Supercar spaniol: 0-100 km/h in 2.8 secunde

De Catalin Dinu
Publicat Joi, 24.07.2008
Spaniolii de la IFR Automotive au prezentat Aspid in premiera la Londra, supercarul ultra-usor de 400 CP.

Esential

400 CP dezvolta motorul supraalimentat de 2.0 litri care va echipa supercarul ultra-usor Aspid.
2.8 secunde este timpul de acceleratie de la 0 la 100 km/h anuntat de producatorul spaniol pentru noul Aspid.

Compania auto spaniola IFR Automotive a dezvaluit noul supercar Aspid la Salonul Auto de la Londra. Asa cum v-am anuntat in urma cu aproximativ o luna, bipostul ultra-usor va dispune de 400 CP dezvoltati de un propulsor supraalimentat de 2.0 litri. Datorita masei totale de doar 700 de kilograme, Aspid are un timp de acceleratie de la 0 la 100 km/h anuntat de producatori de doar 2.8 secunde, iar in cazul continuarii accelerarii pana la 160 km/h sunt necesare inca 3 secunde in plus.

"Avantajul principal al lui Aspid este faptul ca are masa si dimensiunile mici, precum si o rapiditate fulgeratoare, precum sarpele de la care isi imprumuta numele. De asemenea, se pare ca suntem primii care incearca sa produca un asemenea sportcar compact de lux si neobisnuit in acelasi timp. Aspid nu beneficiaza doar de tinuta de drum si manevrabilitate impecabila, ci si de posibil cea mai inalta calitate pentru un automobil de dimensiunea sa", a declarat Ignacio Fernandez Rodriguez, fondator companiei auto spaniole.

IFR a construit sasiul lui Aspid din aluminiu extrudat, iar panourile caroseriei din materiale composite, reusind sa obtina, astfel, o masa totata a automobilului ultra-usoara. Interiorul supercarului spaniol este din piele cu insertii din fibra de carbon si nu este foarte sofisticat, renuntandu-se la clasicele ceasuri de redare a parametrilor de mers ai motorului.

Toate informatiile necesare soferului sunt redate prin intermediul unui display cu touchscreen pozitionat pe volanul inspirat din masinile de competitie prin intermediul caruia se pot preseta limita electronic turatia maxima a motorului, timpul de deschidere a supapelor, puterea dezvoltata, directia asistata, ABS-ul, distributia fortei de dranare, tractiunea, precum si ajustarea amortizoarelor in functie de conditiile de drum. Pe volanul se regasesc, de asemenea, si restul comenzilor necesare pentru controlul stergatoarelor parbrizului si al luminilor de drum. Consola centrala include levierul schimbatorului de viteze, precum si un display de dimeniuni mai mari utilizat de navigatia prin satelit incorporata, aducand aminte ca este un model de lux.

Aspid a necesitat 5 ani pentru a fi dezvoltat, inginerii celor de la IFR alegand cele mai bune solutii si materiale pentru partea mecanica supercarului inedit. Astfel, la partea tehnica intalnim suspensii din aluminiu care permit o usoara manevrabilitate in cele mai grele conditii de drum. De asemenea, IFR a pregatit un sistem de franare super eficient pentru Aspid pentru a-i oferi un timp scurt de decelerare de la viteze mari.

Via | Autoblog

Comentarii (9)

  • ~!~TEXAN~!~
    Masina arata extraordinar
    de bine ... numa ca daca intra o bicicleta in tine s-ar putea sa mori :))
    0 0
  • marius
    nush...
    mie mi se pare inutil de rapida ...
    0 0
  • claudiuDC
    ???
    Si ma rog, ce se face cu utilajul asta?
    0 0
  • Iar comenteaza prostii primii
    Iar comenteaza prostii primii (3)
    1.Pt. ".....TEXAN....." - ai vazut tu sasiul cu ochiul tau de vultur. Si de Smart cred ca ai aceeasi parere, nu?
    2.Pt. "marius" - inutil de rapida este pentru un creier inutil de lent.
    3.Pt. "claudiuDC" - pai ce sa se faca cu el, se amesteca coca, pana iese aluatul, dupa care luam utilajul respectiv bagam 2 mere, 1 morcov, 3 prosti si dam drumul la el. Dupa cca. 5 min. oprim utilajul luam continutul si-l bagam intre foile de aluat. Dupa aceea bagam toata compozitia tot in utilajul de mai sus mai lasam 5 min si uite asa am scapa de 3 prosti.
    0 0
  • Mini-romanu'
    FUN - gen Caterham
    Pai, e o masina pura, gen Caterham, pe care dai o caruta de bani insa iti produce senzatii comparabile ...
    E un kart pentru copii mai mari, cu bani.

    Acceleratia este senzationala insa design-ul nu ma da pe spate - nu-mi plac farurile cocotate ca niste ochi de melc iar portierele sunt cam nepractice.

    Insa nu as refuza un astfel de cadou :o)
    Chiar as da vreo 45kEUR pe ea, insa sunt convins ca pretul e dublu, asa ca tot un Caterham ramane primul vis de rezolvat ...
    0 0
  • Pt. @R
    Bune afirmatile tale cartieriste. E adevarat ca nu stiu cine esti ca eu nu cunosc cocalari.Ofensele vin datorita comentarilor voastre de kkt. Nu am avut LOgan si nici nu intra in calcule :)). Iar in privinta soferiei chiar ar fi bine sa te abti ca esti la categorie mica .
    Si din comentariul de mai sus rezulta ca esti un TARAN.
    P.S.
    Nu ai curajul sa folosesti acelasi nick de 2 ori???
    0 0
  • Comentariul anterior
    Comentariul anterior este referitor la comentariul unui anume "@R" alias unul dintre primii 3, care a fost sters de catre administratori. (mai bine il lasau)

    Propun ca, comentarile sa fie facute numai de catre useri inregistrati.
    0 0
  • marius
    Mr R ...
    de ce nu comentezi matale asupra masinii si nu asupra comentariilor(care` intr`un final nu sunt decat niste pareri proprii)...te deranjeaza opinia mea? e atunci e najpa..cuz u can`t change iT !!! :)
    0 0
  • diabolik
    beton
    arata super masina asta
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru