UTILE: Kitul anti-pană, o soluţie ieftină şi facilă pentru evenimente neprevăzute

De Sebastian Toma
Publicat Vineri, 25.03.2011
Automarket a testat un kit anti-pană, o alternativă la roata de rezervă şi o soluţie foarte rapidă de rezolvare a unei pene de cauciuc. Kitul Slime s-a dovedit uşor de utilizat.

Pe şoselele patriei întâlnim pericole zi de zi. Fie că vorbim de şoferi neatenţi sau de alte obstacole, mai mult sau mai puţin naturale. Iar printre efectele nedorite de care ne lovim se numără şi penele de cauciuc. Acestea pot fi cauzate de diverşi factori, dar aici discutăm pene cauzate de cuie, cioburi şi alte asemenea obiecte ”uitate” pe şosea. Pe lângă roata de rezervă, care nu îi este la îndemână în fiecare moment al existenţei sale, ce altă soluţie mai are automobilistul la dispoziţie?

Am căutat pentru voi şi am găsit un răspuns independent de clasica roată de rezervă pe care din ce în ce mai mulţi tind să nu o mai aibă în portbagaj pentru a câştiga spaţiu: kit-urile de pană. În cazul de faţă, vorbim de un kit Slime, pe care am încercat să îl testăm pentru voi în condiţii speciale. Cum funcţionează acesta, cât costă şi alte detalii de acest gen aflaţi mai jos.

AVANTAJE ŞI DEZAVANTAJE

Evident, printre avantajele clare ale kitului de pana Slime se numără preţul mai mic decât cel al unei roţi de rezervă (kitul costă 126 de lei pe site-ul oficial al importatorului Slime în România, iar o rezervă de soluţie este 37 de lei) şi spaţiul pe care îl puteţi astfel economisi în maşină. Tot la capitolul avantaje notăm şi disponibilitatea unui compresor în kitul de pană Slime, element care în alte cazuri trebuie achiziţionat separat.

De asemenea, timpul de depanare este foarte scurt (maximum 15 minute – noi am avut nevoie de zece minute cu tot cu fotografiile de rigoare), iar cel care se pune pe treabă nu se va murdări la fel ca în cazul schimbării cauciucului.

La capitolul dezavantaje intră mai ales limitările pe care le ai. Asta pentru că dacă gaura din pneul tău depăşeşte şase milimetri sau ai avut ghinionul de a-ţi tăia flancul cauciucului, kitul nu îţi mai este util. Bineînţeles, aceste “simptome” nu fac decât să-ţi arate că pneul este bun de aruncat, nici măcar profesioniştii din vulcanizări nefiind dispuşi să îl repare.

Comentarii (46)

  • pentru domnisori si domnisoare
    SCUMP , cauciucul e mai ieftin si lenea de-al schimba ...MARE:)

    PS: barbatii adevarati au rezerva si mastercard...
    AM ZIS
    33 38
  • util articolul! dar aveti cateva greseli:aerul din anvelopa nu poate fi eliminat complet cum ziceti voi decat prin vidare,iar containerul produsului e un flacon,nu o sticla cum ii ziceti voi,se pot produce confuzii.numa bine!
    20 6
  • in afara de limitarile de pozitie (care sunt destul de restrictive daca stai sa te gandesti ca elimina 30%din suprafata de rulare a unui pneu obisnuit ) cum faci sa afli unde este gaura ? ... cum faci sa scoti "chestia" care ti-a spart pneul ( am incasat odata un autofiletant care a necesitat "patent+un nene fortos" ca sa iasa ) . . suna bine produsul, dar, parca, nu prea acopera o parte suficienta dintre situatiile posibil de intalnit in viata reala. Evident nu strica sa il ai la tine, dar clar nu poate inlocui o roata de rezerva corespunzatoare.
    39 1
  • Ineficient
    Prima oara ma uit la pret 126 lei si apoi trebuie cumparata rezerva daca am pana iar cu 37 lei. Un compresor costa 30 lei, roata de rezerva (bn aici majoritatea o au venita cu masina, eu am una normala, nu d-aiamica), si pana la vulcanizare 10-20 lei, ca daca e mai grav banuiesc ca tre alta anvelopa.
    Plus ce -a zis unkle mai sus, cuiul ala tre sa intre intr-un anumit fel, nu in dreapta , nu in x, y. Chiar si un cui il scoti greu, eu am luat unul exact cu cateva zile inainte sa schimb anvelopele vara-iarna si am incercat sa-l scot (anvelopa scoasa de pe janta) si nu iese asa usor. Mai ales ca ati scris in articol ca nu trebuie demontata roata. Cuiul nu sta drept ca sa-l scoti cu clestele sau cu orice altceva din afara, se pliaza pe anvelopa
    20 2
  • pana
    ce faci cand iti explodeaza cauciucul si te trezesti cu o gaura de 3--4 cm in pneu?
    8 33
  • mircea
    @stefa
    Ce poţi să faci cu roata de rezervă când faci accident frontal la 100 km/h?

    Întrebarea ta nu îşi are locul aici. Soluţia testată de noi este utilă pentru un anumit tip de pană. Pentru altele, există alte soluţii.
    26 6
  • sailor66
    slime
    in cat timp se intareste in interiorul pneului? exista o limita de greutate admisa functie de marimea pneului? off-road da rezultate? nu cumva sunt mai bune pneurile run -flat?
    8 2
  • YMihai
    solutii de...
    Lasand la o parte reclama purtata importatorului, interesant ar fi sa comparati mai multe solutii. Aceasta solutie e tot mai des intalnita in cazul masinilor noi de mici dimensiuni, care nu au macar o roata de rezerva. Parerea mea e ca nimic nu poate inlocui o roata de rezerva, iar segmentul de clientela caruia i se adreseaza e pe cat de absent (fizic vorbind) in momentul cumpararii, pe atat de incapabil (chiar si cu instructiuni) de a urma pasii principali. Daca e sa nu ai rezerva la tine (care apropos... nu sta in spatiul de bagaje ci pe undeva pe dedesubt)... merita sa incerci... dar sunt sigur ca nu merita ~
    5 2
  • mircea
    @sailor66
    Aşa cum scrie în text, poţi pleca imediat. Nu există greutăţi admise, există flacoane de diferite litraje pentru fiecare tip de pneu în parte. Da, se foloseşte şi în off-road. Şi da, pneurile run-flat sunt ok. Diferenţa e că, dacă utilizezi 100% corect soluţia, pneul funcţionează fără probleme în continuare ca şi când nu s-ar fi întâmplat nimic.
    15 0
  • publicitate pe fata
    uitati de ce se scrie mai sus. daca tai cauciucul sau ai lovit janta PA SI PUSSY! RAMAI IN STRADA PANA TE IA TAXIUL!
    EXISTA ASA CEVA PE LA LEXUS SAU VW, OPTIONAL SAU STANDARD.
    L-AM TESTAT DE MULTI ANI SI CONCLUZIA ESTE UNA SINGURA: nu !!!!!
    5 16
  • Johnny
    ce sofer esti?
    Ce sofer esti daca nu ai oata de rezerva in buna stare in masina?
    De Romania oare? sau de lene. Ia-ti car cu roti de lemn.
    10 10
  • sailor66
    slime
    merci mircea!!
    5 1
  • Catalin
    Viteza 75km/h
    Pentru cat timp se limiteaza viteza la 75 km/h? Nu este clar din articol.
    Sper ca nu pentru cei 2 ani garantati de producator. In cazul acesta .... kitul este neinteresant.
    7 5
  • Multi vad, putini pricep !!
    Spre exemplu, nenea ala de isi zice new symb.. stie el ca acele compresoare de 37 de lei baga pana la 2 bari ? Mare e gradina...
    6 5
  • artistica
    E o solutie artistica pt noi,utila celor de afara care nu au canale fara capac,borduri lipsa,gropi cat o explozie DEI ,sine de cale ferata expuse,la noi roata de rezerva e sfanta pe care o schimbi oricum sub 15 min. Cunosc pe cineva care a pierdut o noapte intreaga din cauza unei taieri a cauciucului pe Cheile Bicazului asteptand sa deschida o vulcanizare
    13 1
  • ps
    Oricum un caiciuc sh e pana intr-un milion
    4 3
  • Octavian
    e ieftin kit-ul. Am facut pana pe autostrada. Lipsa unui kit sau a unei roti te costa 200 euro cat sa vina sa iti faca pana sau sa te duca la un atelier :). Si cine zicea mai devreme ca un cauciuc e mai ieftin. Nu toti avem gume pe 14, unii avem de la 17 inch in sus :) si 150 lei e o suma ok cand compari cu costul unei anvelope.
    17 2
  • cablul de alimentare
    Ce lungime are cablul de alimentare? Eu de exemplu nu am priza decat in consola centrala. Deci mi-ar trebui un minim de vreo 2m daca am pana pe spate (si sa nu tin portierele deschise)
    8 3
  • Nazarcea
    kit pneuri
    Am luat o groapa imensa pe drumul spre mare, eram in camp pe scurtatura spre Nazarcea si am facut pana. Masina de noua, nu vine cu rezerva ci cu kit de reparatie. Janta indoita a necesitat cateva lovituri puternice de ciocan (noroc cu un nene care a oprit sa ma ajute) dupa care lichidul si-a facut treaba foarte bine. Am ajuns unde trebuia si am mai umblat vreo doua zile cu masina pana am rezolvat janta la un service (mi se intamplase intr-o vineri). Pe mine unul m-a ajutat.
    11 0
  • Solutii
    Eu am folosit un produs diferit, in sensul ca spuma era alba si era ambalata sub forma de spray. L-am gasit in diverse supermarketuri la preturi cuprinse intre 10 si 25 RON, depinde de producator, de magazin si de promotie. De fiecare data si-a facut treaba; mai mult, atunci cand reparam pneul (de obicei, intr-o benzinarie dotata cu compresor), introduceam preventiv acest produs si in celelalte anvelope, apoi verificam si ajustam presiunea lor. De obicei, am la mine un astfel de spray si nelipsita pompa de picior. Dar nu m-as simti niciodata in siguranta fara roata de rezerva la mine. Daca ar incapea in spatiul destinat acestora, as lua si 2 roti de rezerva; am dat intr-o noapte intr-un crater imens si ambele roti de pe dreapta au avut jantele de aliaj indoite, a fost un cosmar!
    7 0
  • xtp
    ii zice XTP si eu am la masina de cel putin 10 ani (de pe vremea lu' a batrana 1310 TLX)
    5 1
  • un compresor de 90ron ?
    si prin ce se motiveaza pretul acesta crescut al pachetului ?? compresorul ala face 90 ron ??? 126-37~90.Si ca sa fiu sarcastic ; -daca iei o groapa si face pana la 2 sau mai multe roti ca sa fim si mai dramatici.. Ai 4 kituri din astea la tine ?? :) P.S.McLaren daca casti ochii mai bine la poze vezi ca are ceva lungime cablul de alimentare
    4 3
  • MAI NOU, MULTE MASINI DIN VEST
    NU MAI AU ROATA DE REZERVA... AU CHIT DE REPARATIE CU COMPRESOR... CA SA NU MAI CARI 20-40 KG, ANI DE ZILE, NICI SMART FORTWO NU ARE ROATA DE REZERVA... COMPRESORUL NU SE COMPARA CU CELE DE 30 LEI... DACA 125 LEI(30 EURO), SUNT BANI MULTI, DE CE V-ATI MAI LUAT MASINA? PT UN PETEC LA ANVELOPA GAURITA BINE, SE IA 50 LEI... UNDE TRAITI, AMARITILOR?
    20 9
  • @zorro ... pai de ce draq s-a inventat roata de rezerva prietene ??
    4 1
  • hapdupadulap
    E o chestiune buna de avut la tine. Nu in loc de roata de rezerva ci in plus faa de roata de rezerva.
    Se poate intampla sa ai o pana minora si sa nu fie neovie sa schimbi roata sau se poate sa faci 2 pene...
    8 0
  • @indru
    Da, am un compresor la 30-35 lei (nu mai stiu exact) si eu am dat pana la 2.5 bar, el are pana la 4 da n-am incercat pana acolo ca n-aveam nevoie. Asa ca vezi in ce parte a gradinii stai. Crezi ca vorbeam aiurea daca n-aveam?
    8 1
  • Testat si de mine
    Am testat o astfel de solitie(spre deosebire de cei de la automarket nu din propria vointa ci din necesitate:)) acu 3 zile) Am folosit o solutie asemanatoare ce se afla in dotarea masinii mele, un Audi. Solutia se lega direct la compresor si cand bagi aer intra si solutie si dupa ce mergi cu ea 2 min nu mai rasufla. Dupa ce am ajuns la vulcanizare, ziua urmatoare am costatat k nu se intarise deloc in cauciuc doar acolo in zona unde rasufla si mirosea groaznic.. adica poate cea de ati prezentat-o nu era toxica dar asta nu puteai sta langa cauciuc 10 minute dupa ce l-a dejantat. In rest toate bune am scapat fara sa ma murdaresc si sa caut noaptea vulcanizare.
    7 1
  • rezrva
    Cea mai sigura metoda este roata de rezerva. Acum 3 saptamani am dat intr-o groapa si am strambat-o. Puteam sa am 10 solutii ca tot cu mana faceam daca nu aveam rezerva. Cred totusi ca o roata de rezerva este cea mai buna solutie. Si sigura.
    5 1
  • tot eu
    Oricum, tot la service ajungi si cu solutia, asa ca...roata de rezerva. Daca vrei sa mai dai 127 de lei in pus succes la buzunar
    5 1
  • A trebuit sa scrieti doi jurnalisti acest articol? Sau e o justificare pentru banii de reclama???
    3 6
  • crysti09
    @unu
    Nu mah, unu a bagat solutia si celalalt a folosit compresorul....))))
    10 1
  • doamne ce prostie.....:))))
    colegutzii mei :X ca voi ma stiti....
    va dati seama ce tampenie e sa cumperi un kit de 150 ron sa dai cel putin 37 ron pe un sticloci de maclavais din ala cand poti tine rezerva o pui te duci cu roata intepata la vulcanizare (cand ai timp) si dai 10-15 ron(maxim) si iti pune dop/petic in functie de marimea gaurii.....si gata!

    si tineti cont ca e flaconul e pt roata mica de 14-15 ca daca ia un 235-55-r17 numai dai 37 lei pe 473 ml....in fine....
    gradina e mare....poarta e deschisa...prea multi sar gardul...de fuduli sau de-ai dr......
    5 4
  • nu il recomand
    1 2
  • cristilr
    la planetara si cutie de viteza s-a gandit cineva?
    este totusi o greutate acolo, asta ar insemna sa obosesti cutia, planetara, kitul de ambreiaj.
    0 3
  • suna bine, dar...
    Spuneti undeva in text ca e solubila inapa solutia - poate ma insel, dar nu mai recitesc reclama, ca nu-mi sta-n caracter. Alta e ideea: daca e solubila, nu se topeste cand mergi pe ploaie, dat fiind ca in imaginea voastra ia contact direct cu exteriorul...?
    1 3
  • run flat
    masina a venit din fabrica cu cauciucuri run flat,am facut pana dupa un timp si am mai mers asa citeva luni,citeodata cu viteze de peste 200km/h ( recomandata e maxim 80),cind in sfirsit lam skimbat se facuse o spartura de peste 20 cm lungime in cauciuc,recomand acet tip de cauciucuri oricui(dezavantaj ar fi ca suprasolicita suspensia)
    2 2
  • golf v
    solutie
    fratilor vb lu ala de mai sus unele masini vn din fabrica fara roata de rezerva in locul rotii de rezerva ai compresorul un bidon de anti-pana deala si diferite scule exact in gaura unde intra janta de rezerva .fratilor in loc sa va certati ca ala nare janta sau are mai bn ati da explicati sa stie lumea ce sa fac nu toti suntem bogati nu stiti cum sunt romani ar face orce dar pana la bani si app gaura la mn in anvelopa petic pus+curatat si echilibrat 60 de lei nu 15 lei cum ziceti voi bft all .sfat. .... puneti-va solutie ca e buna si nu aveti roata de rezerva daca aveti inlocuitio bfta alll
    2 2
  • completare articol
    Verificati si www.ecoact.ro
    1 0
  • ergosa
    daca pentru soferii cu vehicule avand roti de rezerva (normale sau ajutatoare) pare o prostie o astfel de investitie, penntru un vehicul FARA ROATA de rezerva (Smart ForTwo) este o solutie sa iesi dintr-un impas. Iar daca vehculul domnilor contestatari venea direct din fabrica echipat cu un astfel de kit? Am intalnit un Passat echipare highline adus din Vest prin 2008 la care eu ca "taranu" ma uitam dupa roata de rezerva si n-o gaseam. Dar avea un kit asemenator! Asta e - nu va place, nu va convinge utilitatea sa nici-o problema! Eu chiar sunt curios de eficienta solutiei pentru ca detin un veigul fara roata de rezerva la purtator (Smart Fortwo) Sanatate.
    1 0
  • eu am folosit un kit asemanator si am fost foarte multumit, singurul inconvenient fiind mirosul solutiei.
    il am mereu in masina, langa rezerva. nu din lenea de a schimba o roata, insa in anumite situatii in care sa zicem nu iti permiti sa te murdaresti, e asul din maneca.
    2 0
  • erminaesd4o2
    Va recomand (nu cu scopul de a face reclama) sa incercati si solutia romaneasca antipana de la www.fakir.ro
    Solutia este cercetata si dezvoltata de Fakir, in Romania, dupa o formula proprie, brevetata.
    Va fac aceasta recomandare din doua motive: in primult rand pentru ca este o solutie pur romaneasca, in al doilea rand noi credem ca este mult mai performanta decat alte variante de import. Informatii legate de preturi gasiti direct pe website.
    5 0
  • adrian
    solutia ii de unica folosinta? adica o mai folosi peste o perioada de timp dupa ce am desfacut-o?
    0 0
  • andrei
    Ce faci daca ai inca cuiul sa zicem care ti-a facut pana in anvelopa? Folosesti kit-ul si pleci mai departe crezind ca ai rezolvat si mai tarziu sare cuiul si ce mai faci?
    0 0
  • Victor
    Asta vara in august, in concediu, am facut pana pe un drum neasfaltat. Am dat jos tot din portbagaj (eram cu cort, masa, scaune, saltele, saci de dormit, haine, mancare, etc si intreaga familie). Am scos rezerva si sculele si nu am reusit sa desfac nici un prezon intr-o ora si jumatate de caldura infernala (erau 34 grade). Nu stiu cum au fost stranse cu scule pneumatice la vulcanizare incat nici cu prelungitoare nu am reusit si am stricat in final si cheia. Am bagat totul la loc si m-am dus pe pana la prima vulcanizare. Cauciucul se facuse praf, janta arata jalnic si ea. Am schimbat 2 cauciucuri noi pe fata si am folosit janta de la roata de rezerva. M-am intors pe acelasi drum si am facut pana din nou. In final am pierdut jumatate de zi si am cheltuit banii programati pentru o saptamana de concediu la cort. Acum caut un astfel de kit cu solutie anti-pana si nu ma poate convinge nimeni ca nu ar fi fost o buna investitie daca il aveam atunci la mine.
    6 1
  • Adrian
    kit-ul este foarte util si daca in spatiul pentru roata de rzerva ai montat un rezervor GPL toroidal. Iar pentru cei pentru care compresorul oferit in acel kit este prea scump, pot cumpara doar rezerva de solutie din kit + un compresor banal de 40 lei.
    0 0
  • Cat tine roata "reparata" in acest mod, ca timp de parcurgere ? 100 km, 30 minute....? o pot folosi in continuare 5 zile? sau atat cat sa ajungi in conditii normale, pana la vulcanizare?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru