Viitorul Audi A1, asasin de MINI

De Robert Gherghe
Publicat Joi, 18.10.2007
Audi a dezvaluit conceptul A1 Metroproject Quattro, din care va fi construit viitorul A1 de serie.

Audi a publicat primele fotografii oficiale cu nou concept A1 Metroproject Quattro, pregatit pentru lansarea oficiala la Salonul Auto de la Tokyo. Designul micutului A1 aduce mai multa masculinitate pentru un model din clasa mini.

Versiunea de serie a acestui concept va reprezenta principalul rival de pe piata al modelului Mini Cooper. Inca de la prima vedere observam agresivitatea conceptului A1 Metroproject Quattro. Grila frontala uriasa, insotita de forma liniei acoperisului specifica coupe-urilor dau un aspect unic ultimului concept Audi. Ca element special de design, Audi a ales sa dea o infatisare unica stalpului A, care este din aluminiu si se prelungeste pana in partea posterioara a prototipului.

Sub capota gasim un propulsor 1.4 TFSI de 150 cai putere care sunt orientati catre puntea fata a prototipului. Elementele tehnice-surpriza oferite de Audi la acest concept nu se termina aici. mai bine spus, lucrurile interesante abia acum incep. Gratie unui motor electric de 41 cai pozitionat pe puntea spate a masinii, Audi A1 beneficiaza de un cuplu motor mai mare cu 200 Nm in momentul unui kick-down (apasarea brusca a pedalei de acceleratie).

Atasarea motorului electric a fost gandita pentru zonele urbane in care emisiile de dioxid de carbon trebuie sa fie foarte mici.

A1 Metroproject Quattro rezolva integral aceasta problema, deoarece emisiile  sunt zero in momentul rularii pe baza motorului electric. Autonomia propulsorului electric este una suficienta pentru folosirea lui in astfel de zone: circa 100 km pana la necesitatea reincarcarii bateriilor de lithium-ion. Din linia tehnologica a conceptului nu puteau lipsi sistemul de regenerare a energiei rezultate din franare si sitemul de oprire-pornire care reduce consumul cu 15%.

Perfomantele micutului prototip nu sunt de neglijat: acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 7,8 secunde iar viteza maxima este de 201 km/h. Emisiile de CO2 se pozitioneaza sub viitoarele valori maxime acceptate de UE, 112g/km. Este de inteles ca nu puteau lipsi blocurile optice cu insertii de tip LED, deja clasice pe ultimele modele din seria germanilor.

Lungimea conceptului este 3.910 mm, latimea de 1.750 mm, iar ampatamentul este de 2.460 mm. La interior exista spatiu suficient pentru patru persoane. Si daca tot vorbim de spatiu, trebuie sa spunem ca portbagajul ofera o capacitate de 240 de litri.

A1 Metroproject se inscrie in nivelul tehnologic conceput de Audi pentru viitoare modele de exceptie, ca TT si R8. Ramane de vazut cat si cum acest concept incredibil va fi transmisibil catre versiunea de serie.

[poll]93[/poll]

Comentarii (35)

  • Marius
    Audi
    Dupa ce ani buni ''Mertzanele''...sau dupa caz BMW-urile erau la moda...iata ca Audi s-a impus in fortza in ultimul timp. Devin din ce in ce mai buni. De fapt, conform sondajelor, este singura marca auto europeana care sta cel mai bine la capitolul fiabilitate, durabilitate si functionalitate. Astea sunt masini care trebuie sa fie folosite ''pana la dezintegrare''.
    1 0
  • LIFEPHORM
    Genial!
    Noile linii de design ale marcii adaptate extraordinar de bine intr-o clasa in care cu siguranta nu-ti puteai imagina o masina cu patru cercuri pe grila!
    Scaunele sunt un exercitiu estetic reusit!
    Probabil, ca majoritatea masinilor din acest segment, pretul nu va fi unul prietenos.
    Voturile spun totul! Si totusi... varianta Mini e una cu ceva istorie in spate.
    1 0
  • toteu
    be fuckin` serious, vede tzaranul roman scris audi pe ceva , gata e cel mai bun cel mai tare. de ar fi celulare monochrome cu sigla audi v-ati bate cu altii ca alea sunt cele mai bune chiar daca nu au nimic de oferit ca si in cazul acestei a1
    1 0
  • YMihai
    va prinde...
    Se adreseaza unui segment in continua crestere. Va prinde la public mai bine poate decat legendarul Mini.

    Sa le uram SUCCES !!!
    1 0
  • neamtu
    tzaran??
    De unde stii tu gogule ca e taran? Poate e de la oras.
    Un hibrid cu performante bune si aspect frumos.
    0 0
  • Iulian
    M-am indragostit!!!
    Sunt un fan inrait al modelelor "mini". Pana acum insa, nu am ramas cu gura cascata asa cum am ramas cand am vazut acest prototip. Emana o agresivitate si o caldura greu de mixat intr-o piesa atat de mica. Despre personalitate nu mai vorbesc. In principiu, modelul de serie nu va trebui sa difere foarte mult de concept, pentru ca, din cate am vazut, totul e perfect realizabil.
    1 0
  • aoleu
    Astia de la Audi vor sa ma bage in spital de-a dreptu!!! La fiecare masina noua scoasa de ei nu mai pot dormi cu noptile, se pare ca urmeaza alte nopti albe :))) Vai viata mea :))) Absolut SUPERB acest A1 !!! Ce naiba sa fac sa pot achizitiona si eu vreodata un Audi nou??? Muncesc ca nebunu,incerc afaceri noi, dar...nevestele astea toaca toti banii si uite Audi,nu e Audi :)))
    Ok,pa, bafta tuturor!
    Sanatate!
    0 0
  • aha
    seamana cu donald ratzoiul cand e nervos,nu o comparati cu mini care are un aer mai retro!asta audi da nu vedi!
    0 0
  • Nice
    Frate .... rupe stilu' mashina asta ...
    0 0
  • A1
    ABSOLUT SUPERB ...ASTEPT MODELUL DE SERIE
    0 0
  • e drept e doar un concept..dar e pur si simplu superba masina.probabil pretul o sa fie la fel ca piperat ca cel de Mini..:(
    0 0
  • :D
    pe asta sigur o sa o cumpar !!!!!! ideala..dar nu k ideala MORTALA pentru orash..ce buna mi-ar fi sa ma duc zilnic cu ea la serv..in sfarsit o sa mor de nerabdare sa ma trezesc dimineatza si sa ma duc la munca :)))..dupa atata vreme!!
    0 0
  • Christ@r
    audi
    Audi devine o forta in randul producatorilor selectzi. Super masini!
    0 0
  • S1 ?
    Oare ce o sa urmeze un super "Mini" Numit S1??
    0 0
  • design
    Sunt doar eu caruia nu-i place cum arata A1 din fata? Din lateral si spate e ok, iar performantele jos palaria, dar front-ul sper sa-l refaca
    0 0
  • wrctheo
    Senzational
    Concept...hmmm..:D Singurul lucru la care o sa se renunte este garda la sol, o sa fie mai mare, iar gumele or sa aibe un talon mai mare..in rest totul este posibil..mai ales ca Ipod a intrat in hora, cu un terminal dedicat..probabil cadou fiecarui client. MINI, ideal woman, A1, ideal Supercopa..poate vom vedea o cursa monomarca, vezi editia MINI.
    Vrem sa vedem si versiunea ABT :D. O sa moara Carzone, ca nu-i merg spoilerele pe formele astea fluide:D:D:D
    Vedem, vedem.. vrem
    0 0
  • vedesh
    mini va deveni doar un surogat de A1
    0 0
  • laur3ntziu
    ei...oare ce prefer!!
    Prefer un Smart ForFour. Mie imi place mult masina.
    0 0
  • sfera96
    replik ...
    @ eu , bai tata , daca ai condus doar dacia cu tractiune pe fatza incearca si tu ceva cu tractiune spate , sa vezi acolo senzatie si ce ofera , nu mai tot vb in nestire , iar la cat e de mica masina asta , 140cp mi se par suficienti pe o tractiune spate , pretul va fi sub 25k eu , nu toti taranii isi vor permite asa ceva , cat despre design , no comment , jos palaria audi , cu ultimele modele au spart tiparele ,
    0 0
  • helixro@yahoo.com
    Vax!
    Cand spui "MetroProject", gandul te duce la un model de tipul "City", pentu traficul urban zilnic. Dimensiunile cel putin, recomanda prototipul pentru aceasta destinatie. In fapt, seria de fotografii sintetizate pe computer ne arata un posibil S1 nicidecum un A1. In fine, sa trecem cu vederea substituirea. Putem trece insa cu vederea cei 280Km/h inscrisi pe bord? Cine are Audi stie ca performanta reala ar fi undeva pe la 220-230Km/h. Pentru un prototip de autoturism urban mi se pare un pic exagerat. Intr-o alta imagine se vede o a treia pedala. Nu poate fi ambreiaj fiindca in poza se mai vede clar ca transmisia este automata. Nici frana de stationare nu pare a fi fiindca se vede si maneta de frana de mana "clasica". Ai dracu nemtii astia, zau! Vax!
    0 0
  • RS1 :)
    clasamentul sta asa: Mercedes, Audi, si apoi BMW asta este ierarhia, lasa u sa te rezumi la dacia 1310....... Audi A1 este o masina superba cu detaliata, nu ar strica un concept RS1 :)) asa la vre-0 300hp..........
    0 0
  • Enache Aurelian
    Audi
    dupa parerea mea treaba sta un pica cam altfel Mercedes BMW si Audi e podiumul brandurilor dar nu trebuie neglijate modele care au facut istorie la timpul lor si fiecare producator a adus cate cva nou din punct de vedere a tehnologiei auto...totul este marketing....
    0 0
  • andrei
    foarte tare ...
    imi place f mult mahsinutza ..shi ma bucur k audi shi a orientat privirile shi spre segmentul asta d "mini".
    dar tot un c30 mi-ash lua ;)
    0 0
  • Tare bondaru
    La cei 180 cm pe care ii am nu prea ma vad in asa tip de masina, dar se pare ca as putea sa dau o tura prin orash cu Audi A1, mai ales la ce performante are!
    0 0
  • Astia de la audi cam duc lipsa de inspiratie la design.
    0 0
  • URAGANU
    GOLF
    Daca-i dai jos jantele si elementele de tuning este fix VW Polo.

    Zic PAS la asa ceva, prefer Fiat 500.
    0 0
  • a1
    pt. vax ceea ce vezi tu acolo nu este a treia pedala,este locul unde iti ti piciorul stang dar acesta este cromat esti varza
    0 0
  • exploziv_2003
    Subiectiv...pt ca pot
    Arata super masinutza. Linii frumoase,design nervos, tipic ultimelor modele Audi....asta mi se pare mai grav...tipicul Audi pe toate versiunile...doar cu mici schimbari de grila, putin la praguri, etc....modele lor seamana prea mult intre ele...
    Ordinea dupa mine(pt ca sunt obiectiv) ar fi BMW, Mercedes, Audi. De ce BMW pe primul loc? Pt ca imi place mai mult, pt ca vinde mai mult decat Mercedes, pt ca au motor cu premiu castigat, pt ca Mercedes a propus BMW sa-i vanda motoare....pt ca...asa cred eu. Fara suparare! Insa acest top se poate schimba in curand....Audi vine tare din spate...iar Mercedesul il poate invinge, insa cu o conditie....sa mai schimbe din design. Pe asta pierde de ceva timp Mercedes...si pierde din ce in ce mai mult!
    O zi buna va doresc! Bafta!
    0 0
  • Mini vs A1
    Da domnule se poate ! Vrem masini cat mai mici pentru orasele noastre acaparate de vapoare!
    Mercedes nu mai este pe primul loc de can produce la turci...sunt de acord cu tine exploziv_2003!
    -doar ca unii uita un "mic" aspect acel otel special care se baga in motoarele SAAB si BMW...psst cica de acolo vine fiabilitatea ...
    0 0
  • Adrian
    Cooper versus A1
    Arata bine acest viitor A1, insa pentru mine traditia este mai importanta, deci optez pentru britanici. In plus, MINI mi se pare mult mai stylish, cool si de fite decat Metroproject Quattro Concept, in ciuda aspectului exterior mult mai moderat.
    0 0
  • A1
    pentru vax , intr-adevar esti varza(suvy , mi-ai luat vorba din gura) ,ar fi bine sa te uiti mai atent la poze macar daca nu citesti tot, iar viteza max. este 201 km/h si nicidecum 280 km/h cum ai vazut tu (unde?), iar a treia pedala ??? ti-a explicat suvy ce este. Oricum , ai dracu nemtii astia , nu?!!!
    0 0
  • Blaa...
    lool vax :))
    hai ca am ras ceva....asa au masinile astea straine mah , suport de picior.
    0 0
  • catalin
    faina masinutza
    dar dk ar avea 5 locuri ar fi super faina.
    0 0
  • ce pret va avea?
    ,,,eu orcum sunt cu ochi pe ea de cateva luni dar sincer can va iesi exact stie cineva?si care va fii pretul?pentru ca o vreau dar acum depinde si cat de scumpa e,,,,cum spune si cineva mai sus masina asta chiar merita sa te gandesti la ea
    0 0
  • victor
    va fi faina?
    cum va avea interiorul
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru