Autostrada Piteşti-Sibiu: licitaţie la toamnă, fonduri de la Uniunea Europeană. Vezi pe unde va trece
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Compania de Autostrăzi anunţă astăzi că proiectul de autostradă Piteşti-Sibiu - ultima porţiune încă nelicitată din viitoarea autostradă Bucureşti-Arad - va fi scos la licitaţie la sfârşitul acestui an. Potrivit calendarului oficial al construcţiei, aceasta va dura trei ani, va începe la sfârşitul anului 2013 şi va costa circa trei miliarde de euro.
Vestea bună este că cei 116 de kilometri ai porţiunii Piteşti-Sibiu vor fi construiţi în proporţie de 85% cu bani veniţi de la Uniunea Europeană, explicaţia fiind legată de faptul că autostrada face parte din Coridorul IV Pan-European, care îşi propune să lege Constanţa de Dresda şi Nurnberg pe ruta Constanţa-Bucureşti-Arad-Budapesta-Bratislava-Brno-Praga. Fondurile europene vor fi deblocate prin programul POS-T 2014-2020.
Ministerul Transporturilor din România a evitat până acum, conform RTV, să facă paşii necesari pentru începerea licitaţiilor şi a construcţiei acestui tronson de autostradă, motivul fiind legat de costul foarte ridicat al lucrărilor. Singurul pas realizat până acum a fost studiul de fezabilitate comandat de Guvern în 2007, terminat în 2008 şi aprobat prin Hotârărea de Guvern 1418/2008.
TRASEUL AUTOSTRĂZII PITEŞTI-SIBIU
Conform planului iniţial, traseul autostrăzii va pleca din punctul în care astăzi se termină atostrada Bucureşti-Piteşti şi va continua până la Curtea de Argeş. Autostrada va trece în continuare prin comunele Bârseşti, Suici şi Poiana, urmând să se interesecteze cu actualul DN7 (Valea Oltului) în localitatea Racoviţa. Autostrada va evita astfel zone precum Dealul Negru, Râmnicu Vâlcea sau Călimăneşti-Căciulata-Cozia. Ulterior, autostrada se va termina în actuala centură a Sibiului după ce va merge în paralel cu Valea Oltului şi cu DN7 pe porţiunea Racoviţa-Sibiu.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Noua generație Mazda 3 este disponibilă și pe piața din România. Cea mai accesibilă versiune pleacă de la 19.890 de euro și este echipată cu motorul Skyactiv-G de 2.0 litri cu 122 CP. Odată cu noua generație Mazda 3, niponii au modificat versiunile de echipare și au introdus o serie de pachete speciale. (20.02)
-
Primăria Capitalei intenționează să majoreze impozitul pentru mașini începând din 2020, însă afectați vor fi doar șoferii care dețin mașini cu motoare de peste 2.0 litri. (20.02)
-
Noua generație Toyota Corolla poate fi comandată și în România. Sedanul echipat cu motorul pe benzină de 1.6 litri cu 132 CP pleacă de la 17.744 de euro. În cazul hatchback-ului, prețul de pornire este de 18.299 de euro și se aplică pentru motorul de 1.2 litri turbo de 116 CP. (20.02)
-
Honda confirmă că va închide uzina din Marea Britanie în 2021: "Vom produce mașini doar acolo unde vânzările sunt ridicate"
-
Informații noi despre motoarele disponibile pe noua generație Mazda 3: diesel de 1.8 litri și 116 CP sau benzină de 2.0 litri și 122 CP
-
Ferrari prezintă noul monopost pentru sezonul 2019: “Este o evoluție a mașinii de anul trecut, nu o revoluție”
-
Noua generație Land Rover Defender: prima imagine cu interiorul, "scăpată" pe internet
-
Noua generație Ford Focus ST este aici: Hot Hatch-ul primește un motor pe benzină EcoBoost de 2.3 litri și 280 de cai putere
Prețuri mașini noi
-
Audi A4 Avant (2015-prezent) Preţ: de la 33.897 €
-
Audi Q7 e-tron Preţ: de la 85.829 €
-
BMW Seria 1 (5 usi) facelift Preţ: de la 25.823 €
-
BMW Seria 4 Cabriolet facelift Preţ: de la 45.339 €
-
Ford Ka+ Preţ: de la 8.800 €
-
Jeep Wrangler (2011-prezent) Preţ: de la 35.000 €
-
Kia Optima Preţ: de la 24.133 €
-
Lexus LS Preţ: de la 97.150 €
-
Nissan Leaf Preţ: de la 33.990 €
-
Opel Adam Rocks Preţ: de la 14.270 €
-
Opel Corsa (2014-prezent) Preţ: de la 11.110 €
-
Opel Corsa (3 usi) Preţ: de la 11.110 €
-
Opel Corsa Van Preţ: de la 12.010 €
-
Peugeot 301 facelift Preţ: de la 11.781 €
-
Porsche Panamera Sport Turismo Preţ: de la 103.632 €
-
Toyota Prius Preţ: de la 28.162 €
-
Volkswagen T5 Multivan (2009-2016) Preţ: de la 30.390 €
-
Volkswagen e-Golf facelift Preţ: de la 36.287 €
In rest...Doamne ajuta!
E de cumpărat teren pe traseul viitoarei autostrăzi si să imi fac o chestie din asta cu grătare de mici, deoarece la Dedulesti o sa cam moară treaba dacă se mută traficul spre Curtea de Argeș. Multe cotețe o să dispară de pe traseu din lipsă de tiriști.
Aceasta afirmatie e gresita. Pe Autostrada Bucuresti - Nadlac, in afara de acest tronson care inca nu s-a scos la licitatie, mai sunt probleme inca in 3 locuri:
- lotul 2 de pe Timisoara-Lugoj: s-a depus o contestatie si lucrarile nu au inceput pentru ca inca se judeca;
- loturile 2 si 3 (total: 77 km) de pe Lugoj - Deva nu s-au licitat inca
2 - Licitatie la toamna: ce chestie, dupa alegeri! Deci face parte din categoria - promosiuni electorale.
dar sa nu fim pesimisti .. se poate si mai rau - vezi "autostrada" [Campina] - Brasov :)
Deocamdata inca nu e nimic concret pentru perioada 2014-2020, nu s-au facut axele, alocarile...etc. Dupa ce se fac acestea, se va lansa apelul de proiect, se face proiectul, se depune...etc...DEci inainte de 2015 cel putin nu se poate LICITA lucrarea.
Restul sunt intoxicari electorale.
Iar ziaristii ar trebui sa se informeze putin inainte de a publica asemenea minciuni!
Pe site la CNADNR nu e nimic, cel putin eu nu am gasit, postati si voi comunicatul de presa...
http://cnadnr.ro/comunicate-de-presa.php
Daca doresti mai multe detalii trimite-i un e-mail.