Taxa de prima inmatriculare
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
De la 1 ianuarie a intrat in vigoare taxa de prima inmatriculare, aplicata masinilor noi si second-hand importate din UE. Valoarea taxei depinde de gradul de poluare.
1 ianuarie 2007 a adus odata cu intrarea in Uniunea Europeana si implementarea noului Cod Fiscal. In domeniul auto, noutatea o reprezinta taxa primei inmatriculari, a carui scop este limitarea importului masiv de masini second-hand din tarile Uniunii Europene.
Taxa primei inmatriculari se aplica atat pentru automobilele second-hand cat si pentru cele noi, iar valoarea ei nu este fixa. Taxa inlocuieste accizele vamale care erau valabile si pentru masinile produse in Comunitatea Europeana.
Valoarea taxei de prima inmatriculare va fi stabilita in functie de gradul de poluare al vehiculului introdus in tara. Taxa nu se aplica pentru modelele hibride. Valoarea taxei va fi destul de mica pentru masinile care respecta normele de poluare impuse de UE, si foarte mare pentru modelele care nu respecta aceste norme. Prin aceasta taxa, Guvernul a intentionat sa previna importul masiv de masini de pe piata second-hand germana, masini care ar costa pana la 1000 de euro si ar polua foarte mult.
Taxa primei inmatriculari se aplica atat pentru automobilele second-hand cat si pentru cele noi, iar valoarea ei nu este fixa. Taxa inlocuieste accizele vamale care erau valabile si pentru masinile produse in Comunitatea Europeana.
Valoarea taxei de prima inmatriculare va fi stabilita in functie de gradul de poluare al vehiculului introdus in tara. Taxa nu se aplica pentru modelele hibride. Valoarea taxei va fi destul de mica pentru masinile care respecta normele de poluare impuse de UE, si foarte mare pentru modelele care nu respecta aceste norme. Prin aceasta taxa, Guvernul a intentionat sa previna importul masiv de masini de pe piata second-hand germana, masini care ar costa pana la 1000 de euro si ar polua foarte mult.
Adauga un comentariu
Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
Ultimele stiri din Intern
-
Echipa Dacia Sandriders se află în România pentru un eveniment off-road care se desfășoară pe cel mai înalt drum montan din țară: Transalpina. Traseul a fost parcurs cu un Duster Adventure, modificat special pentru această provocare. (07.05)
-
Renault a deschis oficial comenzile pentru toate modelele echipate cu noua motorizare hibridă E-Tech 160. Acest motor va fi disponibil pentru modelele Captur și Symbioz, iar prețul de pornire este de 24.700 euro. (06.05)
-
Autoritățile au luat decizia ca pe mai multe străzi și bulevarde din București, mai exact din zona centrală, viteza maximă să fie limitată la 30 de km/h. Această măsură există deja pe Calea Victoriei. (30.04)
-
Ford renunță la dezvoltarea viitoarei arhitecturi pentru mașini electrice
-
Renault deschide comenzile pentru noul motor hibrid E-Tech 160 în România: start de la 24.700 euro
-
Viitoarele modele Scout vor avea motoare Volkswagen produse în Mexic
-
Primele imagini cu viitorul Volvo XC70: modelul revine după aproape 10 ani
-
Următorul BMW M3 va avea un nou motor pe benzină
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
Rasp: NU
Loganu o sa il faca cumva si utilitara,coupe,cabrio,4x4,roadster, etc???
Rasp: NU
Inca o taxa care sa "protejeze" produsul autohton si care descurajeaza concurenta egala.
Si o mica comparatie:un Logan full option nu egaleaza un E30 fabricat acum 20 de ani la nici un capitol!!! si care costa de ~5 ori mai putin in Germania.Cel mai mare motor pus pe Logan era cel mai mic gasit pe E30.La capitolul noxe Dacia e inca in urma.
Parerea mea este ca si jurnalistii au o parte din vina ptr.ca nu informeaza suficient populatia sau o dezinformeaza,unii dintre ei.
Exista o tabla de valori ale tuturor vehiculelor noi carora li se aplica un procent(..%)de "devalorizare" ceea de da aproximativ valoarea fiecarei masini(in functie de marca si anul de fabricatie), un pret bazic ca sa zic asa, in care optiunile extra nu sunt valorate
Din aceasta valoare obtinuta se plateste pentru o masina diesel cu motor pana la 2000 cm3 si un motor benzina pana la 1600 cm3 un procent de 7% restul de motorizari 2001cm3(diesel) si 1601cm3(benzina) platesc taxa de 12% din valoarea masinii
In acest fel masinile vechi platesc foarte putin iar cele noi destul de mult.
Trucul pentru a nu avea pe strazi tot felul de jafuri este insa la verificarea tehnica, la masinile mai noi se face o data la 2 ani si la cele vechi la fiecare 6 luni in plus sunt extrem extrem de exigenti si ca sa treci verificarea tehnica pentru a inmatricula o masina uzata importata trebuie sa treaca si un test de "gaze" si mai exigent
Ex: un bmw 320D din 2003 valora cand era nou si fara optiuni extra in jur de 25000€ din aceasta valoare se aplica o devalorizare de 56% da o valoare de 14000 masinii cu o varsta de 3 ani din astia 14000( pret cu care se vinde in targ o masina asa) se calculeaza 7% procent care e valoarea taxei (980-€)
TAXUD-INFO@ec.europa.eu wrote:
Dear Sir,
Thank you for your email regarding the car
registration tax in Romania.
In this respect, it must be noted that Article 90 of
the EC Treaty, as interpreted by the European Court
of Justice, does not preclude Member States from
levying car registration taxes, however, such taxes
may not burden vehicles originating from other
Member States more heavily than similar used
vehicles already registered within the territory of
a respective Member State.
The Commission is aware of the Romanian car
registration tax introduced by the Fiscal Code and
indeed has serious concerns regarding certain
aspects of its calculation. The Commission has put
all the efforts to make Romania bring its
legislation into compliance with Community law
before the accession to the EU. Despite certain
improvements Romanian legislation remains in breach
of Community law. Since Romania has become a member
of the EU the Commission may take an action against
Romania on the basis of Article 226 of the EC Treaty
by opening an infringement procedure which may lead
to bringing the proceedings before the European
Court of Justice. The Commission will not hesitate
to react in this way.
In any event, I would like to draw you attention to
the fact that the above-mentioned procedure is long
and does not have a direct effect on a specific
case. Only the Commission and a particular Member
State are considered to be the parties in this
procedure to the exclusion of a particular taxpayer.
Therefore, in order to ensure that you rights are
respected you are advised to have recourse to
national remedies.
Kind regards.
Din ceea ce s-a scris in forum si din Cotidianul, iata adresele unde deduc ca trebuie sa scriem si sa reclamam la UE (5 adrese/ institutii):
1) Comisia Petitii a Parlamentului UE
Parlement europeen Commission des petitions Secretariat, Rue Wiertz B-1047 BRUXELLES, e-mail: petitions@europarl.europa.eu
2) Comisia Europeana
Commission of the European Communities (Attn: Secretary-General), B-1049 Brussels, Belgium e-mail: SG-PLAINTES@ec.europa.eu.
3) Comisarul pt Protectia Consumatorului, dna Kuneva, la Comisia europeana
4) Comisarul pt taxe si vami, dl Laszlo Kovacs, la Comisia european, e-mail: Laszlo.Kovacs@ec.europa.eu
5) Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene
Palais de la Cour de Justice, Boulevard Konrad Adenauer Kirchberg L-2925 Luxembourg, tel.: (352) 4303.1,
fax: (352) 4303.2600, Internet: http://curia.europa.eu/
Scrieti in loc sa va lamentati la nesfirsit. Daca Ungaria a fost condamnata, inseamna ca exista jurisprudenta si hotii nostrii de la guvernare pot fi pusi la punct. Se poate scrie in limba romana si probabil si direct pe mail.
U.E.trebuie sa vada ca nu suntem un popor de resemnati care asteapta intotdeauna ajutor de la altii!Ati vazut cum au desfiintat taxele alea de la frontiere cand au protestat camionagii!Asa trebuie actionat impotriva nemernicului de tari si a mutantului ala de valmar!
Cei care cunosc Jurnalisti,propuneti articole si emisiuni teltvizate pe subiectul asta,ca sa le tremure chilotii nemernicilor din guvern.
Astept sa mi se comunice unde si cand !
Rabele romanesti nu palueaza?si nu ia nimeni nici o masura
D-53773 Hennef
EZ: 4/1992, 206.500 km, 92
copii si o nevasta de 100 de kile,
pai imi permit eu o masina de 7-10 000 de euroi,un matiz sau un logan,in nici un caz
poate o coaja de opel frontera din 1992,pe care as da salariul pe un an,dar cu care mi as duce si eu familia odata pe an la o plimbare la maxim 50 km ca mai multe econmomii nu pot face in 12 luni ca asta ar insemna sa moara copilasii de foame
a intrat in vigoare noua taxa se poate plati?
Pentru a calcula taxa auto in varianta "15 decembrie 2008", intra pe link-ul de mai jos :
http://www.automarket.ro/masini-noi/taxa_auto_2008.php
Cu stima, Sebastian Toma
euro 3 sau 4?