Ultima moda: tramvaiele ecologice
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Ultima moda in transportul urban de persoane este reinvierea unei traditii care dureaza de mai mult de o suta de ani. Este vorba de tramvaiele ecologice, un nou pas in abordarea alternativa a regiilor de transport ale marilor orase.
Ultimul oras care a intrat in aceasta linie este Buenos Aires, capitala Argentinei adoptand recent o flota mare de tramvaie Alstom Citadis. Acestea sunt mult mai flexibile, mai ecologice (utilizeaza franele regenerative, care stocheaza energia de franare si o transforma in energie motrica), mai rapide (utilizand de obicei parti ale soselelor pe care masinile nu au acces, cum sunt partile din mijloc ale tunelelor rutiere) si cu acces garantat persoanelor cu handicap.
Singurele probleme sunt cele generate de regandirea vechilor sine de tramvai, care pot bloca traficul pe perioada lucrarilor. Este, altfel spus, exact aceeasi situatie cu care se confrunta acum Bucurestiul. Diferenta consta in calitatea tramvaielor puse la dispozitie de municipalitate.
In plus, puristii afirma ca, desi cantitatea de gaze poluante este mai mica in cazul noilor tramvaie, acestea utilizeaza electricitate care se produce prin metode anti-ecologice.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Comisia Europeană, organismul executiv al Uniunii Europene, le va oferi mai mult timp producătorilor de automobile să atingă țintele de reducere a emisiilor de CO2. Astfel, producătorii vor avea la dispoziție încă doi ani de acum încolo pentru a ajunge la nivelul de emisii stabilit pentru 2025. (09.05)
-
În urma unui referendum organizat recent, locuitorii din Paris au votat în favoarea extinderii zonei pietonale din metropola franceză. Mai exact, în perioada următoare, 500 de străzi vor fi transformate în zone pietonale. (24.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Stellantis schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
-
Prima imagine cu noul Mercedes-Benz Clasa C Electric: autonomie de 800 km
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Skoda prezintă noul concept Vision O. Prefigurează viitoarea generație Octavia
-
PREMIERĂ: Am văzut pe viu noua generație Renault Clio. 5 lucruri esențiale
Comentarii (0)