Speranţa moare ultima: Chinezii mai fac o ofertă salvatoare pentru Saab

De Bogdan Mirică
Publicat Joi, 19.01.2012
Un ziar suedez susţine că Youngman va face săptămâna următoare o nouă ofertă pentru Saab. De această dată, chinezii sunt hotărâţi să repună Saab pe picioare fără tehnologia GM.

Când totul părea sfârşit pentru unul dintre cele mai frumoase branduri auto, speranţa se aprinde din nou şi răsare uşor tot din Ţara Marelui Zid.

Ziarul suedez Dagens Industri susţine că grupul Youngman nu renunţă la Saab şi speră în resuscitarea constructorului premium. Surse neoficiale susţin că Youngman este interesat să facă o nouă ofertă de achiziţionare Saab, suma ridicându-se la puţin peste 500 de milioane de euro.

Membrii comitetului de conducere Youngman, inclusiv preşedintele Pang Qingnian, vor călători săptămâna viitoare în Suedia pentru a se aşeza din nou la masa negocierilor. Pe lângă oferta consistentă, chinezii sunt dispuşi să finanţeze un program de investiţii de peste 400 de milioane de euro, menit să dezvolte noi modele pe platforma Phoenix.

Probabil vă întrebaţi ce se va întâmpla cu aceeaşi opoziţie fermă venită din partea General Motors, fostul părinte al celor de la Saab. Aceasta se menţine, însă afectează doar gama actuală a constructorului, iar chinezii intenţionează să facă din Saab o afacere funcţională şi fără sprijinul GM.

Dacă oferta va fi acceptată şi tratativele vor avea succes, Youngman intenţionează să înceapă producţia modelului 9-3 în luna aprilie sau mai. 

Săptămâna aceasta, lichidatorii Saab au decis să scoată la vânzare nu mai puţin de 120 de modele de colecţie Saab, aflate la muzeul constructorului din Trollhattan.

via | autocar

Comentarii (16)

  • george
    SPERANTA: O CURVA LONGEVIVA
    asta poti sa spui despre ea daca toata lumea traieste cu ea si tot moare ultima...
    2 5
  • Doamne ajuta!
    Am comentat deja despre aceasta stire in ultimul meu post...Sa fie oare posibil un SAAB fara platformele si motoarele de la Gâgă Motors? Ar fi o reusita senzationala, revolutionara, daca nu epocala...Sa tinem pumnii!
    18 6
  • :)
    ttela.se scria candva ca SAAB are 999 de vieti. Probabil stiau ei ceva... Abia astept sa se termine odata nebunia asta si atunci cand citim stiri despre SAAB, acestea sa fie despre masini.

    Nu se poate ca SAAB sa ne ramana datori cu urmasul lui 9-3, acesta trebuie sa ajunga pe piata! :) Ard de nerabdare sa nu mai aud in aceeasi fraza numele de SAAB amintit alaturi de Gangster Motors.

    Griffin Up!
    13 4
  • Cel mai tare joc de-a falimentul...astia si cu Grecii ba dau faliment
    ba sunt salvati
    ps. Era o vorba pe aici.... SI TOTUSI SAAB TRAIESTE :)))))))))))))
    12 0
  • Hitler
    aiurea....
    Degeaba,cu asa dobitoci la conducerea saab,nu o sa iasa mare lucru.
    Nu au stiut cum sa tina in viata marca asta! Ma bucur ca cei de la GM au scapat de papagalii astia.
    Nu pot spune decat un singur lucru: Saab,sa-ti fie iertate pacatele!!
    3 9
  • AndreiF1
    @SAAB
    Idea de baza este ca este o veste buna. Dar fara tehnologia GM, buna sau rea, le va lua ceva pana vor dezvolta noi modele. Poate era mai bine daca-i cumparau FIAT sau altii, dar nu chinezii :)
    6 6
  • Bravo!
    Eu unul am incredere ca Saab nu are nevoie decat de capital. Potential are, trebuie doar finantat.
    10 3
  • exact!
    Bravo, tinere (@Cosmin19), ai inteles ideea de temelie! Asa este: doar bistarii (si inca cu balotii) mai trebuie...Si daca, totusi, din nefericire, nu se va realiza intelegerea cu chinezii, ar mai fi o comunitate la fel de puternica financiar, la care se poate apela ca potentiala sursa uriasa de investitii si care s-a dezvoltat fulminant pe baza unui lucru indispensabil pentru notiunea de energie industriala (manastire intr-un picior, ghici despre cine vorbesc...)
    5 3
  • AndreiRN
    Marfa Chinezeasca
    Care din voi puneti bani deoparte sa cumparati un Saab Chinezesc?
    Saab este mort de anii multi.
    Ultimele modele erau pe platforme Subaru si piese adunate de peste tot.
    Muncitorul Suedez nu a mai fost capabil sa produca o masina competitiva si putem vedea asta si la Volvo care acuma este chinezesc.
    Dorinta chinezilor este sa patrunda pe piata europeana si o vor face.
    Sub numele Saab si Volvo isi vor vinde produsele facute in China.
    Deja VW are un % mare de piese de provenienta chinezeasca si se vede la fiabilitate.
    5 9
  • Of!
    Mereu am crezut ca @BMW este un fel de Catavencu, care isi da aere de important si pe care il lasi totusi in pace dupa ce te amuza involuntar, dar, cand apare @AndreiRN alias Farfuridi cu ineptiile lui agresive, te iei realmente cu mainile de cap! Fratello, de ce incerci sa prostesti militia? Ce platforme Subaru visezi?! Piesele de la GM Europe nu sunt "de peste tot", nici atata lucru n-ai aflat? Ideea ta despre non-calitatea creatiilor chinezesti pare extremista, iar ceea ce afirmi despre Volvo este o simpla calomnie, fiindca aceasta marca s-a declarat multumita de administratia Geely. M-am contrat cu multi aici, dar tu esti incredibil...si fudul pe deasupra :(
    5 2
  • Doamne
    @AndreiRN: tu pe ce lume traiesti?????

    Platforme de SUBARU???? Oricat ar fi de tare ideea, Saab nu are absolut nicio legatura cu Subaru, inafara de surogatul 9-2x care a fost vandut pe piata americana.
    Si care-i treaba cu Volvo? E chinezarie???? De unde pana unde?? Tocmai a intrat in top 5 al constructorilor premium.

    Bai frate, google is your friend!
    11 2
  • Sa speram...
    Am facut-o pe facebook si o fac si aici, fara retineri! Jur, de fata cu toata lumea virtuala si nu numai, ca nu imi voi cumpara niciodata o masina produsa de General Motors! Sa vad cum Saab moare, iar Chervrolet Aveo traieste? Sincer, decat un Chevrolet, prefer de 1000 de ori o Dacia! Sper ca in cele din urma chinezii de la Youngman sa bata palma, iar Saab sa-si revina!

    p.s: uitati-va pe paginile oficiale de facebook si Twitter ale GM si ale Saab si veti vedea ca nici macar Basescu&Boc n-au fost atat de huiduiti in ultima vreme!..
    5 1
  • Designer
    SAAB
    Valoarea majora SAAB nu este constituita de valorile fizice pe care le detine ( fabrici , modelele actuale dezvoltate sub tutela GM ) , valoarea sa majora este istoria sa , filosofia sa , modul in care a vazut masinile inca de la inceput , istoria traspusa in modelele din trecut . Prezentul este si el o pagina de istorie , dar atat . Chiar si in cel mai negru ceas, desi sper sa se finalizeze aceste negocieri , sunt sigur ca un investitor o sa fie interesat sa achizitineze brandul SAAB dpdv al valorilor sale , al istoriei sale . Cu bani multi si cu acesta istorie si traditie in spate , oricand este posibila revenirea in forta a marcii SAAB , indiferent daca acum se finalizeaza sau nu aceasta tranzactie .
    5 1
  • AndreiRN
    Vorbe in vant.
    Puneti-va bani unde va este gura.
    Care ati cumparat actiuni Saab?
    Care ati trimes 1 leu lor?
    Guvernul ia abandonat.
    Populatia ia abandonat.
    Muncitori i-au abandonat.
    1 2
  • @Devorattor
    Exact cum ai spus tu, incepeam sa pun bani la saltea pentru un Opel, dar -am razgandit, economisesc putin mai mult, si imi fac precomanda pentru 9-1:)
    2 0
  • AndreiRN
    Felicitari
    Asa da.
    Daca e adevarat ce zici tu.
    Oricum maine daca vrei iti aduc un SAAB pt $500 sa ai si tu fier in curte.
    Sunt cimitirele de masini pline de ele.
    De ce oare?
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru