Feedback

Alfa Romeo acuza Audi ca falsifica datele tehnice ale lui Audi A3

De Mircea Mester
Publicat Miercuri, 28.04.2010
Conform sefului Alfa Romeo, datele tehnice legate de emisiile unor modele Audi sunt "miraculoase, magice si extraterestre".

Seful Alfa Romeo, Harald Wester, a acuzat voalat intr-un interviu recent Audi ca falsifica datele legate de emisiile modelelor sale. Intrebat care este motivul pentru care Alfa Romeo Giulietta nu reuseste emisii precum cele ale lui Audi A3 1.6 TDI (99 grame CO2/km), Wester a raspuns numind aceste cifre "miraculoase, magice si extraterestre". "Trebuie sa fim ceva mai seriosi in legatura cu aceste cifre pe termen lung", a conchis Harald Wester, cel care a fost numit presedinte al Alfa Romeo la inecputul acestui an.

Un purtator de cuvant al celor de la Audi si-a aparat modelul in cauza, sustinand ca cifrele oglindesc perfect avansul tehnologic al brandului german in fata celorlalte de pe piata: "Motorul 1.6 TDI de 99 grame CO2/km are emisii ultra-reduse deoarece reprezinta un avans tehnologic de care suntem foarte mandri. Dar acest motor este doar unul din numarul din ce in ce mai mare de propulsoare compacte care au facut ca media de emisii CO2 ale gamei sa scada la 152 de grame/km", spune oficialul Audi, citat de agentia de presa Just-Auto.

Conform datelor tehnice oferite de Alfa Romeo, cea mai ecologica versiune a lui Giulietta este echipata cu motorul 1.6 JTDM de 105 CP cu Start&Stop, care consuma 4.4 litri/100 km in regim mediu mixt si emite 114 grame CO2/km. Pentru Audi A3 1.6 de 105 CP cu Start&Stop, datele oferite de constructorul german arata un consum mediu mixt de 3.16 litri, emisiile situandu-se la nivelul a 99 grame CO2/km.

Audi nu se afla in premiera in situatia marcii aratate cu degetul, prima ocazia de acest tip avand loc atunci cand constructorul german a fost acuzat pe drept de presa auto din SUA ca a exagerat voluntar datele tehnice ale conceptului R8 e-tron. Audi anuntase atunci ca e-tron dezvolta 4500 Nm, insa nemtii au revenit ulterior asupra cifrelor, aducandu-le cu picioarele pe pamant: 680 Nm. La acea vreme, presa auto din SUA numea miscarea Audi "minciuna gogonata a anului".

via | Just Auto

 

 

Comentarii (56)

  • you_hooo
    a inceput razboiu'
    se pare ca a inceput razboiul; intrebare: cat consuma masinile voastre in realitate? nu cumva mai mult? si nu cumva emit mai mult co2?! totul e o mare minciuna din partea constructorilor... asta e, miliardele de euro sunt in joc...a, apropo iata cum se masoara consumul: totul e perfect: nu bate vantul, nu se depaseste viteza de 60km/h, nu avem plan inclinat, nu exista presiune atmosferica scazuta... si ce cifre minunate ies...
    62 5
  • Bentley
    AlfaRomeo - AUDI
    23 92
  • Mihai: Alfa Romeo 156, 1.9 JTD,140 HP Raspunde
  • Aceste emisii se pot masura la orice ora
    Daca se va dovedi ca Audi are dreptate si sunt mari sanse in acest sens, seful Alfa Romeo a facut un mare serviciu celor de la Audi . In plus, in acest an sistemul BlueMotion TDI a castigat cel mai important premiu Eco in fata rivalilor niponi Toyota Prius si Honda Insight . Iar cei din juriu nu cred ca s-au orientat dupa fisele tehnice, in mod sigur facandu-se teste riguroase cu toate cele trei modele aflate in finala .
    29 12
  • aha
    s-au prins greu......urmeaza si alte informatii despre marcile germane, care MINT la greu :)
    33 29
  • valentin
    bravo
    era si timpul sa apara suspiciuni, prea are lumea impresia ca "E NEMTESC FRATE , E NEKERMAN" minciuni gogonate, rusinica VAG, cat ulei consuma la 100km un Tedei ?cum se face ca calculatoarele de pe Passat-uri crapa pe banda rulanta ?cum se face ca pistoanele de pe motoarele TSi se topesc miraculos in doar 6 luni de la cumparare?
    58 29
  • alfa
    19 33
  • Vortex66
    @Bentley
    Imi pare rau sa-ti spun dar AUDI nici macar nu se poate compara cu Alfa. Ii ca si cum l-ai compara pe Florin Salam cu Vivaldi.

    Alfa Romeo este cu mult peste AUDI.
    56 25
  • reddog
    @valentin
    FOARTE BINE PUNCTAT.BRAVO FELICITARI IN SFARSIT UN OM CARE GANDESTE.
    28 22
  • @reddog
    spuse un om care nu gandeste.

    Nu a mai avut raspus domnul Wester la intrebarea de ce audi are motoare mai bune decat alfa, decat: mint aia, defapt nu e asa bun motorul, e doar o iluzie. Cam penibil din partea dansului.9
    24 20
  • George
    atentie la neatentie
    "la inecputul acestui an."
    3 3
  • AUDI NU MINTE
    audi spune adevarul si nu numai adevarul, emisiile sunt masurate la consumul de ulei,care este mai mic decat cel de motorina
    24 20
  • ciurik
    Foarte tare
    @vortex. foarte frumos facuta comparatia.

    PAREREA MEA despre audi este ca e un vw mai luxos si nimic mai mult. ceea ce rezulta masina ideala pentru salam.
    excluzand r8, urasc audi din tot sufletul.
    alfa a inceput sa-mi placa de cand cu gt si ulterior cu 159 care inca mi se pare una din cele mai frumoase masini din lume :)
    frumoasa pe de-a intregul, nu doar sub caroserie.
    dar cum este peste tot in lume...trebuie sa existe si frumoasa si bestia iar cum love of power e mai mare decat power of love...audi pe toate drumurile!
    28 15
  • florin: am un audi a 3 din 2005 si imi trepideaza toata masina cand o pornesc... Raspunde
  • Pot fi multe cauze pentru diferentele de emisii si ambele firme fac precum in prima postare de aici: la masurarea emisiilor se cauta sa fie respectate toate conditiile favorabile din procedurile de testare.

    Tehnic este posibil ca diferenta sa vina din tratamentul gazelor rezultate din ardere (exista si altceva decat DPF pe lumea asta - Nox trap si altele), setari diferite ale injectiei si combustiei, etajari ale cutiei.

    Se poate si din simpla diferenta de masa a celor 2 masini.

    Cu durere in suflet, Alfa mai are mult de lucrat ca sa ajjunga la nivelul calitativ al Audi. Audi ar mai avea de invatat dor chestiuni legate de forma de la Alfa dar astea se pot surmonta mai usor.

    Si nu uitati ca o comparati pe Alfa care a produs 100 si ceva de mii de masini anul trecut cu un brand care produce in jur de 1 milion.
    16 10
  • @p-jora
    Audi umbla cu fofarlika
    Sa va fie rusine .
    NU e prima data cand audi falsifica asa ceva .
    23 15
  • schumi
    Audi - minciuni gogonate
    Exact ce spuneam si eu mai demult la un articol despre Audi TT. Baietii baga din top la greu. Deja i-au intrecut la minciuni pe coreeni.
    24 13
  • hopaaa
    4 16
  • @ Mircea Master
    prietene nu inteleg ptr de ce te platesc astia de la Automarket ptr k tu lasi sa se scrie atatea injurii aici.

    da-ti demisia prietene.
    19 7
  • Frustrati
    Un director de firma frustrat ataca (fals) un concurent in lipsa de de altceva (cum ar fi performanta companiei pe care o conduce). Si uite asa s-a auzit si de el, iar Alfa Romeo (cenusareasa industriei auto) a mai aparut si ea in prim plan. Problema celor de la Alfa nu este ca motorul Audi ar fi unul extraterestru (ca nu e) ci ca ei nu sunt in stare de sa produca unul la fel si atunci da ii pot privii pe cei din Ingolstadt ca pe niste extraterestrii. Comentariile uletrioare de pe aici arata nivelul de cultura si inteligenta al romanilor: 40% spun ca masinile germane "e naspa", 40% au ceva cu grupul VW si indiferent ce spune oricine, masinile VW "e naspa", 19% au frustrari legate de Audi (astia sunt fani BMW) deci Audi 'e naspa', 1% sunt mai rezervati, deci oricum sunt catalogati drept naspa.
    20 23
  • Claudiu
    Cei de la Alfa Romeo sunt disperati !!! Audi vinde in Italia mult mai multe masini decat Alfa Romeo
    16 23
  • schumi
    @Claudiu
    As spune ca, dimpotriva, cei de la Audi (VAG) sunt din ce in ce mai disperati pt ca concurenta se intetzeste. Dezavntajul celor care sunt sus este ca atunci cand cad, cad rau (vezi GM, Toyota).
    12 3
  • Walter de'Silva
    de cand a ajuns nenea de silva la audi a inceput si aceasta marca sa aibe vanzari consistente, pentru ca a inceput sa arate mai bine. si haideti sa nu ne certam pe motorizari, audi/vw nu sunt cei mai straluciti motoristi, nu sunt slabi, dar nu sunt straluciti. spuma motoristilor de pe aceasta planeta sunt HONDA si BMW. la performante ma refer. ca la inventica,...mai sunt lucruri multe de spus. amintiti-va cine a inventat common-rail-ul....he, he,...nu va mai tin in suspans: alfa

    cat despre consum si noxe, e clar: toti producatorii mint. acum depinde cat de mult. valorile de catalog ale consumurilor nu sunt realizaet pe strada ci in laborator cu masina pe bancul de probe. de aici rezulta valori "extraetrestre": cu cat conditiile sunt mai aproape de ideal, cu atat consumul mai mic.
    Iar vitezele pana la care se probeaza consumul sunt de 90-100km/ora, viteza de croaziera pe autostrada la care daca veti incerca veti observa ca si masinile voastre sunt cele mai economice in ultima treapta de viteza.
    15 2
  • @Walter d'S.
    8 12
  • Marcus: ce ulei foloseste un Audi A4 B8 din 2011?masina este diesel de 143 cp Raspunde
  • marcel
    am vazut multe forumuri despre consumul miraculosului A3 1.6 (benzina) si consuma exact ca oricare alt 1.6 benzinar, fie el wv, audi, alfa, citroen...etc,, toate prin oras sub 9% nu le scoti! niciodata valorile oficiale nu vor fi aceleasi in viata de zi cu zi! singura diferenta e ca unii mint mai mult iar altii mai putin....
    15 5
  • Victor
    @ AutoMarket
    Prezentati va rog intreg articolul publicat de just-auto.com, pentru ca din ce am citit pe alte site-uri auto, seful Alfa Romeo a criticat si pe cei de la BMW pe langa cei de la Audi, nefiind exclus ca in vizorul directorului Alfa Romeo sa fie si Mercedes .
    6 0
  • @Victor
    In sursa noastra nu e vorba de alte marci. Vreau unul-doua-trei linkuri legate de ce spui.
    2 2
  • Victor
    @ AutoMarket
    http://redtram.com/go/240305369/
    3 0
  • @Victor
    Nu, in articolul original nu este precizat nimic despre alte marci. Singura referire pe care a facut-o Wester este la Audi.

    Stiu ca incepe spectaculos articolul, dar nu se pune problema sa vorbeasca de alte marci :)

    "Answering a question about why the new C-segment Alfa Romeo Giulietta didn’t have a lower CO2 figure compared to the 99g/km Audi A3 1.6TDI, Wester described the ultra-low CO2 cars as “magical”, “extraterrestrial” and “miracles” and not real-world"

    Asta e tot.
    2 2
  • Robert
    BMW va anunta azi revenirea in DTM incepand cu 2012 !
    Azi intr-o conferinta de presa BMW va anunta revenirea in DTM incepand cu 2012, intrand in competitie sportiva cu rivalii traditionali Audi si Mercedes . Tinand cont ca la inceputul lui 2012 va debuta noul BMW Seria 3, este o certitudine ca modelul DTM al celor de la BMW va fi bazat pe viitoarea Serie 3 si nu pe modelul actual . Daca FIA nu va aduce imbunatatiri care sa creasca spectacolul in F1, DTM-ul cu Audi, BMW si Mercedes are sanse sa devina una dintre cele mai urmatite competitii din sporturile cu motor . http://www.auto-motor-und-sport.de/dtm/dtm-bmw-steigt-ab-2012-in-dtm-ein-1839188.html
    9 0
  • @robert.
    Foarte interesant.Merci.

    Putine lucruri regret ca nu s-au intamplat in istoria bmw, dar cel mai mare e acela ca nu s-au implicat in campionatele mondiale de raliuri.
    10 1
  • mda . . . adevarul este ca "declaratiile" facute aiurea uneori pot sa se intoarca inapoi destul de dur . Poate ca nenea ala de la Alfa o sa-si blesteme un pic zilele .. poate nu ..
    8 1
  • schumi
    @robert & mowgli
    2 8
  • @marcel
    aici e vorba de motorizari diesel, nu 'benzinari'
    5 5
  • alin: la audi a4 2010 cand iau volan pe loc tot troncane ceva pe moment Raspunde
  • hi,hi,hi
    ha,ha,ha
    CR nu a fost inventat de Alfa, in 97 au echipat primii o masina cu CR-ul , elvetienii l-au inventat, japonezii l-au folosit in `90 pe un camion.
    Si nu va mai certati atata, orice producator are niste minciunele pentru media.
    5 3
  • Andrei.P
    Fiat a inventat Common rail pe diesel, cu ECU si l-a vandut la bosch. Fiat a fost primul producator care a pus pe o masina de serie turbo diesel direct injection sa .. TDI..
    8 4
  • In primul rand este vorba de foarte multi bani in joc. Acum si mie mi se par exagerate emisiile date de Audi. In plus marca asta a crescut in 10 ani cat altele in mult mai multi ani.
    Bossul de la Alfa nu a facut nimic altceva decat sa se foloseasca de faptul ca in urma cu ceva timp americanii le-au dat "peste bot" celor de la Audi cu datele conceptului R8 e-tron. A procedat asa in speranta ca va mai atenua din vanzarile foarte bune pe care le are Audi in ultimii ani. Insa nu cred ca i-a iesit.
    8 3
  • schumi
    @LauCalin
    Nici vorba de asa ceva. Ce a spus Wester este perfect adevarat. Isi poate da seama orice studiaza acele specificatii la mai multe branduri. Diferenta intre valori este supect de mare in conditiile in care tehnologiile folosite (tipul de injectie, etc) sunt de multe ori foarte asemanatoare. Lispa un standard gen crash-testele NCAP a dus transformarea acestor specificatii intr-o metoda eficienta de marketing. Cum zicea si cineva mai sus, este foarte greu sa ajungi in "real life" la acele "performante".
    7 2
  • schumi
    @chumi
    "este foarte greu sa ajungi in "real life" la acele performante"

    De fapt, e imposibil ;-).
    8 2
  • aha !
    Komunistii mancatori de carnati sai bautori de bere sunt recunoscuti ca fiind mari mincinosi. Baronul Muenhausen e german........., ce vreti mai mult ?!
    7 2
  • ce spui tu acolo?
    Alfa a dezvoltat motorul de 1.9 JTD la 150 cp, Audi o tinea cu 131 cp la acel moment, nu mai vb in nestiinta de cauza, de parca Alfa Romeo face masini de ieri si Audi sunt cine stie cine!
    9 2
  • Cumparati-va audi, daca nu va permiteti BMW ce sa faceti si voi!
    Faceti din Audi, mare masina!
    7 4
  • @hosam
    zise cel ce se plimba cu 1310
    5 6
  • @hosam
    4 8
  • Finu: De ce sunt scumpe piesele pentru Alfa 164 V6? Raspunde
  • @schumi
    da, corect.Scuze ca am uitat sa mentionez si alfa si crancenele batalii dintre 75 si m3.frumoasa vremuri, frumoase masini.Dupa parerea mea cel mai mare concurent pentru bmw cand vine vorba de sportivitate si senzatii la volan este Alfa-Romeo.Un alt brand aproape de sufletul meu si nu cred ca presedintele Alfa Romeo vorbeste fara sa aiba o baza, nu cred ca e roman sau politician.Stie el ceva.
    11 2
  • Alfa vs Nimeni
    Alfa facea in anii 50 motoare de 1.3 si 90 CP. VW ce facea atunci? Machetute pt copii?
    11 3
  • @ghiri
    Pai daca ne gandim asa mai nimic nu facea nici BMW in anii '50, in afara de Isetta. Si nici Audi nu facea mare lucru pe atunci. Iar daca mergi mai departe, Mercedes facea masini supraalimentate de sute de cai putere inca din anii '30 si pe unde a participat in motorsport a castigat.
    Insa nu asta conteaza, pentru ca trecutul e mai putin important. Pentru unii.
    3 3
  • Istorie Audi
    1937
    Masini de curse cu caroserie aerodinamica

    Masinile de curse Auto Union au fost produsele hightech ale timpului lor. S-au obtinut performante maxime in constructia de autovehicule care s-au concretizat prin motoare de mare performanta, forme aerodinamice si constructii usoare. Astfel, in anul 1937, Auto Union Stroemline, dezvoltand 545 CP, a atins pentru prima data pe o sosea normala o viteza de peste 400 km/h.
    2 4
  • @laucalin
    @laucalin: fara suparare dar nu e chiar asa.Gresesti si la bmw si la audi.Ambele erau pe val in anii '30.
    2 1
  • LauCalin
    @C-G-C
    Din cate stiu este cea mai mare realizare a lui Auto Union (din care facea parte si Audi, deci nu este doar meritul lui Audi). Oricum masina aia a fost o realizare extrema pentru acele vremuri. Pacat a fost doar aia si apoi foarte multi ani de pauza.
    3 1
  • LauCalin
    @mowgli
    In privinta BMW vorbim de masini. Unde vrei sau nu, Mercedes nu prea avea concurenta. Era o vreme (chiar prin anii '20) cand Mercedes castiga curse de anduranta si doar Bentley se putea pune cu ei.
    Uitati o chestie interesanta: http://www.youtube.com/watch?v=5m_x1MlMR-Y
    Ceva echivalent de la BMW si Audi nu am gasit. De fapt nu am gasit despre nici un constructor. Acesta este motivul pentru care am un respect (mai mult moral) pentru Mercedes :)
    1 1
  • @Lau
    Auto Union este Audi, fac parte din istoria lor. Singurul handicap al celor de la Audi a fost faptul ca in timpul celui de-al doilea razboi mondial i-au fost distruse TOATE fabricile, multe dezmembrate si duse in Rusia. Astfel ca dupa anii '50 au fost nevoiti sa o ia de la 0. Insa inainte de al 2-lea raboi mondial, Auto Union era comparabil cu Mercedes (un constructor cu adevarat greu pt care nu ai cum sa nu porti respect). La fel am respect si pt Alfa (un brand care imi si place) singura problema a italienilor este ca in ultimii ani, din lipsa de performanta si pierzand teren in fata tripletei germane, pozeaza oarecum intr-o cenusereasa.

    Numai bine!
    3 5
  • NU VA MAI FACETI PROBLEMA DE CIT MANINCA MASINILE VOASTRE
    mAI FRATILOR NU VA MAI AGITATI ATITA CU CONSUMUL FOARTE REDUS AL AUTOMOBILELOR VOASTRE CUMPARATIVA SI VOI CEVA STRONG SI DUPA ACEEA MAI VORBITI, EU AM UN SILVERADO CU MOTOR HEMI 5,7L SI NU MA PLING (CONSUMA DOAR 14% DE RESTUL SA NU MAI VORBIM.........................
    2 4
  • @laucalin
    evident ca vorbim de masini.Stai linistit ca nu incep iarasi cu avioanele.Uite despre ce vorbim.

    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3/15
    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_328

    Faimosul 328 care a participat in faimoase competitii precum Mile Miglia sau Le Mans si raliul RAC, clasandu-se mai mereu pe prima pozitie in clasa asta.Astea se intamplau in anii '30.Putem vorbi de masini BMW si in 1919 dar inca grila "rinichi" nu era implementata si inca nu aveau o imagine bine definitivata.Perioada de "iesire la rampa" a fost in 1930 dar nu se pot neglija nici anii anteriori.

    @C-G-C: iarasi gasim teren comun :) ma refer la Alfa Romeo.
    3 1
  • Castravetele!
    Castravetele, ma cunosti ma?
    De unde ti-ai dat seama ca am 1310?
    Intradevar, am 1310 L din 1997, model alb, pe GPL!
    Dar inca ceva, am 20 de ani, la varsta asta ce ai vrea sa conduc?
    Veyron ca pustiu ala Olandez?
    Facem un pariu ca nici taticu tau cu toata grasimea lui pana la coate,(la uzina Martorell) si pana o sa ajunga la pensie, nu o sa-si permita sa-ti cumpere tie vreun BMW, ca cealalta masina a mea, copil ofuscat ce esti!
    Dacia e mandria mea, unii mai si muncesc ca sa inretina o Dacie, taica-tu munceste la 3000 de km de casa, si tu esti figurant pe forumuri! Nu ti-e dor de el?
    2 5
  • Vorbesti de parinti? Nu ai ce face copile? Termina o facultate, mai apuca-te de una. Pe urma putem vorbi de la egal la egal.

    P.S. Are tata scoala cat toata familia ta la un loc....
    0 0
  • Alfa vs BMW
    Nu cred ca un director la un brand atat de important, isi permita sa faca o afirmatie nefondata. Cat despre Alfa, au fost mereu cu un pas tehnologic peste concurenta la capitolul motoare, exemplu, ETCC, DTM, WTCC, Alfa facea legea, sa-u luat foarte multe masuri caci castigau primele 3 locuri mansa de mansa, in fata BMW serie 3, uitati-va pe youtube, cat depre BMW, acum in WTCC ii "bate" Seat cu motoare diesel, cum e posibil asa ceva.....?
    0 0
  • idioti
    sau tembeli
    is asa de bune alfa incat pana si in italienii fac mai multa vanzare la audi decat la alfa....astia care spuneti ca, crapa motoarele la audi au probabil 2-3 mil km.....si au kilometraju dat inapoi sa le cumparati voi fraierii ca la nemti tabla e noua ca nemtii au strazi nu gunoaie
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru