Volvo renunţă la o fabrică din Suedia în 2013
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Fabrica Volvo din Uddevalla, Suedia, va fi închisă în 2013 din cauza faptului că nu se vinde suficient de bine modelul pe care îl produce – C70. Decapotabila suedeză a fost fabricată în doar 10.000 de unităţi în 2010, iar uzina funcţionează în prezent la 65% din capacitate. Pentru ca aceasta să fie profitabilă, suedezii trebuie să lucreze la cel puţin 80% din capacitate. Din păcate, volumele mici realizate de C70 nu justifică menţinerea modelului în producţie, ceea ce va duce la închiderea fabricii. După cum a subliniat şi Stefan Jacoby, un constructor precum Volvo nu poate să susţină din punct de vedere financiar o uzină care produce un singur model în volume mici.
Cei de la Volvo speră să-şi dubleze vânzările până în 2020, ţinta lor fiind de 800.000 de unităţi. Suedezii vor să construiască mai multe modele high-end în următorii ani, alături de anumite modele de volum care le vor creşte vânzările. În următorii cinci ani, Volvo va investi 11 miliarde de dolari pentru a îndeplini cererile clienţilor pe toate pieţele pe care activează, incluzând piaţa din China, unde vrea să deschidă două fabrici.
Volvo nu a confirmat încă renunţarea şi la C70 în 2013, dar mutarea producţiei acestui model la altă uzină va fi dificil de justificat, din moment ce decizia va fi costisitoare şi va afecta producţia altor modele, mai bine vândute decât C70.Volvo este deţinut de Geely Holding Group din 2010, iar noul proprietar al mărcii vrea să eficientizeze fiecare mecanism al corporaţiei suedeze. Deşi fabrica în care era produs C70 va fi închisă în 2013, muncitorii nu vor ci concediaţi, ci li se vor oferi posturi în alte fabrici Volvo, incluzând şi fabrica din Gotheburg. Uzina din Uddevalla era un joint-venture cu Pininfarina, dar suedezii au fost de acord să le cumpere italienilor partea pentru a putea să închidă fabrica.
Via | AutomotiveNews (înreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Volvo in Romania
-
Volvo S60 facelift (2013-2018) Preţ: 27.542 - 46.423 €
-
Volvo S90 Preţ: 46.117 - 67.110 €
-
Volvo V40 Cross Country facelift Preţ: 26.342 - 40.968 €
-
Volvo V40 facelift Preţ: 23.363 - 38.819 €
-
Volvo V60 Preţ: 39.655 - 54.815 €
-
Volvo V60 facelift (2013-2018) Preţ: n/a - 44.999 €
-
Volvo V90 Preţ: 52.600 - 60.974 €
-
Volvo V90 Cross Country Preţ: 54.366 - 63.719 €
-
Volvo XC40 Preţ: 30.935 - 47.005 €
-
Volvo XC60 Preţ: n/a - 67.503 €
-
Volvo XC90 Preţ: 50.820 - 123.871 €
Ultimele stiri din Industrie
-
Gernot Dollner, șeful Audi, susține că mașinile electrice reprezintă cea mai bună tehnologie pentru viitor. Oficialul mărcii mai spune că astfel de mașini sunt singura soluție pentru a reduce emisiile de CO2. (17.09)
-
În a opta lună din 2025, Grupul Chery a comercializat puțin peste 242.000 de mașini, cu 14.6% mai multe decât în aceeași lună din 2024. Exporturile au atins o cifră record: 129.472 de unități, o creștere de 32.3%. (17.09)
-
Nissan și-a redus planul de producție pentru noua generație a modelului electric Leaf cu mai mult de jumătate pentru perioada septembrie-noiembrie, din cauza întârzierilor în aprovizionarea cu baterii. (17.09)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renault Megane electric, eclipsat de noile 4 și 5. Francezii schimbă strategia
-
Lynk&Co 08 lansat oficial în România: versiune PHEV cu autonomie electrică de 200 kilometri
Marca asta o consideram mai buna cu vreo 10 ani in urma dar la moment e de calitatea a doua , se vede clar ca închid si uzinele si au fost cumparati de chinezi.
Volvo e rival cu VW sau Nissan , Toyota dar nu e rival cu celebrele 4 Mărci germane enumerate mai sus.