de 14-16 ani ca poate ai noroc sa iti gasesti jumatatea! numai bn si sarbatori fericite!
    0 0
  • @ 50 KW de masina maxim ptr. incepatori

    pt 50 KW ~ 68 CP, ajungi lejer la 160 chiar si 170... ashea ca stai u linishtit...sau facut in italia ashea de fatzada..ca sa vada lumea..ca e o tara civilizata..

    Eu la 50 CP Matiz...ma duc lejer peste 140 KM/h.. ashea ca ...nu te lua dp toata lumea..ci dp fapte...si realitatzi
    0 0
  • IZABELA STANESCU
    AVAC INFIINTATA DE CORNELIA GALAVAN SI INDEPARTATATA DE NEDELESCU MARIAN.
    AVAC IFIINTATA DE CORNELIA GALAVAN.SAU CUM DAI NASTERE UNEI ASOCIATII AL CAREI PRESEDINTE TE ELIMINA. SE INTAMPLA IN ROMANIA. Sa va fie rusine domnule Presedinte Nedelescu Marian.Dv-stra i-ati indepartat ca fiind incomozi pe cei ce au avut initiativa infiintarii Asociatiei Victimelor Accidentelor de Circulatie-AVAC.Infirmitatea provocata de un grav accident dar mai ales implicarea civica si publica a Corneliei Galavan,in favoarea victimelor si a familiilor indoliate datorate de coruptia si abuzurile comise in actul de justitie stau la baza initiativei de a infiinta o asociatie care sa sprijine acesti oameni nevinovati.
    In infiintarii AVAC sotii Galavan au ramas fara casa datorita grutatilor materiale survenite in urma accidentului astfel cu incredere au apelat la 'buna vointa' d-lui Nedelescu pentu ca sediul AVAC sa aibe ca sediu adresa de domiciliu a acestuia.D-l Nedelescu a acceptat propunerea mai ales ca acesta avea in acel moment un proces civil prin care solicita despagubiri materiale de cateva sute de mii de dolari in urma unui accident petrecut cu peste 10 ani in urma in accident fiind implicata masina ambasadei SUA la Bucuresti in masina afandu-se Ambasadorul Roger Kirk. Infiintarea AVAC-ului si calitatea de Presedinte dadea bine ca imagine in proces.Vazand ca infiintarea asociatie si si actul ofical emis de AVAC nu au avut nici un efect in actul de justitie si a unor disensiuni aparute intre cei 4 membrii fondatori Nedelescu Marian a vrut sa desfiinteze asociatia dandu-i afara din locuinta sa pe cei doi care au ramas fara casa aruncandu-le mobila afara in plina iarna.A urmat in scurt timp excluderea nestutara avand calitatea de fondator a sotului Corneliei Galavan care culmea nu fusese inclusa printre fondatori cu toate piciorul ei cu laba piciorului pisata marunt si zecile de articole aparute in mass-media stateau la baza AVAC ! Cunosc oare cei cativa membri ai asociatiei cosmarul Corneliei Galavan care intre spitale si instante judecatoresti a luat contact cu zeci de tragedii umane provocate de accidentul de circulatie dar mai ales de coruptia si abuzurile comise in actul de justitie? Stiu oare acestia ca aceasta a organizat pentru prima data in
    Romania actiuni publice de protest in fata institutiilor abilitate ?
    Stiu oare membrii asociatiei ca pentru prima data in fustitia romaneasca victimaunui accident rutier a adus in fata instantei de judecata pe langa autorul tragediei si expertul judiciar care a intocmit o expertiza tehnica auto falsa ascunsa de politie si procuratura ? Toate acestea au fost puse la baza infiintarii acestei asociatii care avea ca scop principal ajutorarea victimelor si a urmasilor celor decedati celellte actiuni legate de reducerea accidentelor rutiere fiind secundare in parteneriate si colaborari care sa nu duca la compromisuri.Astfel Dl. Nedelescu Marian in calitate de propietar al sediului AVAC si fondator ca si ceilalti 3 membri a ramas presedinte pe viata avand in vedre ca nu poate deveni presedinte o alta pesoana decat daca sediul se muta la alta adresa.Din modul in care a condus Nedelescu Marian rezulta numarul redus de membrii ai asociatiei in raport cu zecile de mii de victime rezultate din pacate in fiecare an, asociatia fiind nesemnificativa. Numarul redus este datorat si parteneriatelor si colaborarilor si coalitiilor de 'imagine pe sticla' care au dus la anumite compromisuri.Asociatia care ca denumire venita din partea 'societatii civile'face impresie de implicare civica profunda si reala are proiecte sustinute pe politia rutiera stiindu-se ca multe victime ale accidentelor de circulatie aduce critici severe in vederea solutionarilor tragediilor rutiere. Mai mult AVAC este coordonata cadrul unei coalitii tot de un reprezentant de marca al politiei rutiere, Virgil Vochina care datorita functiei pe care a avut-o foloseste relatiile profesionale acunulate cum a fost aducerea de studenti ai Academiei de Politie 'A I CUZA' pentru a umple o sala in care nu era nici o victima a genocidului rutier. Tot impreuna cu acesta si inca doua miniasociatii au premit ziaristi la clubul ... Ministerului Internelor si Reformei Administrative unde Vochina a fost purtator de cuvant. Aceasta coalitie condusa de Virgil Vochina in loc sa se ocupe de sprijinul victimelor se ocupa de probleme de infrastructura pe la Ministerul Transporturilor unde este invocata coruptia si abuzurile in acordarea de contracte si licitatii frauduloase si unde tacerea e 'scumpa'.Din aceasta cauza miniasociatia prin minipresedintele ei pentru 'imagine civica europeana' a fost invitata sa semneze Cartea Europeana a Sigurantei Rutiere impreuna cu Ludovic Orban Ministrul Transporturilor pentu 'imagine si impact mediatic' si atat.Rusine minipresedinte Nedelescu Marian, rusine miniasociatie a.v.ac.Rusine minipartenerilor aceste miniasociatii care isi dispretuiec 'mama' morala si spirituala pentru ca asa cum sustin mai multi ziaristi daca Cornelia Galavan nu era nici Asociatia Victimelor Accidentelor de Circulatie nu exista iar Nedelescu Marian nu era Presedinte care atunci can semneaza in numele AVAC-lui sa simta intre degete oasele strivite marunt a celei ce a dat viata acestei asociatii.
    Cornelia Galavan si cu sotul sau doreste sa participe la o adunare generala a asociatiei pentru a face cunoscuta aceasta anomalie care nu se poate intampla decat in Romania.Nu aveti remuscari d-le mini Nedelescu Marian ? Dar dv-stra Dl-e Georgescu Dragos cum a-ti putut fi partas la o asemenea nedreptate ? Ce ar fi zis sotia daca mai traia ?
    Mica asociatie MARE RUSINE !
    0 0
  • adevaru
    Adevarul este ca carnetele se dau prea usor...si nu sunt testati din tot...si bine...pt ca n-au timp de pierdut cu tine...+ cei care dau spagi ca instructoru si politaiu sa mai treaca cu vederea...ca deh...cui nu-i strica un ban in buzunar? nimanui...dar apoi...pe strada sunt o bomba cu ceas...gata sa explodeze la ce-a mai mica prostie,dea lor evident....nu sunt de acord cu cei care se cred mari sumaheri...sau care au vazut prea multe filme gen tokyo drift..the fast and the furious...etc...pt asa ceva ai nevoie de ani experienta..si nu ti-o faci de la 0 pe strada printre lume...ci pe drumuri blocate...ati vazut ca aia blocau drumurile cand se intreceau...;)) si + ca..chiar si cascadorii..cand filmeaza...blokeaza drumurile...nu este nimeni exceptional..la urma urmei..este o masina creata de noi...noi gresim...ele dc sa nu greseasca?...asta este...nu zic ca nu este frumos sa vezi o masina superba tunata...care alearga cu pe putin 250...sau ca ia o curba de 70(grade), in deriva...dar fa-o nenica cu cap...nu-i baga si pe cei de pe drum in spital...sau in pamant...baga-te singur daca e...eu n-am nimic impotriva la celor care intradevar sunt buni...dar pana si aia..n-o fac...o fac prin poligoane..sau la tuning showuri :)
    Important e sa respectam cu totii legile de circulatie...ca tu degeaba esti as...daca e cel din fata ta prost...nu?oricat vrei sa eviti...daca ala e prost..n-ai cei face...te accidentezi...
    0 0
  • iulianix
    @zuby
    Mai baiete!..da tu esti dat darku'...mai aveai un pic si ne scriai o carte despre ineptiile tale...subscriu la ce a zis julian!!!
    0 0
  • CINE E DE VINA?
    @ ZUBY ARE DREPTATEA LUI......SUNT DE VINA POLITIA CARE DA PERMISE ASA USOR,OAMENII CARE NU AU CONSTIINTA SI TIN CU TOT DINADINSUL SA CONDUCA CU TOATE CA NU E PT EI ,SISTEMUL SI TARA ASTA DE C....CRIZA ASTA O SA CRIZEZE SI MAI MULT LUMEA:CLACSOANE ,OAMENI CARE SE GANDESC CUM SA-SI PLATEASCA RATELE,SI CUM SA FACA SA FIE BINE IN TIMP CE GUVERNUL PUNE GAZ PE TOT
    0 0
  • Multa inconstienta
    Multa inconstienta din pacate si in plus prostie gramada...unii se cred un fel de "Schumi" ai soselelor . De curand veneam de la Cluj si am depasit un VW Golf ....drept urmare desteptul de la volan ...imediat dupa ce l-am depasit ( era noapte si dupa ce a vazut ce masina l-a depasit....un Logan ) ....a facut o depasire total riscanta si inutila trecand in fata mea plin de glorie dar cu un mare risc pt. ca venea alt vehicul pe sensul opus ....l-am lasat in legea lui ... a mai mers vreo 5 - 7 km si a luat-o la dreapta undeva in Alba Iulia. Of of ...o gramada de idioti pe sosele ...eu as propune sa se includa si un test de inteligenta la obtinerea permisului de conducere.
    0 0
  • indignatu
    varza auto
    Vina cea mai mare este a politienilor care avizeaza instructorii auto
    (unii dintre ei, dar o mare parte). Pai sa mergi cu elevul pe banda doi-trei la ore de varf pe cele mai aglomerate bulevarde si sa nu-ti dai seama ca instructor cat de idiot poti sa fi mi se pare a fi culmea incopetentei. S-a intrebat vreun politian ce soferi ies din mana acelui instructor care cum am spus la ore de maxima circulatie invata elevul pornirea de pe loc la semafor si prinzi de 2-3-4 ori acelasi semafor 9 si sa fii calm la volan)?
    Raspuns : Sigur nu, spaga sa traiasca, sa traim si noi cum a spus Basescu- BINE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    0 0
  • Wankel
    mda....
    parca au bagat niste reguli mai drastice la examinare...unde sunt alea?...
    0 0
  • rezumat
    din tot carnatu asta de text, pe care am stat sa il citesc, nu reusesc sa ma identific decat partial, cu zuby, cu precizarea..
    pt mare parte din incepatorii "aia"-> prost sa fii, noroc ca esti. te`a fatat ma-ta in bemve? ai 18 ani si`ti iei permis avand orgasm numa la gandu` "blanaaaaaa" ? pai stai asa frate, ca aici se intampla lucrurile pe bune, nu mai merge butonu de reset din nefese.. iar daca cumva, ca printr`o minune "le faci pe toate" si scapi fara vr`un accident ani de zile.. crezi ca esti o minune, un adevarat schumacher nedescoperit? mai asteapta un pic.. :))
    principalu "dusman" e nu viteza, ci prostia, cum bine a zis.. ^ colegu. poti fi in logan, in bwm, in orice, ii dai unde/daca POTI, in siguranta, fara riscuri, conform experientei acumulate.. chiar si atunci exista unele variabile pe care nu le controlezi direct.. si trebuie sa te astepti la ce e mai rau.(ex.. ai 150. o roata pe fata face explozie.. ce faci daca n`ai spatiu de manevra?) sunt drumurile noastre intr`o asa stare.. de ma apuca chefu de stat acasa si scris romane..
    folositi oglinzile, si voi pizdeloor.. da, cu voi vorbeam, alea nu se folosesc la rujat si admirat freza de bambu'.. of course, mai sunt si exceptii.. :)
    bafta la toata lumea, atentie la oglinzi/dupa coltz/la 100m in fatza, geamu intredeschis sa auziti "lumea inconjuratoare" muzica incet.. SEMNALIZATI.. asigurati-va.. si.. lasati`o moale cu linia de tramvai, E BANDA LEGALA, acolo unde e linie intrerupta, nu trebuie decat sa acorzi prioritate tramvaiului, DACA vine, nu ?
    0 0
  • Viteza
    Nu cred ca conteaza de cat timp ai carnet de conducere, daca esti un antitalent! Nu ma laud, dar desi conduc de mai bine de 7 ani si am cativa km la activ (nu multi :D) am vazut o carca de impertinenti la volan. Fie ca circul in oras sau la drum lung. Cum zicea mai sus Liviu, am mers si eu intr-o duminica la cabana, aveam atunci Dacia 1310 , am depasit un VW Passat care circula cu vreo 50 km/h in afara localitatii...in urmatoarele sute de metri s-a trezit adormitul de la volan, m-a depasit de nu i-am mai vazut urma :))
    Cat despre incepatori sau experimentati...un incepator mai avea putin si murea cand i-a "rasarit" in fata pe contrasens unul d'asta cu carnet din 1900 toamna. Sunt cazuri si cazuri, insa un lucru e sigur : viteza, neatentia, teribilismul si anturajul ucide!
    0 0
  • competent
    Circuland cu maxi-taxi aud o conversatie intre 2 persoane:cutare mai nou este instructor auto si masina cu care face scoala nu are dubla comanda.Deci....
    0 0
  • xCosty
    nu conteaza
    @un sofer ceva mai experimentat
    ai dreptate cu examenul... dar nu sa te intrebe de cati metri trebuie sa fie lantul de la vaca :)) (pt testul scris)
    eu am permisul de un an jumate... nu ma consider teribilist... eram dezastru total cand conduceam masina altora.... dupa ce am reusit sa imi fac un imprumut pt o masina noua... d atunci m-am schimbat... mult mai atent etc...
    Nu conteaza ca ai experienta d 1 an sau 10 ani in condus... unde e aglomeratie... si unu cu 10 ani experienta poate sa te trosneasca din vina lui... de cand am inceput sa umblu fara frica prin aglomeratii... am vazut ca poti sa fii foarte "batran" in ale condusului ca din disperare ca sa scapi mai repede din ingramadeala faci orice... si din acest motiv risti sa faci cioca...
    in 6 luni de cand am masina... am dat de multi idioti in trafic... iar din acest motiv nu cred ca experienta e mai importanta decat atentia...
    0 0
  • Bogdan D
    teribilism
    Sunt de parere ca articolul reflecta partial una dintre marile probleme din trafic. Spre exemplu, in Bucuresti e destul de greu sa respecti regulile in primul rand din cauza celorlalti soferi care sa zicem ca nu iti permit sa mergi ok. Daca mergi mai incet de limita legala te vei trezi cu o gramada de oameni care iti iau fata. Eu sunt incepator si pot spune ca in momentul in care e umezeala si sa zicem ca nu ai conditiile meteo pentru a circula nici cu 50-60km/h sunt sigur ca se vor gasi 2-3 care sa te tina in claxoane. Am patit-o. La volan sunt multi nervi. Ce se intampla inafara localitatilor e, ce-i drept, decizia liberului arbitru. Acolo nu mai ai aglomeratie, atatia soferi stresati... aici intervine obisnunta de a circula haotic, care in momentul in care se combina si cu viteza se poate termina cu un dezastru. Oricum sunt de parere ca totul se rezuma si la decizia examinatorului daca vrea sa dea drumul pe sosele unui ucigas cu acte in regula. Eu cred ca ar fi ok sa se faca, in cadrul scolilor, un test cu jaloane, si sa se incerce, aste spre final, sa li se arate oamenilor, care poate nu realizeaza, sa se faca zig zag printre jaloane la viteza cat mai mare, franari in caz de urgenta...bla bla. Majoritatea oamenilor nu sunt constienti de aceste lucruri. Pana nu o simti pe propria piele nu poti sa evaluezi cum trebuie, si nu iti poti da seama cand trebuie sa franezi ca sa eviti impactul. Ce-i drept asta ar duce scoala la un pret mult mai mare, dar eu cred ca siguranta fiecaruia e nepretuita.
    0 0
  • Mesaj pentru incepatori cu masini puternice.
    Am dat cautare in pagina asta dupa un anumit element si a fost mentionat doar odata. Bravo alin! "tractiunea spate si experienta zero te arunca in copaci sau tiruri" alin, singurul care a pus punctul pe i.
    Pentru incepatori.
    1. prima voastra masina (pentru 10 000 km cel putin) tre sa aiba aceleasi caracteristici cu cea pe care ati facut scoala.
    nu prea am vazut masini cu tractiune pe spate folosite ca masini de scoala, iar instructorii nu prea au experientsa necesara sa va invete cum se foloseste asemenea masina.
    daca sunteti niste copilasi "de bani gata" si vreti sa impresionati cu masina voastra super tare, luati-va o masina super-scumpa dar cu tractiune pe fata sau integrala. platiti mai mult, dar nu cu viatsa.
    2. daca aveti prieteni care va imping sa "o calcati", voi mergeti sportiv dar nu peste limitele competentei voastre.
    Cand in loc sa faceti ce va spune tovarasu din dreapta o lasati mai moale, se pot intampla 2 lucruri: aveti prieteni deschisi la minte carora le veti castiga respectul sau aveti prieteni imbecili care va imping la moarte si atunci tre sa decideti voi daca vreti sa muriti acum cu ei in masina sau multi ani mai tarziu.
    Daca sunteti toti din acelasi aluat (adica niste teribilisti imbecili), mi-e mila de zidu sau copacu in care o sa muriti infipti si de parintii care au avut timp sa faca bani si sa va cumpere masina dar nu sa va educe. Sper sa muriti doar voi si sa nu luati cu voi si alti oameni nevinovati.
    3. aveti de condus o masina de 1-2 tone. in oras, in fiecare minut puteti sa faceti o greseala care sa va bage la puscarie. In afara orasului in fiecare secunda puteti sa faceti o greseala care sa va bage in mormant. De ce nu sunt toti soferii la puscarie sau in mormant? pentru ca sunt atenti, respecta regulile (majoritatea regulilor) si nu considera ca regulamentul si legea sunt pentru prosti.
    Explicatii:
    masina cu tractiune pe spate se conduce altfel. reactioneaza altfel la comenzi, iar voi nu aveti experienta necesara sa o stapaniti. Pe vreme de ploaie majoritatea accidentelor sunt facute cu BMW tocmai din cauza asta. Daca ii spui unei inteligente care a ajuns mare in firma ca nu e cazu sa isi ia BMW ca are tractiune pe spate, o sa te intrebe senina: ce e aia? Si nu mai are nimeni timp sa ii raspunda. Si ...Casco sa traiasca.
    Cand vad SUV-uri, si Audi TT cu lamaie in geam ma ia ameteala. inteleg ca aveti un purcoi de bani si muriti de nerabdare sa aratati asta, dar in loc sa muriti de nerabdare, de ce omorati de nerabdare?

    Gata. am intrat si eu in randul celor care se dau destepti si comenteaza anonim stiind clar ca n-o sa ii citeasca nimeni ineptiile. Las ca-i bine asa rau. De ce sa fiu tocmai eu mai presus ca altii?
    1 0
  • pt toti "incepatorii" si "cei cu experienta"
    o singura chestie vreau sa zic si eu:accidentul este tot accident indiferent k este produs de un incepator fie ca este produs de unul cu experienta.singura chestie este modul de a gandi.faza k parintii sunt niste cretini k va i a masini scumpe sincer nu este chiar asa.voi cei care primiti masini scumpe sa stiti ca ar trebui sa fiti recunoscatori ca parintii vostri poate sa va i a asha ceva(eu nu am masina si conduc din cand in cand masina matusii un nissan terrano 2 din 1996 sau ceva de genu si credeti ma k ma minunez kt de repede poti fi furat de peisaj...dar pana acum n am patit nimik:D).Si dak as avea bani si eu mi as lua o masina performanta(daia costa atat pt a ti oferi un grad de siguranta mai mare decat un part de matiz)insa nu am si deocamdata ma limitez la ce am.....a si cum spuneam de parinti ei nu sunt cretini.ei nu va dau masini puternice k voi sa le alergati si sa le busiti...ei pur si simplu va cumpara pt( sa fim sinceri pt ce dracu muncesti si faci averi dak nu pt copii?si toti cei care au zis k parintii sunt cretini ...sa taca mai bine din gura k si ei la randul lor ar fi facut la fel dak ar avea bani:D) pt ca pot si atat.sarbatori fericite
    0 0
  • instructor
    permisul de conducere
    Poate sunt si instructoi de vina dar la examen cei prosi[slabi] cu pile trec fara probleme si cei cu multe aptitudini de soferi pica perntru ca statistica sa fie Qk.
    0 0
  • bogdan_promo@yahoo.com
    tristete
    hai sa fim seriosi.cat de drastica ar devenii scoala e soferii accidentele tot or sa existe.in primul rand nu mai sunt masinile de odata care abia daca atinge-au 90 100 km la ora.din alt punct de vedere soselele din romania sunt de tot ka....tul .mergeti va rog fruos in strainatate si pe portiuni de sute de km nu ve-ti observa nici un copac pe marginile soselelor si nici santuri.deci te potii refugia in siguranta pe camp.vb din prisma a multor accidente care pute-au sa aibe un hapyy and daca nu ar fii existat copacii.din alt punct de vedere nu exista bun simt si nici macar respect pt cei ce sunt incepatorii.eram incepator merge-am in oras normal cu 40 la ora cand din senin am fost depasit de un dobitoc pe partea stanga.la semafor uitandu-ma la el radea ca un prots.imi venea sincer sa-i rup fata dar.....m-am calmat si am mers mai departe.
    0 0
  • marian
    sc d sof
    Mha nu mai spuneti k se ia permisu greu .. yo am permisu doar de-o saptamana si pot sa zic ca la sala e usor .. si la traseu e un pci cam greu DAR daca stii sa conduci n-ai cum sa nu iei ... ;) sa stiti bft ..
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru