Chinezii de la Pang Da cumpără Saab cu 100 de milioane de euro

De Sebastian Toma
Publicat Vineri, 28.10.2011
Chinezii de la Youngman şi Pang Da vor cumpăra Saab de la Swedish Automobile NV contra sumei de 100 de milioane de euro.

Esential

400 de milioane de dolari au plătit cei de la Spyker în ianuarie 2010 pentru achiziţia mărcii Saab.

Youngman Automobile, Pang Da şi Saab au semnat o scrisoare de intenţie privind achiziţia a 100% din acţiunile Saab contra sumei de 100 de milioane de euro. Pang Da şi Youngman Automobile preiau rolul de proprietar al mărcii Saab, iar Guy Lofalk, administratorul companiei care protejează Saab de creditori, a renunţat la cererea de protecţie în curtea de judecată. Practic, destinul Saab este pe mâini bune, marca suedeză fiind deţinută acum de un grup de investitori din China care îşi permit să finanţeze viitoarele proiecte ale mărcii.

Suedezii de la postul TV4Nyheterna West pretind că au văzut contractul semnat de Saab cu Pang Da şi Youngman, deci o confirmare oficială a afacerii ar trebui să apară în decursul acestei zile. Marca suedeză a trecut prin multe şi a fost de mai multe ori la un pas de extincţie. Producţia de automobile la uzina din Trollhattan a fost sistată vreme îndelungată din cauza imposibilităţii de plată a furnizorilor şi a salariaţilor.

Saab nu a mai produs niciun automobil din 6 aprilie 2011.

Saab este în continuă negociere cu furnizorii săi şi este pe care să semneze înţelegeri cu aceştia în privinţa operaţiunilor viitoare. Amânarea redeschiderii uzinei este cauzată de faptul că unii furnizpri au nevoie de termene mai lungi de livrare pentru a oferi cantitatea de componente cerută de cei de la Saab. Mulţi furnizori sunt în pauza de vară, de unde şi explicaţia acestui fenomen, au declarat oficialii Saab la începutul lunii iulie.

Oficialii Youngman şi Pang Da au fost indisponibili pentru declaraţii, în timp ce oficialii Saab au preferat să nu comenteze informaţiile apărute astăzi în presă. În urmă cu câteva luni, Zhejiang Youngman şi Pang Da aveau o propunere de achiziţie a 53.9 procente din acţiunile Saab pentru un total de 245 milioane de euro, dar afacerea respectivă a picat între timp. Tranzacţia dintre Swedish Automobile BV şi Youngman/Pang Da trebuie să fie aprobată şi de guvernul de la Beijing, aşa cum este cazul oricărui parteneriat important. Un exemplu de afacere refuzată de guvernul chinez ar fi achiziţia mărcii Hummer, tot o creaţie GM, respinsă din cauza numărului mare de modele cu emisii ridicate de CO2 şi consum mare de carburant.

Via | AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (42)

  • ...
    DACA AR PROCEDA PRECUM INDIENII CU JAGUAR SI LAND ROVER,NU AR FI O TRAGEDIE
    14 2
  • SAAB
    Vesti minunate intr-o dimineata de vis!

    Saab va lua calea Volvo, am fost mereu convins 100% ca aceasta marca nu va disparea, nu avea cum. Lumea auto ar fi ramas un loc mult mai pustiu fara Saab.

    P4 West tocmai i-a luat interviu lui Victor Muller, si el a confirmat aceasta tranzactie.

    Trebuie sa-i multumim lui VM pentru efortul titanic depus in ultimii 2 ani. A sacrificat proiectul lui, SWAN si Spyker pentru binele Saab.
    Respect!

    p.s.: SaabCuantic: o sampanie virtuala, ceva? :)
    20 10
  • doar 100 mil?!!
    chinezii
    asta asteptau... un chilipir... au mizat pe disperarea suedezilor ca s-o vanda pe te miri ce...
    20 3
  • Mai bine de atat nu se putea pt SAAB, avand in vedere conditiile actuale, sunt curios cati bani vor investi chinezii in urmatoarea perioada pt a se misca cu adevarat aceasta marca
    9 2
  • conducerea SAAB e proasta
    daca era dupa mine, o vindeam pe bucati si castigam dublu
    8 15
  • Dacia = Saab
    100 de milioane € costa pachetul integral de actiuni Dacia in 1999
    15 4
  • Champagne for everyone!!!
    In sfarsit pot sa rasuflu usurat. Toata zarva asta cu falimentul mi-a provocat numai dureri de cap...
    O dimineata insorita de soare si de o veste exceptionala, presimt ca o sa am o zi de milioane.

    Astept cu nerabdare Saab 9-1!
    9 9
  • @Mario0406
    erai actionar?
    11 4
  • intrebare
    adica saab valoreaza cat dacia acum 11 ani? penibil...
    12 4
  • si ce daca "doar" 100 de milioane...
    N-o sa ma "inflamez" prea tare, prefer sa raman inca sceptic in privinta chinezilor, mai ales ca visul meu de infratire a SAAB-ului cu Koenigsegg se indeparteaza si mai mult in acest moment (deci cade automat ideea pe care o aveam in cap, stiti voi care...). Insa, vorba cliseului cel mai uzat din istorie, viata merge mai departe, asa ca, dincolo de simpatii si antipatii fata de natia care a ridicat cea mai lunga constructie din lume, "trebuie sa sper si eu ca va fi bine", daca imi permiteti o asemenea expresie simplista si totodata sugestiva. @doar 100 mil?!, nu cuantumul sumei oficiale de achizitie conteaza in esenta, ci valoarea predefinita a proiectelor ce vor viza stabilirea unei echipe manageriale competente, plamadirea modelelor fiabile care sa atinga toate segmentele de piata solicitate de publicul fidel lui SAAB si, desigur, reorganizarea din temelii a capacitatilor de productie - scurt pe doi, ca asa le place la chinezoi :))
    7 5
  • @mda
    "Renault a cumparat pachetul majoritar al Dacia in 1999, cu o suma vehiculata de presa de 50 de milioane dolari"
    sursa: romanialibera.ro

    Adica vreo 30 de milioane de euro.
    Sa inceapa spumele! :))
    6 8
  • *****
    FELICITARI CHINA !!!!!
    5 1
  • @ztele
    "pachet majoritar" insemna 51% , adica jumatate, iar in 1999 dolarul era mai puternic decat euro

    Dacia valora acum 12 ani, cat Saab in prezent
    10 4
  • 1 usd = 1,6870 RON in 29.10.1999
    1 usd = 1,6870
    2 1
  • Veste buna
    E foarte bine ca a fost cumparat SAAB. Sa nu va ganditi niciodata ca daca finantarea e chineza la fel va fi si tehnologia. Saab are ingineri, platforme, motoare, knowhow etc., nu au nevoie de la chinezi decat de bani. La fel a fost cu Volvo si le merge bine. Le urez mult succes.
    7 2
  • s-o lamurim odata!
    Vad ca se tot bate moneda pe suta asta prapadita de meleoane - cine ce nu intelege sau ce are de vociferat? SWAN a platit 74 M anul trecut pentru SAAB lui GM (facem abstractie de "vrajala" cu actiunile "preferentiale" de 326 M, nu cred ca exista! de ce? pai, decat sa te coste 100 M lichidarea judiciara a SAAB-ului, mai bine accepti cu voiosie peschesul de chelner al lui Spyker, mizeria aia sub-sub-evaluata de numai 74 M) si acum va incasa 100 M, dar oricum n-a castigat "diferenta" care s-ar observa la prima vedere avand in vedere cate eforturi s-au depus pentru a fi mentinute plata salariilor si o parte din datoriile catre furnizori...Conform calculelor GM, pretul real si obiectiv de piata al marcii suedeze s-ar situa undeva in jurul sumei de...32 G, dar nu ramane decat o stacheta ipotetica deoarece oricine ar cumpara SAAB este de fapt interesat in primul si in primul rand de a o face rentabila pentru sine si acolitii lui, nu sa-i faca gusa mare proprietarului care o detinea inainte si care-i cunoaste valoarea adevarata si exacta :D Cine poate sa inteleaga, sa inteleaga! ;)
    PS: ztele, mersi de invitatie, dar eu iti propun sa bem sampania propusa de tine eventual la bordul unei viitoare limuzine 9-7, adica dupa batalie, nu inaintea ei.
    6 3
  • @ztele
    Chinezii au platit 100 milioane pt 100% din actiunile Saab. In 1999 Renault platise pt Dacia 50 milioane dolari reprezentand doar 51% din actiuni.

    100% din actiunile Dacia ar fi insemnat 100 milioane.

    Paritatea usd/euro o puteti vedea aici:
    http://www.contzilla.ro/2008/10/evolutia-istorica-a-cursului-de-schimb/
    7 5
  • Logan RS turbo 4wd TRIZEL Elodia
    "Chinezii au platit 100 milioane pt 100% din actiunile Saab. In 1999 Renault platise pt Dacia 50 milioane dolari reprezentand doar 51% din actiuni.

    100% din actiunile Dacia ar fi insemnat 100 milioane."

    Concluzia ta ar fi ca Dacia e cel putin pe picior de egalitate cu SAAB nu? Romanii chiar ca au talent.
    1 9
  • @fff
    "Concluzia ta ar fi ca Dacia e cel putin pe picior de egalitate cu SAAB nu?"

    Nu.

    Inseamna doar ca activele Saab valoreaza cat activele Dacia acum 12 ani

    E o observatie obiectiva.
    8 4
  • intrebare pt. cine stie......
    oare de ce nu a indraznit grupul VAG sa puna mana pe Saab......pt. ei 100 de milioane era un chilipir..........
    urmatoru 95 putea fi preparat impreuna cu viitoru Superb........
    si aveau si micutu Up! daca vroiau sa readuca in actualitate un model Saab de dimensiuni mici cum ar fi 92......
    posibilitati erau multe.......
    9 1
  • Sunt curios care e punctul de vedere al chinezilor. Atunci cand Volvo a ajuns la Gelly chinezii au spus clar ce vor: au dat multi bani si Volvo se poate pune fara rusine cu concurenta.
    Ori chinezii nu au declarat nimic. Pot face din SAAB o marca performanta, mai ieftina si mai putin fiabila sau pot baga mana adanc in buzunar si vor face din SAAB un concurent la fel de puternic cum era si acum 10-20 de ani, pentru ca potential exista si SAAB stie ce inseamna o msina performanta, de calitate si premium.
    7 1
  • Tzenu, ai vrut doar sa ne pui la incercare :) - stii foarte bine ca VAG ar fi ultimul lucru de care SAAB ar avea nevoie...LauCalin, mi se pare pertinenta opinia ta - ai ramas la fel de ager la minte ca de obicei :)
    3 2
  • Acum ca sa fiu si eu carcotas: cand era SAAB un asa mare competitor? Pentru Volvo poate. Dar pe bune, intreb serios: au avut vreodata in Europa o cota de piata macar cat Volvo? Sau pe segmentul premium au avut cota de piata macar jumatate din Audi?
    Strict din burta as spune ca nu; nu ma injurati. Chiar sunt curios daca aveti date.
    Am putea discuta mai obiectiv despre ce isi pot propune chinezii raportat la ce era realmente Saab.

    Oricum bravo lor. Era pacat de o marca de traditie.
    9 0
  • @ztele
    "Sa inceapa spumele! :))" se pare ca te-ai bucurat degeaba :))
    5 0
  • @@ztele
    2 variante de raspuns am:
    1. ai rabdare:))
    2. chiar nu conteaza :)
    1 4
  • Daca se va fabrica in SUEDIA, ar fi minunat, Daca o sa il produca in CHINA,
    o sa aiba mari probleme de imagine....
    4 1
  • @Calingura
    Notiunea de "exclusivism" nu se va vinde abundent niciodata pe acest pamant ingrat, deci nu va aduce nimanui profituri colosale, nu va fi niciunde un "brand in voga" si nu va starni nicicum extaz conformist in masa...Cu toate aceste "dizabilitati" economice, EXCLUSIVISMUL nu numai ca va rezista intotdeauna tuturor vicisitudinilor socio-umane, ci isi va afirma neobosit menirea deosebita de a forma, atrage si infrati oameni complementari in pasiune pura, proteica, inalta, nepieritoare...Insa nu ma astept sa ma intelegi - poate ti se pare ca este limba patagoneza ceea ce ti-am zis aici...
    4 1
  • produse de nisa
    @SaabCuantic Ai perfecta dreptate. Uite de exemplu pe piata aparatelor foto unde gigantii japonezi dicteaza trendul ca inca rezista Leica tocmai prin traditie, clasa, stil si exclusivism.
    2 3
  • Leica?!
    iar a venit asta cu comparatiile lui tampite :))
    3 6
  • @ all
    Nu stiu de ce va tot bateti capul atata. SAAB valoreaza cat da cel care vrea s-o cumpere la pretul acceptat de proprietar. Chinezii au negociat la sange si au dat un pret acceptat de proprietar. Victor Muller a cumparat o palarie prea mare pentru capul sau si acum a scapat de ea. De aici incolo destinul SAAB va fi dictat de chinezi. Mie unul nu-mi ramana decat sa sper ca tranzactia se va finaliza si ca acesti chinezi stiu sa faca afaceri la acest nivel.
    2 0
  • 100.000.000 E!!!?
    O suma foarte mica, asta este clar. Sunt jucatori de fotbal care sunt cotati la mai mult de atat. Asta nu inseamna decat ca Saab este o companie mica, cu risc financiar mare si cu un viitor incert. @SaabCuantic, Saab este o marca exclusivista doar prin nr. mic de exemplare vandute, nu si prin calitatea produselor, sa fim seriosi. Nu poti compara Saab cu Rolls Royce sau Ferrari. in alta ordine de idei, chinezi vor avea mult de tras ca sa readuca marca asta pe linia de plutire (din punctul meu este o situatie infinit mai complicata decat in cazul Volvo - Gelly macar produceau masini) si nu cred ca mentinerea unei directii similare cu cea dinainte le vor aduce succesul global (poate doar in China). Ramane de vazut, insa cred ca bucuria ar trebui sa fie putin mai temperata, mai ales inainte de a vedea planurile celor doua companii chineze.

    P.S.: Nu pot sa nu remarc ce denumiri penibile au aceste doua companii: Youngman şi Pang Da. Si chestia asta ma facut sa caut informatii despre aceste doua companii:
    1. Panga Da este un dealer auto mai mare, un fel de Tiriac Auto, avand in portofoliu marci ca Audi, VW, Mazda, Hyundai, Jeep, diferite marci chineze etc.
    2. Youngman Automobile este o companie implicata ceva mai bine in domeniul productiei, avand colaborari de productie cu Lotus UK si Man Trucks, plus multe alte chestii industriale. Ca si "passenger cars" produc numai petrade (la fel ca si Gelly dealtfel).

    Important este ca acestor doua companii par sa le mearga bine in prezent, deci ar trebui sa aiba banii necesari.

    P.S.: Cred ca la 100mil., daca eram Dinu Patriciu (se stie ca smecheru' asta are o gramada (miliarde de euro) de bani cash din vanzare RP, cumparam eu Saab.
    5 0
  • @C-G-C
    Depinde ce intelegi tu prin calitate...De pilda, luxul de pe un Maybach poate parea multora fabulos, dar pe mine ma lasa sloi de gheata. Sau, daca ne-am referi la carcase supersport, recunosc ca imi "ia ochii" un Reventon sau un Aventador, dar eu gasesc mai multa calitate (si clasa) la un AeroX sau la un CCXR. Sa ma contreze oricine vrea - calitatea comporta dintotdeauna alegerea libera si exclusiva a fiecaruia, fiind subiectivism curat, si nu se defineste ca fiind expresia majoritatii opiniilor intr-o anumita directie, wright?
    3 5
  • mda! e ca si cum un criminal in ochii tai ar parea dumnezeu , "wright" ? subiectivism curat!
    1 0
  • gogutule...
    Te rog, nu depasi linia continua intr-o zona plina de restrictii...Am inchis de mult subiectul la care faci aluzie, caci fiecare user interesat si-a exteriorizat punctul de vedere, in mod democratic (eu inca mai cred in rezonanta si aplicabilitatea termenului...), chiar daca nu s-a ajuns la nici un consens privind gradul real de vinovatie sau de nevinovatie al personajului respectiv, asa ca nu se mai pronunta nimeni despre el, nu observi? Am mai zis si am mai detaliat o data, deci nu vreau sa ma repet si pentru obtuzitatea ta (sorry, asa imi pari, nu ma judeca!): criminal este fiecare dintre noi, raportat strict la noua acceptie a crimei in format crestin, indiferent ce ni s-ar parea cu privire la noi insine, prin urmare sa nu ne mire daca, de exemplu, in "boxa" ultimei Judecati vor comparea la fel de culpabili unul care a ucis la propriu cu cutitul alaturi de unul care a ucis "doar" cu gandul sau cu cuvantul, asa cum nu se va face distinctie intre unul care a preacurvit cu toate nespalatele si unul care si le-a dorit doar in mintea lui, rob al propriilor fantezii maladive, fara sa fi avut puterea sa le si fi atins pe "doamnele" in cauza, scurt / 2!
    0 3
  • catre SaabCuantic:
    Eu am fost destul de clar si destul de civilizat dar voi reformula: cu tot respectul cuvenit marcii Saab si iubitorilor ei spune-mi te rog cu cine concureaza Saab dupa criteriile tale de exclusivism?
    Cu Infiniti sau Lexus? Dupa vanzari nu as spune.
    Cu Volvo? Nu cred. Te-as insulta.
    Cu germanii nu cred pentru ca numai exclusivisti nu sunt.
    Cu RR sau Bentley? Nu indraznesc sa cred ca la ei te gandesti.
    Cu TVR? Cu cine?

    Eu am fost obiectiv si la subiect. Era vorba sa stim de unde vine ca sa stim ce sa asteptam de la chinezi. Nu sa ne inflamam.
    1 0
  • @Calingura
    In ce ai impresia ca ar consta lipsa mea de civilizatie?...SAAB nu trebuie sa concureze cu nimeni, omule, deoarece: prima volta - valoarea izvoraste numai din individualitate (sau personalitate, daca vrei asa) si - seconda volta - nici un fan devotat nu doreste sa raporteze calitatile si/sau performantele marcii favorite la cele ale altor embleme auto. Nu stiu ce masina iti place tie, dar ma indoiesc ca o consideri pretabila unor comparatii tehnice, estetice si comerciale sau ca pui pret pe eventuala ei superioritate fata de unele marci rivale, deci ori ignori aceste aspecte minore si o indragesti pur si simplu pentru ceea ce inseamna, ori conceptul de "fan autentic" iti "scapa" dpdv sentimental - una din doua!
    1 2
  • Ce spui cu valoarea sentimentala inteleg perfect. Am avut mai multe masini si in toate m-am simtit ca in nicio alta de la alte marci.
    Buba acum e ca nu mai gasesc exact fraza la care am raspuns initial si care nu avea nimic de-a face cu valoarea de fan. Cam penibil dar o sa citesc mai bine sa vad de la ce a pornit :)
    1 0
  • @SaabCuantic
    amice, ce spui tu ca SAAB nu trebuie sa concureze cu nimeni este pura fictiune si un ideal desprins din povestile de copii, in care SAAB este Fat-Frumos care nu are pereche. Realitatea, fie ca o accepti, fie ca nu, este cam in felul urmator: SAAB este un constructor de masini, ca oricare altul din segmentul up-market si concureaza impreuna cu ceilalti pentru banii mei, ai tai si ai altora, pentru aprecierea mea, a ta si a altora. Si da, surpriza, chiar este un constructor ca oricare altul, si prin asta inteleg ca e un brand facut de oameni care au tot doi ochi, doua maini, doua picioare si doua alte chestii, ca noi toti, si nu e nicidecum zamislit din ciocanul lui Thor sau din transetul lui Odin sau de vreo civilizatie extraterestra ancestrala. Si oricat ai vrea tu sa crezi ca SAAB are locul lui, undeva sus pe un norisor alb si pufos, unde nimeni nu il atinge, iata ca realitatea arata ca de fapt acel norisor nu e nici sus, nu e nici alb, ci mai degraba prafuit si nici macar pufos nu este, ci cam spinos...si in aceasta realitate in care traim (repet, fie ca tu accepti sau nu, realitatea nu prea se schimba dupa cum vrei tu) SAAB nu mai reuseste sa convinga pe multa lume de caracterul sau exclusivist sau premium.
    Iar referitor la conceptul tau de "fan autentic" mi se pare ca duce foarte mult inspre conceptul de "fanatism" si de "dragoste oarba", care stim foarte bine ca nu duc la lucruri bune.
    2 2
  • hei, Andy Garcia!
    Nu ma intereseaza o iota din "iesplicatiili" tale pline de dispret "pragmatic", fiindca am ales aceasta marca si entitate automobilistica numai cu sufletul, deci nu ma simt dator sa-i lamuresc pe x sau pe y de ce asa si nu altfel, clarisimo? OK, SAAB este facuta nu de oameni in carne si oase, ci de cyborgi transbordati direct de pe planeta Krypton, cum de ai ghicit ca asa gandesc? Mai in gluma, mai in serios, sa stii ca nu idealizez un fier, daca asa ti se nazare! Cumplita este aplecarea humanoida spre rastalmacire capsomanica, of...
    Vorbesti de "lucruri bune"?...Hm, ia sa citesti declaratia lui @LauCalin de pe topicul de azi referitor la rechemarea unor BMW-uri in America, ca sa te convingi ce de "lucruri bune" vor izvori ca gheizerele dezlantuite in lumea auto a viitorului apropiat, in special in dreptul "triadei" germane...
    Si nu-mi pune tu in carca fanatismul sau extremismul, ca nu-s membru in vreo fractiune neonazista si nici suporter de-al Petrolului :D
    1 2
  • hei si tie
    E libertatea ta sa alegi cu inima sau cu ratiunea orice lucru pe lumea asta. Insa asta e cu totul altceva fata de afirmatiile pe care le faci tu, avand pretentia ca ele sunt adevarul absolut. Si ma refer aici la afirmatii de genul: "SAAB nu concureaza cu nimeni", cand ti-am aratat ca realitatea e cu totul alta.
    Deci cred ca e mult mai corect sa spui "pentru mine SAAB nu are concurent" si sa nu mai ai o atitudine atat de tendentioasa fata de cei care nu considera ca SAAB e cea mai buna marca de pe tot pamantul.
    Si asa cum ti-am mai spus mai demult, nu prea da bine ca un fan atat de infocat cum te declari al acestei marci sa conduca un ...BMW. Stiu, a fost o conjunctura, bla bla...dar daca e asa, macar las-o mai moale cu declaratiile de dragoste pentru SAAB. Pai ce facem, ne insuram in fata tuturor cu suedeza si ne-o tragem pe partea ailalata cu nemtoaica? ;) Si stii cum se zice ca dragostea invinge orice: daca e asa mare, vinde BMW-ul si ia un SAAB. Abia atunci sa spui ca esti fan adevarat. Pana atunci, vorba e cam fara fond.
    1 0
  • Uite, hai sa facem pace!
    Dintr-o perspectiva pur obiectiva, ai dreptate ca trebuia sa ma exprim adecvat despre pasiunea mea pentru SAAB si de asemenea ai dreptate la faza cu amaratul ala de BMW...Pana la urma, de unde stii ca nu voi renunta la dansul (il personalizez, manca-l-ar tetea :D) ? Dar ia zi, il vrei tu? Ti-l dau foarte ieftin - iti starneste senzatii deosebite, nefiind deloc confortabil (tocmai de aceea se conduce in stil sport:)), nu-i bai, dar bubele sunt acelea ca: consuma muuult (de asta am fost prost ca l-am luat), rulmentii fata sunt paraditi, schimbatorul sta intr-o...sarma improvizata (pe bune, masina a apartinut unui chinez idiot, care a manevrat-o brutal si a ingrijit-o ca naiba), iar plafonul pare ca provine dintr-un ghetou infect. Daca chiar vrei sa stii, as cumpara fara sa preget SAAB-ul 9-5 FG al lui...@ztele, care arata impecabil in poze, dar, pana sa strang cei 5700 de euroi ceruti de el, va mai curge apa imbacsita pe Dambovita - adica este o chestiune de timp (pai ce sa-mi faci, daca prefer cu incapatanare tampa sa raman "sarac si cinstit" ca Iliescu:)))
    0 1
  • AndreiRN
    Pasiune Virtuala
    Ai macar o emblema de Saab?
    Sau un volan cu care sa te plimbi prin apartament in timp ce scoti sunete de motor si cauciucuri stresate?
    In general cei saraci sunt asa ca nu sunt capabili fizic sau mental sa produca si ei ceva dorit de cei din jurul lor.
    Ai vrea sa scot de la cimitirul de masini ceva embleme Saab si sa-ti trimet?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru