Test drive Fiat Croma 1.9 Multijet (1)
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Saptamanile de vacanta care tocmai au trecut mi-au facut cunosctinta cu un model putin potrivit stilului meu de viata si preferintelor pe care le am in materie de masini, insa genial din punctul de vedere al utilitatii in concediu. Si spun "nepotrivit stilului de viata" din cauza segmentului in care modelul se afla, fara a lega vreo legatura cauzala cu designul, abordarea sau stilul masinii. Este vorba de Fiat Croma, un model care - cel putin in generatia cea mai recenta - se vede foarte rar pe strazile noastre.
(Citeste aici Partea a II-a - INTERIORUL si Partea a III-a - COMPORTAMENTUL DINAMIC)
PARTEA I - EXTERIORUL
Paradoxal, Fiat Croma se incadreaza bine in peisajul masinilor existente in orasele autohtone. Desi modelul de test a fost singurul de acest tip pe care l-am observat in jur in aceste doua saptamani, legaturile sale de rudenie cu celelalte modele ale Grupului Fiat sunt evidente iar liniile stilistice te fac sa nu dai gres in vreun fel atunci cand trebuie sa ghicesti apartenenta modelului. Ba mai mult, partea sa frontala poate duce la confuzii.
Acest lucru se intampla pentru ca ideea de design este legata de filosofia pe care italienii au abordat-o atunci cand au scos pe piata modelul Bravo. Aceleasi blocuri optice, aproximativ aceeasi grila - ceva mai inalta la Croma - aceeasi dispunere a spoilerului si a proiectoarelor de ceata. In principiu, aceeasi fata, cu mici nuante legate de forma grilei si de liniile care delimiteaza partea inferioara a frontului masinii, ceva mai curbate in cazul lui Croma. In aceste conditii, aparitia breakului Fiat a fost considerata, pe drept cuvant, largirea gamei Bravo cu un Station Wagon derivat direct din compacta italiana.
Exista insa si diferente, unele vizibile, altele ascunse, insa toate sesizabile atunci cand te afli la volan. Prima - cea mai clara - ar fi cea legata de dimensiuni. Daca atunci cand vorbim de un break derivat dintr-un sedan dimensiunile nu difera cu foarte mult - conceptia fiind aproximativ identica - acestea genereaza practic o masina noua cand aducem in discutie o comparatie Bravo-Croma. Croma este mult mai lung (+45 de centimetri), mai inalt (+10 centimetri) si mai greu (+250 de kilograme pe aceeasi versiune de motorizare si dotari) decat Bravo. Vorbim de un break, de o masina al carei rol este acela de a transporta o familie fara probleme iar spatiul a fost principalul punct de plecare in conceptia noului model.
Foarte interesant este faptul ca Fiat si-a bazat modelul pe spatiu, insa acest spaitu nu este destinat neaparat bagajelor. Majoritatea surplus de centimetri este impartita intre ocupantii celor cinci locuri individuale, portbagajul crescand in acest timp cu doar 100 de litri fata de Bravo. Normal, vorbim de spatiul disponibil in conditiile unei banchete asezate normal, deoarece spatiul de incarcare creste exponential atunci cand in discutie implicam rabatarea unei parti a banchetei. Pozitia Fiat in acest segment este insa una logica: in vreme ce toti ceilalti competitori europeni se bat pe spatiu de depozitare, e timpul ca cineva sa se axeze pe spatiul pentru pasageri. Zis si facut. Iar in conditiile in care, in Europa Occidentala, una din cinci masini este un break, logica italienilor sta bine infipta in realitate.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Fiat in Romania
-
Fiat 124 Spider Preţ: 27.727 - 31.535 €
-
Fiat 500 facelift Preţ: 12.332 - 16.363 €
-
Fiat 500C facelift Preţ: 14.810 - 18.331 €
-
Fiat 500L Preţ: 14.491 - 23.800 €
-
Fiat 500L Living Preţ: 17.466 - 20.633 €
-
Fiat 500L Trekking Preţ: 17.755 - 21.497 €
-
Fiat 500X Preţ: 17.946 - 27.109 €
-
Fiat Doblo Panorama Preţ: 15.025 - 19.290 €
-
Fiat Fullback Preţ: n/a - 35.700 €
-
Fiat Panda facelift Preţ: 9.816 - 18.017 €
-
Fiat Punto facelift Preţ: 9.551 - 13.550 €
-
Fiat Qubo Preţ: 12.150 - 16.442 €
-
Fiat Tipo Preţ: 12.109 - 19.392 €
-
Fiat Tipo Hatchback Preţ: 13.222 - 19.282 €
-
Fiat Tipo SW Preţ: 14.293 - 20.353 €
Ultimele stiri din General
-
Jaguar a negat oficial informația cu privire la presupusa concediere a lui Gerry McGovern, șeful de design al mărcii. Răspunsul mărcii britanice apare la două săptămâni după ce presa a raportat că omul din spatele controversatului concept Type 00 ar fi fost escortat afară din biroul său. (15.12)
-
Renault a închis serviciul său de ride-sharing Mobilize, la 4 ani după înființarea acestuia. Totodată, marca franceză își încetinește extinderea rețelei de stații de încărcare rapidă pentru mașinile din acest serviciu. (12.12)
-
Înalt oficial european: UE abandonează planul de interzicere a mașinilor cu motoare termice din 2035Uniunea Europeană abandonează planul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. Informația a fost confirmată de către Manfred Weber, președintele celei mai mari grupări politice din Parlamentul European. (12.12)
-
Porsche: „Ritmul de inovare al mărcilor chineze îți taie respirația”

-
Noul Opel Astra facelift: faruri LED adaptive și autonomie mărită pentru versiunea electrică

-
Noua Kia Seltos: SUV-ul subcompact ajunge acum și în Europa

-
Land Rover readuce pe piață clasicul Defender: culori noi, preluate de la Defender OCTA

-
Noi teste Euro NCAP: 4 stele pentru noul Renault Clio




































P.S: Ca o recomandare: oferiti mai multe detalii tehnice.
P.S 2 : OFF TOPIC: De ce ati amanat testul cu Skoda Octavia Facelift ?
@Ioan: este doar prima parte a testului. Detaliile tehnice, comportamentul dinamic, performantele si cifrele vin mai tarziu. Urmariti-ne in continuare.
Multumesc.